Nákup ojetého EV

Moderátor: Josef

Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » stř 02. kvě 2018 21:52:18

Děkuji, přesně tak. A můžete doporučit nějakou půjčovnu? či mám zalovit na netu?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » stř 02. kvě 2018 22:14:14

Třeba Trendpark.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod E-Ryc » čtv 03. kvě 2018 8:24:54

Osobni zkusenost Trendpark (Leaf) a evrent (Tesla). V obou pripadech zadna reakce na objednavkovy formular na webu, bylo treba se ozvat telefonicky (v jednom pripade se pry objednavka neobjevila, v druhem auto melo byt na strednedobe zapujcce). Pak uz to probihalo vzasade bez problemu. Vlastni "jizdni" zkusenosti jsem tu popisoval v prislusnych vlaknech.
FilmX
Příspěvky: 24
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod FilmX » stř 16. kvě 2018 7:59:10

Já jsem řešil podobný problém. Opravdu je klíčové si dobře uvědomit na co člověk EV chce a kolik potřebuje najet. Já řešil dojíždění do práce cca 40km (po dálnici - to je také důležité vzít v úvahu=EV bude mít většií spotřebu) a ježdění po praze. Máme více aut, vče vyšší třída, takže jsem nechtěl úplně slevovat z výbavy a pohodlí. Nelíbí se mi "konvertovaná" auta, takže vypadnul eGolf apod. Leaf mi připadal zastaralý, takže vy výběru zůstala ojetá TESLA S a I3. TESLA je fajn, ale do města se dle mého nehodí - sliboval jsem si od pořízení zjednodušení parkování v centru. Takže zůstala pouze i3. Na týden jsem si půjčil 94Ah REXe - v podstatě se potvrdilo že to bude asi dobrá volba, nicméně i přes to, že jsem postupoval celkem racionálně, tak jsem se obával jestli do toho nevkládám moc nadšení pro inovace a trochu jsem se bál koupit novou a později zjistit že jsem něco podcenil. A tak volba padla na ojetou - zde nastal problém - za opravdu dobré peníze se dá koupit (ne v ČR), ale starší verze s 60Ah baterkou. Ta má dojezd 100-130km, což je na hranici toho co potřebuji. Tak nakonec padla volba na 60Ah REX s tím, že ho plánovaně nebudu používat (prý takto funguje 95% REXů) a ono to celkem vyšlo. Mám ji měsíc, jezdím denně. REX vrčel pouze jednou když jsem chtěl zkusit plánovaně delší cestu. 94Ah by byla lepší, protože nabíjím občas cestou domů na rychlonabíječce LIDLu, a těch rychlých 80% by mi u 94Ah stačilo na celý další den a mohl bych domácí nabíjení úplně vynechat, ale jinak spokojenost. Doporučuji se podívat v německu na ceny ojetých i3 - výběr je opravdu velký.
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » stř 16. kvě 2018 10:27:43

Rada pro všechny, co uvažují o pořízení elektromobilu - pokud vezmete Váš potřebný denní dojezd bez nabíjení, vždy uvažujte s rezervou 20 km navíc. Pak budete spokojeni a v klidu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » stř 16. kvě 2018 11:19:33

I ta 60Ah verze musi v plusovych teplotach 150km najezdit - to vychazi spotreba 12kWh. Ja jsem se po prvnim mesici jezdeni asi uz dostatecne vyblbnul a dari se mi do tech 12kWh vetsinou udrzet. Je tedy pravda, ze na dalnici se dostanu naprosto vyjmecne, ale zase jezdim dost kopcovity teren.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » stř 16. kvě 2018 11:31:11

Jinak jeste jsem mel na diagnostice 2,5 roku starou i3 se 40tkm a baterie mela cekovou vyuzitelnou kapcitu 18,5kWh (pokles tedy 2%) a rozdil mezi nejvychylenejsimi clanky byl pouze nekolik mV.
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » stř 16. kvě 2018 11:43:15

Je to tak, koukal jsem na i3 v něměcku, a vlastně se problra, že v našem cenovém limitu se dá pořídit pouze 60Ah a to je pro naše potřeby málo...žil jsem chybně v domnění, že se tam vleze i ta novější 94Ah, takže pro nás zbývá pouze soul, také z německa...totiž čekat no avizované modely od KIA či Hyundai s cca 60 kW...to bychom se nedočkali a pak to bude také mimo naše možnosti...
FilmX
Příspěvky: 24
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod FilmX » stř 16. kvě 2018 22:34:52

Turbo píše:I ta 60Ah verze musi v plusovych teplotach 150km najezdit

Mno pokud je tam ta dalnice tak tezko. Pri rannim cajdanim v zacpe ano, ale pokud jedu po dalnici na tempomat 100km/h tak to da 100km.
Dnes jsem poprve vyjezdil baterku az do 5% kdy nastartoval REX sam. Neco jsem lital po praze na REXe a pak jsem nabil na DCcku v OCChodov - prekvapila me rychlost - vetsinou nabijim tak z 50%, z tech 5 to byl obzvlastne na zacatku pekny "ficak" a behem celkem rychle vecere jsem mel 98%.
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » čtv 17. kvě 2018 8:39:58

FilmX píše:
Turbo píše:I ta 60Ah verze musi v plusovych teplotach 150km najezdit

Mno pokud je tam ta dalnice tak tezko. Pri rannim cajdanim v zacpe ano, ale pokud jedu po dalnici na tempomat 100km/h tak to da 100km.


i3 urcite nema spotrebu pri 100km/h 18kWh, tomu neverim...
FilmX
Příspěvky: 24
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod FilmX » čtv 17. kvě 2018 9:28:41

[quote="
i3 urcite nema spotrebu pri 100km/h 18kWh, tomu neverim...[/quote]

Mno ale 16kW/h ano. Ted jsem jel do prace - pul cesty 100 kmh a pak 40 min cajdani v ranni zacpe prumerem mizivym a prumerna je 13,5 kWh/100

Zitra to dam schvalne vecer na tempomat cele a poslu screenshot.
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » čtv 17. kvě 2018 10:10:33

Tu uz zni realneji, ale ta spotreba je treba merit za celkovou trasu po navratu do vychoziho bodu aby to melo vypovidaci hodnotu.

Pri spotrebe 13,5kWh by jsi mel ujet na celkovou kapacitu 140km.

Osobne jsem zatim nejel nejakou delsi trasu ustalenou rychlosti 100km/h, ale podle okamzite spotreby si myslim, ze to bude neco kolem 12kWh, max do 13. Bavim se o rovine a bezvetri. Nejhorsi jsou tahla stoupani ve kterych se snazim udrzovat vysokou rychlost, to spotreba roste hodne.

Ale mam model 2017 94Ah bez REXe, a ten ma papirovou spotrebu o 0,9kWh nizsi. A je pravda, ze proti loni pujcene 2015 60Ah je to auto i jinak naladene.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » čtv 17. kvě 2018 16:46:31

Taky jsem měl půjčený BMW i3 verzi 60Ah s Rexem. REX jsem moc nepoužíval, ale bylo to jako jistota a na dvou cestách se to zapnulo a je fajn že nemusí člověk mít nervy a hned se shánět po nabíječce, za rok to třeba využije dvacetkrát ale nemusí s tou malou baterkou plánovat tak přesně dojezdy. Je trochu jiná spotřeba když člověk ráno sedne do studeného auta a vyjede a nebo na té samé trase sedne do prohřátého auta, které už něco najezdilo, ta průměrná spotřeba bude hned nižší. Mám ověřeno na asi 15 km trase rozdíl mezi jízdou v teplotách kolem nuly a jízdou ve 20 stupních dělá zhruba 40% rozdil spotřeby, po ranním studeném startu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » pát 18. kvě 2018 9:35:23

Myslím, že se to těmi 40% nedá úplně paušalizovat, záleží jak dlouhá se jede trasa a jestli taky třeba svítí slunce. Je rozdíl vytopit auto a ujet 5km nebo 50km, v tom prvním případě je spotřeba klidně i 20kWh. Pokud se jede delší trasa a je slunečno, tak se dá i v mrazech fungovat kolem 14-15kWh. A taky samozřejmě záleží na kolik se interiér vytápí, každý stupeň navíc je znát.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pát 18. kvě 2018 17:27:27

Samozřejmě je to průměr z mnoha denních jízd a sluníčko v zimě když je pod nulou moc nepomůže. Na té mé trase je prostě rozdíl zima-léto opravdu veliký. Nedávno jsem dělal test dojezdu Soulu na okreskách a vyšlo mi zhruba 250 km při teplotách kolem 23 stupňů Celsia. Troufám si odhadnout, že na té samé trase bude v zimě dojezd tak 180 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » sob 19. kvě 2018 7:14:18

Se sluníčkem v zimě mám jinou zkušenost, u spalováku jsem to nikdy tolik nevnímal, ale ty solární zisky jsou opravdu znát. Asi tomu ještě u mě nahrává barevná kombinace, ale i tak je auto v podstatě skleník na kolech.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » úte 22. kvě 2018 8:27:21

Ta bílá barva a tmavá okna to Slunce hodně odstíní, v zimě kolem nuly, při pomalejší jízdě, bere topení cca 1 kWh, se Sluncem to nebude zásadní rozdíl a i kdyby byla poloviční spotřeba, např. 0,5 kWh, nemůže to být zásadní rozdíl ve spotřebě na 70 kilometrové trase. Zatímco se na stejné trase v teplotě kolem nuly dostanu na 16,5 kWh/100 km, při teplotě 23 °C se dostanu na 11,5 kWh/100 km. Dodám, že v zimě zásadně vyrážím ráno v předtopeném autě, jinak je rozdíl ještě větší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » stř 23. kvě 2018 21:02:37

Já to myslel tak, že pokud byl v zimě slunečný den, tak jsem topení třeba nezapínal ani při teplotách lehce nad nulou, zatím co pokud je zataženo, tak si rád přitopím i v 10-12°C.

Nicméně přidám ještě něco ke spotřebě i3 94Ah: Trochu jsem se snažil krotit, režim ECO PRO, bez klima, mimo dálnice, z většiny město, ale rozhodně jsem nikoho nezdržoval, ještě o chlup by se to srazit asi dalo. Při této spotřebě je to celkový dojezd 263km.
20180523_184828.jpg

20180523_184820.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » čtv 24. kvě 2018 10:43:08

Spotřeba 10.7 kWh/100 km město-okresky je na chlup stejné jako Kia Soul. Samozřejmě BMW má o něco větší využitelnou kapacitu, tady o něco vyšší dojezd. To topení za slunečného počasí se taky nezapne, pokud ale jedu pomalu a je např. 10°C, jakmile je v zimě kolem nuly a jedu více než 90 km/h, tak slunečné počasí moc nepomůže (samozřejmě trochu ano).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod MKM » čtv 24. kvě 2018 18:24:21

Zdravím všechny,

chtěl bych si alespoň na pár dní půjčit i3, měl jsem půjčeného na týden Leafa od TrendParku, ale i3 nenabízí. Nevíte kam se nejlépe obrátit? Bydlím kousek od Plzně.

Díky.