Renault Fluence Z.E.

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Josef » pát 07. pro 2018 12:40:02

Karel píše:Díky. Teď musím auto pořádně otestovat. Mám na něj rok záruku, tak abych v rámci toho vychytal všechny mouchy:-)


Tak jak dopadlo testování?
Obrázek
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Karel » pát 07. pro 2018 17:42:56

Testování bude určitě dlouhodobějšího charakteru. Mám to auto teprve od tohoto pondělka, takže jsem najel po Praze zatím jen cca 60-80km.
V podstatě se teprve seznamuji s ovládáním a chováním auta na silnici. Už jsem jednou nabíjel z 240V zásuvky dodávanou 10A nabíječkou. Z 30 na 100% to přes noc v podzemní garáži při 11st C trvalo méně než 6h. Zatím největší nezvyk jsou poměrně velké vnější rozměry auta. Sice už jsem 18 let zvyklý na sedan Renault Megane Classic, ale tohle auto je o 10cm širší a o 35cm delší! Hlavně parkování v podzemní garáži nebo venku kdekoliv kde je málo místa se otočit apod., tak to je hotová autoškola:-) Nebo třeba když jedu kruhovým sjezdem dolů do garáže, mám pocit že se pohybuju čumákem na okraji propasti, jelikož sedím poměrně nízko, takže moc nevidím konec kapoty:-) Prostě při těchto manévrech pořád koukám do zrcátek a na přední rohy auta abych to někde neodřel o zeď nebo sloup. Parkovací senzory vzadu jsou moc fajn, možná by se mi hodily i vepředu. Budu to muset v garáži na parkovacím stání vyřešit nějakým vypouklým zrcadlem na zdi:-) Kufr vzadu má sice asi jen 300l ale šíkovná je schránka pod podlážkou a mezery na bocích vedle baterie. Zatím se mi tam vešlo co jsem potřeboval. Je fakt, že to byla prozatím jen tenisová taška na 12raket:-)
Jízdní vlastnosti jsou celkem fajn, zatím ani moc necítím váhu baterky vzadu. Jednou mi to hráblo když jsem se rozjížděl a odbočoval z vedlejší na hlavní, trochu víc jsem to sešlápnul abych se stihnul napojit. Spotřeba při jízdě, mám průměr asi 18,5kwh. teploty venku se pohybovaly od -4 do +5st. Když se rozmrazují skla a zatápí studené auto, žere jen topení asi 3kwh a je to celkem znát i na poklesu dojezdu. Pokud netopím tak je to OK. Absence vyhřívaného volantu mi docela chybí. Jsem trochu zmatenej z predikce počítače dojezdu. Někdy to klesá pomalu, někdy rychle, někdy dojezd prozměnu stoupá:-) Toť zatím ze zkušeností asi vše.....další poznatky budou postupně následovat
Jinak už mám zažádáno o registraci a příští středu budu mít TP a SPZ. Ptal jsem se na zelenou značku pro elektromobily, tak mi potvrdili že bude možná až od dubna 2019. Doufám že tím alespoň odpadne nutnost žádat o povolení parkovat na modrých zónách.
Zajímavosti z STK: technika jsem musel vyškolit jak s tím popojet, aby se dostal na brzdové válce:-) dále: nestačilo jim VIN pod sklem a na samolepce ve dveřích, bylo nutné najít VIN, které je vyražené přímo do karoserie uvnitř auta na podlaze vpravo vzadu pod čalouněním (je tam připravený takový výřez v čalounění), naštěstí je to stejné i u spalovací verze a technici to našli, v manuálu to totiž uvedené není, dále: v manuálu je obrázek z pozicí štítku s typem motoru, ale na motoru jsme nic nenašli, naštěstí to stk i tak prošlo.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
dracekvo
Příspěvky: 142
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod dracekvo » sob 08. pro 2018 8:56:28

Já si dal do auta rukavice. Ale vyhřejvanej volant by byl lepší.

No ono to všechno je pomocnej win a ten netačí. Jedinej win na kterém vše záleží je právě ten vyraženej do plechu.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Josef » sob 08. pro 2018 9:51:10

Ty rozměry jsou do města znát, proto jsem šel do Soula (4,15m), dlouhé auto (5,25m) jsem měl a více jak polovina parkovacích míst byla out. Ta predikce najetých km se usadí po najetí tak 1000 km, chvilku to trvá. Spotřeba na město 18,5 kWh je celkem dost, ale tím že to nemá tepelné čerpadlo, tak to je v zimě znát. Věřím, že v teplejších dnech se dostanes na nějakých 13-14 kWh. Hodně pomáhá předehřátí auta před odjezdem, ale v garáži to asi není potřeba a venku to většinou není kam připojit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Karel » úte 11. pro 2018 10:12:14

Po týdnu ježdění s mým Renaultem Fluence Z.E. zatím velká spokojenost.-)
Už si pomalu zvykám i na ty větší rozměry auta.
Topení bere na trase 20km po městě dalších -5km z dojezdu při teplotách 0-10st C.
Po plném nabití mi přijde, že dojezd klesá ze začátku rychleji, než když to spadne mezi 75-50%, možná je to používáním/nepoužíváním vytápění v daný okamžik.
Objevil jsem několik skrytých závad, kterých jsem si při prodeji nevšiml. Od nejbanálnější po závažnější jsou to tyto:
1) vyšisovaná oranžová žárovka v zadním pravém blinkru svítila na stk bíle, po výměně za oranžovou žárovku z 18 let staré náhradní sady svítí žárovka žlutě. Budu tedy muset sehnat nějakou pořádně oranžovou žárovku, aby mi vzadu svítili obě stejně a oranžově:-)
2) od UV záření je zteřelé gumové těsnění na plastech pod stěrači. Dle prodejce pouze kosmetická vada, bohužel se prý musí koupit i ty plasty, guma samostatně ne. Cena v servisu Renault Rakousko 260Euro (6800kč) za nové všechny tři plasty + cena za 1 hodinu práce. Cena na vrakovišti v ČR za použité plasty 1500Kč. Stačila by mi ta guma, protože plasty jsou jako nové. Tak to asi prozatím zamáznu nějakým těsnícím tmelem.
3) nefunkční tlačítko ECO na ovladači klimatizace. Tuto náročnější opravu musím vyřešit s prodejcem v rámci jednoleté záruky na auto. Jen doufám že kvůli tomu nebudu muset jet do Rakouska:-)
Naposledy upravil(a) Karel dne úte 11. pro 2018 12:23:39, celkem upraveno 1 x.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 464
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Radovan » úte 11. pro 2018 11:13:27

S tím klesáním dojezdu rychleji bych tipoval vytápění, protože než naběhne a roztopí se, tak třeba u Ionu si řekne klidně o 5 kW výkonu, pak klesne na 2-3.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 69 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Karel » úte 11. pro 2018 12:33:22

Je to určitě díky intenzivnímu vytápění, jen si musím zvykat, že to tolik baští elektriku:-)
Já jsem si právě myslel, že když parkuji v podzemní garáži kde je teď cca 10-12st C, že to je už poměrně slušně teplota, pokud to chci vytopit na 23st C, takže by to nemuselo vzít tolik. Samozřejmě kdyby auto stálo venku kde je přes noc okolo 0st C, tak by mi ta spotřeba při vytápění na 23st C zase nepřišla tak šílená. Je fakt, že díky nefunkčnímu režimu ECO na klimatizaci bude ta spotřeba na režim AUTO nebo FAST vyšší.
Také to ale testuju v opačném extrému. Jelikož to mám do práce jen 5km při max 50km/h. Tak ráno když jedu vůbec netopím, jen třeba krátce vyvětrám, když se začnou venku mlžit okénka. A normálně po příjezdu do práce (venku 3st C) mi palubní počítač hlásí o 1km vyšší dojezd než když jsem vyjížděl:-)
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Karel » čtv 13. pro 2018 8:03:24

Tak jsem včera konečně dostal CZ papíry na můj Renault Fluence Z.E.
Když jsem ale chtěl večer nasadit značky na auto do originálních Rakouských rámečků pro SPZ, zjistil jsem, že v Rakousku mají o 10mm vyšší SPZ než v ČR a tudíž ty Rakouské rámečky jsou nepoužitelné. Škoda že jsem si při koupi auta od prodejce v Rakousku vyžádal rámečky nové, protože ty původní se mi zdály vyšisované od sluníčka:-)
Ale k něčemu to přeci jen dobré bylo. Objevil jsem pod zadním rámečkem ukrytý nouzový zámek, kterým lze mechanicky odemknout kufr.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Karel » sob 15. pro 2018 9:15:32

Byl jsem včera vyndat 12V baterii ze svého starého auta abych jí doma dobil a při té příležitosti jsem pořídil pár nostalgických společných fotografií se svým novým autem na námět "střídání generací":-)
Přílohy
DSCN8097.JPG
DSCN8095.JPG
DSCN8094.JPG
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 102
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Fleuence Z.E.

Příspěvekod Jan Čapek » čtv 10. led 2019 17:23:00

Díky Karle za aktivní přinášení cenných informací k tomuto vozu zde na fórum. Odměnou jsem pro Fluence vytvořil samostatné téma. :)
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Karel » pát 11. led 2019 8:24:37

Honzo, já taky moc děkuju:)
Hlavně jsem rád, že můžu na tomto fóru načerpat od ostatních moc velmi cenných informací a zkušeností ohledně elektromobility a občas i něčím přispět.
Majitelů elektricky poháněných vozidel je v ČR poskrovnu, takže mám zásadu, že si musíme navzájem pomáhat a taky tu elektromobilitu náležitě propagovat:-)
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 143
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Karel » pát 11. led 2019 8:51:20

Rád bych opět přispěl pár zkušenostmi s mým Renault Fluence Z.E. za prosinec 2018:

- za měsíc provozu jsem najel cca 650km, průměrná spotřeba po městě byla 18,5kWh dlle palubního počítače

- nabíjel jsem cca 10x pomocí 10A kabelu z 240V Schuko zásuvky, doba nabíjení 6-8hodin dle stavu vybití, teplota v garáži při nabíjení 8-12st C

- při plném nabití mi palubní počítač hlásí dojezd 78-88km

- už jsem 2x vyzkoušel ESP a funguje bezvadně a ani bych to v těch konkrétních situacích nečekal, že ESP zaúřaduje:-)

- jedině s pomocí na netu nalezeného manuálu k audiosystému se mi podařilo spárovat mobilní telefon s autem, abych konečně mohl používat hands free:-)

- jak se dají naladit a uložit stanice v rádu jsem zatím z časových důvodů nevykoumal, ale v manuálu to je:-)

- měl jsem už jednu lehkou nezaviněnou nehodu, kdy se mi nepozorný mladý řidič při couvání bokem zadního nárazníku svého auta lehce otřel o pravý přední blatník a pření dveře mého zaparkovaného auta. Není to nic vážného, jenom odřený a lehce promáčklý blatník a lehce oddřený předek dveří, ale zamrzí to i tak, když má člověk auto sotva 3 týdny:-( Naštěstí jsem byl u toho, takže jsme to sepsali jako nehodu a oprava se zaplatí z povinného ručení viníka. Pojišťovna je Generalli a vzhledem k tomu, že jsme nevolali policii, je nutné mít sepsaný záznam o dopravní nehodě a viník musí písemně uznat, že to způsobil a potvrdit to svým podpisem!

- jsem objednaný na 4.2.2019 do servisu Renault Tukas ČSAO Praha 10, kde mi jednak opraví poškození karoserie z výše uvedené nehody a dále se pokusí zprovoznit nefunkční režim klimatizace ECO, který mi nefunguje už od koupě (při zkoušení auta u prodejce jsem si toho nevšiml). Toto je naštěstí také hrazené z pojištění, jelikož prodejce mi zaplatil na auto roční záruku. Opravu bude hradit pojišťovna Cargarantie u které jsou na rok pojištěné všechny komponenty a agregáty auta kromě trakční baterie.

Na závěr přikládám fotku mých třech elektro mazlíků pořízenou při příležitosti, kdy jsem musel z e-skutru a e-motorky po měsíci a půl nečinnosti sundat plachtu, zkontrolovat stav nabití a otestovat jejich funkčnost:-)
Přílohy
DSCN8209.JPG
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23800km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Josef » ned 13. led 2019 11:52:56

Pro lidi s malým nájezdem ideální auto.
Obrázek