Kia Soul2018

Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pon 30. črc 2018 14:23:26

Ideální je změřit stav baterie v % (SOH). U Kia Soul je ten pokles poměrně pomalý, nicméně rozdíl mezi jednotlivými vozy je evidentní.

Zde je graf degradace baterie jednoho z majitelů. Žlutá křivka je pokles, který je hraniční pro uznání záruky (tedy 150 tis. km a 70% kapacity). Jak je vidět, degradace i po 80 tis. km se drží kolem SOH 95%. U jiného majitele v USA jsem viděl pokles SOH až na 86% po ujetí 140 tis. km. Běžně odpovídá pokles SOH každých 20 tis. km o 2%. Tedy zpravidla na 40 tis. km SOH 100%, na 80 tis. km SOH 96%, atd. Pokud je to o dost mimo tyto hodnoty, je něco špatně.

V různých zemích jsou záruky různé :

The Korean warranty is 10 years, 160,000km to 70% SOH.
The United States is 10 years, 100,000 miles to 70% SOH.
The Canadian warranty is 8 years, 160,000km to 70% SOH
Europe is 7 years, 150,000km to 70% SOH.

Obrázek
Obrázek
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 9
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » stř 01. srp 2018 22:06:12

Prosím o info... je možno nějak rychleji než 6,6kw přes palubní nabíječku nabít vůz přes konektor J1772..např pomocí např domácího walboxu s min výkonem 15kw... pokud by to bylo méně nemá již cenu řešit... Chademo na domácí použití mi přijde doslova raketa... jinak vystačím s klasikou od Kia 10A /230..ale je to masakr... dále mohu nabíjet na nabíječce ve městě pomocí kabelu type2/J1772...cca 5,5 hod dobíjení i když je nabíječka 22kW ..tzn pokud dobře chápu přej J1772 nedostanu nikdy víc než 6,6kw??? Díky za odpověď
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » čtv 02. srp 2018 0:28:21

A k čemu potřebujete doma rychle nabíjet? Ani přes nabíječku AC Mennekes prostě víc jak 6,6 kW tam stejně nepůjde. Jediné řešení je koupit DC nabíječku s konektorem Chademo.

https://www.evseadapters.com/products/p ... ck-charger

https://www.designwerk.com/en/wall-char ... -kw-wdc22/

http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=20kwchademo
Obrázek
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 9
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » úte 07. srp 2018 15:58:17

Díky za info...spíš mi přijde zajímavé umět se nabít za relativně krátký čas ne vždy stíhám ... ale opravdu ne za takový ranec..těch 5H je plně dostačující... přes klasickou 6,6 palubní nabíječku... jen mi přijde škoda že na nabíjecích stanicích je všude menekes type2 22kW..a já nejsem schopen toho nějak využít a nabíjím na této zásuvce 5,5 hod ... jestli todobře chápu tak nabíjím 1F přes Jazaki a menekes je 2F ale moje redukce ho již neumí logicky zpracovat a využít potenciál z dobíjecí stanice... s 22kW type 2... neexistuje něco spešl co mi pomůže lépe využít ten menekes na nabíjecích stanicích a přes yazaki či chademo pustit rychleji ??
Flajzi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Flajzi » úte 07. srp 2018 17:54:52

Nijak to nevyřešíte. Při napojení na AC využíváte vnitřní AC/DC měnič a pokud jeho výkon je 6,6 kW, tak připojením k zásuvce, která je schopna podat vyšší příkony, Vám není nic platné.
Já mám v autě 3x16A 11 kW a víc z toho prostě nedostanu. Manželka bude mít 3x32A 22 kW a to už bude jiná kávička...
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » úte 07. srp 2018 19:07:46

Jenže ne každá nabíječka dá 22kW, to je jenom napsané. Např. OC Smíchov Praha 5, dvě 22 kW nabíječky a nedávají víc než pouhých 6 kW. Pokud se k ní připojí dvě auta, dává dokonce každému autu jen 3 kW.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 280
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Radovan » stř 08. srp 2018 12:18:59

To je bohužel krutá pravda, kterou bez informací vozidla nebo displeje stojanu není jak zjistit. Ostatně už kulišárna ČEZu dávat pomalé stojany s Mennekes + Schuco = 22 + 3,6 kW s tím začala, protože visely jen na jističi 400V 32A, tedy 22 kW a výkon tak by omezován vždy. No a korunu tomu nasadili výměnou Schuko za Mennekes, takže tam jsou nyní 2 x 22 kW zásuvky, ale přívod stále jen 22 kW. Na jednu stranu je to sice pomalé nabíjení, ale je rozdíl dojet tam s autem se slušnou palubní nabíječkou (Smart, Mercedes, Zoe, Tesla atp.) a pak civět místo 22 na 3,6 kw výkon, 7x pomalejší. Třba pro to Zoe, starší s 22 kWh baterkou, to znamená nabíjet místo 1 hodiny 7 hodin.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 64 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Raven
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Raven » čtv 09. srp 2018 9:47:52

Tak jsem se konečně dostal k příspěvku. Cesta do BRD (29.7.) a zpět (1.8.) v těch největších vedrech bez jakýchkoliv problémů. Chademo vždy do 30 minut (káva+WC). Poprvé se mi stalo, že při nabíjení večer 16 A běžel i ventilátor klimy na chlazení OBC. Dosud bylo jen občas slyšet čerpadlo chl. kapaliny. Ale bylo 38°C. Po dálnici asi 50 km. Vše samozřejmě s klimou.
P8070008.jpg
P8070007.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » čtv 09. srp 2018 10:07:32

Dobrá spotřeba, samozřejmě pokud byste to vzal po dálnici (což je většina standardní trasy), tak by byla spotřeba kolem 15-16 kWh/100 km při tacho rychlosti 120 km/h. V teplotě kolem nuly bude stejná trasa kolem 19-20 kWh/100km.
Obrázek