Zpoplatnění ČEZu za kWh

Provozovatelé sítí nabíjecích stanic, příp. výrobci

Moderátor: ozana

kubanec
Příspěvky: 12
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod kubanec » čtv 15. srp 2019 18:23:48

Chápu uživatele Blazera, taky mne to napadlo. Pokud jedu max. jednou za měsíc, v létě asi vícekrát , někam mimo dojezd elekráče, nevyplatí se mi platit za čip Čezu 540,- měsíčně. Taky by se mi líbilo, kdyby mi někdo půjčil čip třeba za poloviční měsíční platbu, na pár dní.Jinak samozřejmě plánuji nabíjet doma, jakokaždý.
Bydlím v Karlovarském kraji a tady rychlonabíječky od nikoho jiného nejsou,pouze našich oblíbenců...Nechápu , proč když Čez čerpá dotace, zhruba 60% ceny nabíjecí stanice, proč je nejdražší :roll:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Josef » pát 16. srp 2019 7:02:23

Já jezdím denně kolem nabíječek ČEZ a taky ten paušál moc nevyužiju, protože nechci nabíjet přes Chademo více, než je nezbytné a tak nabiju přes Mennekes měsíčně max 100 kWh tedy mě stojí 4,5 Kč/kWh, což je stejná cena jako doma ve vysoké sazbě. Na druhou stranu se bez toho cestovat skoro nedá, zvláště po hlavních tazích. Jsou samozřejmě lidé, kteří naopak jsou každý den u jejich nabíječek a ještě na tom těžce vydělávají (Taxi). Těch dohromady 750 Kč měsíčně za elektřinu při nájezdu 20 tis. km ročně mě ale nezabije, pořád lepší než až zruší paušál a nám zdraží na těch 6-8 Kč/kWh, což během dvou let přijde. Ježdění na elektřinu bude ve výsledku dražší než na benzín, tak jak to mají už v Německu. Zvláště se to projeví u těch velkých výkonných aut, kde spotřeba je běžně kolem 30 kWh/100km.
Obrázek
dracekvo
Příspěvky: 284
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod dracekvo » pát 16. srp 2019 11:10:43

A pak to zdraží ještě víc, protože si stát uvědomí, že mu začíná na spotřební dani za PHM utíkat více penízků, než je mu milé.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 634
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Radovan » pát 16. srp 2019 11:23:56

Nemohu s Vámi a Vaším sýčkováním souhlasit. Směřujeme k samovýrobě elektřiny a to jak v osobním životě, tak firemních flotilách. Pro dálkové cestování je rychlonabíjení nezbytné, ale stále je tu etalon Tesly a nabíjení zdarma nebo za nízké peníze. Navíc vzniká konkurence mezi hráči na českém trhu rychlonabíjení a do hry vstupují pravidla hospodářské soutěže. Na ty se již musí ohlížet jak dominantní ČEZ, tak EON. Dotaci obdržel PRE i Greenway, což jsou další 2 velcí hráči a začali umísťovat. Do 2-5 let vyprší omezení pro firemní rychlonabíjení, pořízené za dotace a tak se na trh dostanou další minimálně desítky rychlonabíječek. Často v místech nebo nedaleko, kde už mají současní hráči své stojany. Současně se zvyšuje kapacita baterií elektromobilů a tím opět klesá nutnost používání rychlonabíječek na stále větším počtu tras, které se dají zvládnout na otočku s nabíjením doma/ve firmě. Počet 3.000 osobních elektromobilů je v 5,6 milionech osobních aut v ČR zanedbatelný. R§st počtu je díky přetlaku poptávky a marginální nabídce očekávatelný nejdříve za 5 let a více. Všechny tendry firem a státních institucí v těchto 2 letech 2018/2019 směřují na spalovací trh. A ti nakupují 75-80% nových vozidel. Takže minimálně 3 roky, což je doba operativního leasingu, ale spíše déle, protože jeho využívání není zdaleka tak masivní, se ve vozovém parku ČR nic nezmění. To jsou prostě fakta.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 78 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 33 tis. (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Josef » pát 16. srp 2019 11:52:58

Ja vidím vývoj v Německu, Rakousku a GreenWay na Slovensku a to mi celkem stačí k udělání obrázku o budoucích cenách na cestách.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 634
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Radovan » pát 16. srp 2019 12:23:18

No on tam i ten benzín a plyn stojí malinko více než u nás a po nástupu si Smartrics dělal (a ještě dělá) co chtěl. Podobně je na tom na Slovensku Greenway, který dlouho neměl žádnou konkurenci a stejně je tomu druhý rok v Polsku. Ale to je jen otázka času a nástupu dalších hráčů na trh, kteří se o zvětšující se park elektrovozidel začnou zajímat.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 78 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 33 tis. (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 190
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod stejk » pon 16. zář 2019 17:05:22

FilmX
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod FilmX » stř 18. zář 2019 21:31:38

Take pridam svoji trochu do mlyna - dosud jsem jezdil s nasi I3 60Ah REX. Pausal CEZu platim a rozhodne mi to ekonomicky moc nevychazelo - nabijel jsem 2-3x protoze v praze jsou proste CEZ nabijecky na pro me velmi nesikovnych mistech. Nabijim prevazne u Lidlu kdyz nakupuji a na PRE nabijeckach. Obecne mi ale pro "kratkodojezdove" auto chybi nabijecky v centru kde se pohybuji nejvice. Tak jsem si pral zpoplatneni za kWh, obdobne jako u PRE: Pred mesicem jsem poridil TESLU s 100D a prestoze jsem overoval prenositelnost free superchargingu, tak mi jej tesla sebrala. Handrkovani to bude na dlouho a v uspech moc neverim. Moc nevim co mysli kolega Radovan tim nabijenim za male penize u tesly. 6,50/kWh (a to jsme jedna z nejlevnejsich zemi) neni obzvlaste u auta se spotrebou pres 20kWh/100 zadna lace. A najednou se CEZ pausal stal pro me nabijeci siti cislo 1. Ted se desim ze pausal skonci....
Je skoda ze Tesla to ma "ode zdi ke zdi" budto zdarma do smrti, coz logicky nevychazi a nebo relativne draho, ze cena prestava byt argumentem pro elektromobil.
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
dracekvo
Příspěvky: 284
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod dracekvo » čtv 19. zář 2019 6:45:32

Vy asi nemáte možnost dobíjet doma, co?
Ono tyhle nabíječky jsou pro nabíjení na cestách. Nejlevněji vychází nabíjet doma na nízký tarif. Bohužel pro lidi co nemají možnost domácího dobíjení se aji ježdění elektromobilem posune cenově na stejnou úroveň jako ježdění na fosilní paliva. Jen ušetří něco penež a starostí se servisem.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 206
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod nokia9500 » čtv 19. zář 2019 8:04:03

tak PRE a Eon je pro plátce DPH ještě pod cenou tarifu D27d a pro malobaterkace je k hlavne k dispozici i přes den ... otázka je na jak dlouho ?
BMW i3 60Ah, 25.000 e-km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 634
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Radovan » čtv 19. zář 2019 9:28:23

Ano, kdo má nabíjení doma, je v pohodě. Obvykle za pětikačku kWh. Pokud je doma rodinný domek, dá se u distributora předložením vztahu k elektromobilu (vlastnictví nebo leasing atp.) prokázat nabíjení doma a dostat obratem nízkou sazbu 8 hodin denně pro celý dům (noční proud). Pásma jsou pro různé místa různé, někde klasicky jen 22-06 hodin, jinde i další, rozkouskované. Což znamená platit 1/3 dne polovic za celou spotřebu domu. U nás doma díky domu máme palivo už 6.rok zdarma pro oba naše elektromobily. Žena nabíjí doma prakticky pořád v noci, já občas. I tak máme faktury v penězích stejné nebo nižší, než když jsme elektromobil neměli.
U firem je to jinak, tam je sazba jen na speciální elektroměr pro nabíjecí zásuvku. Pokud ale někdo má doma speciální tarify na bojler nebo dokonce 20-22 hodin denně sníženou sazbu na tepelné čerpadlo, pak není co řešit.
Co se veřejného nabíjení v ČR týče, tak lidi co nemají možnost nabíjet ani doma, ani v práci, využívají většinou pomalé v okolí. Buď si někde domluví zásuvku nebo opravdu veřejný stojan pomalého nabíjení (pokud nenakupují tam, kde je zdarma, ale to pak rychlonabíjejí a je potřeba alespoň 1x měsíčně nabíjet pomalu, dělá to dobře baterkám).
Znám elektromobilisty, i s Teslou, co si k tomu pořídili skládací elektrokoloběžku a tou se dopraví rychle od stojanu domů a k němu. Navíc mají přes aplikaci auto stále pod kontrolou a než k němu vyrážejí, nechají si ho vytopit/vychladit. Jinak nejlevněji vychází pro často nabíjející paušál měsíční pět stovek ČEZ, druhý je EON s registrací za 3,- Kč / 1 kWh, třetí PRE s 12,- Kč paušálem za kartu a taky 3,- Kč. Na evmapa.cz je spousta dalších soukromých nabíjecích míst, pomalých i rychlých, od zdarma po 10,- Kč za 1 kWh.
Co se Vás a Tesly týče, nechával bych ji na pomalých stojanech a zásuvkách Mennekes, za 5 hodin je z nuly do plna, pokud máte palubní nabíjení 22 kW (ne 11 nebo 17,6, ak samozřejmě přes celou noc).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 78 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 33 tis. (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.