Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » úte 10. zář 2019 21:19:21

dort píše:A u DC nabíječek bude ZÁCPA :-(

80% za 60 min .... už se těším, až různé rozvážkové služby v Praze přejdou ve větší míře na e-Citigo a většina z nich nebude mít vlastní dobíjecí body, jak je tomu dnes :-(

Jinak cena, na první pohled a info, více než příznivá


Tak naštěstí jenom u ČEZu kde to bude pro prvních 500ks na rok zdarma...ten naštěstí nepoužívám tak pohoda jazz...ale to nabíjení je fakt tragédie !!!
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » úte 10. zář 2019 22:02:37

nokia9500 píše:
Josef píše:Cena 429 tis. je včetně DPH!!


ale to je jen cena pro start edition omezená 500 ks jinak je cena 545t Kč



Odkud čerpáte tuhle informaci?? Je pouze známo toto

Prvních 500 zákazníků, kteří závazně objednají model CITIGOe iV již nyní, mohou následně po převzetí vozu využívat bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu 1 roku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » stř 11. zář 2019 7:01:20

tak to se omlouvám, někde to problesko ale zřejmě špatná informace, v tiskovce od Škody je to jak píšete vy :)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Jan Čapek » stř 11. zář 2019 12:36:57

Jsem vážně zvědav, jak se to bude prodávat a kolik jich na silnicích uvidím. :) Myslím že dobrý start pro Škodu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 11. zář 2019 17:35:43

Netuším, zda budou barevně nějak odlišeny od standardní verze, aby si toho člověk na první pohled všiml. Cena je myslím pěkná, samozřejmě je to auto do města a okolí ořezané na nejnižší možné vybavení, bez obrazového displeje. Bohužel u aut, kde je nějaký fosilní protějšek budou vždy lidi uvažovat, zda koupit BEV nebo spalovák s rozdílem cen 200 tisíc v tomto případě. Běžný člověk z nájezdem do 10 tis. km na palivu moc neušetří, takže výhoda v Praze bude buď parkování na modré nebo tichý provoz s minimálním servisem. Pro servisní firmy a živnostníky, kteří jezdí celý den po městě od zákazníka k zákazníkovi (typicky opraváři) to bude určitě velmi zajímavé. Věřím, že právě v podnikatelském sektoru to půjde dobře na odbyt.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » čtv 12. zář 2019 8:44:07

Já bych řekl, že 10 tis ročně je hranice, kdy se to vyplatí.
Pokud si auto nechám třeba 12 let, tak najedu 120 tis. Auto pak bude mít ještě nějakou minimální zbytkovou hodnotu.
Ušetřím za servis, platby emisí, možná potom za dálniční známky, ručení nevím jak je moc rozdílné oproti třeba litrovému obsahu.
Kdo ví jak v budoucnu budouceny benzínu a elektriky. V současné době jezdím cca za 0,4kč/km, nebo za 2 kč/km.
Takže rozdíl 1.6kč. Pokud bych bral jen palivo a rozdíl kupní ceny 200 tis, tak potřebuju ujet 125 tis, abych byl na nule. Samozřejmě, pokud připočítám výše zmíněné menší nálkady na elektro, tak bude stačit najet méně.

Mě by spíše zajímalo kolik bude stát roční nebo dvouletá ojetina :) Kdyby 300 tak to bude super.

Ale zajímali by mě praktický otázky.
Tepelný čerpadlo se asi nekoná, co? Jaký to bude mít topení? Horkovzduch, nebo přes vodu? Pokud nemá TČ, chtělo byto na zimu bufíka. Nevím proč tam není jako příplatková výbava. Jestli tam bude někde místo na jeho dodatečnou montáž.

A když se bude nabíjet přes CSS, umí to klimatizovat/topit?

Umí to topit na domácí nabiječce?

Je k tomu na ovládání předtopení/klimatizování nějaká apka, nebo aspoň DO jako to mělo mitsubishi?

:D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dort » čtv 12. zář 2019 9:22:40

Pokud vyjdu z předpokladu, že se jedná o původní e-Up se slabší nabíječkou a větší baterkou, tak zkušenosti jsou

CSS - topí, klimatizuje

Nabíječka - přes aplikaci ano + tuto aplikaci i e-Up používal jako náhradu displeje (na 99,9%) to bude stejné pro Citigo - viz foto interiéru, kde je integrovaný držák pro chytrý telefon
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » čtv 12. zář 2019 11:12:13

Tepelné čerpadlo tam podle mě nebude, nějaké zkušenosti s eUP jsou tady, podle mě to bude podobné v Citigo-e.

http://www.hybrid.cz/jak-se-jezdi-s-ele ... u-ve-firme
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod stejk » pon 30. zář 2019 23:34:08

za první týden od zahájení prodeje získala Škoda objednávky na 374 elektromobilů Citigo
"V tuzemsku chceme jen během příštího roku prodat 2500 čistě elektrických vozů,“ říká mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/elektrifikace-se-vyplati-tuzemska-automobilka-skoda-nasobi-prodeje-elektroaut.A190928_163316_firmy-trhy_ele
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » úte 01. říj 2019 6:56:34

Já si raději počkám na reálné zkušenosti.
Hlavně mě zajíma za kolik to bude jezdit. Píšou dojezd 250km. Ale s baterkou 36,8kWh a spotřebou třeba 13kwh by to mělo najet 280 km. Takže asi to nebude plně využitelná kapacita.
A taky nejvíce zajímavé pro mě bude rychlost nabíjení. To že to má jen 40kW třeba mě konkrétně nevadí. Ale doufám, že ten nabíjecí výkon udrží aspoň do 85% baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » úte 01. říj 2019 17:32:03

Podle všech informací to vypadá že nabíjení na DC nabíječkách bude poměrně mizerné a pomalé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » stř 02. říj 2019 11:48:26

souhlas s Josefem, co byli viděny na stojanech (a nemyslím teď ty ePilot) tak to vycházelo v průměru na 20kW a to prosím bylo teplo ... ten peak 40kW bude zřejmě hodně krátký...asi nejlepší nabíjet z wallboxu doma přes noc...ale na druhou stranu nikdo nečekal že za 355 bez daně koupí špičkové EV
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 02. říj 2019 11:52:49

Já furt doufám, že to byli nějaké předprodukční verze a v ostrých to bude lepší. Však není důvod, proč by skoro 40kWh baterka neměla být schopna do 80% si těch 40kW brát. Vždy't to dokáží i daleko menší baterky. A pokud to tak bude kvůli teplotnímu managementu, tak to bude jak s leafem, že se to bude přehřívat nad i za jízdy.
To pak jinak vyjde lépe si koupit ZOE s 22kW babíječkou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » stř 02. říj 2019 12:04:39

ano a teplotní management je další věc ... pokud přijede Citigo se studenými baterkami na nabíječku, když bude venku 5°C a méně, tak snad bude lepší nabíjet přes AC
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 02. říj 2019 22:51:19

dracekvo píše:Já furt doufám, že to byli nějaké předprodukční verze a v ostrých to bude lepší. Však není důvod, proč by skoro 40kWh baterka neměla být schopna do 80% si těch 40kW brát. Vždy't to dokáží i daleko menší baterky. A pokud to tak bude kvůli teplotnímu managementu, tak to bude jak s leafem, že se to bude přehřívat nad i za jízdy.
To pak jinak vyjde lépe si koupit ZOE s 22kW babíječkou.


Bohužel důvod je, je to dané zapojením článků. Např. Ioniq 28 kWh nabíjí výrazně rychleji než verze 38 kWh, to samé verze Niro a nový Soul s 42 kWh baterií nabíjí výrazně pomaleji než verze 67 kWh. Tedy shrnuto, rychlost nabíjení na DC je docela důležité pro delší cesty, kde se nabíjí vícekrát, na krátkých úsecích je to celkem jedno. Abych uvedl konkrétní příklad, na obrázku jsou Kia a Škoda auta, kde je uvedena rychlost nabíjení v km/h (velmi dobrý parametr) a mrkněte, jak je na tom Citigo-e.
Přílohy
Auta.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » čtv 03. říj 2019 8:01:07

To snad ani nemělo cenu tam CCS dávat a za ušetřené peníze dát 22kW nabíječku do základu :D
Pokud za 25 min nebude škodovka schopna nabít aspoň přes 100 km, tak můj zájem trošku opadává.

Ale tyhle tabulky mě pořád nechávají chladným. Raději počkám na reálné zkušenosti a pak se uvidí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 06. říj 2019 18:40:36

Ty tabulkové hodnoty budou správné, stejně jako se potvrdily u Kia Niro a Soul. Citigo-e je městské auto, kde se předpokládá většinou pomalé dobíjení a těch 11 kW je super a bohatě stačí. Že by s tím někdo jezdil pravidelně po dálnici moc výrobce nepředpokládá a když pojede, tak si holt na nabití bude muset déle počkat, např. cesta do Splitu bude trvat 16,5 hod zatímco VW ID.3 58 kWh to bude 13,5 hod. při stejné rychlosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » ned 06. říj 2019 20:20:30

11kW na AC ? a nemá to náhodou 7.2 kW ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 07. říj 2019 7:52:59

Je to tak, má 7.2 kW, to bude mít Vision 11 kW. Bohužel jednofázová nabíječka má velkou nevýhodu, pokud nabíjí na nabíječce AC 22 kW dvě auta, pak jednof. nabíječka nabíjí pouze polovičním výkonem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod C-zero » stř 06. lis 2019 11:58:54

Trochu zklamání, cena 420tkč, byla jen pro prvních 500 zákazníků..
Pro ovčana dotace žádná, tak jsem zvědav jak si Škodovka povede po Novém roce spolu s konkurencí..
http://www.hybrid.cz/skoda-citigoe-iv-o ... ro-kazdeho