Josef píše:Nechce se jim dodávat dražší model s regulovaným proudem a řada lidí má zásuvky 10A a 16A, tedy dělají tu nižší hodnotu.
Jste nedostal k NIRU nabíječku s regulací? Hyundai to dává je všem vozům. Ioniq měl 6-8-10A, KONA má 8-10-12A.
Moderátor: Josef
Josef píše:Nechce se jim dodávat dražší model s regulovaným proudem a řada lidí má zásuvky 10A a 16A, tedy dělají tu nižší hodnotu.
bert píše:Miro píše:Výrobce (Hyundai,Kia) dodávají k 64kWh baterii nabíjecí kabel 230V/10A - tj C = 2,3 / 64 = 0,036, to je hodně vzdálené od doporučovaného C=0,1.
Proč?
Zdravím!
Kto a kde odporúča C=0,1 pre nabíjanie?
Ďakujem za odpoveď!
Lama píše:Josef píše:Nechce se jim dodávat dražší model s regulovaným proudem a řada lidí má zásuvky 10A a 16A, tedy dělají tu nižší hodnotu.
Jste nedostal k NIRU nabíječku s regulací? Hyundai to dává je všem vozům. Ioniq měl 6-8-10A, KONA má 8-10-12A.
Josef píše:Lama píše:Josef píše:Nechce se jim dodávat dražší model s regulovaným proudem a řada lidí má zásuvky 10A a 16A, tedy dělají tu nižší hodnotu.
Jste nedostal k NIRU nabíječku s regulací? Hyundai to dává je všem vozům. Ioniq měl 6-8-10A, KONA má 8-10-12A.
Kia Soul měl nabíječku 8 A, Kia Niro 10 A, nestudoval jsem to, ale podle mě to přepínat nejde.
Miro píše:V originál výbavě korejského provedení Kony je nabíjecí kabel 230V/10A bez možnosti přepínání. 3f rozvody v domě snesou zatížení 20A, tak řeším, má smysl instalovat wallbox? 2x rychlejší nabití, šetrnější k bateriím, mohu využívat výhradně noční proud. Jaké máte zkušenosti a co doporučíte?
Josef píše:Ztráty při nabíjení jsou vždy, dokonce záleží i na nabíječce a jejím účiníku. Měl jsem polskou nabíječku 3,5 kW, která měla ztráty až 15%. Při zimním nabíjení Wallboxem 11 kW je zase potřeba započítat poměrně velké ztráty z ohřevu baterie, které je často zbytečné při běžných cestách do práce apod. Nabíječka 12A baterie nezahřívá, viz příspěvek: https://elektroforum.cz/viewtopic.php?p=22978#p22978
Erik T píše:Zajímají mě ztráty na jednotlivých hodnotách A. V červenci budu mit doma novou Konu a budu nabíjet 98% přes 230V. Zatim jen 10 nebo 12A nabíječkou co dostanu k vozu. Baterka má kapacitu 65,4kwh, 20-80% je hodnota 39,24kwh kterou budu nabíjet. Při 10A což je 2300w vím že palubní nabíječka ukazuje 2,1kwh tedy ztráta 200w. To by znamenalo že za nabytí 39,24kwh budou ztráty 3737W?
12A=2760W už jsem neodzkoušel, ale mělo by ukazovat na 2,6kwh což je ztráta 160W. To by znamenalo že za nabyti 39,24kwh budou ztráty 2414W?
Čím více A tim menší ztráty?
xdenser píše:Josef píše:Ztráty při nabíjení jsou vždy, dokonce záleží i na nabíječce a jejím účiníku. Měl jsem polskou nabíječku 3,5 kW, která měla ztráty až 15%. Při zimním nabíjení Wallboxem 11 kW je zase potřeba započítat poměrně velké ztráty z ohřevu baterie, které je často zbytečné při běžných cestách do práce apod. Nabíječka 12A baterie nezahřívá, viz příspěvek: viewtopic.php?p=22978#p22978
15% od 3.5kW je 525W pokud ta polská nabíječka nemá chladič s ventilátorem tak tím to výkonem se roztaví a pak bude hořet
hlavní ztráty jsou v nabíječce v autě to je velký kovový box chlazený "vodou"
je jedno jaká vnější AC nabíječka je tam připojena - to je jen drát s relátkem, jaký je účinek u drátů s relátkem? Jen odpor toho drátu a kontaktů v relátku, tím se dá rozptýlit tak desitky W na dlouhém kabelu, jinak bude hořet
Josef píše:Pozor, nesmíte si plést výkonovou ztrátu na nabíječce a ztráty vzniklé ze špatného účiníku.