Na výstupo zdroje jsem dal ještě 12V kontrolku a tu umístil do plastu u levého trojúhelníkového skla - je pěkně vidět z okna domu, že už se sepnulo topení, pro kontrolu... (vedle je ještě vidět průchodka pro kabel k telefonu...) - tedy rozvrtlal jsem jen ten jeden malý kousek plastu, nic do hlavní palubky...
Spínání toho celého zajišťuje týdenní programátor na 12V umístěný v přihrádce spolujezdce.
Myslím že ma násobně lepší ovládání a možností programování než třeba základní hodinky od Webasta, ale není to nic pekného, abych ho přišrouboval viditelně ven na desku.... je to jediný rozumný typ, co jde v několika variantách sehnat... ani v té přihrádce nic krásného, zkusím pak nějak zakrytovat ty kabely.... má to ale i výhodu, mám v prihrádce dodělané osvětlení, tak na ovládání můžu vidět i za tmy... (ty spínačky nejsou podsvětlené)...
Trochu mě potrápily se zapojením.Dle popisu měly mit vstup +-12V a spínací relé... jenže to byla nakonec jiná verze, která měla kontakty uvnitř průchozí, tedy zase vylézalo spínaných +-12V, jenže bohužel zrovna relé je jen na jednom drátu a to na mínusu.... ja mšl přivedený na spínání plus, tak jsem ještě musel dokoupit jedno relé a otočit přes něj spínací logiku... hodinky jsou napájení ttrvale z baterky (použil jsem kabel, co jsem si táhnul do kufru k dodělávané autozásuvce, který jistím přídavou pojistkolu 15A hned u baterky...)
Takže ráno před vyjetím v klidu půl hodiny běží topení a větrák a auto je pak řádně vyhřáté.... zkoušel jsem, když bylo venku cca 8st., hned za pár minut začíná foukat vlažný vzduch a za dalších pár teplý... a z baterky si bere energii jen jedno relé a spínačky, větrák jede na venkovních 230V, tedy nevybije to baterku, jak by se mohlo stát u klasického bufíku se spínáním ventilátoru...
Takže tím je vyřešeno nastupování do auta - neleze se do vymrzlého, nebudou zamrzlí skla, nabudou se zamlžovat (po té půl hodině běhu jsou skla docela teplá, přední dvojnásob, když to na něj přímo fouká...)
Originál topení jsem pak dal na nejnižší stupeň, kdy už topí a za jízdy to udržuje v kabině něco nad 15st. (venku byly 2). Po takto ujetých 40km jsem měl ještě dílek nad polovionu baterky. Když bylo ale originál topení naplno, tak v autě bylo sice teplíčko jako v normálním benzíňáku, ale po ujetí 60km auto hlásilo poslední 2 dílky a ukazatel začal blikat... takže originál topení, i když je tam předehřev a je zaizolované, dokáže baterku pořádně potrápit...
Tohle by řešil jedině klasický bufík a nechat ho puštěný celou jízdu, ale to by bylo zase na denní dolívání paliva a cenově mnohem nákladnejší (pořízení i provoz)...
Takže to je zatím asi vše, v případě zájmu nafotím další detaily, až se auto vrátí v pondělí ze servisu...