Koupě ojetého Leafa

Moderátor: ozana

NuclearDave
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26. črc 2016 7:06:33

Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod NuclearDave » úte 26. črc 2016 21:41:29

Měl jsem na týden půjčeného Leafa od TrendParku a teď už řeším, kdy a jakého koupím. Jedna z možností je koupit ojetinu Zde jsou informace, které jsem byl schopen posbírat z internetu. Pokud by vás napadlo, na co dalšího se zaměřit, sem s tím. Podotýkám, že jsem se soustředil pouze na zvláštnosti, které má Leaf jako elektromobil.
Leaf 1. generace - do cca poloviny 2013. Vyroben v Japonsku, nemá tepelné čerpadlo z čehož vyplývá větší vliv topení a klimy na dojezd. Hodně se probírá životnost aku v horkých podnebích - tohle je důležité při např. dovozu z jižních států.
Leaf 2. generace - od cca poloviny 2013. Vyroben ve Velké Británii. Má tepelné čerpadlo - menší vliv topení a klimy na dojezd. Údajně lepší aku s větší odolností proti horku. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace.
Pokud človek myslí koupi Leafa vážně, je dobré zakoupit aplikaci LeafSpyPro (případně lite verzi, která je zdarma) a bezdrátovou OBDII dongle pro vyčtení detailních informací o autě.
Co při koupi zkontrolovat:
- generace a výbava je věcí názoru každého soudruha (v mém případě 2. generace, tempomat, vyhřívaný volant a sedadla, 6,6kW nabíječka).
- připojit LeafSpy a zjistit údaje (nejdůležitější jsou Ahr, SOH a Hx):
- AHr = 65.67 - kapacita aku při plném nabití v Ah, nový leaf má 66Ah
- SOH = 100% - state of health - max 100%
- Hx = 100.49% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 392.30 V - napětí aku
- SOC 94% - state of charge - plně nabitý aku má 100%
- 274 GIDs - nový Leaf má GID=281 (gen 1) nebo 284 (gen 2)
- 3 QC - počet rychlonabíjecích cyklů - velký počet rychlonabíjení má vliv na životnost aku (při rychlonabíjení stoupá teplota aku)
- 823 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
- na zahraničních fórech se probírá možnost resetu BMS (úmyslná nebo při upgradu SW v autě) - v takovém případě se aku může tvářit v parádní kondici i když opak je pravdou (AHr a GIDs čísla by měly mít stále správnou hodnotu). Zřejmě není jiná možnost než lustrace u dealera Nissan případně testovací jízda pro odhalení nižší kapacity aku.

A kde lze nějký ojetý leaf sehnat?
http://www.sauto.cz/
http://www.mobile.de/
https://www.bazos.cz/
https://www.vkvgroep.nl/ - tady mají hodně Leafů kolem 100tis km, všechny v nejvyšší výbavě za cca 15 000 EUR.
petr.balas
Příspěvky: 42
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod petr.balas » úte 26. črc 2016 22:23:04

I nejnižší modely 2. generace nemají tepelné čerpadlo. Ježdění v zimě se i bez tepelného čerpadla při troše opatrnosti projeví snížením dojezdu o 10 procent.

LeafSpy Lite úplně stačí, jen si člověk musí trochu nastudovat, co co znamená.

SOH - pokud nějakou dobu jezdíte krátké trasy a nevybíjíte k nule, tak SOH klesne, po delší cestě se zase klidně vrátí zpátky. Zažil jsem pokles na 91 % a po jedné delší cestě se vrátilo na 98 %. DOST mě to překvapilo.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
rob.brno
Příspěvky: 35
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod rob.brno » čtv 28. črc 2016 17:40:44

Díky za pěkné shrnutí.

Po resetu BMS trvá pár cyklů než se shromáždí relevantní informace k tomu, aby opět hodnoty udávané leafspy byly správné.
pituru
Příspěvky: 3
Registrován: ned 17. pro 2017 22:57:44

Re: Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod pituru » pon 18. pro 2017 15:01:19

Dobry den,

dekuji za skvele informace, uvazuji take o koupi a snazim se v tom zorientovat. Mohu se na zeptat jak jste s koupi pokrocil, mate dalsi zkusenosti?

S pozdravem, Pavel
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod Karel » stř 08. srp 2018 15:15:42

Chtěl bych navázat na toto téma a rád bych se zeptal, na co si kromě stavu baterií dát velký pozor při koupě ojetého Leafa (generace 2013-2016)?
Je možné narazit v autobazaru na auto se stočeným tachometrem?
Lze něco zakamuflovat při prodeji v CZ autobazaru u auta dovezeného z Německa nebo Rakouska?
Dá se v CZ servisu ověřit, zda nebylo auto v minulosti bourané nebo zda dokonce není kradené?
Předpokládám že servisní knížka se snad zfalšovat nedá.
Co u toho auta nejvíc mechanicky odchází nebo jaké jsou nejčastější závady?
Díky za odpověď
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
mp1
Příspěvky: 52
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Koupě ojetého Leafa

Příspěvekod mp1 » čtv 09. srp 2018 19:28:04

oproti pežotom NISSAN nemá databázu, kde sa dá overiť skutočná výbava z výroby, servisovanie, ...