3x Mennekes nebo 1x rychlonabíječka?

Témata související s konkrétními nabíjecími stanicemi

Moderátor: ozana

MichalB
Příspěvky: 1
Registrován: pon 22. črc 2019 14:34:13

3x Mennekes nebo 1x rychlonabíječka?

Příspěvekod MichalB » pon 22. črc 2019 14:50:12

Hezký den,
ve Žďáře nad Sázavou je k dispozici jedna veřejná nabíječka se zásuvkou Mennekes 22 kW (ID 319 na evmapy.cz). Vedení města uvažuje o jejím případném rozšíření. Ve hře jsou dvě možnosti:
a) využít toho, že u stávající nabíječky jsou tři parkovací místa a umístit tam 3x Mennekes,
b) současnou nabíječku Mennekes přemístit na jiné místo ve městě a na jejím místě vybudovat rychlonabíječku.

Kterou možnost považujete z hlediska elektromobilistů za lepší? Případně prosím o jiný návrh.

díky
MichalB
dracekvo
Příspěvky: 373
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: 3x Mennekes nebo 1x rychlonabíječka?

Příspěvekod dracekvo » pon 22. črc 2019 15:39:19

Určitě rychlo.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 73 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 690
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: 3x Mennekes nebo 1x rychlonabíječka?

Příspěvekod Radovan » pon 22. črc 2019 15:46:19

Ve Ždáru nad Sázavou jednoznačně rychlonabíječku. Terén Vysočiny je kopcovitý a v zimě je tam opravdu zima, takže malobaterkáče (trojčata a starší Leafy, Golfy, Souly) mají problém, protože rychlonabíječky jsou kolem, ale ne uvnitř Vysočiny (Hlinsko, Vysoké Mýto, Svitavy, Hradec nad Svitavou, Blansko, Kuřim, Vleká Bíteš, Měřín, Jihlava, Vystrkov, Loket, Chocerady, Kolín), tam je prázdno.
Pokud má město dostatečný příkon na stávajícím místě tak jednoznačně. Lze vyzvat k součinnosti jak ČEZ, tak EON, tak PRE, všichni 3 mají dotace na různé trasy, možná se jim to bude hodit.
Stávající Mennekes pak přesunout k nějaké památce na velké parkoviště, nejlépe na nezpoplatněné místo, protože nabíjení na něm je dlouhé a pomalé, takže i kdyby bylo zdarma, prodraží se parkovacím poplatku. Zmíněné malobaterkáče totiž dokáží palubní nabíječkou vzít něco přes 3 kW za 1 hodinu nabíjení, takže je pak pro ně cena 1 kwh přes 6 Kč (doma platí necelých 5, v nočním tarifu 2,50 Kč). Mennekes nevyužijí plně ani modernější auta, většina jich má 6,6 nebo 7,2 kW palubní nabíječku. Jen Renault ZOE, Smarty + Tesly s příplatkovou výbavou mají nabíječku 22 kW, paradoxně nejnovější Tesly jen 17.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 80 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 35 tis. (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.