Ahoj,
chtěl bych se Vás všech zeptat - přemýšlím nad vybudováním soukromé nabíjecí stanice u našeho RD a kvůli tomu bych rád znal několik odpovědí:
1) akcepovaná cena za nabíjení ?? 4 - 5 Kč/kWh
2) možnost nějaké služby u nabíječky ?? - nápojový automat
3) je akceptovatelná vzdálenost zajímavého místa od nabíječky cca 3km ??
díky za odpovědi, nabíjecí stanice by byla u Kladrub nad Labem
Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 05. črc 2019 19:39:06
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Předpokládám, že byste chtěl budovat veřejnou nabíjecí stanici a myslím že to nebude úplně jednoduché vyřídit povolení, ale půjde to. Nápojový automat, proč ne zajímavý nápad. Cena 5 Kč je v pohodě, pokud vynecháme ČEZ, PRE a Eon tak bývá nabíjení podstatně dražší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 05. črc 2019 19:39:06
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Teď právě řeším věci kolem stanice - povolení, ERU atd..., tak to dávám dohromady jestli by to dávalo smysl, elektřina by měla být vlastní - na domě bude FVE
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Předpokládám, že se bude jednat o pomalou nabíječku. Pak je otázka, jak moc to má smysl - IMHO leda pro někoho konkrétního, kdo bydlí poblíž, jinak moc využitelnost nevidím.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Záleží, kde ta nabíječka bude (jsou místa, kde je zoufalý nedostatek nabíječek) a pokud to bude 3x32A pak pro dnešní nová auta je to docela dobře použitelné, protože mají palubní nabíječky 11 kW a více. Nabíječka 1x16A je vhodná pouze jako destination charger pro hotely nebo turistická místa.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Nevím co to obnáší, ale viděl bych několik problému.
Největší asi legislativní. Povolení prodávat elektřinu. Nejspíš nutnost stát se podnikatelem. Nutnost používat certifikovanou stanici s revizí, certifikovaný elektroměr. Smlouvu s dodavatelem o přeprodeji elektřiny.
Druhá věc je síla přípojky na domě.
Největší asi legislativní. Povolení prodávat elektřinu. Nejspíš nutnost stát se podnikatelem. Nutnost používat certifikovanou stanici s revizí, certifikovaný elektroměr. Smlouvu s dodavatelem o přeprodeji elektřiny.
Druhá věc je síla přípojky na domě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
To neřešte. prostě si dáte před dům zásuvku a platbu dobrovolnou. Jako to mám já už 10 let.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
- Autonabijeni.cz
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47
Re: Soukromá nabíjecí stanice pro veřejnost
Vše ohledně legislativy zde:
Kód: Vybrat vše
https://www.autonabijeni.cz/blog/co-je-potreba-pro-zrizeni-a-provoz-nabijeci-stanice/