Zimní spotřeba TM3
Moderátor: Josef
Zimní spotřeba TM3
Je tu někdo, kdo může objektivně zhodnotit nárůst spotřeby 3ky v zimě s topením?
TM3 topí "zkratem" motoru, což samo o sobě mi moc efektivní zrovna nepřijde, navíc někteří majitelé se zmiňují o "škubání" studeného auta. O využití ztrát pohonu a tepla z baterie nemůže být v zimě podle mě vůbec řeč, pokud tedy to auto nejezdí na okruhu, nebo 200km/h po dálnici.
Koukal jsem na nějaká videa od Tesláčka a vzhledem k rychlosti mi spotřeba nepřišla nic moc, i když on se snažil prezentovat jak je to úplně super.
Včera jsem koukal na Bjorna a jeho 1000km s TM3 a bohužel mi skutečně přijde, že 3ka si v zimě celkem solidně pápne. Při teplotě kolem 5°C bylo při 120km/h cca 25kWh a když to rozmotal na 135km/h, tak to lezlo na nějakých 34kWh.
Samozřejmě že tu spotřebu ovlivňuje více faktorů a je nejlepší, když si to člověk může ověřit sám na trasách, které má najeté.
Vzhledem k absenci TČ je zimní spotřeba pro mě u 3ky jeden z největších otazníků, a když jsem se dozvěděl, že topí motorem, tak se ten otazník ještě ztrojnásobil. Obávám se, že na zimní popojížďky bude spotřeba celkem úlet.
Sám o TM3 hodně uvažuji, toto není v žádném případě pomluva, jen je potřeb sundat ty růžové brýle, na které teslisti z nějakého záhadného důvodu extrémně trpí. Ty ne příliš positivní informace se člověk většinou dozví až při diskuzi mezi 4ma očima.
TM3 topí "zkratem" motoru, což samo o sobě mi moc efektivní zrovna nepřijde, navíc někteří majitelé se zmiňují o "škubání" studeného auta. O využití ztrát pohonu a tepla z baterie nemůže být v zimě podle mě vůbec řeč, pokud tedy to auto nejezdí na okruhu, nebo 200km/h po dálnici.
Koukal jsem na nějaká videa od Tesláčka a vzhledem k rychlosti mi spotřeba nepřišla nic moc, i když on se snažil prezentovat jak je to úplně super.
Včera jsem koukal na Bjorna a jeho 1000km s TM3 a bohužel mi skutečně přijde, že 3ka si v zimě celkem solidně pápne. Při teplotě kolem 5°C bylo při 120km/h cca 25kWh a když to rozmotal na 135km/h, tak to lezlo na nějakých 34kWh.
Samozřejmě že tu spotřebu ovlivňuje více faktorů a je nejlepší, když si to člověk může ověřit sám na trasách, které má najeté.
Vzhledem k absenci TČ je zimní spotřeba pro mě u 3ky jeden z největších otazníků, a když jsem se dozvěděl, že topí motorem, tak se ten otazník ještě ztrojnásobil. Obávám se, že na zimní popojížďky bude spotřeba celkem úlet.
Sám o TM3 hodně uvažuji, toto není v žádném případě pomluva, jen je potřeb sundat ty růžové brýle, na které teslisti z nějakého záhadného důvodu extrémně trpí. Ty ne příliš positivní informace se člověk většinou dozví až při diskuzi mezi 4ma očima.
Re: Zimní spotřeba TM3
Když se podívám na ty delší trasy, tak ta spotřeba je docela masakr 38 kWh (tedy 27,6 kWh/100km) apod. Samozřejmě ta tabulka neukazuje max rychlost apod. Když porovnám podobné trasy v létě, tak jsme na nějakých 20 kWh/100km, tedy rozdíl celkem výrazný, nicméně těch 30% rozdíl zima léto má většina aut u Tesly bych čekal ale výrazně méně než 35%. Pokud správně počítám tak zimní dálniční dojezd je cca 270 km. Ještě dodám, že s nabíjením na Superchargerech to bude jezdit za stejné peníze jako benzín se spotřebou 6l/100km.
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46389.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46389.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Od pondeli muzu zacit testovat a dam info
A dva kluci co uz ji maji se pohybuji v zime normalne kolem 20.
25 mel kdyz jel s rakvi 150 po dalnici.
A dva kluci co uz ji maji se pohybuji v zime normalne kolem 20.
25 mel kdyz jel s rakvi 150 po dalnici.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Nabijeni na Superchargerech je pouze pri cestovani po Evrope a cena bude nekde mezi 1-1,2 a na to se s autem co zere 6 litru pri 35-40 za benzin nebo naftu opravdu nedostanete .
A nabijeni doma je uplne jina pisnicka takze a v lete je spotreba trojky nekde mezi 14-17 podle stylu ale uvidime.
A nabijeni doma je uplne jina pisnicka takze a v lete je spotreba trojky nekde mezi 14-17 podle stylu ale uvidime.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
Já jsem tu spotřebu počítal 27 kWh x 6,30 což je dosavadní cena, která časem půjde zase nahoru. Samozřejmě při celoročním průměru 18 kWh je to těch 1,1 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zimní spotřeba TM3
Na spritmonitor jsem koukal pár týdnů zpět a Tesla 3 tam měla v tu dobu ještě průměrku skoro o 1kWh menší než má teď, což je zkreslené dodávkou aut do EU až od jara, takže zima v tom v podstatě není skoro vůbec započítána a určitě to poleze ještě výrazně nahoru.
Vzhledem k parametrům auta je letní spotřeba 3ky opravdu celkem solidní, ale ta zima moc optimisticky nevypadá. Nebo Bjorn jezdí na podhuštěných zimákách
Vzhledem k parametrům auta je letní spotřeba 3ky opravdu celkem solidní, ale ta zima moc optimisticky nevypadá. Nebo Bjorn jezdí na podhuštěných zimákách
Re: Zimní spotřeba TM3
Měl jsem pujčenou TM3 LR a pak TM3 LR performance a nevěřil bych, co udělájí za rozdíl spotřeby pneumatiky. Ty zakrytované 18 jsou nejen o mnoho tišší , ale asi díky těm krytům ji úspornější. Spotřeba jsem měl 17KW/h s TM3 LR Perpormace a s TM3 LR 14KW/h, topení zapnuté na 22, venkovní ráno -4, přes den kolem 4st.
Na dálnici to při 130km/h ukazuje 18
150km/h ukazuje 21
200km/h ukazuje 34
Na dálnici to při 130km/h ukazuje 18
150km/h ukazuje 21
200km/h ukazuje 34
Re: Zimní spotřeba TM3
Při těchto teplotách je to velmi těžko uvěřitelná spotřeba, pokud se tedy bavíme hodnotě na 100km. To by bylo i s IONIQem hodně na hraně.
Měl jste půjčeno přímo z Tesly (Advantage Cars)? Kolik si za to účtují?
Měl jste půjčeno přímo z Tesly (Advantage Cars)? Kolik si za to účtují?
Re: Zimní spotřeba TM3
Měl jsem zapůjčeno od soukromých vlastníků , protože jsem se rozhodoval mezi I3 a TM3
Volba tímto byla jasná, protože denně dojíždím 2x 20km po dálnici do Prahy a pak cca 60-80km po Praze.
Ano, je to dle počítače na 100km.
I tento osobní test rozhodl, že chci zakrytované 18 pneu. Ani ne tak kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí.
Volba tímto byla jasná, protože denně dojíždím 2x 20km po dálnici do Prahy a pak cca 60-80km po Praze.
Ano, je to dle počítače na 100km.
I tento osobní test rozhodl, že chci zakrytované 18 pneu. Ani ne tak kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí.
Re: Zimní spotřeba TM3
Já měl půjčenou Teslu 3 LR Performace od Trendparku.
Jeli jsme Vestec-Humpolec a zpět v teplotě kolem 13°C. Spotřeba celkem v pohodě, těch 100 km je pro TM3 jako nic, pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon, ale při nabíjení doma je to jedno. Po Praze jsme jezdili kolem 14 kWh/100 km ve městě při pomalé jízdě a popojíždění to překvapivě "papá" více než Soul, výrazně více než Ioniq apod., Praha a okolí 16,6 kWh/100km. Do Humpolce jsme dorazili se spotřebou 19,1 kWh/100 km při rychlost max 130, byly samozřejmě uzavírky takže průměrná rychlost byla kolem 100 km/h. Po nabití auto ukazovalo dojezd 490 km cena za nabití 323 Kč, max. příkon nabíjení 136 kW. Samozřejmě v teplotách pod nulou a průměrné rychlosti 130 km/h bude spotřeba výrazně vyšší počítám těch 25 kWh/100 km bez problému, je potřeba počítat s tím, že Praha-Humpolec je do kopce, tedy spotřeba klidně o 15% vyšší než po cestě zpět.
Hluk v autě byl v normě (69 db) při 130 km/h, samozřejmě je vyšší než u Tesla S nebo aut vyšší střední třídy.
Hezky to ukazuje predikci poklesu stavu baterie.
Jeli jsme Vestec-Humpolec a zpět v teplotě kolem 13°C. Spotřeba celkem v pohodě, těch 100 km je pro TM3 jako nic, pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon, ale při nabíjení doma je to jedno. Po Praze jsme jezdili kolem 14 kWh/100 km ve městě při pomalé jízdě a popojíždění to překvapivě "papá" více než Soul, výrazně více než Ioniq apod., Praha a okolí 16,6 kWh/100km. Do Humpolce jsme dorazili se spotřebou 19,1 kWh/100 km při rychlost max 130, byly samozřejmě uzavírky takže průměrná rychlost byla kolem 100 km/h. Po nabití auto ukazovalo dojezd 490 km cena za nabití 323 Kč, max. příkon nabíjení 136 kW. Samozřejmě v teplotách pod nulou a průměrné rychlosti 130 km/h bude spotřeba výrazně vyšší počítám těch 25 kWh/100 km bez problému, je potřeba počítat s tím, že Praha-Humpolec je do kopce, tedy spotřeba klidně o 15% vyšší než po cestě zpět.
Hluk v autě byl v normě (69 db) při 130 km/h, samozřejmě je vyšší než u Tesla S nebo aut vyšší střední třídy.
Hezky to ukazuje predikci poklesu stavu baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní spotřeba TM3
Ohledně spotřeb různých modelů TM3 viz kanál ElektroDad na Youtube, například
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zimní spotřeba TM3
Josef píše:pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon
SCH 6.30
Eon 6
CEZ 7.50
cena SCH je úplně normální a když vemu v potaz ještě výkon tak bezkonkurenční
ty spotřeby přes 30 kWh/100 jsou podle mě nesmyslné, nebo za nestandardních podmínek (např. rychlost 170+)
nedávno jsem dělal dálniční test se starou i3 za 25kWh nevím jak dostat TM3 na 34 ???
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Zimní spotřeba TM3
nokia9500 píše:Josef píše:pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon
SCH 6.30
Eon 6
CEZ 7.50
cena SCH je úplně normální a když vemu v potaz ještě výkon tak bezkonkurenční
To je špatné srovnání. Správně je takto:
SCH 6.30
Eon 3.00
ČEZ 3.50
PRE 3.03 + po 120 minutách 0.24 za minutu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zimní spotřeba TM3
pokud neproběhla u PRE nějaká aktualizace tak správně do 120-ti minut by měla být cena 3.03/kW
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
No ono jde taky o to ze ani jeden z tech poskytovatelu krome SCH v Evrope nebude potreba
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
Nokia - Koukněte na ta Bjornova videa, má na YT takových testů mraky, různá auta, jízda v zimě i bez topení, srovnávací tabulky atd. Mě osobně nejvíc překvapilo, že při 120km/h má 3ka už kolem 10°C jen o nějakých 7-8% nižší spotřebu než Xko, o 50% vyšší než IONIQ, výrazně vyšší než e-Golf, atd.
Rád si počkám na reálná data zdejších uživatelů.
Rád si počkám na reálná data zdejších uživatelů.
Re: Zimní spotřeba TM3
Martin TM3 LR píše:No ono jde taky o to ze ani jeden z tech poskytovatelu krome SCH v Evrope nebude potreba
Pravda, od těch provozovatelů nabíjí TM3 jenom Češi.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Dneska v Olomouci narvano
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
A u Ionity u Berouna bude od 1.2. ještě víc Cena jde z 205 Kč za jedno nabití na 20 Kč za 1 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50