Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 8:09:58

Ahoj všem a hned na úvod díky za názory...
poté co jsem prolezl fórum skrz naskrz a něco i několikrát (i na základě toho, že prostě EV nutně "potřebuju" :-) mám neustále dilema CO vlastně vzít... Nakonec jsem skončil u "svaté trojice" - Leaf (30KW), Soul, i3 bez REX.
Důvody: Je mi 45, denně dojíždím do práce v Prahé 90km (45/45), mám tarif D57d s cenou 1.8/KWh. PROZATÍM nemám možnosti nabíjení v práci, nabíjet budu nejčastěji doma přes noc.
Občas jedu delší cestu Praha - Benešov (tak 1x měsíčně), pak teoreticky Praha - Hradec Králové, ale to opravdu sporadicky a teoreticky. To by mi měli splnit všechny i když i3 v 60Ah o prsa. Cenově tak nějak do 500, opět plusminus... Nejsem podnikatel, DPH si neodečtu, dotace nedostanu.
Bude to určitě druhý auto do rodiny, spalovák od BMW V8 na LPG si nechám na delší cesty, trápit to po Praze je mi líto. Kufr na dovolenou taky nepotřebuju, stačí když se do něj vejdou dvě basy piva. Jenže, se nemohu rozhodnout aneb +- jednotlivých aut

Leaf:
+ prostorný interiér, relativně slušná výbava (TEKNA), dobrý dojezd, "ucházející" cena
- to auto je prostě ošklivý (i když bych si zřejmě zvykl), silná degradace baterie

Soul:
+ relativně hezký auto ze předu, dobré recenze, plná záruka 7let, podvozek asi ze všech tří nejkomfortnější, v modrý barvě fakt hezký auto
- uvnitř se mi to auto nelíbí, vypadá to tam opravdu jak v 80kách (ať se nikdo neurazí prosím, je to můj subjektivní pocit), malá nabídka na trhu ojetin, chudší výbava auta

i3:
+ exterier i interiér pro mě nejhezčí, možnost slušný výbavy včetně adapt. tempomatu, nevýkonější motor
- v dané ceně pouze 60Ah verze, drahý servis, auta po 4ech letech v podstatě po záruce

V neposlední řadě je otázkou, jestli auto kupovat nutně TEĎ a nebo si počkat třeba do příštího roku, kdy by TEORETICKY mohly na trh přijít modely s výrazně vyšším dojezdem za hodně dobrý ceny (Mini, ID3 apod.) a tím snížit ceny ojetin první generace EV. Samostatnou kapitolou je pak i prodejní cena teď koupenýho ojetýho EV třeba za 5 let.
A teď fórum raď :P
Naposledy upravil(a) Mishaczech dne úte 16. črc 2019 13:18:31, celkem upraveno 1 x.
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » čtv 11. črc 2019 10:16:56

Já bych bral asi toho soula.
Ale pokud to není nutné teď, tak bych určitě počkal. Čekám, že ceny ojetin těhle prvních verzí znatelně spadnou. Hlavně pokud někdo dodrží slib a vyrobí elektromobil s cenou okolo půl mega.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
nanano
Příspěvky: 13
Registrován: stř 17. dub 2019 9:49:03
Bydliště: Brandýs n. Labem

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod nanano » čtv 11. črc 2019 11:21:16

Tak podobnou situaci jsem řešil taky před dvěma měsíci..
Jen pro mne byla "chyba" že jsem si půjčil na prodloužený víkend i3.

Tak nakonec jsem po měsíci si pak pořídil ojetou i3 s REXem (REX kvůli obavám z krátkého dojezdu)
Po prvním měsíci, kdy jsem najezdil 2.400 e-km jsem rád že jsem šel do té i3

Možná že kdybych počkal, tak ještě se něco naskytne, ale takhle už si jezdím a za pár dnů půjde do světa původní Toyota Auris.
Navíc i u vozu který šel do provozu 3/2016 jsem si u prodejce BMW zařídil jakousi "záruku" na další dva roky. Takže to snad nebude takové náklady stát. Verze bez REX by měla být za cca 530kKč, já měl REX za 635kKč vč. vyšší výbavy.

Asi by se dala sehnat i z DE, ale o moc výhodnější by to nebylo... :-)
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 2.800km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 151
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » čtv 11. črc 2019 15:13:58

Mishaczech píše:a tím snížit ceny ojetin první generace EV
BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D
Nejlepší bude, když se v každém z těch vozů svezete. Všechny mají tepelná čerpadla, DC rychlonabíjení? U i3ky se né každému pozdávají zadní dveře. Zkoušel jste Vaše trasy zadávat do https://abetterrouteplanner.com ?
Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 15:52:18

Moc díky za reakce, pokusím se nějak odpovědět...

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah. Dveře mi naopak vyhovují, 98% času jezdíme ve dvou...
Co se týká ceny auta - pokles 40% za tři (čtyři) roky je sice moc hezký, nicméně má obava byla spíše z toho, aby za dalších 5 let nebyl pokles z nynější ceny 80% :-) Kde se dá projet se všemi vozy? AAAauto? :-D

2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

2dracekvo: Soul je určitě velice slušný auto, nicméně uvnitř to fakt vypadá asi na můj vkus až příliš "staromilsky"?

V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 151
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » čtv 11. črc 2019 17:33:29

Já jsem při rozhodování zvažoval kde se s tím vozem budu pohybovat 90% jízd. Z toho co uvádíte se zdá, že Váš 90procentní režim budou jízdy do zaměstnání z Kralup do Práglu (45km) a zpět (45km). A kladl bych si tedy otázku zda vůz bude na tyto jízdy stačit. i3ka 60Amp bude mít zbývající kapacitu cca 17kWh, a v létě spotřebu cca 15kWh/100km. Když budete přes noc nabíjet tak abyste mě ráno před jízdou 100%, tak v létě dáte cestu tam i zpět bez potíží. V zimě bude situace horší (cca 20kWh/100km). Pokud koupíte vůz bez tepelného čerpadla, tak trasu tam i zpět určitě nedáte. Bez topení se moc dobře nedá jezdit (alespoň foukání na skla). V zimě nastavíte i3ku tak, aby ještě s připojeným kabelem se před jízdou vyhřála před odjezdem. Cesta do zaměstnání bude fajn. Jestli ale budete topit i cestou zpět, tak se budete muset zastavit na EON nabíječce u Globusu Čakovice na 15min nákup. https://www.plugshare.com/location/166946 Včera jsem s 60Ah jel z Brna do Prahy a zpět. Dělal jsem si poznámky, jestli by Vás to zajímalo? Při delších cestách prostě budete odkázaný na veřejné rychlonabíječky. A teď je otázka zda budete chtít (vyplatí se Vám to) platit paušál ČEZu kvůli několika jízdám do Hradce. Já třeba cestu Brno-Praha a zpět ujel bez jediné nabíječky ČEZu, vše jen na nabíječkách EONu. Také berte do úvahy, že na rychlonabíječkách má smysl nabíjet max do 80%, protože pak se rychlonabíjení časově nevyplatí. Každé procento nad 80% trvá neúměrně dlouho. Takže tohle zakomponujte do plánování trasy. Na tom exitu 25 totiž budete asi muset nabíjet na 88%. Z 30% do 80% budete mít dobito za 15minut. Ale z 80 do 88% tam strávíte další zbytečné minuty. Navíc se dívám, že podle plugshare https://www.plugshare.com/location/116692 tam není CCS2, ale jen mennekes a chademo. U Poděbrad jsou nové nabíječky ČEZu https://www.plugshare.com/location/196401 , které ale ještě a better routeplaner nenabízí.
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 92
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Martin i3 » čtv 11. črc 2019 19:19:15

Mishaczech píše:Moc díky za reakce, pokusím se nějak odpovědět...

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah. Dveře mi naopak vyhovují, 98% času jezdíme ve dvou...
Co se týká ceny auta - pokles 40% za tři (čtyři) roky je sice moc hezký, nicméně má obava byla spíše z toho, aby za dalších 5 let nebyl pokles z nynější ceny 80% :-) Kde se dá projet se všemi vozy? AAAauto? :-D

2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

2dracekvo: Soul je určitě velice slušný auto, nicméně uvnitř to fakt vypadá asi na můj vkus až příliš "staromilsky"?

V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D


Do Hradce s i3 94Ah dojedu , mam ted najeto za 10 mesicu cca 39 tis a denni provoz a jsem kousek od Kralup- Kozomin.
Mam garaz, wallbox , nezavisle topeni a v zime po dalnici nedam vic jak 120 km , je potreba pociat i stimhle .
Jinak za me bych prisetril nebo pockal, 94 i3 je minimum, s 60 Ah nemusite doject v zime do Praglu a zpet bez dobijeni.
Opravdu zalezi na teplotach hodne a jak jedete pres 110 po dalnici tak velky rozdil v dojezdu.
Kameru nemam,jen parkace a staci a kuzi jsem mel taky vzdycky v kazdym aute a ted bych ji zase nechtel, radsi vetsi baterku.

Za me je proste 60 Ah malo ale jezdim denne .
BMW i3 94Ah, 40.000 e-km
nanano
Příspěvky: 13
Registrován: stř 17. dub 2019 9:49:03
Bydliště: Brandýs n. Labem

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod nanano » čtv 11. črc 2019 19:50:05

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah.


Chápu že s 60Ah i3 se do Hradce z Kralup asi nedojede, ale s 94Ah myslím v pohodě.
Sám mám s 60Ah najeto po dnešku za první měsíc 3000km, a spotřebu mám 11.8kWh (průměrná rychlost 43km) - tak to bych možná i do Hradce dojel, i když po dálnici jezdím jen pár km - většina je po Praze a okresky kolem Prahy.


2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

Vyšší výbavu chápu a taky bych nechtěl "holátko".
Jak jsem z praxe zjistil, tak např. na TipCars je hodně i3 od UniCredit Leasing, ale popisky tam moc nesedí. Tak je lepší se do toho bazaru (v Čakovicích jich stojí odhadem tak 15ks) vypravit, najít si nějakou konkrétní s dobrou výbavou a klidně si jí nechat i testnout a projet...
Navíc jedna pěkná je i v Renocaru v Čestlicích - tu jsem původně chtěl. Najeto 22kkm akorát ta cena je za 599kKč (i když záruka je na 5 let /60.000km tj do 3/2021 je v záruce), Nevýhodou je ten interiér v základní šedé, ale má TČ
https://www.renocar.cz/vuz-ojety/bmw-i3-V-066206


V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D


Ta vypadá i s tou výbavou moc pěkně i když cena je opravdu o něco vyšší - ale třeba spadne :-)
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 2.800km
Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 19:57:38

Jsem moc rád za vaše rady, ono se dost špatně něco řeší takhle přes forum, vážím si toho a moc děkuji...

2stejk: Na Prahu jezdím již dva roky zadem, přes Velké Přílepy a dál na Horoměřice, je to přesně 31km a 65km dá snad i ta 60Ah i v zimě, po D8 jezdím jen vyjímečně a to v případě dopravních problémů na staré cestě (a to vzhledem k "modernizaci D8" v současné době je opravdu výjimka. Zároveň s tím je tam Lidl a veřejná nabíječka zatím zdarma, takže případné dobití na ní by asi možné bylo. Paušál ČEZu se mi určitě vzhledem k charakteru mých jízd nevyplatí.

2Martin: Ten Hradec bych opravdu zřejmě řešil 750iL tak jako doposud. Pouze ve zcela vyjímečných případech bych jel i3, pokud bych měl čas a chuť si to "užít" zadem přes Poděbrady. To jste kousek, asi Vás pozvu na kávu abyste přítelkyni vysvětlil že nic lepšího než EV není :-))))

Našel jsem teď tohle: https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/BMW-i3-Full-optie/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_79_full,ful:electricity/pg:vipcar/279525262.html a za ty peníze se mi to jeví jako dobrá koupě, i když jet s tím zpátky po vlastní ose z Belgie 900km musí být opravdu adventure zábava

EDIT:
2nanano: Ta co postuješ je opravdu skoro bez výbavy a tahle barevná kombinace by mi doma neprošla zcela bezpochyby :-(
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » pát 12. črc 2019 7:14:07

stejk píše:BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D


Jenže jde o to, co člověk za cenu 600 tis dostane.
Auto s dojezdem 150km. To je třeba pro mě neakceptovatelné z důvodu cena/užitná hodnota. Proto jsem radil čekat pokud to vyloženě není nutnost. Je možný, že za tu cenu se během roku, dvou bude dát koupit třeba e citigo s kapacitou 37kWh.
Podle mě teď není vhodná doba na koupi elektromobilu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 151
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » pát 12. črc 2019 7:44:24

dracekvo píše:
stejk píše:BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D
Jenže jde o to, co člověk za cenu 600 tis dostane.
Auto s dojezdem 150km. To je třeba pro mě neakceptovatelné z důvodu cena/užitná hodnota. Proto jsem radil čekat pokud to vyloženě není nutnost. Je možný, že za tu cenu se během roku, dvou bude dát koupit třeba e citigo s kapacitou 37kWh.
Podle mě teď není vhodná doba na koupi elektromobilu.
Chápu. Souhlasím s tím, že záleží na životní situaci ve které člověk je, životní styl, a způsob používání. V tom musí mít jasno především Mishaczech, kterému (jak předpokládám) pomůže fórum v ujasnění. Uvedu svůj příklad. Před BMW i3 jsem vlastnil 19let starý benzínový vůz, který dosáhl své životnosti. V BMW i3 jsem se svezl prvně na Ampréru v roce 2015 a už tam jsem se "rozhodl" že vůz chci, ale milion za něj nedám. Čekal jsem čtyři roky, až poklesne cena téměř na polovinu. A minulý rok si i3ku pořídil. Většina 90% jízd je v rámci města. Mimo město zřídka. REX pro mne nedával smysl. Respektive mi zbytečně zvyšoval cenu, hmotnost vozu a cenu servisu (olej, filtry, měření emisí). Věděl jsem, že vůz musí mít DC rychlonabíjení a vyhřívané sedačky. Díval jsem se na mobile.de a občas se vyskytnul kousek s koženýma sedačkama, ale po ověření přes VIN jsem zjistil, že nemá schnellladung. Takže bacha na to, abyste pak nebyl překvapený. Rozhodně si nechte poslat VIN ze kterého ověříte výbavu. Také od nabízejícího požadujde SoC MAX ze skrytého menu při 100%nabití a při 50% nabití. Jestli nevíte jak, napište pošlu Vám odkaz. Ale to zase odbíhám.. Je možné, že VW ID 3 se za 2 až 3 roky budou prodávat v bazarech za 400-500 tisíc, a BMW i3, tak s cenou bude nutně někde okolo 300-400 tisíc. Člověk, který nyní koupí BMW i3 roz výroby 2015-2016 za cenu okolo 600k Kč, musí být psychycky smířený s tím, že možná cena vozu za 3 roky poklesne na 300-400k Kč. Jinak také se zájmem očekávám vývoj cen jetých Tesla model 3. Prý se našlo cca 1300 Pražanů, kteří mají objednáno a čekají na dodání. Uvidíme v roce 2021-2022 jaké budou ceny modelů 3.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 151
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » pát 12. črc 2019 7:54:42

Mishaczech píše:Na Prahu jezdím již dva roky zadem, přes Velké Přílepy a dál na Horoměřice, je to přesně 31km a 65km dá snad i ta 60Ah i v zimě
Díval jsem, a myslím, že tuto konkrétní 65km trasu v zimě 60Ah dá. Ale jak už zde bylo napsáno, hodně záleží na teplotě, atd. Na této trase zřejmě něco i narekuperujete, ve směru Praha-Kralupy je výškový profil klesající, a to se na zpáteční cestě bude hodit. Jestli se dívám správně, tak nedaleko máte OC Šestka, kde můžete u EONu na zpáteční cestě DCčkem pár kilowatt doplnit.
Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pát 12. črc 2019 9:19:48

2 Dracekvo: Vhodná doba teoreticky nebude nikdy, ono je to skutečně tak jako s mobilníma telefonama, z počátku byly nějaký a dneska jsou za ty peníze úplně někde jinde. Bylo by samozřejmě výhodnější investovat do 94 a nebo rovnou 120Ah verze, ale nejsem si jist, že mi za 75 (100%) nárůst ceny opravdu vzroste užitná hodnota. Jak jsem již psal, 95% mých jízd je denně 70km + sem tam něco o víkendu (nákupy, výlety okolo apod.) Ve své teoretické finanční úvaze jsem počítal s tím, že oproti současné situaci mi koupě EV ušetří ročně cca 50.000 (2000km/měs, náklady na elektřinu 1,92Kč/Kw - náklady na PHM 180Kč/100km + údržba současného auta 1kč/km). Pokud bych měl čekat další dva roky, je to pro mě "ztráta" 100.000 Kč

2 Stejk:Máte pravdu a jsme ve skoro stejné situaci. Naftové (v součastnosti druhé auto na toto denní pojíždění) je staré 15 let, nyní vyžaduje investici cca 50.000 Kč - motorově je ok, ale shnilá kastle, brzdy, rozvody apod.)
V rámci výbavy podle vin máme toto:
S4T9A WAERMEPUMPE
S4U7A DCSCHNELLLADEN
S4U8A ACLADEN PLUS

Model 3 od Tesly je samozřejmě někde jinde než i3, ona se dá sehnat i S pod 1mil (i když jen S60). Dolů to půjde, samozřejmě je otázka jak moc...
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » pát 12. črc 2019 10:16:48

Jasné že ceny ojetin budou padat vždy. Ale když teď máme modelů dostupných pro běžného občana (do 1 mil) že se nechají spočítat na prstech jedné ruky a je očekáváno příští rok uvedení nových modelu s daleko lepšíma parametrama za podobné ceny co teď stojí ojetiny, tak že teď není vhodná doba, za tím si stojím :)

Pokud je e-auto potřeba, protože staré dosluhuje a 95% jízd je do 70km. Je otázka jestli má cenu investovat 600 kolíků do i3.
Jestli nebude plně dostačující na přechodnou dobu pořízení něčeho levnějšího. Třeba leafa 24kWh za méně než polovinu. A pak se uvidí. Pokud teda bude nové auto s baterkou kolem 40kWh stát 600 tis nové. Tak I3 musí zákonitě spadnou pod 300 tis. Že si zachová cenu 300-400 je podle mě velice optimistické. Ovšem celé se to bude odvíjet od toho, jestli opravdu někdo bude prodávat auto s cenou lehce nad půl míče.

Dále pak autora chci důrazně varovat před pořízením elektromobilu kterej neujede plánovanou denní vzdálenost + rezervu alespoň 30km.
Protože člověk může chvátat kvůli něčemu domu. A stavovat se na nabíječce každý den bude pěkný opruz. Nabíječka bude obsazená, nefunkční a co já vím co ještě. Já bych do toho nešel už z velice sníženého uživatelského komfortu.
Taky může být komunikace uzavřena z důvodu nehody, opravy, takže se bude jezdit delší objížďkou, nebo čekat se zapnutým topením v koloně.
Je mi jasné, že kolem Phy to bude jiné, tam když jedna nabíječka nebude fungovat, tak v blízkosti bude druhá.

Já vlastnictví EV neberu jako koníček. Ale čistě pragmaticky jako věc, která má sloužit mě. Šetřit mi peníze a čas. Pokud bych se kvůli vlastnictví EV musel začít nějak vyrazněji omezovat, tak bych do toho nikdy nešel.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 549
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Josef » pát 12. črc 2019 11:11:41

Podle mě teď investovat 500 tis. do několik let starého EV je nesmysl, souhlasím. Příští rok bude v prodeji řada nových modelů EV již od 500 tis. s dvojnásobným dojezdem co EV v bazarech za 400-600 tisíc. Pokud někdo přemýšlí o autě, mělo by mít dojezd v zimě dvojnásobku průměrného ročního nájezdu. V mém případě je to průměr 65km denně.
Obrázek
Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pát 12. črc 2019 13:17:15

2 dracekvo: Souhlasím s Vámi, nicméně auto se vždycky nevybírá jen podle pragmatických výpočtů a podmínek. Pro mě jsou auta svým způsobem koníček (i proto si stále držím E65) a jakousi "milenkou". Leafa jsem našel za 300 v Ačkách (dobře, pomiňme že to jsou "ačka"), ale to auto se mi exteriérově opravdu nelíbí ani za mák. To bych si radši už vzal opět něco v naftě a nějak "vydržel" do doby zlevnění EV...
Omezovat mě to auto bude stejně kterékoliv z těch tří. Svým způsobem určitě. Je otázkou jak moc a jak se budu cítit. Měl jsem Prius a je fakt, že jsem v něm jezdil výrazně jinak než s osmiválcem. Zřejmě to auto nějak nutí jezdit na pohodu, klídek a nehonit minuty. To samé si myslím budu mít i s EV, ať už jakýmkoliv.

Pro BMW u mě hovoří láska ke značce a výrazně vyšší výbava, u Kia Soul zase ten "pragmatismus", tj. vyšší reálný dojezd.

2 Josef: Ohledně denní vzdálenosti, tak jak jsem psal, 95% denně 62km - možnost rychlého dobití u Lidlu v Horoměřicích spojeného s nákupem. Na delší cesty určitě spalovák, v případě mimořádných událostí holt plán trasy a dobíjení po cestě. Adventure zážitky s dojezdem 5% a hledáním další nabíječky v případě nefunkčnosti té "vyhlídlé" si chci nechat ujít
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 92
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Martin i3 » pát 12. črc 2019 14:48:16

Jeste bych zvyraznil a nechci se dotknout Soula ani Leafa ale jizdne je i3 uplne jinde a co se tyce zabavy taktez coz pro fandu znacky a jeste drzitele 750i bude asi taky duvod :-) :-) :-)
Vim o cem mluvim :-)
BMW i3 94Ah, 40.000 e-km
Raven
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Raven » pát 12. črc 2019 14:56:23

Vidím, že jste Soul ještě úplně nezavrhnul, podobné rozhodování jsem řešil před cca 2 lety. Čistě pragmaticky jsem ho koupil a rozhodně nelituji. Jen nevím, co si představujete pod: "chudší výbava auta"? Pokud se dokážete smířit s interiérem, je to, myslím, velmi povedené EV. Jo, ceny za ty 2 roky nespadly, to je věčné dilema.
Mishaczech
Příspěvky: 20
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pon 15. črc 2019 15:47:36

Tak moc všem díky za příspěvky, nakonec jsme se rozhodli že vyhrává i3 a to ze všech výše zmíněných důvodů.
Turbo
Příspěvky: 137
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Turbo » pon 15. črc 2019 23:56:59

Naprosto rozumím Vašim dilematům, tím si projde na začátku asi každý. Hlavně v případě Leafa, kterého jsem také kdysi zvažoval, ale vždy to skončilo na tom, že jsem nebyl ochoten zaplatit hromadu peněz za něco, co se mi prostě nelíbí.

Pokud jezdíte v drtivé většině max dva a po slušných (nerozbitých) cestách, tak bude i3ka určitě dobrá volba. Navíc pokud jste fanda značky a oceníte radost z jízdy ;) Tu u ostatních aut z výběru nezažijete, v tom je i3 prostě jiná dimenze - zadní náhon, strmé řízení a k tomu bezkonkurenční poměr výkon/hmotnost.
O čem se moc nemluví je to, že na těch PR "kecech" o přírodních materiálech v interiéru co v zimě hřejí a v létě chladí něco opravdu bude, nástup do sluncem rozpálené i3 je citelně snesitelnější než třeba do plastového IONIQa. A jelikož klimatizovat a topit znamená spotřebu energie a snížení dojezdu, dává mi to u EVčka smysl.
Vzhledem k materiálu skeletu má také slušnou akustiku, už základní audio má pěkný čistý zvuk a HK je pecka.
A navíc Vám to neshnije :D

Co bych ale opravdu zvážil, je pořízení 94Ah verze (ideálně 120Ah samozřejmě). Je to znát hodně a za chvíli budete litovat, protože budete chtít jezdit všude a jediným omezením bude dojezd. A jako bonus dostanete 3f nabíjení.

Ohledně cen je to už taková obehraná písnička, co EV sleduju (cca 5 let), tak se stále dokola píše, že příští rok půjdou ceny výrazně dolů... a nějak se nic převratného neděje (nová i3 naopak opět v tichosti podražila), I.D. co mělo stát revolučních 600t s daní, bude nakonec za 800 bez daně v základu ( a to je podle mě ještě s otazníkem) Stejně tak bude podobné zklamání pro mnohé, kteří už mají v kapse připraveno 420tis na Citigo...