Zpoplatnění ČEZu za kWh
Moderátor: Josef
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Za mne je tenhle ceník úplně v pohodě. Aspoň nebude docházet k nadužívání nabíječek kterých je stále docela málo. Takhle jsou ceny postavené tímto způsobem aby lidi nabíjeli primárně doma kde to mají levnější a rychlonabíječky využívali jen z nutnosti při dálkových cestách. Mě se dokonce vyplatí tarif "pay as you go" za 7,5Kč/kWh. S mými občasnými 12 až 20kWh za měsíc a někdy i dva je to v klidu.
Samozřejmě pro lidi ze sídlišť se to nevyplatí. Ti by neměli nadávat ČEZu, ale jít si stěžovat na město proč nezačnou něco dělat pro podporu svých obyvatel.
Samozřejmě pro lidi ze sídlišť se to nevyplatí. Ti by neměli nadávat ČEZu, ale jít si stěžovat na město proč nezačnou něco dělat pro podporu svých obyvatel.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Mishaczech píše:Tak 1.5Kč/1KWh je rozdíl + 50% oproti E.ON, což mi tedy dost přijde. Hlavní "nevýhodu" spatřuji v nutnosti paušální platby 550Kč/měs abych se na tu cenu 4.5 vůbec dostal
Celé tohle zdražování mě utvrdilo v tom, že ty solární panely s 10KW asynchronním střídačem a 10KWh baterkama prostě potřebuju. Sice je to investice zhruba 250.000, ale snad budu mít i na důchod vystaráno. Ještě nedávno jsem psal jak se solár nevyplatí a ejhle, je to tady.
Nabijet doma, nabijet doma a pokud jedu dal tak se to proste v tom najezdu rozpusti prece.
A nebo vetsi baterka, timhle smerem pujdu ja a CEZ necham bez pausalu jen jako nouzovku ale i tak si myslim ze jsou ty ceny uplne v pohode.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Mishaczech píše:Tak 1.5Kč/1KWh je rozdíl + 50% oproti E.ON, což mi tedy dost přijde. Hlavní "nevýhodu" spatřuji v nutnosti paušální platby 550Kč/měs abych se na tu cenu 4.5 vůbec dostal
Celé tohle zdražování mě utvrdilo v tom, že ty solární panely s 10KW asynchronním střídačem a 10KWh baterkama prostě potřebuju. Sice je to investice zhruba 250.000, ale snad budu mít i na důchod vystaráno. Ještě nedávno jsem psal jak se solár nevyplatí a ejhle, je to tady.
Nic proti solárům, pokud je to ostrovní systém. Myslet si, že člověk na něčem takovém ušetří jen jen fantazie. Já projezdím ročně 10 tis. Kč na 25 tis. km, to bych se musel s návratností solárů dožít 100 let
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Solár nemá šanci konkurovat nízkému tarifu. Hlavně pokud má v sobě baterie.
Na domě má sloužit hlavně pro vykrytí spotřeby VT + přebytky do tepla. A pokud to postavím z bazarových komponent, tak se to i dá provozovat s návratností. Cena elektřiny stále stoupá.
Pořizovat si solar pro nabíjení auta se nevyplatí. Stejně v 99% případů auto není během dne doma.
Na domě má sloužit hlavně pro vykrytí spotřeby VT + přebytky do tepla. A pokud to postavím z bazarových komponent, tak se to i dá provozovat s návratností. Cena elektřiny stále stoupá.
Pořizovat si solar pro nabíjení auta se nevyplatí. Stejně v 99% případů auto není během dne doma.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Ano, okolo 6 Kč /kWh vizdracekvo píše:Stejně tak si myslím, že jednou i EON zvedne cenu.
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Josef píše:Nic proti solárům, pokud je to ostrovní systém. Myslet si, že člověk na něčem takovém ušetří jen jen fantazie. Já projezdím ročně 10 tis. Kč na 25 tis. km, to bych se musel s návratností solárů dožít 100 let
Tak já to nemám na dobíjení auta, v současné době i bez auta mám spotřebu kolem 12MWh/rok takže asi tak...
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Když si dám do kalkulačky FVE 10 kW, tak mi vyjde cena 400 tis. celkem vyrobíte ročně až 10 MWh, což bude silně ovlivněno počasím. Pro zajímavost, na Kanárských ostrovech to samé dá 19 MWh. Je jasné, že pro auto je to nesmysl, pro dům je to OK, jenže stejně budete kupovat elektřinu v nejhorším období, tedy v zimě a v létě nebudete vědět co s ní. Tedy když už FVE, tak s kogenerační jednotkou a už se bavíme o cca 700 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
3,6 kWp FVE od 9/2009, ročně kolem 4500 kWh, spotřebuji bez baterky +-50%. Tehdy to mělo smysl se zeleným bonusem, dnes to má smysl jako náhrada čoudící a jaderné elektřiny a energetická nezávislost. Cena pořízení je hodně odvislá od komponent, stavby na klíč a poradenství. Elektromobil má smysl zakomponovat jako akumulátor/baterii. Jinak jen ukládá, takže je to dobré pro lidi, co jezdí brzy do práce a brzy se s autem vrací domů. Jinak jsou většinu svitu mimo.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Vím, že to do tohoto vlákna nepatří, ale viděli jste případ z Černých ovcí? Kdy přesnější měření fázové v kombinaci se špatně navrženým symetrickým střídačem posunulo návratnost přes sto let? Řešení existuje: Vezměte kamery Černých ovcí a ...tadá.... distribuční podnik bude ekonomické škody navrženým střídačem kompenzovat.
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Zakomponováním elektromobilu do FVE jako úložiště odsuneme návratnost celé elektrárny někam do doby úmrtí našich vnuků.
Protože v současné době je cena takového řešení astronomická.
Zatím je to jen vlhký sen takovejch těch lidí co kreslí malůvky s domečkem, na domečku panely a u domečku stojí malé autíčko s kabelem.
Než jsem se stěhoval, tak jsem měl VFE 3kWp, 20kWh v baterkách a když jsem přijel ve 3 hodiny, tak už nemělo téměř cenu dávat auto na nabíječku, protože daleko levnější bylo si tu energii koupit v noci a to co dává VFE zužitkovat v době vysokého tarifu v domě. Nejvíc člověk stejně spotřebuje, když příde z práce.
Kde by VFE mělo smysl, je kryté parkoviště a na tom parkovišti dobíjecí sloupky. Třeba před fabrikama.
Protože v současné době je cena takového řešení astronomická.
Zatím je to jen vlhký sen takovejch těch lidí co kreslí malůvky s domečkem, na domečku panely a u domečku stojí malé autíčko s kabelem.
Než jsem se stěhoval, tak jsem měl VFE 3kWp, 20kWh v baterkách a když jsem přijel ve 3 hodiny, tak už nemělo téměř cenu dávat auto na nabíječku, protože daleko levnější bylo si tu energii koupit v noci a to co dává VFE zužitkovat v době vysokého tarifu v domě. Nejvíc člověk stejně spotřebuje, když příde z práce.
Kde by VFE mělo smysl, je kryté parkoviště a na tom parkovišti dobíjecí sloupky. Třeba před fabrikama.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
tady je asi každý věštec... FVE si pořizuju má 15-25 let a abych mohl spočítat nějakou návratnost v čase tak musím znát cenu proudu ze sítě po dobu fungování FVE abych se dopočítal rozdílu mezi vyrobenou a koupenou
když potřebuju nabít přes den tak je mi noční proud na nic a mám vstup za 5.20 + 10% za konverzi má DC
a kdo jenom.odhazne cenu za tři roky tak je borec
spotřeba v EU furt stoupá nic pořádného se nestaví a jenom se píše co se bude vypínat....
když potřebuju nabít přes den tak je mi noční proud na nic a mám vstup za 5.20 + 10% za konverzi má DC
a kdo jenom.odhazne cenu za tři roky tak je borec
spotřeba v EU furt stoupá nic pořádného se nestaví a jenom se píše co se bude vypínat....
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Nezávislost schvaluji. Když se mě jeden zákazník ptal, jakou má návratnost váš projekt energetické nezávislosti, tak jsem se ho zeptal, "jakou na návratnost vaše Audi A8?"
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Je to jak u blbejch. Dokud elektřinu vyráběly uhelky a jaderky, sem tam voda, byla návratnost a čistota každému u zadele. Pak přišly první FVE a začalo se řešit hovadiny typu za jak dlouho panel vyrobí elektřinu, která se spotřebovala na jeho výrobu. Což bylo do té doby u uhelek a jaderek každému u zadele. Pak přišly elektromobily a je to totéž v bleděmodrém. Baterky, uhlíková stopa, recyklace a snůška dalších lží a polopravd. Včetně toho, že benzín a nafta prší z nebe, jen elektřina pro ty nečisté elektriky se musí vyrábět špinavě z uhlí. Že mega elektřiny potřebujeme na to, aby benzín či nafta dotekly do nádrže spalováku, že většinu z toho pustíme do vzduchu jako jedy, smrad a kravál, že baterky vydrží spalováku 3-5 let, to jaksi nikdo nepíše. Jsou Češi národ papouškujících nepřemýšlejících debilů nebo to jen tak z médií vypadá?
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Předplacené kWh, které v daném měsíci nevyčerpám, se převádějí do následujícího měsíce?
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Podle mě ne, nic takového ve smlouvě není. V nové smlouvě od 1.1.2020 ke stažení je tento ceník.
2 Aktuální ceník
2.1 Cena pro období od 1.1.2020 do 29.2.2020 činí
• 450,00 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a kartu.
2.2 Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z následujících složek:
• 6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
• 200 Kč bez DPH za měsíc a kartu za administratviní zpracování karty
Následná informace na webu ČEZ:
Pro zákazníky, kteří se do nového systému nezaregistrují, bude platit stávající smlouva, ale s novým ceníkem, který po ukončení paušálních plateb v únoru 2020 taktéž začne zpoplatňovat dobíjení na základě skutečně odebraných kWh.
Současní klienti Elektromobility ČEZ se po registraci a výběru nového tarifu budou i nadále moci k odběru energie přihlašovat prostřednictvím své unikátní RFID čipové klíčenky. Díky registraci a zavedení svého účtu v prostředí Driivz budou mít přitom pohodlnou kontrolu nad platbami za odebranou elektřinu. Novinkou, jejímž cílem je řešit obsazování dobíjecích stanic neukázněnými řidiči, bude také zpoplatnění obsazení dobíjecích stanic vozidly po uplynutí určité doby a nebo po doplnění kapacity jejich baterií částkou 2 Kč/min.
Bude tedy nový portál i nová aplikace.
2 Aktuální ceník
2.1 Cena pro období od 1.1.2020 do 29.2.2020 činí
• 450,00 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a kartu.
2.2 Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z následujících složek:
• 6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
• 200 Kč bez DPH za měsíc a kartu za administratviní zpracování karty
Následná informace na webu ČEZ:
Pro zákazníky, kteří se do nového systému nezaregistrují, bude platit stávající smlouva, ale s novým ceníkem, který po ukončení paušálních plateb v únoru 2020 taktéž začne zpoplatňovat dobíjení na základě skutečně odebraných kWh.
Současní klienti Elektromobility ČEZ se po registraci a výběru nového tarifu budou i nadále moci k odběru energie přihlašovat prostřednictvím své unikátní RFID čipové klíčenky. Díky registraci a zavedení svého účtu v prostředí Driivz budou mít přitom pohodlnou kontrolu nad platbami za odebranou elektřinu. Novinkou, jejímž cílem je řešit obsazování dobíjecích stanic neukázněnými řidiči, bude také zpoplatnění obsazení dobíjecích stanic vozidly po uplynutí určité doby a nebo po doplnění kapacity jejich baterií částkou 2 Kč/min.
Bude tedy nový portál i nová aplikace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
no, tak tady se nechám překvapit
ale 6,20 za kW + 200,- Kč za čip je maličko rozdíl oproti původně zveřejněným tarifům
viz. jeden z nich:
Pay as you go 0,- / měsíc
cena za kW 6,5 bez DPH
ale 6,20 za kW + 200,- Kč za čip je maličko rozdíl oproti původně zveřejněným tarifům
viz. jeden z nich:
Pay as you go 0,- / měsíc
cena za kW 6,5 bez DPH
Naposledy upravil(a) dort dne ned 05. led 2020 15:45:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Ty nové tarify platí, ale nejsou uvedeny ve smlouvě, proč netuším. Smlouva tedy uvádí základní cenu bez registracena novém portálu, kde si pak vyberete příslušný tarif a podle toho budete platit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Josef píše:2 Aktuální ceník
2.1 Cena pro období od 1.1.2020 do 29.2.2020 činí
• 450,00 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a kartu.
2.2 Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z následujících složek:
• 6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
• 200 Kč bez DPH za měsíc a kartu za administratviní zpracování karty
to je právě to co nesedí, v tarifech není u ani slovo o paušální platbě, u registrovaných zákazníků, 200,-Kč/ měsíc při ceně 6,20 bez DPH tedy 7,5/kW
v případě platby 200,- / měsíc je tam 36kW "zdarma" a cena 5,5 bez DPH za kW, proto píši že se nechám překvapit a mírně se začínám obávat ....
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Ty tarify budou platit až po registraci na Novém portále. Pro ty, kteří se tam nezaregistrují bude platit tarif ve smlouvě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km