Výměna baterií

Moderátor: Josef

JonasPP
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28. srp 2021 15:40:33

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JonasPP » sob 11. zář 2021 8:30:30

Tak teraz vyvstáva otázka, že ak sa nedá zohnať použiteľná nová bateria do trojčat za primeraný peniaz, tak či sa mi vôbec oplatí kupovať jedno z roku 2011, čo ma najazdené 200 000km za 4500€. Majiteľ udáva dojazd 100km,ale to je istotne v mokrom sne dole kopcom, teda skôr odhadujem 50-70km v lete a dajakych 20-40km v zime. Ma to vôbec zmysel kupovať, prežije to ešte 50 000km, aby to bolo rentabilne. Druhá vec je ta, že je ohlasovana dvihajuca sa cena palív na dvojnásobok momentálnych cien do 5 rokov. Do okresného mesta to mam 20km,tak aby som sa dostal aj na TK(STK) a nazat ma budú asi tlačiť.
garmont
Příspěvky: 450
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » sob 11. zář 2021 20:41:31

Chtělo by omrknout na baterku přes diagnostiku ale já bych do toho s tímto nájezdem nešel.... v CZ se za 5500-6000eur dá koupit s podstatně nižším nájezdem...
JonasPP
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28. srp 2021 15:40:33

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JonasPP » stř 22. zář 2021 15:42:17

Volal som do autobazáru de predávajú to Mitsubishi s 200000km a tvrdia mi, že to auto je dovezene z Maďarska, že tam to mala dajaká samospráva a že v 2017 bola batéria menena. Teraz to už zopár rokov vlastní pán zo Slovenska a stále na ňom jazdí. Dozvedel som sa, že palubný počítač ukazuje dojazd 68km,ale tvrdia mi, že auto spraví 100km,že to otestovali, že ma to silnú rekuperaciu. Ja fakt neviem, či sa im zdá, že mám rád seno. Môj názor je, že batériu vymenili, ale tu 12v a auto týmto záznamom, že 68km stratilo hodnotu a bol by som ochotný dať ešte 3700€,už len za to, jak mi povedali, že auto nemá koróziu, pardon hrdzu. Čo vy na to chalani, oplatí sa mi ísť do toho, alebo račej do Peugeota 106 bez batérií, ktoré ma aj so staršim litiom (17kWh), prepisom, dovozom bude stáť 3600€.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výměna baterií

Příspěvekod mp1 » stř 22. zář 2021 16:42:38

o starých električkách, ich oživení hádam najviac vedia v http://www.elektromobily-os.cz/bazar
garmont
Příspěvky: 450
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » stř 22. zář 2021 22:40:49

TAkhle je to věštění z křišťálové koule - chce to napíchnout na diagnostiku a mrknout na baterku jakou má kapacitu a podle toho se rozhodnout.. NA druhu stranu já když kupoval mojeho tak taky ukazoval dojezd 70km ale to bylo to tím, že jezdili krátké trasy se zapnutým topením..a auto normálně 100Km dá (už se ním jezdíme 2 roky) ...
JonasPP
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28. srp 2021 15:40:33

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JonasPP » čtv 23. zář 2021 22:32:08

Nemá niekto na Slovensku požičať diagnostiku?? Pôjdem obehať 3 auta, teda zero_ion_miev, za cenu, ktorú si môžem dovoliť. Všetky majú podľa dátumu ešte starú batériu, okrem i miev, ten ak má menenu v 2017, tak dnu môže mať čokoľvek, ale podľa uboheho dojazdu istotne tie novšie články to nebudu. Ak to všetko dajak dobre dopadne, tak s kamarátom mame v plane rozširiť batériu o niešo malé paralelne napojené k pôvodnej batérií, hodené iba v kufri, s možnosťou vyberania z auta. Uvažoval som nad 10Ah,čo je niečo nad 3kWh,teda dojazd stupne o 25km a uľaví sa od zaťaženia originál baterke.
Inak dúfam, že sa niekto s diagnostikou nájde, bo nerat by som to odhadoval iba z brucha. Keby som vedel, že sa do takéhoto niečoho pustím, tak pítam dracekva s dostatočným predstihom. Sem tam chodieva okolo, tak možno šiel nedávno,alebo ma v plane.
JonasPP
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28. srp 2021 15:40:33

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JonasPP » pát 24. zář 2021 15:56:32

Tak podarilo sa mi spojiť s majiteľom Mitsubishi, nie autobazarom, teda mam upresnenie informacie. Cena žiaľ poskočila na 5000€,lebo nebol vôbec priestor zjednavať. Auto je dovezene z Rakúska, nie z Maďarska, ako tvrdili v autobazáre, na Slovensku sa nachádza menej ako 5 mesiacov. Zásadná vec, dojazd je teraz za tepla do 100km+-5 po meste s ľahkou nohou, teda odhadujem, že po okreskach nedá viac ako 80, skôr tých 70km. Najazdené ma viac ako 200000km,ale nik nevie, či bola batéria skutočne menena, lebo v rakúskych papieroch je záznam zmeneného čísla batérie pri 40000km. Teda to znamená, že terajšia batéria ma najazdených 160000km. Na týždeň sa na neho pôjdem pozrieť, tak dúfam, že nespravím 500km nadarmo. A výbava v aute je základná. Teda nemá diaľkové na centrál, teda to znamená, že nemá diaľkový manažment a možnosť spustiť kúrenie. Ešte uvidím, či bude fungovať kúrenie počas nabíjania, som ho požiadal, nech to skúsi.
Tak a teraz zásadná otázka. Akú kapacitu baterie potrebujem pri robiť, aby som po okreskach zašiel 130km a ostala ešte rezerva na 20km pre každy pripad.
Podľa vašich pozorovaní som usúdil, že z 1kWh v baterke spravím 8-9km. Teda potrebujem najmenej 7,idealne 10kWh prirobiť. To je taka 29Ah baterka, ktorá bude vážiť do 100km. No obtiažna záležitosť, keď auto ma tak malú nosnosť.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » pát 24. zář 2021 18:50:27

Se mi zdá šílenost kupovat něco takového, co je už "po smrti"... Jsou to vyhozené peníze!
Byl jsem se nedávno podívat na levnějšího z roku 2013 s baterií v perfektním stavu...
Ale kdo chce kam...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef » sob 25. zář 2021 10:42:16

Podle mě to bud fajn na FVE, tedy vyndat baterii a zbytek dát do šrotu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 450
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » sob 25. zář 2021 11:30:08

Přesně tak tyhle auta mají po 100tis většinou tak baterku na 70% takže po 160tis to bude šrot.. A kupovat to s tím, že se tam možná podaří dobastlit další baterku do kufru mi nedává smysl ( a asi nepodaří - co jsem sledoval x zahraničních for tak nikomu se to nepovedlo)...
JonasPP
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28. srp 2021 15:40:33

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JonasPP » sob 25. zář 2021 22:26:07

Každú voľnú sekundu som hľadal informácie o oprave batérie, ale na par zahraničných for o nezdarenych opravách som nenašiel, až na jedno, de chlapík primontoval druhu batériu namiesto zadných sedadiel a použil pripojenie cez DC nabíjanie, ktoré už tým pádom nebolo funkčné. Na konci posledné komentáre skončili tým, že prešiel autom cez 170km a ešte mu ostalo cez 30% v batérií. Podľa mňa je to nepoužiteľná vec, lebo takto je auto pre jednu dospelú osobu, alebo dvoch 50kg ľudí. Po tomto sa komentáre odmlčali, ani fotografie ani nič, tak som sa nedozvedel žiadne postrehy a skúsenosti s prerabkou.
Asi sa na to vyprdnu velebnosti, lebo za nedlho budem potrebovať ísť 30km ďaleko na otočku a ani sa nedostanem nazat,lebo nebude stačiť dojazd. Som aj presondoval ostatné auta z trojčat, ktoré majú o čosi horšiu cenu, ale to, čo ľudia podpíšu do inzerátu a to čo je skutočnosť, tak to je doslova odrb na človeka.
Zap
Příspěvky: 1
Registrován: ned 05. pro 2021 23:27:45

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Zap » pon 06. pro 2021 19:23:20

Retrofit baterie Mitsubishi i-miev na 30kWh začala v listopadu nabízet firma https://www.ozelectricvehicles.com
Trochu nevýhoda je, že jsou z Austrálie :D
Každopádně je to důkaz, že tyhle úpravy jsou možné i pro i-miev, vlastně všechna trojčata.
https://www.google.com/amp/s/thedriven. ... grade/amp/
Pochopil jsem, že upravují rám pro baterii a instalují do nich jiné/nové články (z Číny, odkud odjinud?). Mají i na YT řadu videí.
Kdysi jsem.na Twitteru četl, že na retrofit i-miev se chystá i holandská firma muxsan, která dělá baterry extendery a hromady dalších vylepšení na Nissan leaf.
www.muxsan.com
ctirad
Příspěvky: 22
Registrován: úte 15. pro 2015 14:29:55

Re: Výměna baterií

Příspěvekod ctirad » ned 16. led 2022 0:11:59

Mě by zajímalo, jestli někdo zkusil nacpat tam místo původních článků nějaké současné články s větší kapacitou (CATL apod.), které se tam mechanicky vejdou? To přece zákonitě musí fungovat. To nejhorší, co se může stát je, že auto bude ukazovat nesmysly ohledně dojezdu. Já bych se toho nebál. Jiná věc je, jestli by to dávalo ekonomický smysl.
ctirad
Příspěvky: 22
Registrován: úte 15. pro 2015 14:29:55

Re: Výměna baterií

Příspěvekod ctirad » stř 26. led 2022 11:37:32

Tak si odpovím sám. Ve stejném formátu se dají koupit 100Ah články, což znamená zvojnásobení využitelné kapacity. Nějací rusové už si s tím hráli, ale nahrazovali jen vadné články.
Uživatelský avatar
Pavel106
Příspěvky: 29
Registrován: stř 30. srp 2023 15:59:48
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Pavel106 » sob 16. pro 2023 14:29:11

Byl by odkaz na ty 100Ah CATL články?
Už delší dobu uvažuju o zástavbě článků Samsung 60Ah z BMW i3. Mechanicky hodně pracná záležitost, ale s použitím článků z použité baterie z i3 by to finančně nemuselo tak moc bolet. Mám aktuálně SOH 69%, což znamená 33Ah použitelných . Články z BMW s SOH 85% mají potenciál 51Ah, a to už je citelný nárůst.
Peugeot iOn r.v.2011,při koupi 80000km, teď 84100km
brin
Příspěvky: 2
Registrován: stř 17. kvě 2017 20:24:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod brin » úte 19. pro 2023 19:29:17

Zdravím, nemáte někdo poblíž Chrudimi k dispozici Diagbox? Potřeboval bych udělat reset baterie v iMievu. Co se týče 100 Ah článků od CATL, problém je, že mají výrazně jinou vybíjecí křivku, na začátku výrazně rychleji padají s napětím než třeba LEV40, což si auto po čase vyhodnotí, jako že jsou horší a začne omezovat kapacitu.
flantyk
Příspěvky: 3
Registrován: ned 31. pro 2023 9:46:35

Re: Výměna baterií

Příspěvekod flantyk » stř 24. led 2024 19:30:34

Zdravím, zvazuji výměnu baterie, ale stále jsem nenašel nějakou cenově přijatelnou alternativou.
- original LEV-50 se již nevyrábí a ty co jsou na prodej jsou jíž také starší a nějaká degradace zde už taky je.
- OZ-DIY - pro mě nerentabilní řešení.
Jako možnou cestu vidím využít CATL NMC 93Ah baterie za rozumnou cenu. Co nicméně bude třeba i udělat je flash BMU jednotky.

Má již někdo z vás zkušenosti s výměnou baterie?
Nějaký tip kdo by následně uměl přeprogramovat BMU?
Díky za tip
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Radovan » stř 03. dub 2024 22:00:26

Novinky k případné výměně trakční baterie u trojčat Mitsubishi iMiev / Peugeot Ion / Citroen C-Zero k 03.04.2024.
Baterie na konci února 2024, až po 3 měsících od objednání, dorazily kolem Afriky z Číny do ČR. Kvůli muslimákům, co střílejí na obchodní lodě v Adenském zálivu.
Od března 2024 probíhá v Brně jejich kontrola. Tj. nabíjení (případně i vybíjení a znovu nabíjení). Článků je 80 ks, mají 100A, nabíječkou 10A trvá jejich nabití s průběžným měřením 10 hodin = 800 h = skoro 34 dní. Za předpokladu, že vše běží OK a přesně trefíte okamžik, kdy se článek nabil a může se dát nabíjet další.
Současně bylo zjištěno, že článkům se musí mírně upravit dno, pro vložení do bateriového lože. A také vyrobit na konektory nástavce, články mají jiné konektory než původní BMS. Předpokladem je, že se to povede v průběhu dubna 2024. Také se vybere materiál mezi články, protože jsou o cca 5 mm menší.
V květnu 2024 by mohla proběhnout kompletace do bateriového lože. Máme 2 osoby s příslušnou vyhláškou. Při manipulaci s články o napětí skoro 400V hrozí úraz elektrickým proudem, i smrt. Současně zničení článku, případně více článků, pokud už byly propojeny do série.
Máme osobu znalou CAN a programování, pokud bude potřeba změnit něco v SW vozu. Nebo bude stačit ponechat to času a učení, kdy bude jednotce vozidla „hloupé“ vyjíždět se do mínusu. Podle zkušeností s výměnou celé baterie z havarovaných trojčat se postupně počítadlo předpokládaného dojezdu po pár vybitích a nabitích posunovalo a zobrazovalo předpokládaný dojezd podle skutečných ujetých kilometrů od nabití do vybití vozidla.
Pokud nebude při ježděných testech a měření problém (město, meziměsto, dálnice, ponechání nabitého auta a úbytek při stání atp.) - ale bude to léto, takže budeme testovat jen vysoké okolní teploty – začneme Vás oslovovat, zda do toho chcete jít.
V podstatě bez záruky a na amatérské bázi. Občanská výpomoc. Podle zkušeností kluků s upgrade baterií BMW i3 a jejich podnikatelského modelu to možná bude i s nějakou formou záruky a hlavičkou. To musíme zjistit od nich. Možný je model s.r.o. s lidmi, co na tom teď dělají, a běžné podnikání. I model pobočného spolku s vedlejší hospodářskou činností. Cílem je dělat to co nejjednodušeji, nejlevněji, ale nepůjde to zadarmo.
Bavíme se o nákupu v zahraničí v poměrně velkém objemu financí i počtu baterií. Nyní je přihlášeno 17 vozidel, což by při ceně baterií 77.000,- Kč v listopadu 2023 znamenalo objednat jednorázově kontejner za min. 1,3 milionu Kč s 1.360 články. Plus skladovací prostory, prostory pro nabíjení a měření a montážní prostory pro výměnu ve vozidle s automobilovým zvedákem na 1,5 tuny (auto má 1.185 kg) a paletovým vozíkem pro manipulaci s bateriovým setem, kdy původní má vážit min. 230 kg.
Představa je nyní zakoupit bouračku trojčete a na ní si vyzkoušet postupy demontáže / montáže a metodiku. Máme ji sehnánu, probíhá nákup a převoz do Ostravy.
Pokud vše bude OK a ověříme funkčnost výměny na bouračce plus na funkčním autě jednoho z organizátorů, nabídneme to všem na klíč.
S tím budeme muset vyřešit i otázku, co s původními 80 články. Když bateriové lože s kabeláží a BMS by se měly znovu použít v autě. Jak je překontrolovat, proměřit a co a jak z nich sestavit. Asi nebude dobré nechávat to na majiteli vozidla (už máme několik zkušeností, že mu to pak bez užitku leží v dílně/garáži), když bude možné replikovat nějaké řešení (statické úložiště k domácímu OZE, statické úložiště k nabíjecímu přístřešku, malé sety po pár článcích pro skútry a motorky atp.) a prodat ho k dalšímu používání, druhému životu.
Shrnuto chce to trpělivost. Bohužel.
Obrázky baterek po dovozu viz https://www.facebook.com/groups/1843656 ... cale=cs_CZ
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef » stř 03. dub 2024 23:10:09

Díky za zajímavý příspěvek. Stojí to vůbec za tu práci? Samozřejmě může být cesta cílem a zábavou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Radovan » stř 03. dub 2024 23:33:39

Ano, limituje nás degradace 2% ročně plus 1% co 10 tis. km, jde o vývojově 15 let staré baterie. Auto je super zadokolka MPV do města, rozvor a místo uvnitř na délku větší než Octavia, vzadu po sklopení sedadel kufr jako Octavia Combi. Malá baterka 16 kWh (nová, využitelných jen 14,3) je překážkou topení/klimy, které si řeknou o 5 kW a tím ničí dojezd. A s degradací prostě v létě neklimujete a v zimě mám v jednom autě bufík Webasto z doby, kdy s tím jezdil ČEZ: Větší baterie by vyřešila i tuto spotřebu elektřiny na úkor dojezdu, ale pořád využitelného dojezdu. Mechanicky je auto stále OK, mám 121 tis. km od 4/2014 a na druhém 91 tis. km od 6/2016. A navíc v originále je to Japonec, takže už tehdy to mělo veškeré myslitelné vybavení a dokoupit se dala jen metalíza a delší záruka. Například handsfree, USB vstup, automatická světla denní i potkávací, 6 airbagů, 4* v ADAC testu, sedadla vzadu sklápěná do rovina s podlahou kufru, všechny možné ESP, ABS a další asistenty atp..
Naposledy upravil(a) Radovan dne čtv 04. dub 2024 10:30:17, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000