pořízení veřejné nabíjecí stanice

Moderátor: ozana

FilmX
Příspěvky: 16
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod FilmX » stř 11. črc 2018 8:05:53

Mám i3, do firmy jsme koupili první e-NV200 a asi budeme pokračovat. Sídlíme v modřanech kde nabíjecí stanice v podstatě nejsou, tak bych rád zabil 2 mouchy jednou ranou a postavil 2 portovou AC stanici pro naše zákazníky, občas naše vlastní auta a případně i pro veřejnost. Jakou ale pořídit ? Pochopitelně nechceme zbytečně utrácet. Nějaké tipy ? Ideálně nástěnná, rozumně antivandal (nemusí být extrémně odolná), OCPP komunikace, 2x22kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 263
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Josef » stř 11. črc 2018 12:02:21

Stanic pro nabíjení EV aut s možností plateb je hromada, od místních výrobců, přes výrobce v EU až po čínské výrobce. Dva příklady.

http://www.smartev.cz/produkt/nayax_ev-meter/

https://www.schneider-electric.cz/cs/pr ... AD-stanice

Nebo je i možnost si nechat stanici na pozemku umístit

http://www.lukysystem.cz/nabijeci-stani ... ktromobily
Obrázek
Uživatelský avatar
Autonabijeni.cz
Příspěvky: 13
Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Autonabijeni.cz » stř 11. črc 2018 16:35:09

Dobrý den,

pro Vaší potřebu doporučuji veřejnou nabíjecí stanici CityCharge Mini2. Splňuje Vaše požadavky 2x22kW, nástěnná, antivandal, OCCP komunikace, RFID karty.

https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-stanice/citycharge-mini2-max--2x22-kw/

V případě potřeby nás neváhejte kontaktovat.

Tým Autonabijeni.cz
Naposledy upravil(a) Autonabijeni.cz dne stř 18. črc 2018 9:18:13, celkem upraveno 2 x.
Flajzi
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Flajzi » úte 17. črc 2018 11:46:12

Doporučuji se podívat po takové, která má terminál pro bezkontaktní platební karty. Do budoucna je to nejjednodušší cesta, jak to zpřístupnit pro kohokoliv.
FilmX
Příspěvky: 16
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod FilmX » úte 17. črc 2018 13:17:04

Objednali jsme citycharge mini 2, tak uvidime jake to bude. Pripravujeme pripojeni a cekame az prijde. Ted se jeste rozhodujeme do jakeho uctovaciho systemu ji zapojime. Bezkontaktni karty jsou super - ale takovou jsem za rozumne penize a v cechach nenasel. Tak snad to pujde casem externim boxem.
Flajzi
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Flajzi » úte 17. črc 2018 13:47:38

Nevím, co je to rozumná cena. Ale terminál platebních karet má třeba tato stanice:
http://evmeter.cz
Prodává se tady:
http://www.smartev.cz/produkt/nayax_ev-meter/
FilmX
Příspěvky: 16
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod FilmX » úte 17. črc 2018 23:51:33

Ta vypada zajimave - bohuzel je vyrazne drazsi a dale jsem se nedocetl zda-li to bude napojitelne na banku u nas. Monyx wallet neni zrovna optimalni pro ceskeho zakaznika...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 263
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Josef » stř 18. črc 2018 2:06:20

Zajímavé řešení je evmapa.cz, platby přes telefon. Platby kartou nemá.u nás prakticky žádná nabíječka vyjma Vystrkova, kde je ale platební systém umístěný mimo nabíječky.
Obrázek
FilmX
Příspěvky: 16
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod FilmX » úte 11. zář 2018 23:24:26

Tak stanice je hotová. Nakonec napojena na polyfazer - evmapa zatim neumi OCPP1.6 :-(
Přílohy
IMG_2405.jpg
IMG_2409.jpg
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Radovan » stř 12. zář 2018 9:31:52

Škoda, že jsem si všiml tohoto vlákna až nyní, doporučil bych Vám pana Kaštovského a firmu eLuky system a "malou" rychlonabíječku zapojenou do systému evmapa.cz. Tedy na stejném 400V 32A červeném pětikolíku byste mohli mít krabici, která dokáže nabíjet standardy CCS Combo a CHAdeMO výkonem 20 kW, tedy dostat do auta 20 kWh za hodinu nabíjení. Což je jistě pro provoz firmy příjemnější, než čekat u eNV200 hodinu na 6,6 kWh a u BMW i3 na 7,4 kWh.
Předpokládám, že stanice Vás vyšla do 50 tis. Kč se vším všudy, ta rychlonabíjecí by byla zhruba 3x dražší, ovšem i 3x užitečnější. Hlavně pak pro Vaše zákazníky, protože těžko u Vás někdo bude trávit hodinu času kdykoliv v průběhu týdne, aby si nabil tak málo. Pak byste se určitě dočkali i nabíjející veřejnosti a příspěvku od ní na náklady pořízení a elektřinu. Nu což, stalo se.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Turbo
Příspěvky: 122
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Turbo » čtv 13. zář 2018 22:27:50

Také mě to bude čekat a podobně mi vychází DC 20kW jako nejrozumnější kompromis cena/výkon/rychlost/zatížení sítě.
FilmX
Příspěvky: 16
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod FilmX » sob 15. zář 2018 9:31:43

Právě proto jsem vlákno zakládal - potřeboval jsem poradit. Lukysystem.cz jsem dokonce viděl, bohužel prezentace nabíječky a celý web ve mě na poprvé moc nebudil důvěru - to je možná škoda. I tak jsem jim psal email - bez reakce.
Co se evmapy týče tak ta zatím bohužel neumí OCPP 1.6
Nicméně nám AC celkem vyhovuje, firemní NV200 nabíjíme sejně přes noc a nějaké zásadní veřejné nabíjení v plánu nebylo.
Nicméně 20kW DC je určitě zajímavá volba - a ta cena by mě zajímala přesně.
Uživatelský avatar
Autonabijeni.cz
Příspěvky: 13
Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Autonabijeni.cz » pon 17. zář 2018 21:10:07

Dobrý den,

dle mého názoru si majitel zvolil správnou variantu provozu jeho nabíjecí stanice. Teď tedy nemyslím, že jí zakoupil od nás a danou značku, ale zvolený typ AC nabíjení s daným výkonem, dvojicí zásuvek Typ 2 a výbavou.

Zadavatelů hlavní cíl nebyl "veřejná rychlonabíjecí stanice", ale umožnit nabíjení své flotile elektromobilů (návštěvníkům). Místo instalace se nachází v Praze, kde je z mého hlediska opravdu dosti DC rychlonabíjecích stanic, kde se vozidla této společnosti v případně nutnosti rychle nabijí. Každodenní nabíjení DC nabíjecí stanicí přes noc nedoporučuji. Zde tedy tuto AC nabíjecí stanici beru jako správné řešení jako jeho "základny pro elektromobily".

Nevím, jak to má zadavatel s parkováním, myslím, že je také především určeno pro jeho vozy (návštěvy). Případná okupace stání ze strany elektromobilistů by mohla být nežádoucí.

K ceně - zadavatel pořídil nabíjecí stanici ještě za zaváděcí cenu, která skončila na začátku září. Od výrobce je standartně RCD za příplatek. V tomto případě jsme ještě v ceně přidali RCD by Siemens Type A 30mA. Aktuální ceny jsou veřejně dostupné na našem e-shopu.

Ke zmíněné DC rychlonabíjecí stanici čínského výrobce Shenzhen Setec Power, která je prodávána společností LUKY system pod názvem BLUE electic POWER. Bohužel nikde nevidím na jejich stránkách ceník. Daný závod v číně jsem také navštívil, také uvažujeme o zařazení daných stanic na český trh. V současné době je to u nás o interních diskuzích technického rázu.

Poznamenal bych, že pan majitel a jeho tým jsou šikovní lidé, celá instalace proběhla z jeho strany. Nebyl potřeba žádný zásah našeho technika, pouze jsme doladili webovou administraci.

Budu rád, pokud se pan majitel v průběhu času podělí o připadné klady a zápory tohoto řešení. A pokud jsem zde uvedl něco mylně tak mě opraví.

Všem přeji pěkný den.

Filip Blahout
Autonabijeni.cz
Turbo
Příspěvky: 122
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Turbo » úte 18. zář 2018 17:01:33

Z mého pohledu je AC 20kW wallbox téměř zbytečná záležitost, protože reálně to umí využít na maximum jen mizivá část EVček na trhu. A ani to nevypadá, že se na tom v blízké budoucnosti něco změní. Jestli budu nabíjet kabelem z originálního příslušenství auta 8hod nebo z wallboxu 5hod je mně osobně celkem jedno, stejně večer nabíjecí kabel zastrčím a ráno vyndám.

Naopak 20kW DC je schopna využít většina EV a za hodinu je v baterii 150-180km. To už mi dává smysl ten kabel zapojovat třeba i jen na 30min schůzku, nákup apod.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Radovan » úte 18. zář 2018 18:04:52

FilmX píše:Právě proto jsem vlákno zakládal - potřeboval jsem poradit. Lukysystem.cz jsem dokonce viděl, bohužel prezentace nabíječky a celý web ve mě na poprvé moc nebudil důvěru - to je možná škoda. I tak jsem jim psal email - bez reakce. Co se evmapy týče tak ta zatím bohužel neumí OCPP 1.6. Nicméně nám AC celkem vyhovuje, firemní NV200 nabíjíme sejně přes noc a nějaké zásadní veřejné nabíjení v plánu nebylo.
Nicméně 20kW DC je určitě zajímavá volba - a ta cena by mě zajímala přesně.


https://shop.iftech.cz/55-dobijeci-stan ... ktromobily
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » úte 18. zář 2018 19:51:22

Zdravím...souhlasím s tím že budovat stanice na menekes typ2 s 22kW je z mého pohledu také utopie... nabíjení u většiny stávajích EV palubní 1F nabíječka max 7kW fiat 500e zbytek kolem 6-6,6kWh..tzn sto kilometrů při průměrné spotřebě vozu 15kWH je cca 2,5 hodiny... když budou raději DC min 20kW bavíme se o cca 3,5 x rychlejším nabíjení tzn 1hod cca 20kWh v baterie tzn cca 130km dojezdu což už je klidně posezení v místní cukrárně .. a dá se s touto nabíječkou plánovat po cestě... ideál 50kWH ale hlavní jistič už je pak masakr.. přemýšlím o zbudování veřejné dobíjecí stanice min 20kWH DC ..dáte mi někdo dobrý tip??? zatím u mne vítězí Terra od ABB
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 263
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Josef » stř 26. zář 2018 8:45:05

Ty nabíjecí stanice Mennekes u silnic (restaurace apod.) budou dávat smysl na novější auta, které budou mít 11-22 kW palubní nabíječky, na autech do 7 kW je to spíš do obchodních domů, kde člověk stráví 2-3 hodiny. Budování nabíječek se mi jeví jako problematické, velké kolosy jako PRE, E.ON, ČEZ a další z řad čistě soukromých velkých společností to tady převálcují. Jeden kolega staví nabíjecí stanice a nedávno nedaleko od něj dal ČEZ nabíjení zadarmo, takže ji může stěhovat a není to poprvné. Lidem se u nás moc nechce platit 10 Kč/kWh a při levnější sazbě je ta návratnost zatím mizerná, což se v budoucnu jistě posune vpřed.
Obrázek
dracekvo
Příspěvky: 89
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod dracekvo » stř 26. zář 2018 12:28:27

Za 10kč/kW bych nikdy netankoval. To vyjde zhruba na 1,5kč/km. To samé jezdím se spalovacím autem na LPG a nemusím se zdržovat někde po cestě nabíjením.
Hraniční hodnota je pro mě max 5 kč/kW, ale pouze s tím, že bude možno nějak jednoduše platit. Třeba apka do mobilu svázaná s platební kartou, nebo RFID čip. Nebo měsíční faktury. Ani evmapa pro mě není ideální. Pořád si hlídat jestli mám na účtu dost peněz. Nehledě na to, že tam někde leží moje peníze bez užitku. Raději budu, když budou ležet na mém účtu, kde se úročí.

Takže za ty ceny pojedu delší trasu vždy spalovákem. Už ani nejezdím k nabíječce ČEZ, která je teď zdarma. Ušetřím proti nabíjení doma cca 11Kč a strávím tam 25 minut. To mě vyjde líp zůstat těch 30 min dýl v práci a vydělat si stovku :)
Nehledě na to, že to rychlonabíjení, kdy se baterka ohřeje až na 40°C jí asi moc nedělá dobře.

Ale tvůj známej se bát nemusí. Počítám, že dobíjení u čez zdarma nebude mít dlouhýho trvání.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 263
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod Josef » stř 26. zář 2018 14:22:18

V řadě míst v Německu i speciálně na Slovensku nebo v Polsku stojí nabíjení přes 11 Kč/kW a lidé veselé nabíjí, co se týká ČEZu, tak tam je jasný, že nepůjdou přes pět nebo šest Kč za kW a to se soukromníkovi s malým počtem nabíječek ani nevyplatí, tam je dlouhá návratnost. Ono je skoro jedno jestli člověk dá za měsíc 550kč paušál a nebo nabíjí dočasně zadarmo, ten paušál jsou v podstatě dvě dražší umytí auta v myčce v Praze. V budoucnu bude nabíjení daleko dražší než dnes a podle mě to vyjde skoro stejně jako jezdit na benzín, akorát že motor vydrží podstatně déle, bude mít daleko větší výkon a bude mít minimální servisní nároky i když servis bude stát rovněž více než dnes, prostě ty zisky za servis si výrobci utéct nenechají.
Obrázek
dracekvo
Příspěvky: 89
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: pořízení veřejné nabíjecí stanice

Příspěvekod dracekvo » stř 26. zář 2018 14:48:17

Ano ano,
se vším samozřejmě souhlasím. Zároveň chápu, že pořízení soukromý nabíječky není levná záležitost a i taková věc má svojí životnost a za tu doby by se měla přinejmenším zaplatit, nebo ještě lépe něco vydělat.
Lidi co nabíjí za ceny 11kč/kwh možná nemají jinou možnost, nebo elektromobilu mají jako koníček a náklady moc neřeší.

Jen sem chtěl uvést i můj přístup k této věci. Elektromobil byl momentálně značný zásah do rodinného rozpočtu na auto, které má omezené využití.
Levný provoz auta a téměř nulové náklady na servis jsou jedním z důvodů, proč jsem si toto auto pořídil. Neb potřebuju každý den dojíždět 2x22km do práce. Nadšení do zajímavejch věcí je až podružná věc.
Kdyby náklady byli srovnatelné s provozem auta na LPG, tak bych si toto auto nikdy nepořídil.

Autoservis je jedna věc, ale daleko horší věc je podle mě stát. Až zjistí, že mu ročně uteče x miliónů ze spotřební daně na PHM, tak určitě taky začne vymejšlet jak z toho něco vyrazit. Aby pak ještě majitelé nabíječek nemuseli odvádět z každé kwh nějaké procento do státní pokladničky. Zatím stát těch pár elektromobilů moc trápit nemusí, ale později až se více rozšíří se v tom určitě někdo začne šťourat.

No jestli už to není tady trošku OT a nechtělo by to třeba svoje vlákno.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.