Elektromobilita 2018

Upozornění na akce, reporty
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Elektromobilita 2018

Příspěvekod Josef » ned 03. čer 2018 8:49:19

Minulý týden proběhla v Karlíně 2 denní akce Elektromobilita 2018, kde lidé o nás i ze zahraničí prezentovali své zkušenosti a business.

ČEZ sliboval, že do polovinu roku 2019 zavede možnost jednorázových plateb. Sice to slibuje už poněkolikáté, nicméně je otázka, zda zavede placení bankovkami nebo alespoň kartou. Nic levného to ale nebude a zároveň je možné, že zruší paušální platbu (můj názor). Pak si např. majitelé, kteří jezdí hodně a mají velké baterie např. US Tesly, které nabíjí na Chademo a mnou ruce, nabíjí skoro zadarmo, tohle se může rychle změnit a budou pak jezdit za podobné peníze jako s benzínovým autem. Rovněž to bude vadit majitelům I Pace či Audi e-tron apod.

Praha vypíše výběrové řízení na stavbu nabíječek do konce roku 2019 a postaví dalších 50 nabíjecích stanic 50 kW v Praze a 9 stanic 22 kW na záchytných parkovištích. Praha zavede elektrobus na letiště a bude podporovat Carsharing. Rovněž bude chtít vzít Praha na pronájem 22 kW a 50 kW stanice na 5-10 let. Probíhá příprava na instalaci 5ks nabíjecích stanic na sloupech veřejného osvětlení. Musí být ovšem natažena nová el. síť, protože lampy jsou ve dne vypnuté, tedy nelze použít stávající. Vystoupila i primátorka Krnáčová na 5 minut s nic neříkajícím příspěvkem.

Zajímavá byla přednáška Norů, kteří ukazovali, že 96% energie získávají cestou CO2 free a v letošním roce dosáhnou podílu prodeje BEV 45% z celkového počtu aut. Samozřejmě jejich drtivé dotace tohle umožní každému státu. Jako příklad ukazovali cenu eGolf 326 tis. NOK a cena Golf Trendline 347 tis. NOK.
Celé tohle ale vychází z dlouhodobé politiky, kterou nastoupili v roce 1990 odpuštěním dovozních cel a poplatků na BEV nebo např. v r. 2001 odpuštěním 25% DPH na BEV auta a následovala řada dalších kroků. Pro zajímavost cena energie 0,09 Eur/kWh. Když jsem viděl jejich přednášku, uvědomil jsem si, jak strašně jsme pozadu.
Mluvili i o tom, že řada řidičů "parkovala" auta u Chademo nabíjecích stanic, tak zavedli cenu 3 NOK/kWh (s čipem 2,50 NOK) tedy kolem 8 Kč, čímž dosáhli, že každý řidič nabíjí jen do cca 80% aby to neměl drahé a hlídá si nabíjení, přesto ale v tak bohaté zemi stojí nabíjení méně než na Slovensku. V roce 2025 je konec prodeje spalovacích aut.

Škoda představila strategii, kde chce mít do konce roku 2025 10 elektrifikovaných aut, tedy BEV a PHEV. První bude příští rok Superb PHEV. Bude se finančně podílet na výstavbě sítě 400 ks vysoce výkonných nabíječek IONITY po celé EU.

Co mě tam zaujalo byl vystavení nový Jaguar I Pace, konečně jsem se do něho posadil a musím uznat, že to je pěkný auto, ovládání se mi líbí více než v Tesle S, používá pro důležité funkce otočné knoflíky nebo tlačítka. Skvělé zpracování s kvalitními materiály působí jako auto za 2 mil. Tenhle pocit jsem např. v Tesle X vůbec neměl. To auto bude podle mě silně nedostatkové zboží, pokud ho nebudou vyrábět v tisících týdně.
Přílohy
IMG_20180530_150251.jpg
Obrázek