Výměna USA zástrčky u nabíječky

Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » úte 14. črc 2020 22:19:28

K mé nově vyhlídnuté elektromotorce Victory Empulse TT z Kanady bude dodaná také originální 15A/240V nabíječka pro domácí nabíjení, ale se zástrčkou USA standartu NEMA 14-30P. Myslíte, že to půjde v pohodě vyměnit za EU zástrčku Schuco a nebo bude nutné použít adaptér pro domácí zásuvky US/EU?
Přílohy
IMG_0275.jpg
IMG_0276.jpg
IMG_0277.jpg
Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
mirocz2002
Příspěvky: 25
Registrován: sob 25. kvě 2019 6:02:33

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod mirocz2002 » stř 15. črc 2020 6:56:29

Zdravím v Kanadě mají 120V 60Hz

http://www.zasuvky.eu/zasuvky/kanada

Ta zasuvka je zřejmé 3 fazova

https://www.google.com/search?client=ms ... s-wiz-serp

Nevšiml jsem si co je na štítku kabelu, to bude asi něco jako Wallbox a motorka má svoji vestavěnou nabíječku
mirocz2002
Příspěvky: 25
Registrován: sob 25. kvě 2019 6:02:33

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod mirocz2002 » stř 15. črc 2020 7:24:59

Ještě jsem našel toto: Tak snad mají i jednorázové 240V, myslel jsem že těch 240V je mezifázové napeti mezi dvema 120V fazemi.
All power systems in Canada are 60Hz. Domestic/commercial power is 120V, 1-phase. This is what is used for things like computers, small appliances, etc. Household distribution is typically 120/240V split phase, and larger appliances (such as stoves or A/C units) will be 240V, single phase. Some larger industrial tools also use 240V, single phase.
Some commercial power systems will have 3-phase 120/208V systems which provide single-phase 120V for small appliances, and 240V single phase devices will work on the 208V L-N available in that system.
Industrial low-voltage power will be 600V, three-phase, but a there will still be a lot of 480V, 3-phase systems because this is the standard in the US, and there is a much bigger choice of 480V/60Hz equipment because of that much larger US market.
Look for equipment which is NEMA rated, rather than IEC rated.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 864
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Radovan » stř 15. črc 2020 8:14:35

Předělat lze všechno. Ale originál redukce je vždy jednodušší a spolehlivější.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 87 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 40 tis. (54 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » stř 15. črc 2020 8:47:39

Našel jsem článek kde je popsaná zásuvka NEMA-14 (úplně dole). Používají to v USA a Kanadě na trouby a sušičky.
http://www.tuxgraphic.org/electronics/powersockets/

Zde popis různých typů NEMA konektorů:
http://www.nooutage.com/nema_configurations.htm

Zde popis zapojení různých spotřebičů:
https://makezine.com/2016/11/02/underst ... wer-tools/

Jestli jsem to dobře pochopil, tak lze typ 14 předělat na typ 6 a max proudové zatížení zůstane stejné?
Přílohy
figure_8.jpg
figure_8.jpg (31.04 KiB) Zobrazeno 674 x
Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
jvalik
Příspěvky: 21
Registrován: úte 15. pro 2015 22:24:59

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod jvalik » stř 15. črc 2020 20:39:41

Zdravím,

co je ta nabíječka zač? Opravdu je to nabíječka nebo jen obvyklá piksle se stykačem a přesvědčovacím obvodem? Co z té piksle vede ven za konektor?

Budu předpokládat, že z ní vede buď Yazzaki nebo Mennekes. Pak bude uvnitř opravdu jen výše uvedené a protože je použita dvoufázová zástrčka, lze předpokládat, že bude použito mezifázové napětí a nulák (v jejich značení W) použit není. Ale to jsou jen domněnky. Například standard Yazaki existuje jak ve verzi 120 V, tak ve verzi 240 V. Bylo by třeba vědět napětí, na které je stavěná nabíječka v motorce. Patrně to bude spínanej zdroj jako každej jinej a bude mu jedno, zda 120 V nebo 240 V, ale to je opět jen domněnka.

Používání jakýchkoliv redukcí bych silně nedoporučil. Redukce z Schuco tady na tenhle typ 14 ani nelze bez znalosti připojovaného zařízení zkonstruovat - nemá jak získat ten nulák, leda by to bylo 3,7 kW trafo, což je ovšem dvacetikilovej macek. Pokud to někdo nabízí, obloukem bych se tomu vyhnul.


Hans
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » stř 15. črc 2020 23:26:07

Zdravím,
je to nabíječka ClipperCreek LCS-20P EVSE (240V/15A). Výstupní výkon 3,6kW.
Používá se v USA také např. pro Chevrolet Volt.
Konektor pro připojení do elektromotorky je standart J1772 (Yazaki/Typ1).
Takže stejný jako mám na Renault Fluence Z.E.
Palubní nabíječka elektromotorky umí jak 120V tak 240V.
Fotky vnitřku nabíječky zde:
https://www.gm-volt.com/threads/clipper ... es.151401/
Video zde:

Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
jvalik
Příspěvky: 21
Registrován: úte 15. pro 2015 22:24:59

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod jvalik » čtv 16. črc 2020 12:02:49

Zdravím,

ta diskuse kolem toho je trochu nejasná, ale vyrozuměl jsem, že cívka relátka je stavěná nejspíš na 240 V, což by bylo v pořádku a je tedy nejspíš zapojená mezi obě fáze. Dále jsem vyrozuměl, že je tam poněkud obstarožní řešení ve formě lineárního zdroje pro napájení řídicí logiky, což znamená, že narozdíl od spínaného zdroje si to samo neporadí. Pokud jsou fotky v prvním příspěvku všechny z LCS-20 a pokud vývody trafa vedou bez oklik k těm propojkám, pak má to trafo vinutí zapojena do série a mělo by to tedy chodit na těch 240 V také. Viz. datasheet http://catalog.triadmagnetics.com/asset/vpp36-070.pdf .

Pokud výše uvedené platí, pak je slušná šance, že stačí opravdu vyměnit zástrčku a vodič W nezapojit. Ale jistota není žádná - člověk nikdy neví, co v té piksli opravdu je. Snad by ještě šlo změřit ss odpor X1-W, X2-W a X1-X2 a z toho se pokusit něco dovodit. Pokud první dvě budou ukazovat nekonečný odpor, pak je W nevyužit a bude to patrně v pohodě. Pokud bude naměřen odpor na X1-W a na X2-W ne (anebo naopak), pak je v té piksli něco, co očekává 120 V a je to problém. Pokud bude naměřen odpor na obrou X1-W a X2-W, pak je možná jen zbytečně vyvedená prostřední odbočka z trafa, to by měly být odpory stejné a bylo by to asi ok, ale pokud se budou lišit, je to opět problém. Pokud se na X1-W a X2-W nic nenaměří a na X1-X2 nějaké desítky až stovky ohmů, pak to snad bude ok.

Samozřejmě to jde i rozebrat, ale mám za to, že to bývá docela dobře těsněný nějakým tmelem a rozdělat to znamená ten tmel porušit a muset tam dávat pak novej.

Tak asi zkuste změřit výše uvedené odpory a napište. Měřte v obou polaritách (ve smyslu měřicích elektrod měřáku) a měřených kontaktů se nedotýkejte, resp. alespoň jednoho z nich ne.

Hans
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1211
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Josef » čtv 16. črc 2020 12:44:03

Podle mě, to je klasická dvoufázová nabíječka, která má přívod 2x120V, tedy mohla by fungovat v třívodičovém zapojení tedy X = L, N = N a G = PE. Vodič W bych vůbec nezapojoval, ovšem možné je, že to pak nebude fungovat, protože zapojení nabíječky očekává 2x120V oproti W, jak píše kolega výše. Druhá možnost nabíjet nabíječkou s standardem Yazaki a výkonem který splňuje parametry motorky.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » čtv 16. črc 2020 14:34:20

Díky moc za poskytnuté informace. Zkusím teda vyměnit tu zástrčku NEMA za Schuco (W nezapojím) a uvidím. Buď se nabíječka rozsvítí zeleně a nebo červeně. Poreferuju za 2-3měsíce 8-)
Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
jvalik
Příspěvky: 21
Registrován: úte 15. pro 2015 22:24:59

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod jvalik » čtv 16. črc 2020 17:14:42

No já bych to nejdřív proměřil. Je to minimum práce a je zbytečný to odpálit. To neni o tom, jak se to rozsvítí, ale o tom, jestli v tom něco shoří. Pravda, i dobrý hoření může uvolnit něco světla :-)

Jinak z podstaty konektoru Yazaki vyplývá, že to může být vždy jen jednofázovej nabíjecí kabel, tj. z jedné fáze to udělá nulák. Nám tu jde však o ty ovládací obvody a ty je třeba ochránit. A ty jsou cílem toho měření.


Hans
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » čtv 16. črc 2020 21:45:03

jvalik píše:No já bych to nejdřív proměřil. Je to minimum práce a je zbytečný to odpálit. To neni o tom, jak se to rozsvítí, ale o tom, jestli v tom něco shoří. Pravda, i dobrý hoření může uvolnit něco světla :-)

Jinak z podstaty konektoru Yazaki vyplývá, že to může být vždy jen jednofázovej nabíjecí kabel, tj. z jedné fáze to udělá nulák. Nám tu jde však o ty ovládací obvody a ty je třeba ochránit. A ty jsou cílem toho měření.


Hans


Samozřejmě to nejdřív proměřím. Nová nabíječka stojí 400USD :roll:
Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 380
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Karel » čtv 16. črc 2020 21:45:24

jvalik píše:No já bych to nejdřív proměřil. Je to minimum práce a je zbytečný to odpálit. To neni o tom, jak se to rozsvítí, ale o tom, jestli v tom něco shoří. Pravda, i dobrý hoření může uvolnit něco světla :-)

Jinak z podstaty konektoru Yazaki vyplývá, že to může být vždy jen jednofázovej nabíjecí kabel, tj. z jedné fáze to udělá nulák. Nám tu jde však o ty ovládací obvody a ty je třeba ochránit. A ty jsou cílem toho měření.


Hans


Samozřejmě to nejdřív proměřím. Nová nabíječka stojí 400USD :roll:
Victory Empulse TT (od 9/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 30000 elektrických km!
Havrla
Příspěvky: 152
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Havrla » pát 17. črc 2020 10:01:53

Ahoj
mrkni sem:
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=819
a sem, kde je nekde v clanku odkaz jak to predelavaji z 120V na 240V, a asi pro tebe bude zajmavy opacny postup + pozor zmena jumperlu v nabijecce pokud bude nastavena na 120V.
https://www.gm-volt.com/threads/clippercreek-lcs-20-circuit-board-pictures.151401/#post-5043355
a odkaz z clanku
https://www.gm-volt.com/threads/video-that-shows-how-to-modify-voltec-l1-evse-to-do-l1-and-l2.146977/
Havrla
Jezdive: BMW i3REx; Volvo V70 T6; Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L