Tak je doma... :)

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 234
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » čtv 28. čer 2018 10:47:20

To je datum registrace modelů, nemá to vztah k datu výroby. Cena vzhledem k nájezdu velmi pěkná!
Obrázek
Turbo
Příspěvky: 100
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » sob 30. čer 2018 20:40:30

hobbyi3 píše:Jen mám dotaz, zda někdo neví:
Jakou mám nabíječku (rychlonabíjení nemám)?


Pošli VIN, kouknu...
Flajzi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Flajzi » pon 02. črc 2018 15:42:13

Josef píše:Když dělají pneu, dělají i disky, v každém případě je ideální poslat data pneu a auto (případně rozteče disků) prodejci disků a prodejce disků (je jich jako máku) vybere přesně alu kolo. Pak se to musí nechat zapsat do techničáku.


BMW ti nedovolí zapsat jiné rozměry do TP než které tam jsou. Info od prodejce i přímo od zastoupení BMW.

Povolené rozměry na přední nápravu:
155/70 R19, 155/60 R20
Povolené rozměry na zadní nápravu:
155/70 R19, 175/60 R19, 175/55 R20

Jiné rozměry nejsou povolené a ani ti BMW neschválí, aby sis je mohl TP zapsat.
Flajzi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Flajzi » pon 02. črc 2018 15:44:36

Verze 60 Ah má pouze 1 fázové nabíjení, 3 fázové nabíjení je až od verze 94 Ah.

Takže máš 1 fázové nabíjení 32A, tj. 7,4 kW max.
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » sob 07. črc 2018 16:58:38

Díky. Takže bych potřeboval také tohle?
[/quote]https://www.amazon.de/EVSE-tragbare-Ladeger%C3%A4t-5-polig-MENNEKES/dp/B077H4F9TF/ref=sr_1_4?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1530975192&sr=1-4&keywords=ladeger%C3%A4t+32A+typ+2[quote]

V Česku jsem žádné takové nabíjení nebo kabel nenašel. K autu mám jen to co dodávají, a to je max 16A na 230V. Protože mám v garáži zásuvku CEE, tj. červený pětikolík 32A (domek má 40A), tak by to asi bylo vhodné.

Díky za názor.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 234
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » sob 07. črc 2018 18:55:16

Asi jsi špatně hledal, je jich několik modelů.

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/
Obrázek
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » sob 07. črc 2018 22:15:43

Díky za tipy, teď už jsem jich zase našel víc :D
Jen si musím vybrat.

Asi nejvíce se mi líbí tahle:
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... 2a-7-4-kw/

s displejem. A je z Česka :D
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » pon 16. črc 2018 18:45:09

Takže nakonec jsem pořídil tuto nabíječku:

Kód: Vybrat vše

http://inchanet.cz/products.html


Takže 32A na jedné fázi. Ale zdá se mi, že když mám dobíjet cca třetinu dojezdu, použiji 32A, tak nabíjení trvá tři hodiny.
Takže cca 7kWh dobití trvá 3 hodiny místo jedné hodiny, pokud bych bral, že nabíječka má výkon 7,4 kW.

Nepočítám něco špatně?
Jinak ten nabíjecí kabel vypadá fakt dobře, pěkně tlustý kabel, přenosné pouzdro a ještě přibalili redukci z pětikolíku na Schuko (normální 230V).

Dá se čistě teoreticky vyměnit palubní nabíječka 7,4 kW za těch 22 kW? Nebo je to příliš složitý zásah do vozidla?

dík
Turbo
Příspěvky: 100
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » pon 16. črc 2018 21:33:39

Pokud má nabíječka výkon 7,4kW tak dá za hodinu 7,4kWh, ale pro přesnější výpočet je třeba zakalkulovat účinnost nabíjení cca 90%, v mrazech méně.

i3 nemá 22kW nabíječku, ale 11kW. Přestavba z 1f 7kW na 3f 11kW bude určitě reálná, ale z nových dílů to vychází skoro na 80tis, počítal jsem to když jsem chtěl pořídit jednu i3 bez DC nabíjení.

Já teda nemám vůbec potřebu doma hrotit rychlost nabíjení, úplně mi vyhovuje origo 16A kabel, přes noc to vždy natluču do plna i v 90Ah verzi. Ale zase se mi líbí během 20min nákupu "naplnit nádrž", ještě když je to teď grátis...
Flajzi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Flajzi » úte 17. črc 2018 11:50:23

Jen technická. Pán má verzi 60Ah, takže nemá 11 kW (3x16A), ale jen 7,4 (1x32A).
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » stř 18. črc 2018 21:24:34

Tak to je úplná detektivka.
Měl bych mít tedy palubní nabíječku - jednu fázi - 7,4 kW, tj. max 16A. Baterii 60 Ah, tj. 18,8 kWh.

Originál nabíječka (kabel) BMW má na sobě napsáno 12 A (tj. zásuvka 230V, jedna fáze)

A teď když dám nabíjet ze stavu 50%, tak s originál kabelem se ukazuje, že se nabije za 2 hodiny. Po 5 min vypojím a s dodaným kabelem 1F 32A se ukazuje, že se dobije za 1 hodinu, takže tedy za polovic času.
To bych ještě chápal.

Ale za hodinu ukazuje pořád, že se dobije za hodinu. Kolik to bude skutečně, to se uvidí.

Má vůbec nějakou vypovídací hodnotu údaj, kdy se dobije na displeji nebo v aplikaci na dálku?
Turbo
Příspěvky: 100
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » ned 29. črc 2018 11:39:21

7,4kW znamená na jednu fázi 32A, 16A je 3,7kW.

Nikdy jsem to nestopoval jestli ten předpokládaný čas na "budíkách" odpovídá přesně skutečnosti, ale myslím, že + - ano.

Já mám tedy k autu origo 16A nabíjecí kabel (dovoz z AT) a je už od pohledu výrazně kvalitnější než co jsem měl k loni půjčené i3 (pro CZ trh) u kterého byla už rozpadlá izolace. A když jsem koukal do BMW katalogu dílů tak skutečně pro západní trh dávají jinou nabíječku a moc nevěřím, že to bude z důvodu parametrů sítě.
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » pon 30. črc 2018 10:40:37

Detektivka pokračuje...

Takže jsem přikročil k fyzickému měření klešťovým ampérmetrem a vyrobil jsem pro to nezbytnou měřící propojku s oddělenými dráty pro pětikolík.

Vím, že mám nabíjení max 32A na jedné fázi, údajně výkon 7,4 kW.

Naměřil jsem však reálně jen 13,8 A a nabíjení má trvat 5 a půl hodiny ze stavu cca 30%.
V nastavení vozidla mám jen jednu položku u "nabíjení" a to standardní kabel na "max". Nic jiného jsem v různých menu nenašel.

Takže je něco špatně. Buď mezi sedadlem a nastavením vozdidla :D , nebo nekomunikuje kabelová nabíječka s vozidlem, nebo je vadná palubní nabíječka, nebo - a to je můj dotaz - nemám zaplacené "rychlonabíjení", za což BMW asi považuje i AC nad 16A. 16A to stejně nedá, ale dejme tomu že to může být chyba měření.

Bohužel nikde v dokumentaci vozidla nepíšou, co vlastně mám koupené pokud jde o nabíječku atd.
V nabídce vozidla je položka:
výkonnější napájení - 578
Nic jiného tam není a jen mne informovali, že "rychlonabíjení" nemám. Za rychlonabíjení jsem ale považoval DC rychonabíjení, protože také mám jen konektor Mennekes Typ 2 na vozidle.

Neví někdo něco bližšího, co by to mohlo být?
hobbyi3
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » pon 30. črc 2018 14:54:12

Konec detektivnky: Vrahem je BMW :(

Takže nakonec jsem zjistil po obvolání dvou servisů v Česku, kteří něco vědí o BMW i3, že můj vůz nemá nabíječku 7,4 kW, ale jen 3,7 kW. Podle VIN, ale do hloubky, zjistili, že kritický modul KLE (komfortladenelektronic) není ve verzi 4U8, ale jen 4U7.

Prý se to v roce 2016 měnilo na standard, tak už to neuváděli. V podkladech to nemám, takže jsem žil v omylu.

Plyne z toho obecné ponaučení, že elektrická auta jsou natolik nová, že je ani neumí prodávat, aby uvedli zásadní údaje o vozidlech z elektrického hlediska, jako výkon podrobně, baterii v kWh, nabíječku ve výkonu a počtu fází, konektory apod.

A v těch servisech to umí tak jeden člověk na dva servisy.

Doufám, že jsem to tady moc nezaplevelil. Jinak s vozítkem spokojenost, na mé účely opravdu stačí (Praha a do 40 km kolem). Takhle jen musím vrátit nabíjecí kabel, který takto nepotřebuji. Naštěstí je firma slušná, vrátím kabel, vrátí peníze. U BMW to nehrozí :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 234
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » pon 30. črc 2018 15:56:19

Škoda, nicméně i s 3,5 kW se dá pohodlně žít (to mám i já) a nevidím v tom zásadní problém, prostě nabíjení přes noc je prakticky jedno za 4 hod. nebo 8 hod.
Obrázek
Turbo
Příspěvky: 100
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » pon 30. črc 2018 22:11:40

To je nějaká divočina...

S4U8 je rapid DC (což píšeš, že nemáš)
S407 je rapid AC

A palubní nabíječky jsou ve třech variantách:

1. rapid AC
2. rapid DC
3. rapid AC + rapid DC

Psal jsem už před měsícem ať pošleš VIN...


Nicméně v pomalejším AC nabíjení také problém nevidím, mě by spíš štvalo to DC, to je celkem limitující, a hlavně když se to dá sosat grátis. Já už doma přes měsíc nerozmotal nabíječku.