Zimní spotřeba TM3
Moderátor: Josef
Zimní spotřeba TM3
Je tu někdo, kdo může objektivně zhodnotit nárůst spotřeby 3ky v zimě s topením?
TM3 topí "zkratem" motoru, což samo o sobě mi moc efektivní zrovna nepřijde, navíc někteří majitelé se zmiňují o "škubání" studeného auta. O využití ztrát pohonu a tepla z baterie nemůže být v zimě podle mě vůbec řeč, pokud tedy to auto nejezdí na okruhu, nebo 200km/h po dálnici.
Koukal jsem na nějaká videa od Tesláčka a vzhledem k rychlosti mi spotřeba nepřišla nic moc, i když on se snažil prezentovat jak je to úplně super.
Včera jsem koukal na Bjorna a jeho 1000km s TM3 a bohužel mi skutečně přijde, že 3ka si v zimě celkem solidně pápne. Při teplotě kolem 5°C bylo při 120km/h cca 25kWh a když to rozmotal na 135km/h, tak to lezlo na nějakých 34kWh.
Samozřejmě že tu spotřebu ovlivňuje více faktorů a je nejlepší, když si to člověk může ověřit sám na trasách, které má najeté.
Vzhledem k absenci TČ je zimní spotřeba pro mě u 3ky jeden z největších otazníků, a když jsem se dozvěděl, že topí motorem, tak se ten otazník ještě ztrojnásobil. Obávám se, že na zimní popojížďky bude spotřeba celkem úlet.
Sám o TM3 hodně uvažuji, toto není v žádném případě pomluva, jen je potřeb sundat ty růžové brýle, na které teslisti z nějakého záhadného důvodu extrémně trpí. Ty ne příliš positivní informace se člověk většinou dozví až při diskuzi mezi 4ma očima.
TM3 topí "zkratem" motoru, což samo o sobě mi moc efektivní zrovna nepřijde, navíc někteří majitelé se zmiňují o "škubání" studeného auta. O využití ztrát pohonu a tepla z baterie nemůže být v zimě podle mě vůbec řeč, pokud tedy to auto nejezdí na okruhu, nebo 200km/h po dálnici.
Koukal jsem na nějaká videa od Tesláčka a vzhledem k rychlosti mi spotřeba nepřišla nic moc, i když on se snažil prezentovat jak je to úplně super.
Včera jsem koukal na Bjorna a jeho 1000km s TM3 a bohužel mi skutečně přijde, že 3ka si v zimě celkem solidně pápne. Při teplotě kolem 5°C bylo při 120km/h cca 25kWh a když to rozmotal na 135km/h, tak to lezlo na nějakých 34kWh.
Samozřejmě že tu spotřebu ovlivňuje více faktorů a je nejlepší, když si to člověk může ověřit sám na trasách, které má najeté.
Vzhledem k absenci TČ je zimní spotřeba pro mě u 3ky jeden z největších otazníků, a když jsem se dozvěděl, že topí motorem, tak se ten otazník ještě ztrojnásobil. Obávám se, že na zimní popojížďky bude spotřeba celkem úlet.
Sám o TM3 hodně uvažuji, toto není v žádném případě pomluva, jen je potřeb sundat ty růžové brýle, na které teslisti z nějakého záhadného důvodu extrémně trpí. Ty ne příliš positivní informace se člověk většinou dozví až při diskuzi mezi 4ma očima.
Re: Zimní spotřeba TM3
Když se podívám na ty delší trasy, tak ta spotřeba je docela masakr 38 kWh (tedy 27,6 kWh/100km) apod. Samozřejmě ta tabulka neukazuje max rychlost apod. Když porovnám podobné trasy v létě, tak jsme na nějakých 20 kWh/100km, tedy rozdíl celkem výrazný, nicméně těch 30% rozdíl zima léto má většina aut u Tesly bych čekal ale výrazně méně než 35%. Pokud správně počítám tak zimní dálniční dojezd je cca 270 km. Ještě dodám, že s nabíjením na Superchargerech to bude jezdit za stejné peníze jako benzín se spotřebou 6l/100km.
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46389.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46389.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Od pondeli muzu zacit testovat a dam info
A dva kluci co uz ji maji se pohybuji v zime normalne kolem 20.
25 mel kdyz jel s rakvi 150 po dalnici.
A dva kluci co uz ji maji se pohybuji v zime normalne kolem 20.
25 mel kdyz jel s rakvi 150 po dalnici.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Nabijeni na Superchargerech je pouze pri cestovani po Evrope a cena bude nekde mezi 1-1,2 a na to se s autem co zere 6 litru pri 35-40 za benzin nebo naftu opravdu nedostanete .
A nabijeni doma je uplne jina pisnicka takze a v lete je spotreba trojky nekde mezi 14-17 podle stylu ale uvidime.
A nabijeni doma je uplne jina pisnicka takze a v lete je spotreba trojky nekde mezi 14-17 podle stylu ale uvidime.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
Já jsem tu spotřebu počítal 27 kWh x 6,30 což je dosavadní cena, která časem půjde zase nahoru. Samozřejmě při celoročním průměru 18 kWh je to těch 1,1 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zimní spotřeba TM3
Na spritmonitor jsem koukal pár týdnů zpět a Tesla 3 tam měla v tu dobu ještě průměrku skoro o 1kWh menší než má teď, což je zkreslené dodávkou aut do EU až od jara, takže zima v tom v podstatě není skoro vůbec započítána a určitě to poleze ještě výrazně nahoru.
Vzhledem k parametrům auta je letní spotřeba 3ky opravdu celkem solidní, ale ta zima moc optimisticky nevypadá. Nebo Bjorn jezdí na podhuštěných zimákách
Vzhledem k parametrům auta je letní spotřeba 3ky opravdu celkem solidní, ale ta zima moc optimisticky nevypadá. Nebo Bjorn jezdí na podhuštěných zimákách
Re: Zimní spotřeba TM3
Měl jsem pujčenou TM3 LR a pak TM3 LR performance a nevěřil bych, co udělájí za rozdíl spotřeby pneumatiky. Ty zakrytované 18 jsou nejen o mnoho tišší , ale asi díky těm krytům ji úspornější. Spotřeba jsem měl 17KW/h s TM3 LR Perpormace a s TM3 LR 14KW/h, topení zapnuté na 22, venkovní ráno -4, přes den kolem 4st.
Na dálnici to při 130km/h ukazuje 18
150km/h ukazuje 21
200km/h ukazuje 34
Na dálnici to při 130km/h ukazuje 18
150km/h ukazuje 21
200km/h ukazuje 34
Re: Zimní spotřeba TM3
Při těchto teplotách je to velmi těžko uvěřitelná spotřeba, pokud se tedy bavíme hodnotě na 100km. To by bylo i s IONIQem hodně na hraně.
Měl jste půjčeno přímo z Tesly (Advantage Cars)? Kolik si za to účtují?
Měl jste půjčeno přímo z Tesly (Advantage Cars)? Kolik si za to účtují?
Re: Zimní spotřeba TM3
Měl jsem zapůjčeno od soukromých vlastníků , protože jsem se rozhodoval mezi I3 a TM3
Volba tímto byla jasná, protože denně dojíždím 2x 20km po dálnici do Prahy a pak cca 60-80km po Praze.
Ano, je to dle počítače na 100km.
I tento osobní test rozhodl, že chci zakrytované 18 pneu. Ani ne tak kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí.
Volba tímto byla jasná, protože denně dojíždím 2x 20km po dálnici do Prahy a pak cca 60-80km po Praze.
Ano, je to dle počítače na 100km.
I tento osobní test rozhodl, že chci zakrytované 18 pneu. Ani ne tak kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí.
Re: Zimní spotřeba TM3
Já měl půjčenou Teslu 3 LR Performace od Trendparku.
Jeli jsme Vestec-Humpolec a zpět v teplotě kolem 13°C. Spotřeba celkem v pohodě, těch 100 km je pro TM3 jako nic, pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon, ale při nabíjení doma je to jedno. Po Praze jsme jezdili kolem 14 kWh/100 km ve městě při pomalé jízdě a popojíždění to překvapivě "papá" více než Soul, výrazně více než Ioniq apod., Praha a okolí 16,6 kWh/100km. Do Humpolce jsme dorazili se spotřebou 19,1 kWh/100 km při rychlost max 130, byly samozřejmě uzavírky takže průměrná rychlost byla kolem 100 km/h. Po nabití auto ukazovalo dojezd 490 km cena za nabití 323 Kč, max. příkon nabíjení 136 kW. Samozřejmě v teplotách pod nulou a průměrné rychlosti 130 km/h bude spotřeba výrazně vyšší počítám těch 25 kWh/100 km bez problému, je potřeba počítat s tím, že Praha-Humpolec je do kopce, tedy spotřeba klidně o 15% vyšší než po cestě zpět.
Hluk v autě byl v normě (69 db) při 130 km/h, samozřejmě je vyšší než u Tesla S nebo aut vyšší střední třídy.
Hezky to ukazuje predikci poklesu stavu baterie.
Jeli jsme Vestec-Humpolec a zpět v teplotě kolem 13°C. Spotřeba celkem v pohodě, těch 100 km je pro TM3 jako nic, pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon, ale při nabíjení doma je to jedno. Po Praze jsme jezdili kolem 14 kWh/100 km ve městě při pomalé jízdě a popojíždění to překvapivě "papá" více než Soul, výrazně více než Ioniq apod., Praha a okolí 16,6 kWh/100km. Do Humpolce jsme dorazili se spotřebou 19,1 kWh/100 km při rychlost max 130, byly samozřejmě uzavírky takže průměrná rychlost byla kolem 100 km/h. Po nabití auto ukazovalo dojezd 490 km cena za nabití 323 Kč, max. příkon nabíjení 136 kW. Samozřejmě v teplotách pod nulou a průměrné rychlosti 130 km/h bude spotřeba výrazně vyšší počítám těch 25 kWh/100 km bez problému, je potřeba počítat s tím, že Praha-Humpolec je do kopce, tedy spotřeba klidně o 15% vyšší než po cestě zpět.
Hluk v autě byl v normě (69 db) při 130 km/h, samozřejmě je vyšší než u Tesla S nebo aut vyšší střední třídy.
Hezky to ukazuje predikci poklesu stavu baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní spotřeba TM3
Ohledně spotřeb různých modelů TM3 viz kanál ElektroDad na Youtube, například
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zimní spotřeba TM3
Josef píše:pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon
SCH 6.30
Eon 6
CEZ 7.50
cena SCH je úplně normální a když vemu v potaz ještě výkon tak bezkonkurenční
ty spotřeby přes 30 kWh/100 jsou podle mě nesmyslné, nebo za nestandardních podmínek (např. rychlost 170+)
nedávno jsem dělal dálniční test se starou i3 za 25kWh nevím jak dostat TM3 na 34 ???
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Zimní spotřeba TM3
nokia9500 píše:Josef píše:pravda dobíjení na SC není nic levného oproti současným cenám ČEZ a Eon
SCH 6.30
Eon 6
CEZ 7.50
cena SCH je úplně normální a když vemu v potaz ještě výkon tak bezkonkurenční
To je špatné srovnání. Správně je takto:
SCH 6.30
Eon 3.00
ČEZ 3.50
PRE 3.03 + po 120 minutách 0.24 za minutu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zimní spotřeba TM3
pokud neproběhla u PRE nějaká aktualizace tak správně do 120-ti minut by měla být cena 3.03/kW
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
No ono jde taky o to ze ani jeden z tech poskytovatelu krome SCH v Evrope nebude potreba
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
Nokia - Koukněte na ta Bjornova videa, má na YT takových testů mraky, různá auta, jízda v zimě i bez topení, srovnávací tabulky atd. Mě osobně nejvíc překvapilo, že při 120km/h má 3ka už kolem 10°C jen o nějakých 7-8% nižší spotřebu než Xko, o 50% vyšší než IONIQ, výrazně vyšší než e-Golf, atd.
Rád si počkám na reálná data zdejších uživatelů.
Rád si počkám na reálná data zdejších uživatelů.
Re: Zimní spotřeba TM3
Martin TM3 LR píše:No ono jde taky o to ze ani jeden z tech poskytovatelu krome SCH v Evrope nebude potreba
Pravda, od těch provozovatelů nabíjí TM3 jenom Češi.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Zimní spotřeba TM3
Dneska v Olomouci narvano
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Zimní spotřeba TM3
A u Ionity u Berouna bude od 1.2. ještě víc Cena jde z 205 Kč za jedno nabití na 20 Kč za 1 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50