Můj vůz: Tak je doma... :)
Moderátor: Josef
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
To rozhodně, jezdím po dálnici už jen občas a tak mi stačí i těch 28 kWh i když 42 kWh by bylo fajn.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Mam najeto 18 tis za necelejch 5 mesicu a i3 normalne funguje a je i na jezdeni po dalnici- jen musi byt nabijecky po 100 km v zime.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Pořád mám dilema, 22 kWh nebo 33 kWh, na jednu stranu by mi 120-140 km denně stačilo ,ale předpokládám, že až mne to pohltí, budu chtít jezdit všude s i3 a pak by se 200 km na jedno nabití hodilo. Na druhou stranu jde taky o penízky, rozdíl je celkem propastný, 21 tis. euro nebo 26 tis.
A to se pořád bavíme o ojetém autíčku 3-4 roky..... Jsem od Chebu, takže výlet kamkoliv bude velké dobrodružství, první DC nabíječka je v Karlových Varech, směrem na Prahu, musel bych nabíjet po 60 km a pak až v Praze po 130 km. Nebo přes Plzeň 105 km do Pilsenu a pak Praha, ale zase bych musel po dálnici. Jo, kdo chce říct, kolikrát za rok to pojedu, 3 nebo 4 , tak to nemusíš řešit , ale jsem na začátku, teprve vybírám, tak si mohu vymýšlet. Primárně dojíždím 46 km do práce, dohromady tam a zpět 46 km. Do KV a zpět to mám 120 km, ale nekupuju si bavoráka na dojíždění do práce Jenom na dojíždění do práce.....
A to se pořád bavíme o ojetém autíčku 3-4 roky..... Jsem od Chebu, takže výlet kamkoliv bude velké dobrodružství, první DC nabíječka je v Karlových Varech, směrem na Prahu, musel bych nabíjet po 60 km a pak až v Praze po 130 km. Nebo přes Plzeň 105 km do Pilsenu a pak Praha, ale zase bych musel po dálnici. Jo, kdo chce říct, kolikrát za rok to pojedu, 3 nebo 4 , tak to nemusíš řešit , ale jsem na začátku, teprve vybírám, tak si mohu vymýšlet. Primárně dojíždím 46 km do práce, dohromady tam a zpět 46 km. Do KV a zpět to mám 120 km, ale nekupuju si bavoráka na dojíždění do práce Jenom na dojíždění do práce.....
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Na 99% budu kupovat v Německu, má někdo zkušenost s nabíjením v D, myslím hlavně na dálnici. Musím mít nějakou registraci nebo čip nebo mi stačí kreditka nebo je to zadarmo, bavíme se o DC. Někde jsem četl , že na některých nabíječkách se platí paušál, je jedno kolik nabiješ a zaplatíš třeba , myslím že ten člověk psal necelých 7 euro a pak dodal, že tam zůstal ládovat 40 min místo 25 , aby se mu to trošku vyplatilo. Jinak všeobecně proud v Německu je několikanásobně dražší než u nás. Skoro v každém městě jsou pomalo nabíječky a dokonce zadara , v Selbu jsou 2 ,ale 2KWh, předpokládám , že bych nabil 2 kw za hodinu , takže asi na 12 km jízdy. Když jedeš nakoupit dobrý ,ale jinak bída.
Asi pojedu s valníkem to je jistota, jet někam 350-500 km ??
Asi pojedu s valníkem to je jistota, jet někam 350-500 km ??
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Mam 33 a 22 musi bejt mimo meststke jizdy malo.
V zime dam po dalnici max cca 120-130 km.
V zime dam po dalnici max cca 120-130 km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
22 kWh je fakt málo, reálně to bude tak 18 kWh, to v zimě nedá ani 100 km při 110 km/h, pokud to nebude vyloženě profil rovina.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Podle mě dojezd 200 km je na naší republiku minimum pro rozumné používání eauta. Mě dojezd s malobaterkáčem silně omezuje. Chtěl bych někam dojet, ale nemůžu, protože tam nedojedu a cena za nabíjení je šílená. Nehledě na to, že pokud naplánuju dojezd na knop a mnou zvolená nabíječka bude mimo provoz. Co pak dělat. Pokud u auta máš rezervu, tak bez stresu pojedeš k další. Já delší cesty prostě jedu autem na LPG. Vyjde mě to na stejný peníze. Baterkáčem jedním jen trasy s max jednou zastávkou na nabíjení. S levnou elektrikou z domova se to vyplatí. Ale kdybych měl nabíjet dvakrát a víckrát, tak sem buď na stené ceně jako s plyňákem, nebo pojedu ještě dráž.
Jo a v německu sem byl v pro auto jednou. Po vlastní ose to vyšlo s převozníma značkama, dovozovou STK, 3 tis eko daň a ještě nějaký poplatky a palivo cca na 10 tis.
Ale jel sem tam s kamarádem kamionem, takže cesta zdarma.
Pokud bys tam jel dalším autem, tak bych bral rozhodně podval. Budeš platit palivo jen do jednoho auta, nebudeš se muset stresovat s nabíjením, ušetříš čas a nebudeš potřebovat řešit převozní značky (stáli 120€, kolik stojí teď netuším).
Jo a v německu sem byl v pro auto jednou. Po vlastní ose to vyšlo s převozníma značkama, dovozovou STK, 3 tis eko daň a ještě nějaký poplatky a palivo cca na 10 tis.
Ale jel sem tam s kamarádem kamionem, takže cesta zdarma.
Pokud bys tam jel dalším autem, tak bych bral rozhodně podval. Budeš platit palivo jen do jednoho auta, nebudeš se muset stresovat s nabíjením, ušetříš čas a nebudeš potřebovat řešit převozní značky (stáli 120€, kolik stojí teď netuším).
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
loni jsem přivezl dvě i3 (obě 22kWh) jednu z Heilbronnu a druhou ze Stuttgartu. obě jeli do Prahy po vlastní ose, trasa 500+km. s aplikací ChargeMap jsem naplánoval trasu nabíjení a tak aby to bylo ještě navíc zdarma (Lidl, Kaufland, Eon, BMW... tenkrát ještě ČEZ) nejdelší trasa byla 125km z Wackerdorfu do Nýřan. 90% trasy byla dálnice, často jsem jel schovaný za kamiony... což ušetřilo dost energie. Taky jsem vybíral mezi 60Ah (cca €20k) a 94Ah (cca €27-29) ale skoro 1/4 milionu navíc mi přišlo dost, ale teď už vím že můj další EV někdy v budoucnu bude mít baterii větší než 40kWh
22ka mi nevadí... nabíječek přibývá a dojezd se tím dostává do dalších míst
za půl roku najeto skoro 11.000 km a už jsme dojeli fpoho do jižních Čech, Ještěd, Jablonec, Vysočina atd.
na jaře plánuju Salzburg možná Budapešť a Balaton
22ka mi nevadí... nabíječek přibývá a dojezd se tím dostává do dalších míst
za půl roku najeto skoro 11.000 km a už jsme dojeli fpoho do jižních Čech, Ještěd, Jablonec, Vysočina atd.
na jaře plánuju Salzburg možná Budapešť a Balaton
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
22 muze stacit na denni popojizdeni po meste ale na delsi trasy hlavne v zime to je podle me malo.
Mam ted 33 ku , najeto od rijna 19tis km a mensi baterku bych nechtel a do budoucna chci urcite vetsi abych uz pak nemusel bejt skoro vubec zavislej na nabijeckach.
Ale jinak jsem spokojenej nejvic.
Mam ted 33 ku , najeto od rijna 19tis km a mensi baterku bych nechtel a do budoucna chci urcite vetsi abych uz pak nemusel bejt skoro vubec zavislej na nabijeckach.
Ale jinak jsem spokojenej nejvic.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
souhlas, hlavně na podzim a v zimě, kdy spadne teplota pod 5st tak se dojezd citelně zkracuje a pokud chcete i topit tak je nejlepší jezdit jenom kratší trasy po městě...navíc se i3 při nízkých teplotách i déle nabijí (na DC) máme ještě "fosilní" 530d takže mi ta zima tolik nevadí a na delší trasy beru naftu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Mám 22kWh, jezdím 90% jízd v rámci města, mě kapacita vyhovuje (poměr $/kapacita), a souhlasím se vším co zde bylo napsáno. V mém případě
(způsob používání) nedávalo smysl platit $ za kapacitu, kterou nepotřebuji na dlouhé trasy mimo město. Takže spekuluji na postupný pokles poměru $/kapacita.
(způsob používání) nedávalo smysl platit $ za kapacitu, kterou nepotřebuji na dlouhé trasy mimo město. Takže spekuluji na postupný pokles poměru $/kapacita.
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Test spolehlivosti BMW i3 22 KW 100 000 km.
Dneska jsem našel na AUTOBILD. de test BMW i3 na 100 000 km.
Celkem pochvala, jen 3 problémy. Všechny vyřešeny v rámci záruky.
V 55 tis. odešel ventilátor.
V 67 tis. umřel tlakový senzor otevírání nádrže/nabíjení/.
2 krát během 100 000 km odešel nabíjecí schuko kabel.
V testu je model s Rexem, ale jak jsem pochopil, snažili se ho moc nepoužívat.
Dále jsou tam vyčísleny náklady na provoz , kolik KW a kolik litrů benzínu, ale to je celkem irelevantní , protože ceny elektřiny atd jsou v Německu trošku jinačí, takže jim cena za pořízení a provoz nepřišla moc zajímavá.
Překvapila mne povinnost navštívit servis, každých 30 tis. km a cena za to 349 Euro.
Zajímavá informace po 100 000 km klesla kapacita baterie na 82%, rozuměj dojezd se snížil z 136 na 108 km.
Mně z toho vyšla celkem spolehlivá kára a udělali mi radost, protože test pokračuje a bude do 200 000 km.
Dneska jsem našel na AUTOBILD. de test BMW i3 na 100 000 km.
Celkem pochvala, jen 3 problémy. Všechny vyřešeny v rámci záruky.
V 55 tis. odešel ventilátor.
V 67 tis. umřel tlakový senzor otevírání nádrže/nabíjení/.
2 krát během 100 000 km odešel nabíjecí schuko kabel.
V testu je model s Rexem, ale jak jsem pochopil, snažili se ho moc nepoužívat.
Dále jsou tam vyčísleny náklady na provoz , kolik KW a kolik litrů benzínu, ale to je celkem irelevantní , protože ceny elektřiny atd jsou v Německu trošku jinačí, takže jim cena za pořízení a provoz nepřišla moc zajímavá.
Překvapila mne povinnost navštívit servis, každých 30 tis. km a cena za to 349 Euro.
Zajímavá informace po 100 000 km klesla kapacita baterie na 82%, rozuměj dojezd se snížil z 136 na 108 km.
Mně z toho vyšla celkem spolehlivá kára a udělali mi radost, protože test pokračuje a bude do 200 000 km.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Pro porovnání Soul má pokles baterie 28 kWh na 100 tis. km asi 8% a cena za servis po 15 tis km cca 50 Eur
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Otázkou je jak procentní pokles vlastně získat. u BMW i3, lze po odemčení secret menu odečíst informaci socMac přímo ve vozu. Známe tedy maximální počet kWh které je vůz schopen pojmout, které porovnáváme s továrním maximem 18.8kWh. Ovšem hodnota tímto postupem získaná (socMax), jak se z mých pozorování prokazuje, má přímou vazbu na SoC (Starte Of Charge) tj. stav nabití vozu. Rozpětí kolísání jsem měl možnost pozorovat pouze u mého vozu, takže nemohu generalizovat. A dále s ohledem na krátkou dobu vlastnění nemám zatím data z celoročního provozu. Vliv SoC na vozem zobrazovanou hodnotu procentního socMax je však nesporný. V mém případě může nabývat od 16.6 do 17.7 kWh (tj. 12% do 6%). BEV rok výroby 6/2015, najeto celkem 25.000
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Mam 94ku a taky se me meni kapacita vyuzitelne baterie mezi 29.5-29.7.
Mam najeto 37tis km a proste to obcas skace dolu a pak zase nahoru
Co se tyce servisu tak jestli tam nekdo platil a servis po 30 tis od zacatku tak nemel asi zaplaceny servisni balicek.
Ja mam veskere servisni prohlidky a kapaliny a filtry do 100tis km zdarma.
Da se to i prodlozit do 200tis km.
Mam najeto 37tis km a proste to obcas skace dolu a pak zase nahoru
Co se tyce servisu tak jestli tam nekdo platil a servis po 30 tis od zacatku tak nemel asi zaplaceny servisni balicek.
Ja mam veskere servisni prohlidky a kapaliny a filtry do 100tis km zdarma.
Da se to i prodlozit do 200tis km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Každé auto to má se stavem baterie trochu jinak, záleží i na místních podmínkách v kterých je auto provozováno apod. Každé EV zobrazuje hodnotu SOH ( State of Health) v % a tento údaj ukazuje skutečnou kapacitu baterie. Částečně se dá SOH určit z nabíjení, jen je potřeba myslet na ztráty při nabíjení, které jsou zhruba 5-7%. To lze ověřit, že spotřeba auta úplně neodpovídá dodané energii, tedy že skutečně spotřeba je o něco vyšší než ukazuje auto. Hodnota SOH se v průběhu roku mění, někdy povyskočí nahoru, ale dlouhodobě sledování ukazuje celkový klesající trend.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
září 18 - 19°C - 28t km => 17.7
únor 19 - 8°C - 36t km => 17.1
nabíjení 80-90% na DC, BEV 8/2015
únor 19 - 8°C - 36t km => 17.1
nabíjení 80-90% na DC, BEV 8/2015
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
stejk píše:Vliv SoC na vozem zobrazovanou hodnotu socMax je však nesporný.
Je trošku divné citovat sám sebe, ale dáme si příklad pro představu. Já vím, že vás to zajímá, stejně jako mne. Včera 27.2.2019 po připojení na veřejnou nabíječku Keba u Billy pokles socMax z 17.52kWh na cca 17.1kWh (spodní modrá čára). Ve 21:40 až 21:45 je na červené čáře procentního nabití viditelné skokové zvýšení ze 75% na 84%, a v tu chvíli na modré čáře dochází k drobnému růstu socMax z 17.10 na 17.12 kWh. Ve 22:05 se ukončilo nabíjení, protože Billa vypíná napájení nabíječce (zavírají prodejnu). Ve 24:00 dochází k růstu socMax z 17.12 na 17.24 po té, co jsem vůz od Billy přesunul na jinou lokalitu (procentní nabití pokleslo z 90% na 87%).
Re: Tak je doma... :)
stejk píše:zákaznický servis BWM mi odpověděl: "záležitost jsme prověřovali přímo u výrobce a dle dostupných informací se možnost výměny baterií z modelu 120Ah nebude nabízet"nokia9500 píše:me by zajímala výměna baterie z 22kWh rovnou na 43
http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-bmw-i3 ... ac-dojezdu
Jak to je s možným vylepšením starších verzí BMW i3 BEV nebo REX na větší akumulátorový modul? Bude službu BMW nabízet nebo spolupracovat s externími firmami, které by se do takového upgrade chtěly pustit?
David Haidinger (D.H.): V minulosti se tato možnost nabízela, nebyl o ni ale zájem. Aktuálně ji tedy nenabízíme.
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
tak jsem vyzkoušel i ty dálnice dneska Praha - Olomouc většina jízdy byla tempomat 105-110 kmh, dost úseku jen 80 (oprava D1) teplota byla od -1 do +9°, topení jsem nezapinal a jel EcoPro (bez plus)
nabíjení bylo Vystrkov, Ostrovačice a Globus Olomouc
i3 je 60Ah (22kWh)
nabíjení bylo Vystrkov, Ostrovačice a Globus Olomouc
i3 je 60Ah (22kWh)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km