evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Moderátor: Josef

Honzi
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod Honzi » stř 03. črc 2019 21:13:25

Díky za informaci, zrovna děláme parkoviště v jedné firmě, tak jim to ukážu.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 410
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod stejk » stř 20. kvě 2020 12:28:12

Chtělo by to i nějakou EU regulaci pro veřejné parkovací domy, a ne jenom pro podniková parkoviště.

Viz: https://twitter.com/brnomycity/status/1262699722487234560?s=20

Nový veřejný parkovací dům bez jediného parkovacího stání pro elektromobily. :evil: :evil: :evil:
dracekvo
Příspěvky: 545
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod dracekvo » stř 20. kvě 2020 13:11:35

A ještě by to chtělo regulaci, že musí nabíječky mít přístupný komunikační protokol. Tak aby je mohli obsluhovat i aplikace třetích stran.
Aby stačila na cestování po evropě jedna aplikace.

Navíc ten článek je jen trapná reklama na nějakou firmu co montuje panely.

Já bych i souhlasil. Ale nabízí se otázka. Kdo to zaplatí? A kdo zaplatí firmě navýšení přípojky a měsíční platby s tím spojené. Nebo odkud ta elektrina bude zapojena? Řada firem už tak má problém se vejít do rezervovaného příkonu.
A kdo firmě zaplatí administrativu ohledně účtování energie? Nebo jak si to představují. Že bude zaměstnavatel dávat elektriku zdarma?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 82 tis. km)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 410
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod stejk » stř 20. kvě 2020 15:03:19

dracekvo píše: Navíc ten článek je jen trapná reklama na nějakou firmu co montuje panely.
Ano. Ale o tu zde nejde. Není přece možné postavit v roce 2020 veřejný parkovací dům bez jediného stání po elektromobily.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 81
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod Štemba » stř 20. kvě 2020 15:52:55

dracekvo píše:A ještě by to chtělo regulaci, že musí nabíječky mít přístupný komunikační protokol. Tak aby je mohli obsluhovat i aplikace třetích stran.
Aby stačila na cestování po evropě jedna aplikace.

To mi přijde zbytečný, stačí na všech mít platbu kartou. Dnes se "pípá" u kdečeho, jen nabíječky jsou co provozovatel, to nějaká specialita, přitom osadit platební terminál by mělo být nejjednodušší řešení.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 410
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod stejk » stř 20. kvě 2020 16:51:09

dracekvo píše:A kdo firmě zaplatí administrativu ohledně účtování energie? Nebo jak si to představují. Že bude zaměstnavatel dávat elektriku zdarma?
Zdarma ne. Můj zaměstnavatel, podnik střední velikosti (150 zaměstnanců), byl tak laskavý a na podnikovém parkovišti mi zřídil zásuvku s elektroměrem. Začátkem ledna podnikový energetik udělá odečet mého elektroměru (náklad pro zaměstnavatele), informaci o spotřebě předá podnikové účetní. Účetní mi pošle fakturu (náklad pro zaměstnavatele) na odebranou elektřinu, kterou uhradím. Oba tyto náklady zaměstnavatele (spojené s administrativou) mi přijdou jako zanedbatelné. Nyní ve chvíli kdy dva zaměstnanci ze stopadesáti mají elektromobily, se věc řeší tímto způsobem jednoduše nesystémově. Až počet BEV vozů poroste, s tím poroste i tlak na systémové podnikové řešení.
Lama
Příspěvky: 169
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod Lama » čtv 21. kvě 2020 7:12:23

Štemba píše:
dracekvo píše:A ještě by to chtělo regulaci, že musí nabíječky mít přístupný komunikační protokol. Tak aby je mohli obsluhovat i aplikace třetích stran.
Aby stačila na cestování po evropě jedna aplikace.

To mi přijde zbytečný, stačí na všech mít platbu kartou. Dnes se "pípá" u kdečeho, jen nabíječky jsou co provozovatel, to nějaká specialita, přitom osadit platební terminál by mělo být nejjednodušší řešení.

Souhlas, přímá platba kartou všude, to je nejlepší způsob.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 410
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod stejk » čtv 21. kvě 2020 19:17:28

Radovan píše:.
Radovane nemá některá z asociací ve svých řadách právníka, který by vypracoval právní názor/soubor doporučení pro veřejnost (mě) jak úspěšně rozporovat/napadat rozhodnutí stavebních úřadů? Není přece možné postavit za Evropské peníze zcela nový veřejný parkovací dům bez jediného stání pro elektromobily.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 853
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod Radovan » pát 22. kvě 2020 11:17:49

Bohužel. Sami s tím zápasíme. Ale zkusil bych Transparency International s tím, že směrnice existuje a přesto veřejné peníze a peníze EU jsou vydávány na parkovací dům v rozporu s ní. Zda je za tím snaha ušetřit nebo přihrát zakázku někomu vybranému.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 87 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 40 tis. (54 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Havrla
Příspěvky: 131
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: evropská směrnice 2018/844/EU Povinnost přizpůsobit podniková parkoviště elektromobilům

Příspěvekod Havrla » ned 05. črc 2020 9:50:05

Ahoj
V Benešově taky staví u nádraží nový parkovací dům a žádná nabíječka.
Havrla
Jezdive: BMW i3REx; Volvo V70 T6; Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L