Renault Zoe - zkušenosti
Moderátor: Josef
Renault Zoe - zkušenosti
Ahoj!
Uvažuji pořídit ojetou Zoe a chci se zeptat. Na auto.cz (vím, že to není seriózní zdroj) v diskuzi pod testem napsal někdo kritickou poznámku, že v rámci údržby elektromotoru s kroužkovým rotorem se musí cca každých 20 000 km do servisu na výměnu sběrných kroužků s kartáčky. To se mi nechce věřit, nevíte o tom prosím něco?
Předem dík! Martin
Uvažuji pořídit ojetou Zoe a chci se zeptat. Na auto.cz (vím, že to není seriózní zdroj) v diskuzi pod testem napsal někdo kritickou poznámku, že v rámci údržby elektromotoru s kroužkovým rotorem se musí cca každých 20 000 km do servisu na výměnu sběrných kroužků s kartáčky. To se mi nechce věřit, nevíte o tom prosím něco?
Předem dík! Martin
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ahoj, mám Fluence Z.E. a tam je kostrukčně téměř shodný elektromotor. Uhlíky se měnit nemusí (ty by měly vydržet minimálně 50tisíc km). Je ale vhodné každých 10-20tisíc km sundat kryt uhlíků a vysát z prostoru s uhlíky uvolněný uhlíkový prach z opotřebení. Nemusí se s tím do servisu ale auto se musí určitě zvednout, odpojit dočasně baterii od okruhu (kvůli bezpečnosti), povolit tři hvězdičkové šrouby, sundat kryt, vysát prach a pak zase všechno opačným způsobem dát zpět. To je asi tak všechno, udělají to i v servisu Renault během 20minut, ale jen tam kde mají oprávnění opravovat elektromobily. V Praze jsou asi 2-3 servisy Renault kde to umí.
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Děkuji moc za všechny informace (chystám se ojetý Zoe teprve pořídit).
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Není zač. Doporučuju před koupí prověřit aktuální stav SoH trakční baterie pomocí OBD II adaptéru a aplikace CanZE.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
kupovali ste niekto ZOE z DE? a pripadne ci je mozne prenajat baterku tam a pouzivat v CZ?
2015 su od cca 9-10k eur
dik
2015 su od cca 9-10k eur
dik
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ahoj.
Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám.
Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?
Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný.
PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám.
Hezký večer.
Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám.
Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?
Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný.
PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám.
Hezký večer.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ty bludné proudy bohužel neuslyšíte:-)
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jen prakticka, na vysavani uhlikoveho (vodiveho) prachu je treba vysavac, co je na to uzpusobeny - ma dostatecne dobre filtry, protoze vzduch prochazi motorem (motor se tak chladi) a vodivy prach mu nedela uplne dobre (zvlast komutatoru). Vlastni zkusenost nemam, ale pri vysavani vysypaneho toneru (taky obsahuje vodive castice) domacim vysavacem je to pry pry je to docela efektni ohniva podivana
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jo, to je dobrá připomínka.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jaký je reálný dojezd Zoe s baterkou 22kW?
Re: Renault Zoe - zkušenosti
120-150km podle rychlosti spotřeba 14kwh/100km
Re: Renault Zoe - zkušenosti
nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
Re: Renault Zoe - zkušenosti
autodiag píše:nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
Zde názorné video.
Zajímalo by mě, jestli by tím novým motorem šel vytunit i Fluence ZE:-)
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ptal jsem se na to v servisu, o nutnosti vysávat nevěděli.
Postupně sem budu psát zkušenosti a postřehy se Zoe - máme R110 ZE50
Co mě aktuálně vytáčí do maxima je apka My Renault.
Konkrétně:
1/auto připojené na nabíječe - v autě nastaveno nabíjení dle programu - v apce nelze změnit program nabíjení, dokud se auto nezačne nabijet dle nastaveného programu v autě.
Jakmile se spustí nabíjení dle původně naprogramovaného času, tak je možné programování v apce
2/při naprogramování nabíjení nelze spustit nabíjení hned
3/nabíjení nelze ukončit pomoci apky
Proč, proboha proč není možné nastavit nabíjení na %? Dal bych nabíjení do 80% a nic víc bych nepotřeboval řešit. O tomto jsem sice věděl, ale doufal jsem právě ve funkčnost aplikace. V budoucnu to zřejmě budu řešit nějakou chytrou zásuvku - resp. Wi-Fi modulem v rozvaděči.
Postupně sem budu psát zkušenosti a postřehy se Zoe - máme R110 ZE50
Co mě aktuálně vytáčí do maxima je apka My Renault.
Konkrétně:
1/auto připojené na nabíječe - v autě nastaveno nabíjení dle programu - v apce nelze změnit program nabíjení, dokud se auto nezačne nabijet dle nastaveného programu v autě.
Jakmile se spustí nabíjení dle původně naprogramovaného času, tak je možné programování v apce
2/při naprogramování nabíjení nelze spustit nabíjení hned
3/nabíjení nelze ukončit pomoci apky
Proč, proboha proč není možné nastavit nabíjení na %? Dal bych nabíjení do 80% a nic víc bych nepotřeboval řešit. O tomto jsem sice věděl, ale doufal jsem právě ve funkčnost aplikace. V budoucnu to zřejmě budu řešit nějakou chytrou zásuvku - resp. Wi-Fi modulem v rozvaděči.
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Tak snad to časem ještě dodělají, všechny tyto funkce v autech Hyundai/Kia fungují.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Dnes stejný postup - auto připojené na nabíječku, naprogramované nabíjení od 21:00 - a v apce měnit čas mohu - že by to Renault opravil tak rychle, tomu nevěřím, spíš si ta apka dělá co chce
Edit: Když se Zoe nabijí tak se dá nabíjení na dálku pomocí apky vypnout. Musí se začátek nabíjení nastavit na čas který už byl a konec třeba za pět minut od času který aktuálně je.
Např. - je 18:30 - auto se nabijí - chci vypnout nabíjení
Nastavím nabíjecí program na start nabíjení v 18:15 a konec 18:35.
Je to pakárna, ale hlavně že to jde.
Edit: Když se Zoe nabijí tak se dá nabíjení na dálku pomocí apky vypnout. Musí se začátek nabíjení nastavit na čas který už byl a konec třeba za pět minut od času který aktuálně je.
Např. - je 18:30 - auto se nabijí - chci vypnout nabíjení
Nastavím nabíjecí program na start nabíjení v 18:15 a konec 18:35.
Je to pakárna, ale hlavně že to jde.
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Mám ZOE 50 druhý den, zatím najeto 484 km s průměrnou spotřebou 18 kWh/100km (bez omezování topení).
Velmi se mi to auto líbí, pocit "Clio" z jízdy, tj. stabilita + komfort mi vyhovuje.
Co mi moc nevyhovuje, je SW. Zatím nejsem schopen zjistit ani to, jakým výkonem se mi ZOE právě nabíjí, a to ani nikde v autě ani v aplikaci "My Renault". Buď jsem něco přehlédl nebo to bude chtít OBDII dongl a nějaký software - jaký? Díky moc.
Velmi se mi to auto líbí, pocit "Clio" z jízdy, tj. stabilita + komfort mi vyhovuje.
Co mi moc nevyhovuje, je SW. Zatím nejsem schopen zjistit ani to, jakým výkonem se mi ZOE právě nabíjí, a to ani nikde v autě ani v aplikaci "My Renault". Buď jsem něco přehlédl nebo to bude chtít OBDII dongl a nějaký software - jaký? Díky moc.
Re: Renault Zoe - zkušenosti
marsal píše:Mám ZOE 50 druhý den, zatím najeto 484 km s průměrnou spotřebou 18 kWh/100km (bez omezování topení).
Velmi se mi to auto líbí, pocit "Clio" z jízdy, tj. stabilita + komfort mi vyhovuje.
Co mi moc nevyhovuje, je SW. Zatím nejsem schopen zjistit ani to, jakým výkonem se mi ZOE právě nabíjí, a to ani nikde v autě ani v aplikaci "My Renault". Buď jsem něco přehlédl nebo to bude chtít OBDII dongl a nějaký software - jaký? Díky moc.
Tohle Zoe neumí.
Používáme ABRP - na cesty i sledování nabíjení - OBD jsem objednal z Aliexpressu - používám s IOS, funguje dobře, jen se mi rozchází stav baterie který ukazuje auto a ABRP - appka ukazuje o 3% méně než je na displeji v Zoe - je to tak zanedbatelné že to nijak nevadí.
Při připojení nabíjení ukazuje i aktuální nabíjecí výkon.
Další appka která to umí a poskytuje info o stavu baterie - např. napětí na jednotlivých článkách je CanZe. Tu mám vyzkoušenou s Androidem - s IOS jsem ještě netestoval.
Re: Renault Zoe - zkušenosti
EV4me píše:
ABRP
CanZe
Moc díky!
Mohu dát ještě takovou obecnou otázku "Na co si případně se Zoe dát pozor?"
Třeba chtít, aby servis určitě vysál prach z kontaktů, jak jsem se tady dočetl?
Re: Renault Zoe - zkušenosti
marsal píše:EV4me píše:
ABRP
CanZe
Moc díky!
Mohu dát ještě takovou obecnou otázku "Na co si případně se Zoe dát pozor?"
Třeba chtít, aby servis určitě vysál prach z kontaktů, jak jsem se tady dočetl?
Já se na to ptal ve dvou servisech a koukali na mě jak na blázna. Pokud s tím vysáváním někde pochodíte, dejte mi prosím vědět.
Máme se Zoe najeto zatím 9900km, zítra jedeme dalších 280km, tak pokoříme 10tis. km
Možná v zimě jen pozor na předehřev, ten pod 45% baterie nelze spustit přes appku.
U toho OBDII doporučuji pořídit hlavně to, které ABRP podporuje na přímo a není třeba další aplikace (to většinou nefunguje moc dobře).
Já pořizoval pro iOS - iCar Pro BT4.0 - viz. příloha.
Na domácí nabíjení jsem pořídil nabíječku co umí 230V 16A - jinak se Zoe velká spokojenost.
Některé ZOE 50 mají problém s tím, že CanZE ukazuje větší degradaci baterie, než ve skutečnosti je. Stačí přehrát FW v ZOE a dá se to do kupy.
Více info ve videu zde:
https://www.youtube.com/watch?v=iA3p7p3AF60
- Přílohy
-
- icar V4.jpg (48.94 KiB) Zobrazeno 10944 x