Nissan CARWING

Moderátor: ozana

rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Nissan CARWING

Příspěvekod rumiik » úte 08. kvě 2018 20:13:39

Dobrý den,

prosím o radu, jak zprovoznit Carwings (vzdálená správa automobilu přes mobil). Mám Nissan Leaf 2015 původem ze Švýcarska, ale původní majitel tuto funkci vůbec neaktivoval. SIM v automobilu jsem aktivoval až tady v ČR, nicméně systém nefunguje a automobil hlásí, že se nemůže přihlásit do "Informačního centra". Po konzultaci s oficiálním zastoupením Nissanu v ČR mi bylo řečeno, že oficiálně tato služba v ČR není podporována, ale že ví o majitelích, kterým tato služba funguje i v ČR.

Další možností by byla výměna TCU jednotky, ale to mi tady zatím nikdo nedokázal nacenit, ani v autorizovaných servisech.
Bobo
Příspěvky: 9
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod Bobo » stř 09. kvě 2018 22:46:08

Dobrý den
Prošel jsem procesem zprovoznění Connect EV v Leafu 2016 koupeném v ČR.Zkoušel jsem nastavit vše v autě a založit účet na serveru Nissanu sám,ale "nespojovalo se s infocentrem".Pomohl až telefonát na Nissan infolinku,kde jsem opět nadiktoval VIN,svůj email (uživatelské jméno k účtu s VINem Leafa na portálu Nissan).Za den až dva mi byl účet aktivován,někdo mi vytvořil přezdívku Leaf1####(asi slečna z call centra),pod kterou se zobrazují na serveru data z mého vozu a vše začalo fungovat.Ani české auto moc hladce vyřídit nešlo,bez telefonátu na Nissan SIM rozchodit nejde,ikdyž se vše už tvářilo v pořádku po založení účtu,nastavení ve voze a jakési aktivaci online na Nissan účtu.Jestli jsem to správně z různých střípků poskládal,myslím,že SIM je v roamingu stále,takže by mělo být jedno v jaké zemi auto je a služba by měla fungovat.Problém ale bude se zprovozněním,aktivací SIM,protože u dovezeného auta to českému Nissanu nejde,nebo se mu vůbec nechce,protože to musí někdo platit.Možná by bylo řešení službu zprovoznit na dálku v Nissanu ve Švýcarsku.Pak ale bude zase problém,protože po několika letech(nikdo pořádně neví kolika a za kolik peněz)by měla být služba zpoplatněna a to bude v cizině zase trochu komplikovanější.Každopádně nejjednodušší by bylo všechno tohle zjistit pro český Nissan,ten ale zjevně nemá moc zájem to řešit a už vůbec ne u dovozu.
Přeji ať se podaří funkce zprovoznit,občas se komunikace s vozem hodí,hlavně když se nabíjí opodál a je třeba zjistit stav nabití kvůli dojezdu.
mp1
Příspěvky: 64
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod mp1 » čtv 10. kvě 2018 16:41:11

+ 33 9 70 75 57 54 - týmto číslom so mnou komunikovala slovensky hovoriaca slečna z nissan europe;
nissanteam@nissan.eu - e-mail slovensky;
slovakia@nissan-services.eu - e-mail Zákaznícka linka Nissan Slovenská republika

"bežný" nissan servis, díler o BEV vie guľové a nevie odpovedať na základe VIN čo je auto "zač" (napr. pežoty vedia v akej výbave boli vyrobené/dodané).
rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod rumiik » pát 11. kvě 2018 14:08:22

Děkuji všem za zkušenosti a rady.

Jednu z možností co mi paní na české podpoře Nissanu poradila, bylo provést registraci v zahraničí. Registroval jsem se v GB a aktivace SIM proběhla v pořádku. Nicméně systém stejně nefungoval. Po nějaké další komunikaci byl závěr:

Síť TELENOR je v pořádku, na té to má běžet. I dokážeme vysledovat, že SIM karta je v siti aktivovaná. Problém je v tom TCU, které se jeví, jakoby nikdy nebylo „probuzené“. Zřejmě to ani předchozí majitel neměl zprovozněno.

Z GB mi pak ještě napsali mimo jiné:
(1) I checked our systems, and I can confirm that the SIM card is awake. However, it appears that the Telematics Control Unit (TCU) might not be communicating and it may need a TCU Reset.

Nicméně TCU reset mi žádný autorizovaný servis v Brně nedokázal nabídnout/udělat, tak zkusím ještě další neBrněské servisy, případně pak ještě Slovensko.

Pak dám vědět, jak jsem dopadl :)
Bobo
Příspěvky: 9
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod Bobo » pát 11. kvě 2018 17:55:22

TCU reset se dá provést odpojením stálého +30 napájení,nejlépe na radši alespoň minutu odpojit pojistku jen na stálé + pro TCU.Samozřejmě při vypnutém zapalování.Jestli ji nedokážete přesně určit,pomůže řešení trochu horší,nicméně taky účinné a to odpojení 12V baterie,samozřejmě také při vypnutém zapalování.Sice auto zapomene i pár dalších věcí,které se naučilo,ale naučí se je za chvíli znovu a vše bude OK.Jestli má vůz ve výbavě solární panel v 5.dveřích a budete volit verzi odpojení baterie,proveďte akci radši potmě,aby panel nevyráběl a napětí 12V opravdu zmizelo.
Bobo
Příspěvky: 9
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod Bobo » pát 11. kvě 2018 18:02:07

Ještě dodatek:po opětovném připojení napájení nastartovat a nechat pár minut v klidu zapnuté,aby se TCU mohla správně nabootovat.Prostě nechat být,nic nevypínat,nemít jen zapnutý klíček,ale auto "nastartované",protože samotné zapnutí klíčku se po chvíli samočinně vypíná kvůli šetření baterie.
Hodně zdaru :-)
rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod rumiik » sob 12. kvě 2018 15:54:56

Bobo: díky za postup, několikrát jsem zkoušel jak vytáhnout tu správnou pojistku, tak i odpojení 12V baterie na více než 5minut, ale bez úspěchu. Na ten solární panel na střeše jsem nepomyslel :). Zkusím to hned jak se vrátím ze zítřejšího srazu a dám vědět :)
rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod rumiik » úte 15. kvě 2018 11:02:56

Zdravím, takže "TCU reset" jsem asi provedl několikrát v pořádku (odpojení baterie + zakrytí solárního panelu po dobu několika minut). Nicméně výsledek je pořád stejný. Nově mi občas při připojování k serveru vyskočí i chybový kód B02 (Připojení k centru se nezdařilo(B02)), ale většinou bez chybového kódu. Další pokračování přes dealery v ČR/zahraničí.
rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod rumiik » čtv 16. srp 2018 20:47:35

Takže po nějaké době jsem měl zase čas se trošku potrápit se zprovozněním TCU. Zkusl jsem jen ze srandy vyměnit původní SIM za vlastní datovou, ale nikam to nevedlo. V nastavení "Tel. č. TCU:" kde před tím bylo nějaké číslo se u datové SIM od Vodafonu zobrazilo "****" a stále nešlo vybrat jiného poskytovatele signálu/internetu než "TELENOR". Vzhledem k tomu, že se mi žádný servis v ČR ani nepokusil zaslat cenovou nabídku, začínám uvažovat o poskládání vlastní jednotky Raspberry/Arduino, která by vyčítala informace o baterii a stavu nabíjení přes OBD2 a posílala přes Wifi/GSM modul.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod Josef » pát 17. srp 2018 19:50:19

Určitě existuje OBD II s WiFi, to by nebylo řešení? Akorát to člověk nesmí zapomenout při delší odstávce vypnout, stalo se mi, že mi OBD II vymlátilo baterii za pár dnů.
Obrázek
Bobo
Příspěvky: 9
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Nissan CARWING

Příspěvekod Bobo » sob 18. srp 2018 17:50:17

Ještě bych to nevzdával.Na jakou adresu se přihlašujete na portálu Nissanu?Daří se vám z notebooku přihlásit svým jménem a heslem?Vidíte svůj účet,jen chybí data odeslaná z vozu?Jakou máte aplikaci v mobilu,víte,že místo bývalých Carwings se používá Nissan connect ev,případně alternativy jako Leaf Manager?
Určitě bych nezkoušel jinou sim,ta originální by asi měla být přiřazena k Vašemu účtu,aby server Nissan věděl,odkud data přijímat a kam je odesílat např.pro ovládání topení a dobíjení.