Nabijeni u hypermarketu
Moderátor: Josef
Re: Nabijeni u hypermarketu
http://www.auto.cz/skoro-miliarda-sit-d ... nize-97157
To by bylo super kdyby to vyslo.
To by bylo super kdyby to vyslo.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Konecne jsem obdrzel prvni konkretnejsi odpoved:
Velice nás těší Vaše přízeň a zájem o dobíjecí stanice pro elektromobily. Rádi bychom Vám sdělili, že na parkovišti před naší prodejnou Kaufland v Brně Bohunicích je v plánu vybudování této stanice v první polovině roku 2017.
Uvidime, zda plan dodrzi.
Velice nás těší Vaše přízeň a zájem o dobíjecí stanice pro elektromobily. Rádi bychom Vám sdělili, že na parkovišti před naší prodejnou Kaufland v Brně Bohunicích je v plánu vybudování této stanice v první polovině roku 2017.
Uvidime, zda plan dodrzi.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Me z kauflandu u nas napsali ze stavet dobijeci stanice nebudou.Ale ve olympii u dalnice maji byt ty 4 stanice do konce roku.To jsem zvedav:)
Re: Nabijeni u hypermarketu
Tak jsem psal do olympia centra kde to vazne a odpoved je zde :
Dobrý den pane Tichý,
O nabíječkách pro elektromobily jednáme, bohužel náš partner není tak rychlý jak jsme předpokládali, nicméně věřím, že do poloviny tohoto roku by mělo být vše instalované.
S pozdravem
René Švejda
Centre Manager
OC Olympia Mladá Boleslav
Jičínská 1350/III
293 01 Mladá Boleslav
Dobrý den pane Tichý,
O nabíječkách pro elektromobily jednáme, bohužel náš partner není tak rychlý jak jsme předpokládali, nicméně věřím, že do poloviny tohoto roku by mělo být vše instalované.
S pozdravem
René Švejda
Centre Manager
OC Olympia Mladá Boleslav
Jičínská 1350/III
293 01 Mladá Boleslav
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 04. dub 2017 11:50:37
- Bydliště: Třemošná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni u hypermarketu
Tak tyhle snahy se mi hodně líbí! Buďme vytrvalí
Hurá - v Plzni u Kauflandu na Roudné vyrostly teď 2 stojany údajně s volným nabíjením, které se otevřou kterýmkoliv čipem a první 3 hodiny mají být zdarma. V každym sloupu je 1x Schuco a 1x mennekes type 2.
Když sem začal jezdit elektromobilem do Prahy, tak sem přemejšlel, jestli třeba takovej mírnej tlak na obchodní centra nezkoušela dělat celá asociace elektromobilistů Koukám, že tady to dělají i jednotlivci, což je dobře
Zkoušeli ste vyvíjet lehčí tlak třeba i na obchodní centra v Praze v Letňanech?
Hurá - v Plzni u Kauflandu na Roudné vyrostly teď 2 stojany údajně s volným nabíjením, které se otevřou kterýmkoliv čipem a první 3 hodiny mají být zdarma. V každym sloupu je 1x Schuco a 1x mennekes type 2.
Když sem začal jezdit elektromobilem do Prahy, tak sem přemejšlel, jestli třeba takovej mírnej tlak na obchodní centra nezkoušela dělat celá asociace elektromobilistů Koukám, že tady to dělají i jednotlivci, což je dobře
Zkoušeli ste vyvíjet lehčí tlak třeba i na obchodní centra v Praze v Letňanech?
Naposledy upravil(a) cayman dne ned 09. dub 2017 22:43:22, celkem upraveno 1 x.
Fiat Fiorino 2009 EV 31 kWh (Micro-Vett)
www.evalbum.com/5247
www.evalbum.com/5247
Re: Nabijeni u hypermarketu
Kdykoli někde slyším, že budou někde rekonstruovat parkoviště (např. parkovací dům) nebo stavět nějakou veřejnou budovu (popř. obchodní centrum) tak jim píšu, zda již počítají s elektromobilitou.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Nabijeni u hypermarketu
ozana píše:Kdykoli někde slyším, že budou někde rekonstruovat parkoviště (např. parkovací dům) nebo stavět nějakou veřejnou budovu (popř. obchodní centrum) tak jim píšu, zda již počítají s elektromobilitou.
Mne bylo uradem receno, ze to je pozde. Ze plany na takovou prestavbu jsou hotove dva roky dopredu. Kdy ja samozrejme nemam vubec tucha, ze neco bude. Takze asi jedine byt insider a podrobne sledovat, co se kde deje.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Je to tak. Pokud se ptáte až v průběhu výstavby, tak už jen ověřujete stav, zda s nabíječkou počítají. Pokud ne, tak máme smolíka. To jim za předělávání projektu a změn ve výstavbě nestojí za to.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Díval jsem s v Norsku, podle mě se budou u nás motoresty (myšleno restaurace u silnic) prát o nabíječky stejně jako tam, případně si je zařídí sami, protože o zákazníky nebude do 2 let nouze a každý zákazník si půjde sednout do restaurace a něco si objedná. Proč bych zastavoval u restaurace, kde se nedá nabíjet že?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabijeni u hypermarketu
Jo to je pravda ale i nakupni centra tam je to jako delane.Ted mam na mesic egolfa, bydlim v panelaku a nabijim na rychlonabijecce cez.Zatim velka spokojenost s autickem.
No a u panelaku by ti chtelo take udelat neco.
No a u panelaku by ti chtelo take udelat neco.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Měl jsem taky měsíc e-Golf 24kWh, dojezd 150km, tedy o něco větší než Leaf 24kWh, ale e-Golf začne prodávat 36kWh verzi, to bude přece jenom výrazně lepší. Já si teď s tím jen hraju, co mi v této době zdá přijatelné je Bolt nebo Tesla 3, ten dojezd 350-400km je pro mě už v pohodě, tuhle trasu jezdím minimálně každý měsíc. Na sídlištích lze využít pro úpravu nabíjení buď standardní osvětlení, nebo postaví nabíječky přímo na chodníku, stejně jako parkovací automaty. Vzhledem k tomu pomalému nárůstu EV aut u nás (v Německu to bude o něčem jiném), to nabíjení nebude ještě dlouho žádný problém, tím mám namysli, že ani současné nabíječky nejsou využité ani na 20%.
Třeba by to mohlo časem vypadat takto :
Třeba by to mohlo časem vypadat takto :
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabijeni u hypermarketu
Letos v zari ma byt v mlade boleslavi otevreno 5 nabijecek
Vsechny nebudou rychlonabijecky. Pak poreferuji popripade poslu foto atd..
Je to spoluprace skoda auto a skoda energo.
Bondy ani olympie porad nic.
Vsechny nebudou rychlonabijecky. Pak poreferuji popripade poslu foto atd..
Je to spoluprace skoda auto a skoda energo.
Bondy ani olympie porad nic.
Re: Nabijeni u hypermarketu
No konečně, super. Ne že bych tam jezdil často, ale ve městě aut byla jediná pořádná nabíječka, to je ostuda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni u hypermarketu
Ve městě spalovacích aut......
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabijeni u hypermarketu
V souvislosti s touto diskuzí mě napadá, jestli je “košér” prostě přijet k takové volné zásuvce 230V/380V v garáži nákupního centra / hypermarketu a prostě se připojit a nabít...? Zásuvky jsou v principu všude volně přístupné, pod proudem, brání tomu něco? Je to nějak ošetřené legislativně?
Fiat 500e / ostrovní solar
Re: Nabijeni u hypermarketu
Nevím, ale řekl bych že jakákoli zásuvka soukromé společnosti, která není označená jako veřejná, nelze použít.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabijeni u hypermarketu
Podle mě, pokud to není označené jako dobíjecí místo, tak se jedná o krádež.
Stejně jako třeba volný kohoutek s vodou, pokud bych přijel s nádraží a začal si jí bez povolení plnit.
Stejně jako třeba volný kohoutek s vodou, pokud bych přijel s nádraží a začal si jí bez povolení plnit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nabijeni u hypermarketu
Zrovna včera jsem řešil stejný problém. U hypermarketu je samoobslužná mycí stanice. Zaplatil jsem za mytí vozu. Zaplatil za vysavač.
Mohl bych i chvíli nabíjet, ale měl jsem obavu, že by se jednalo o krádež. Na místě kamerový systém lepší než v bance. Označené zásuvky nejsou. Neměl jsem se koho zeptat. Obsluha myčky na místě nebyla. Odeslal jsem tedy dotaz na kontakt uvedený na webu.
Mohl bych i chvíli nabíjet, ale měl jsem obavu, že by se jednalo o krádež. Na místě kamerový systém lepší než v bance. Označené zásuvky nejsou. Neměl jsem se koho zeptat. Obsluha myčky na místě nebyla. Odeslal jsem tedy dotaz na kontakt uvedený na webu.
Re: Nabijeni u hypermarketu
Vím, že se občas dostal někdo do problémů s nabitím, ptal se u čerpací stanice a nepovolili mu nabíjet z podobné zásuvky. Je to o domluvě. Například v Praze znám parkoviště, kde je prakticky u každého sloupu s lampou sada 2 zásuvek, podle mě na elektrickou sekačku, ale dobře by se z toho nabíjelo auto, zvláště, když je to těsně u parkovacích míst. Bohužel není to označeno k veřejnému užití, takže by to byl problém (pokud to tedy není rovnou vypnuté). Na druhou stranu je přesně tohle cesta, jak dobíjet auta v městech. Spousta lidí si myslí, že dobít auto ze zásuvky nejde, nebo to bude mít obrovský příkon a vůbec netuší, že autu stačí i stejná odběr energie jako má výkonější vysavač.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni u hypermarketu
Řešíme jako členové v rámci ASEP ww.asep.cz 2 způsoby: a) oficiální dopis majiteli s dotazem a nabídkou uveřejnění v mapách nabíjecích stanic plus možnost zpoplatnění přes firmy, členy ASEP, pokud má zájem a nechce dávat elektřinu zdarma. b) partyzánsky označením samolepkou Nabíjecí místo pro elektrovozidla. Příroda Vám děkuje.
Druhý způsob obvykle není potřeba použít.
Řešili jsme už i ty potíže s ochrankou. Obvykle je to problém u velkých areálů, kde majitelem pozemku je někdo, majitelem stavby někdo, provozovatelem pronájmů někdo, provozovatelem pronajatých prostor někdo a celé to třeba patří nějakému penzijnímu fondu z GB, USA nebo Japonska. Většinou to nakonec skončilo u facility manažera jednoduchou domluvou - nabíjejte si, ochranka to bude přehlížet. Protože než bychom sehnali nějaký oficiální souhlas, tak uplynou 4 roky. Je to vždy o tom, sednou s vedením objektu a dohodnout se, ale jak říkám, nejsou to majitelé, jen najatí provozovatelé. No a pak se změní vedení objektu a jde se do toho znovu.
Druhý způsob obvykle není potřeba použít.
Řešili jsme už i ty potíže s ochrankou. Obvykle je to problém u velkých areálů, kde majitelem pozemku je někdo, majitelem stavby někdo, provozovatelem pronájmů někdo, provozovatelem pronajatých prostor někdo a celé to třeba patří nějakému penzijnímu fondu z GB, USA nebo Japonska. Většinou to nakonec skončilo u facility manažera jednoduchou domluvou - nabíjejte si, ochranka to bude přehlížet. Protože než bychom sehnali nějaký oficiální souhlas, tak uplynou 4 roky. Je to vždy o tom, sednou s vedením objektu a dohodnout se, ale jak říkám, nejsou to majitelé, jen najatí provozovatelé. No a pak se změní vedení objektu a jde se do toho znovu.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000