Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Moderátor: Josef
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Pan Vlček měl redukci od pana Lukas.Kettner@ev-solutions.cz.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Bezva, dekuji za dalsi info
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Zdravím vespolek -
jsem tu nový, fórum jsem si prošel, ale co hledám jsem nenašel, tak doufám, že tu nebudu dublovat co se tu již probíralo.
Jde mi o domácí nabíjení nového VW e-Golf 36kWh, v technické specifikaci se píše "Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)".
1) Rozumím tomu správně, že pokud ho připojím na domácí třífázovou zásuvku 400V/16A, využije 2 fáze a plně nabitý z 0 na 100% by měl teoreticky být za 36 / 7,2 = 5 hodin, reálně za trošku déle?
2) Je toto i prakticky možné, tj. existuje kabel mezi zásuvku CCS na autě a standardní zásuvku 3F 400V 16A?
3) A ještě jeden doplňkový dotaz: co vlastně dělá domácí Wallbox, který k tomu autu nabízejí? Jediné co jsem se dočetl je, že doba nabíjení s ním je 5 hodin. To mění AC na DC? Nebo to vyžaduje zavést 3 fáze a vlastně je to jen "drahá 3F zásuvka"?
Předem díky moc za odpovědi!
jsem tu nový, fórum jsem si prošel, ale co hledám jsem nenašel, tak doufám, že tu nebudu dublovat co se tu již probíralo.
Jde mi o domácí nabíjení nového VW e-Golf 36kWh, v technické specifikaci se píše "Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)".
1) Rozumím tomu správně, že pokud ho připojím na domácí třífázovou zásuvku 400V/16A, využije 2 fáze a plně nabitý z 0 na 100% by měl teoreticky být za 36 / 7,2 = 5 hodin, reálně za trošku déle?
2) Je toto i prakticky možné, tj. existuje kabel mezi zásuvku CCS na autě a standardní zásuvku 3F 400V 16A?
3) A ještě jeden doplňkový dotaz: co vlastně dělá domácí Wallbox, který k tomu autu nabízejí? Jediné co jsem se dočetl je, že doba nabíjení s ním je 5 hodin. To mění AC na DC? Nebo to vyžaduje zavést 3 fáze a vlastně je to jen "drahá 3F zásuvka"?
Předem díky moc za odpovědi!
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
1) ANO
2) ANO, třeba http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-me ... A4S5M.html nebo http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... w-32a.html nebo https://r-evc.com/cs/content/28-volkswagen , ale tady ho nemají. Před zakoupením doporučuji konzultaci s prodávajícím.
3) ANO, je to v podstatě drahý červený pětikolík, umí většinou to, co výše zmíněné kabely. Má smysl pokud často nabíjíte doma a potřebujete rychlost, že visí připraven na zdi, nic nerozmotáváte, máte z garáže nabíjecí místo. Ale pořád drahé. Jiný smysl má ve spojení s FVE a jejím hybridním měničem, kdy dokáže s přebytků FVE spouštět nabíjení auta dle komunikace s ním a současně - pokud to auto umí - brát v případě nedostatku elektřinu z auta pro dům. Nissany ve spojení s jejich wallboxy to umí, Tesla se svými komponenty a Tesla FVE taky. Čínský B.Y.D 6 se všemi.
2) ANO, třeba http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-me ... A4S5M.html nebo http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... w-32a.html nebo https://r-evc.com/cs/content/28-volkswagen , ale tady ho nemají. Před zakoupením doporučuji konzultaci s prodávajícím.
3) ANO, je to v podstatě drahý červený pětikolík, umí většinou to, co výše zmíněné kabely. Má smysl pokud často nabíjíte doma a potřebujete rychlost, že visí připraven na zdi, nic nerozmotáváte, máte z garáže nabíjecí místo. Ale pořád drahé. Jiný smysl má ve spojení s FVE a jejím hybridním měničem, kdy dokáže s přebytků FVE spouštět nabíjení auta dle komunikace s ním a současně - pokud to auto umí - brát v případě nedostatku elektřinu z auta pro dům. Nissany ve spojení s jejich wallboxy to umí, Tesla se svými komponenty a Tesla FVE taky. Čínský B.Y.D 6 se všemi.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě i nformovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem
měl bych prosbu. Můžete mě i nformovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
JiříH píše:Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě informovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem
Začít můžete zde https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Na zavolání vám přivezou baterku
https://www.novinky.cz/ekonomika/489123 ... -kolo.html
Jen doufám, že je to kolo aspoň napojený na ty baterky a má pomocnej motorek. Šlapat do kopce s takovou bednou nákladu by se mi fakt nechtělo
https://www.novinky.cz/ekonomika/489123 ... -kolo.html
Jen doufám, že je to kolo aspoň napojený na ty baterky a má pomocnej motorek. Šlapat do kopce s takovou bednou nákladu by se mi fakt nechtělo
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Tak jako se to stává klasickým autům, tak se to s menší pravděpodobností může stát EV, někde v polích. Na rozdíl od spalovacích aut nabije EV v každé vesnici, když nemůže nabít, dovedu si představit, že přijede auto s touto nabíječkou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Jako majitel a provozovatel elektrického kola od roku 2013 to beru jako škoda vtip. Protože v rámci Prahy je zásuvka všude a je to jen otázka prodlužovačky. A do polí je to hovadina non plus ultra, to ekolo má podporovaný příšlap do 25 km/h, tedy než přejede Ostravu, která má 20 km napříč, tak si holt 50 minut počkáme. Ale třeba směr Havířov je to dalších 20 km. Prostě o tom nemá cenu diskutovat, je to zase jen marketingový výplod. Sono motors má funkci dej nabít druhému v palubním menu včetně zásuvky v čumáku. Kolega z Opavska Petr Doležel s Citroenem Berlingo to díky packu baterek v kufru umí už dávno.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
je to nielen hlúposť a vyhadzovanie PRIDELENÝCH peňazí, ale aj vytváranie kvázi dôležitosti študentov. ktorí na tom spolupracovali.
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Já to taky beru spíš jako vtip než použitelnou možnost.
Ono to kolo je hlavně tak velký, že stejně nepojede rychleji než kolona ve městě. Mimo město třeba tady na vysočině to nikdo neušlape. A pokud se tohle potáhne někde městem, tak to akorát vytvoří ještě větší kolonu.
Týpek na skůtru s invertorovou centrálou udělá lepší službu
Funkce dej nabít druhému je zajímavá. O tom sem nikdy nezaslechl a přitom je to tak prosté, když to umí i některé mobilní telefony.
Ono to kolo je hlavně tak velký, že stejně nepojede rychleji než kolona ve městě. Mimo město třeba tady na vysočině to nikdo neušlape. A pokud se tohle potáhne někde městem, tak to akorát vytvoří ještě větší kolonu.
Týpek na skůtru s invertorovou centrálou udělá lepší službu
Funkce dej nabít druhému je zajímavá. O tom sem nikdy nezaslechl a přitom je to tak prosté, když to umí i některé mobilní telefony.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Já bych to kolo nebral jako rozumné řešení, každopádně mobilní nabíjecí stanice se v Číně vyrábějí a provozují u firem nabízející služby motoristům.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Resil nekdo rozdilnou nabijeci schopnost ve stejny den u jinych poskytovatelu dobijeni?
Smatrics - Rakousko - Lidl Brno teplota cca -2 stupne a rychlost na tempomat porad 130 a na nabijecku dojezd vzdy s cca 10% zbytku a pak EON Merin a CEZ Loket- teplota cca 0 az 1 plus.
Kdo za to muze? Auto? Rozdil 2 stupnu?
Merin a Cez deklarovana rychlost a Smatrics a Lidl polovicni.
Smatrics - Rakousko - Lidl Brno teplota cca -2 stupne a rychlost na tempomat porad 130 a na nabijecku dojezd vzdy s cca 10% zbytku a pak EON Merin a CEZ Loket- teplota cca 0 az 1 plus.
Kdo za to muze? Auto? Rozdil 2 stupnu?
Merin a Cez deklarovana rychlost a Smatrics a Lidl polovicni.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
já se u Lidlu sotva kdy dostanu přes 30kW, myslím si že ten výkon tam bude SW upravený když je to zadarmo
Smatrics jsem osobně ještě nezkoušel
Smatrics jsem osobně ještě nezkoušel
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
No u lidlu to bylo cele zvlastni - v patek odpoledne v Misttelbachu nabito rychle - v sobotu u Vidne zase strasne pomalu a pak v Brne neco mezi.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Tohle si řídí často auto, např. i podle teploty baterií. Pokud to mají někde omezeno stabilně, pak to bude dělat pokaždé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Taky jsem to slyšel že si to řídí auto ale v praxi jsem vyzkoušel že za stejných teplotních podmínek a stejné jízdy v rozpětí 100 km nájezdu se chovala každá jinak.
Proto by mě zajímalo jak to tedy je jelikož teplotní rozdíl byl 2 stupně .
Proto by mě zajímalo jak to tedy je jelikož teplotní rozdíl byl 2 stupně .
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Rozdíl teploty o 2 stupně není nic zásadního, to ani auto nepozná. Nabíjím stejně rychle v 20°C jako v 5°C, někdy ale nabíječka opravdu jede evidentně pomaleji, posledně se mi to stalo, když nabíjely vedle na Supercharger 2 Tesly.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Mám dotaz. Jak je to s evmapa? To funguje pouze přes prohlížeč? Nějak nemůžu najít aplikaci pro android.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
V Androidu také přes prohlížeč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50