Představení Škoda Enyaq
Moderátor: Josef
Re: Představení Škoda Enyaq
Je to standardní cena za takto velké auto. Malá Kona stojí 1.2-1.3 mil., Niro stojí 1.1-1.2 mil atd.
Podívejte se na ceny stejně velkého Kodiaq, ani náhodou bych už nešel do spalováku za ty ceny.
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... 18,NS_2017
Udělal jsem si konfiguraci Lounge, přidal vše co mám v Niru a jsem na ceně 1.2 mil., to je cena v pohodě, navíc listová.
Podívejte se na ceny stejně velkého Kodiaq, ani náhodou bych už nešel do spalováku za ty ceny.
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... 18,NS_2017
Udělal jsem si konfiguraci Lounge, přidal vše co mám v Niru a jsem na ceně 1.2 mil., to je cena v pohodě, navíc listová.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
S těmahle cenama nikdy nemůžou el. auta nahradit spalováky.
Ale o ceně nad milión může prohlásít, že je dobrá pouze někdo, kdo má velice nadstandartní příjmy. Já sice taky nemám příjmy nikterak špatné a i ten míč bych si třeba dokázal našetřit. Ale raději koupím pozemek, než auto. Z pozemku apoň něco budou mít moje děti. Protože pro mě je koupě drahého auta vyhozené peníze. Jen první 3 roky člověk příde pomalu o 250 tis. To můžu jezdit taxíkem a vyjde mě to levněji
Já třeba už z principu nikdy nedám za ojetinu více než 200 tis a o novém autě bych byl ochotný uvažovat, pokud by stálo 400 tis, protože koukám na celkové náklady (včetně pořizovací ceny), kolik mě stojí ujetí 1km.
Když se konečně objevil "dostupný" použitelný elektromobil Citigo IV, tak jeho výrobu raději ihned zastavili, protože lidi o to měli zájem.
Ale o ceně nad milión může prohlásít, že je dobrá pouze někdo, kdo má velice nadstandartní příjmy. Já sice taky nemám příjmy nikterak špatné a i ten míč bych si třeba dokázal našetřit. Ale raději koupím pozemek, než auto. Z pozemku apoň něco budou mít moje děti. Protože pro mě je koupě drahého auta vyhozené peníze. Jen první 3 roky člověk příde pomalu o 250 tis. To můžu jezdit taxíkem a vyjde mě to levněji
Já třeba už z principu nikdy nedám za ojetinu více než 200 tis a o novém autě bych byl ochotný uvažovat, pokud by stálo 400 tis, protože koukám na celkové náklady (včetně pořizovací ceny), kolik mě stojí ujetí 1km.
Když se konečně objevil "dostupný" použitelný elektromobil Citigo IV, tak jeho výrobu raději ihned zastavili, protože lidi o to měli zájem.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Představení Škoda Enyaq
Ano, výrobci se nesnaží nahradit spalováky, to jen Evropská komise Na těhle příkladech je vidět, kam se to celé posunulo. za pár let šly ceny spalovacích aut až o 30% nahoru a zatímco mi stačilo kupovat spalovací komfortní auto střední třídy do 900 tis. s DPH, nyní musím dávat 1.2 mil. za BEV auto nižší střední třídy, abych dosáhl nižšího dojezdového komfortu. Tedy podle rčení, "Tato zkratka je sice delší, ale za to je méně pohodlná"
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Tak kamarád píše, že Enyaq 80 je fajn, pohodlný, tichý, moc velká spokojenost, pouze malinká chyba dojezd v zimě 280 km, jeho Tesla 3 má s menší baterií dojezd 400 km Předem lituju ty, co koupí Enyaq 60.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Mě třeba v zimě s plným topením ujede citigo taky jen 200 km a nelituju se, dá se to přece nabít , nehledě na to kdo řeší dojezd tak nejde do elektra.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Představení Škoda Enyaq
To jo, ale za třetinu ceny je dojezd 200 OK.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
To ano zatim maximalni spokojenost
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Představení Škoda Enyaq
Josef píše:Tak kamarád píše, že Enyaq 80 je fajn, pohodlný, tichý, moc velká spokojenost, pouze malinká chyba dojezd v zimě 280 km, jeho Tesla 3 má s menší baterií dojezd 400 km Předem lituju ty, co koupí Enyaq 60.
A kde se s tím jezdilo a jakým stylem? Bez těchto informací je to nanic. A kolik by za stejných podmínek měla dojezd třeba Kia eNiro, což je auto za cca. stejnou nebo podobnou cenu? I když, Enyaq je asi větší.
Re: Představení Škoda Enyaq
Už jsme to tady diskutovali jednou, jedná se o cesty Enyaq 80 po dálnici 130 km/h. Niro jezdí dálnici kolem 19 kWh/100 km takže dá 340 km s menší baterií o 13 kWh ve stejných podmínkách kolem 2°C. Enyaqu tedy vychází spotřeba 36 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
26 kWh/100 km jste asi chtel napsat.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Představení Škoda Enyaq
Na EV database je údaj o dojezdu Highway - Cold Weather u eNiro 260 a u Enyaq 80 je to 295 km. Proto mi nesedí to, co uvádíte. Ale u Enyaq je to zatím odhad, uvidíme, až budou nějaké seriózní testy, kde to půjde srovnat s ostatními EV. Jinak by se mi to celkem líbilo, za ti cenu kolem 1,2 asi lepší volba, ale uvidíme.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Představení Škoda Enyaq
Určitě lepši volba velikost,tažné, 120 kW nabíjeni ,ale brát bude pravděpodobně více ,ale na 150 kW nabíječkách bude 100% rychlejši i přes větši spotřebu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Představení Škoda Enyaq
Marek71 píše:Na EV database je údaj o dojezdu Highway - Cold Weather u eNiro 260 a u Enyaq 80 je to 295 km. Proto mi nesedí to, co uvádíte. Ale u Enyaq je to zatím odhad, uvidíme, až budou nějaké seriózní testy, kde to půjde srovnat s ostatními EV. Jinak by se mi to celkem líbilo, za ti cenu kolem 1,2 asi lepší volba, ale uvidíme.
Kamarád s tím jezdil chvíli, takže údaje z praxe, zatímco ev-database.org je hrubý odhad z údajů výrobce, ale i tak jim to celkem sedí, je to mám pocit pro rychlost max 130 km/h a průměrnou 46km/h. Tento víkend jsem se vracel ze Znojma, dálnice 120km (130 km/h), okresky 80 km (100km/h), spotřeba 18.2 kWh/100km.
Citigo e IV píše:26 kWh/100 km jste asi chtel napsat.
27.5 kWh/100km, už neumím počítat Na UFC nabíječkách to bude trochu dražší provoz....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Představení Škoda Enyaq
Dnes je oficiálně začátek prodeje zákazníkům. i když teda, několik Enyaqu jsem už v provozu viděl.
http://www.hybrid.cz/skoda-enyaq-iv-dne ... objednavek
A přihodím ještě test na 1000 km. Myslím, že Enyaq nedopadl vůbec špatně a i ta spotřeba je velmi dobrá:
http://www.hybrid.cz/skoda-enyaq-iv-dne ... objednavek
A přihodím ještě test na 1000 km. Myslím, že Enyaq nedopadl vůbec špatně a i ta spotřeba je velmi dobrá:
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Představení Škoda Enyaq
Jeden právě dovezený Nevímjak odpočívá před autosalonem Ostrava-Třebovice, právě jsem jel kolem.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Představení Škoda Enyaq
Odpočívá v pokoji a čeká na chip
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Představení Škoda Enyaq
Dnes jsem měl možnost povozit se s Enyaqem z místního dealerství Škoda (verze 80, 150kW)
Každý ho už asi viděl a názor si udělal, já s ním až na tu přední masku vůbec nemám problém, interiér je pro mě osobně asi to nejlepší, co by se dalo teď pořídit. Trochu jsem měl obavu, že ta přední kaplička bude až moc malá, ale v reálu je to úplně v pohodě, rychle se na to zvyká. Středový LCD velký, kontrastní, IT malinko pomalejší, nebyl úplně čas to detailně zkoumat.
Je to kus pořádného auta, dostatek místa, kufr včetně úložného prostoru v podlaze obrovský.
Auto svoji hmotnost nezapře, na mě působí až jako moc velký mastodont a upřímně dynamika není žádný velký zázrak, je tam samozřejmě ten efekt okamžité reakce jako u všech EV, který zapůsobí na každého, kdo přesedne ze spalováku, ale na nějaké rychlé předjíždění po okrskách to moc není, za cenu toho auta by to z tohoto pohledu pro mě osobně bylo docela zklamání.
Nevím jak s tím kdo jezdil, ale od rána tam byla spotřeba 25kWh, věřím, že se s tím dá po městě jezdit určitě za míň, nicméně s i3 v podstatě teď nepřelezu 14kWh (mimo dálnice) a to se fakt svezu.
Enyaq byl pro mě třeba jako 2-3roky jetý opravdu velkým favoritem. Netvrdím, že je to po dnešku úplně jinak, ale já obecně nijak moc netíhnu k mastodontům typu BMW X5, X6, Audi Q7 atd. Nicméně nemohu si pomoct, ale u EVček této kategorie mi to dává snad ještě menší smysl než u těch spalováků - na ježdění po městě je to nesmysl, a na dálkové cestování je to zatím spíš stále pro dobrodruhy, bateriová technologie pro provoz této kategorie aut ještě podle mě nedozrála.
Chápu, že ekonomicky nebylo Citigo iV pro Škodovku (VW) velkým přínosem, ale pro rozvoj elektromobility rozhodně větším než Enyaq.
Jenom mě to dnes opět utvrdilo, že s výměnou i3 není opravdu kam spěchat.
Každý ho už asi viděl a názor si udělal, já s ním až na tu přední masku vůbec nemám problém, interiér je pro mě osobně asi to nejlepší, co by se dalo teď pořídit. Trochu jsem měl obavu, že ta přední kaplička bude až moc malá, ale v reálu je to úplně v pohodě, rychle se na to zvyká. Středový LCD velký, kontrastní, IT malinko pomalejší, nebyl úplně čas to detailně zkoumat.
Je to kus pořádného auta, dostatek místa, kufr včetně úložného prostoru v podlaze obrovský.
Auto svoji hmotnost nezapře, na mě působí až jako moc velký mastodont a upřímně dynamika není žádný velký zázrak, je tam samozřejmě ten efekt okamžité reakce jako u všech EV, který zapůsobí na každého, kdo přesedne ze spalováku, ale na nějaké rychlé předjíždění po okrskách to moc není, za cenu toho auta by to z tohoto pohledu pro mě osobně bylo docela zklamání.
Nevím jak s tím kdo jezdil, ale od rána tam byla spotřeba 25kWh, věřím, že se s tím dá po městě jezdit určitě za míň, nicméně s i3 v podstatě teď nepřelezu 14kWh (mimo dálnice) a to se fakt svezu.
Enyaq byl pro mě třeba jako 2-3roky jetý opravdu velkým favoritem. Netvrdím, že je to po dnešku úplně jinak, ale já obecně nijak moc netíhnu k mastodontům typu BMW X5, X6, Audi Q7 atd. Nicméně nemohu si pomoct, ale u EVček této kategorie mi to dává snad ještě menší smysl než u těch spalováků - na ježdění po městě je to nesmysl, a na dálkové cestování je to zatím spíš stále pro dobrodruhy, bateriová technologie pro provoz této kategorie aut ještě podle mě nedozrála.
Chápu, že ekonomicky nebylo Citigo iV pro Škodovku (VW) velkým přínosem, ale pro rozvoj elektromobility rozhodně větším než Enyaq.
Jenom mě to dnes opět utvrdilo, že s výměnou i3 není opravdu kam spěchat.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Představení Škoda Enyaq
Poslední dobou mám problém sehnat někde na půjčení a test elektromobil na delší dobu. Že bych s ním jel Brno Ostrava a Ostrava Košice jako v roce 2018 s Leafem 40 kWh bateri, to ani náhodou. Většina půjčí na pár dní s limitem 200-400 km. Pokud ovšem auto vůbec mají. Tento týden jsem zjistil, že Leaf 60 má jeden Zlín (zapůjčený) a další Praha (zapůjčené bance před prodejem), jinak všichni nají 40 kWh a dokonce i ten, co jsem testoval z Brna, je stále u nich jako referentské auto. Nicméně když se člověk podívá, co za ně chtějí, tak je to +200 v českých na cenami na mobile.de se stejným nájezdem v přepočtu euro 25,- Kč. Ani Kona 64 kWh na delší zápůjčku nic, eNiro beznadějné, Enyaq podobně.
Raději testuji současně s nějakými cestami než jen bezcílně bloumat republikou. Takže do toho asi poprvé za 7 let vrazím prachy a půjčím si Enyaqa od soukromníka přes HoppyGo. Původně jsem si chtěl půjčit Teslu, ale ta drží nesmyslné ceny (5 tis. na den a jen pomalu to klesá s počtem dní vypůjčky) a když jsme naše vrak 250 tis km 85D za 15 tisíc na 9 dní, tak to pak u platby ukázalo 29. 14 bylo povinné pojištění. Takže Enyaq bude za 13 a 1800 km v ceně a pojezdíme Ostrava Ústí nad Labem, Krkonoše, Vysočina atp.
V pátek 29.7. je předváděcí den Enyaqů pro pozvané firemní zákazníky Škody v Ostravě na Librosu, máme tam za ASEP trochu popularizovat elektromobilitu, tak jestli bude čas, osahám si ho. Testů už jsem čet a viděl dost, krátkých i delších. Zatím za mne v současné době v závěsu za Teslami vede Hyundai Kona 64 kWh. Být zadokolka, je perfektní.
Raději testuji současně s nějakými cestami než jen bezcílně bloumat republikou. Takže do toho asi poprvé za 7 let vrazím prachy a půjčím si Enyaqa od soukromníka přes HoppyGo. Původně jsem si chtěl půjčit Teslu, ale ta drží nesmyslné ceny (5 tis. na den a jen pomalu to klesá s počtem dní vypůjčky) a když jsme naše vrak 250 tis km 85D za 15 tisíc na 9 dní, tak to pak u platby ukázalo 29. 14 bylo povinné pojištění. Takže Enyaq bude za 13 a 1800 km v ceně a pojezdíme Ostrava Ústí nad Labem, Krkonoše, Vysočina atp.
V pátek 29.7. je předváděcí den Enyaqů pro pozvané firemní zákazníky Škody v Ostravě na Librosu, máme tam za ASEP trochu popularizovat elektromobilitu, tak jestli bude čas, osahám si ho. Testů už jsem čet a viděl dost, krátkých i delších. Zatím za mne v současné době v závěsu za Teslami vede Hyundai Kona 64 kWh. Být zadokolka, je perfektní.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Představení Škoda Enyaq
Radovan píše:..... Zatím za mne v současné době v závěsu za Teslami vede Hyundai Kona 64 kWh. Být zadokolka, je perfektní.
Podle jakých parametrů hlavně posuzujete?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Představení Škoda Enyaq
Mnoha. Kromě využitelnosti a stability a prostoru a efektivity i třeba velikost baterie či rychlost nabíjení, aby mohlo jít o první auto v rodině atd.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000