Představení Škoda Enyaq
Moderátor: Josef
Představení Škoda Enyaq
No musím uznat, že to vypadá pěkně, základní cena 1.05M není špatná, design velmi povedený, překvapil mě poměrně malý displej v kapličce za volantem, orientace na hlavní velký displej a HUD je jasná.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/nova ... u-40334933
https://www.novinky.cz/auto/clanek/nova ... u-40334933
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Škoda té mizerné YouTube prezentace, ale uvidíme jak na tom bude toto relativně velké SUV se spotřebou a zda se objeví v budoucnu i menší verze. Je jasné že verze 60 v základní ceně 1.05M se bude prodávat minimálně i vzhledem k omezenému DC nabíjení 50 kW, tedy bude se připlácet za 100 kW a další vybavení, spíše se ale očekává prodej verzí 80 a tam se bude cena dobře vybaveného auta pohybovat kolem 1.3-1.5M.
https://fdrive.cz/clanky/dulezita-a-ele ... -vime-5773
https://fdrive.cz/clanky/dulezita-a-ele ... -vime-5773
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Cena není nejlevnější, ale s ohledem na velikost vozu a jeho možnosti třeba tažné zařízení 4x4 je to pecka, jsem zvědav na slevy K/H koncernu, protože tohle jim totálně zastaví prodeje vozů , myslím že v Koreji nemají dobré spaní
Re: Představení Škoda Enyaq
Samozřejmě český trh není pro Asii rozhodující a ta výroba ještě dlouho nebude 300 tis. aut ročně, ale i Muskovi z toho zaskočilo, když Tesla po uvedení Enyaqu poklesla o 4%
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Nemyslím ceny jen u nás, ale obecně v evropě. U nás to bude jen kusovka, za cenu českého základu máte kodiaka 4x4 140 kW diesel 7st dsg, tady není co řešit, sice vyšší provozní náklady, ale máte jistotu dojezdu a menší pokles ceny protože auto se 150 tis. Km se stále prodává jako zánovní perspektivní kus, což u EV po konci záruky baterky už bude problém.
Osobně jsem asi naivně čekal na cenu kolem 850 tis. Kč ,něco jako bylo citigo za 430 tis. ,ale bohužel asi jsou ty baterky stále drahé, ale v kontextu konkurence to je dobrá cena. Asi už nechtěli udělat chybu stejnou cenu jako u Citiga.
Tím že končí kvůli koroně dotace na EV u nás , nevím jak to s prodejem EV dopadne. Za tu cenu se to samozřejmě nevyplatí kupovat pokud uvažuju ve firmě jako správný hospodář.
Osobně jsem asi naivně čekal na cenu kolem 850 tis. Kč ,něco jako bylo citigo za 430 tis. ,ale bohužel asi jsou ty baterky stále drahé, ale v kontextu konkurence to je dobrá cena. Asi už nechtěli udělat chybu stejnou cenu jako u Citiga.
Tím že končí kvůli koroně dotace na EV u nás , nevím jak to s prodejem EV dopadne. Za tu cenu se to samozřejmě nevyplatí kupovat pokud uvažuju ve firmě jako správný hospodář.
Re: Představení Škoda Enyaq
Ty ceny už byly predikované poměrně dlouho, základní cena za model 60 byla kolem 40 tis. EUR, takže žádné překvapení. Základní cena za model 80 RS je predikována na 52 tis. EUR. Samozřejmě investice do aut je vždy ztrátová (pokud to není na business), takže cena 1.1-1.2 mil Kč není vůbec špatná za takové auto, když si porovnáme malinkou Konu za stejnou cenu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Ano ta Kona technicky dokonalá, ale ta cena je úlet. Já mám názor, že kupec takového SUV chce mít klid a pohodlí za své peníze. Zrovna mi kolega říkal že Chorvatsko dělal s jedním tankováním v Superbu TDI 4x4 v Rijece nabral 60 litrů nafty a dojel až do Liberce s koncečným dojezdem 40 Km.
Re: Představení Škoda Enyaq
Jednou budou inzeráty typu "Koupím naftu, jakékoli množství, cenu respektuji"
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Josef píše:Jednou budou inzeráty typu "Koupím naftu, jakékoli množství, cenu respektuji"
Re: Představení Škoda Enyaq
By mě zajímalo co v té škodě hulí. První stránka manuálu k autu aby se zabejvala tím, jak vůbec správně vyslovovat název auta, které jsem si koupil.
A +1M je stále cena mimo oproti spalovacímu autu a není to konkurenceschopné.
A +1M je stále cena mimo oproti spalovacímu autu a není to konkurenceschopné.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Představení Škoda Enyaq
Porovnejte si srovnatelné auto, tedy s Kodiaq s automatem, výkon > 140 kW, nezávislé topení atd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
dracekvo píše:A +1M je stále cena mimo oproti spalovacímu autu a není to konkurenceschopné.
Jak psal Josef, ve srovnání s Kodiaqem ta cena není rozhodně žádný úlet. Dokonce mi přijde, že je to konečně snad první EV vůbec, kde to vůči spalovací verzi začíná dávat smysl. V porovnání s tím, co je aktuálně na trhu, mi ta cena přijde OK. Kdybych chtěl teď kupovat nové EV, tak je to s velkým náskokem jednoznačný favorit. Nemám strach, že se to nebude velmi dobře prodávat.
Re: Představení Škoda Enyaq
Podle mě spousta lidí čekalo na takto velké elektrické SUV (Niro a speciálně Kona jsou poměrně malé Crossovery) a Škodovka nebude stačit vyrábět, zvláště, pokud nebude mít omezený přístup k bateriím. Když se podívám na skladové vozy Kodiaq a jejich ceny, vůbec nemám strach o prodeje Enyaq, v Evropě by jich teď prodali bez problému 100 tis. za rok (vyrobí sotva třetinu).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Představení Škoda Enyaq
Tak já myslím že to zase tou malou výrobou spolehlivě zabijí, tak jak je to u CitiGoe, který je od května 2020 do ledna 2021 nedostupný, na většině autosalonů už ani jako předváděčka nebo že by stál vystavený uvnitř. A novinářská žumpa bude díky úplatkům furt kydat o tom, že lidi elektormobily nechtějí.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Představení Škoda Enyaq
Radovan píše:Tak já myslím že to zase tou malou výrobou spolehlivě zabijí, tak jak je to u CitiGoe, který je od května 2020 do ledna 2021 nedostupný, na většině autosalonů už ani jako předváděčka nebo že by stál vystavený uvnitř. A novinářská žumpa bude díky úplatkům furt kydat o tom, že lidi elektormobily nechtějí.
U citigo bylo tím, že není postaveno na MEB od začátku dané, že vyrobí jen omezenou sěrii a potom výrobu ukončí, jakmile se začne vyrábět Enyaq.
Uvidíme, co nové vedení
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Radovan píše:Tak já myslím že to zase tou malou výrobou spolehlivě zabijí, tak jak je to u CitiGoe, který je od května 2020 do ledna 2021 nedostupný, na většině autosalonů už ani jako předváděčka nebo že by stál vystavený uvnitř. A novinářská žumpa bude díky úplatkům furt kydat o tom, že lidi elektormobily nechtějí.
Já myslim, že nezabijí. Neinvestovali přece tolik peněz na vývoji, aby pak nevyraběli. Citigo byla jiná, předem se vědělo, že ho budou dočasně dotovat a pak ukonci výrobu.
Že o citigo zájem je je jasný za 500 tis. Nové auto s 37 kwh baterkou je unikát kdýž by bylo za skutečnou cenu kolem 700 tis. Tak by to nebylo tak horký
Re: Představení Škoda Enyaq
Zaslechl jsem, že nové vedení bude mít obrovský tlak na nižší cenu aut a zjednodušení konfigurací. Ceny aut se dostaly hodně vysoko v posledních letech a je obava, že v nadcházejícím období bude za tyhle ceny problém s prodejem. Samozřejmě se o projeví na použitých materiálech apod., no jsem zvědav co vymyslí. Co se týká Citigo-e (eUP, Mii) myslíte, že už opravdu skončila výroba?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Josef píše: Co se týká Citigo-e (eUP, Mii) myslíte, že už opravdu skončila výroba?
https://www.autoforum.cz/predstaveni/je ... -nedorazi/
Re: Představení Škoda Enyaq
Díky za odkaz, no vida, konec šarády, tak majitelé budou spokojeni a auto si bude držet podle mě cenu. Myslím, že by spousta lidí takové auto ještě kupovala.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Znám pár lidí co jim vyšla letos dotace MPO a počítali, že si vždy pár do firmy vezmou.
Uvidí se, jak to bude s eUP.
Uvidí se, jak to bude s eUP.