"Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Moderátor: Josef
"Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Ahoj, neví někdo jak je u i3 (i3s) řešené dobíjení autobaterie 12V pro palubní spotřebiče? Alternátor tam jasně být nemůže, když se nikde netočí žádné řemenice, atd.
Je tam tedy jen nějaké dobíjecí rellé, které z podlahových 400V konvertuje 12V (13,5-14V) a tím baterii udržuje? Jde mi o to, jakým odběrem by se dala baterie ještě zatížit (autohifi, atd.), aby to originální dobíjení utáhlo a něco to neodkouřilo, nebo nevyhazovalo chybové hlášky...
Předem díky za radu.
Je tam tedy jen nějaké dobíjecí rellé, které z podlahových 400V konvertuje 12V (13,5-14V) a tím baterii udržuje? Jde mi o to, jakým odběrem by se dala baterie ještě zatížit (autohifi, atd.), aby to originální dobíjení utáhlo a něco to neodkouřilo, nebo nevyhazovalo chybové hlášky...
Předem díky za radu.
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
ANO, je to přes DC/DC měnič z HV baterie, ale zatížitelnost netuším.
Audio? Máš origo HK? To hraje myslím velmi pěkně.
Audio? Máš origo HK? To hraje myslím velmi pěkně.
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Jj, Harmann&Kardon gut, ale precijen jsem z predeslych aut zvyklej na zakazkovejsi hifisystem s vykonama v kilowattech. Popravde bych ale chtel zapojit i neco dalsiho, co ma ve spicce odber asi 26 Amper, a netusim, jak to zmerit nebo vypocitat.
Pri pohledu na tu baterku vepredu mi prijde, ze uz motorek na sterace ji da zabrat..
Pri pohledu na tu baterku vepredu mi prijde, ze uz motorek na sterace ji da zabrat..
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Aliii píše:Jj, Harmann&Kardon gut, ale precijen jsem z predeslych aut zvyklej na zakazkovejsi hifisystem s vykonama v kilowattech. Popravde bych ale chtel zapojit i neco dalsiho, co ma ve spicce odber asi 26 Amper, a netusim, jak to zmerit nebo vypocitat.
Pri pohledu na tu baterku vepredu mi prijde, ze uz motorek na sterace ji da zabrat..
Mělo by to být uvedeno na měniči DC/DC. U Korejců máme myslím 1400W. Řešilo se to už někde při potřebě napájení z 12V baretie něčeho externího...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Lama píše:Aliii píše:Jj, Harmann&Kardon gut, ale precijen jsem z predeslych aut zvyklej na zakazkovejsi hifisystem s vykonama v kilowattech. Popravde bych ale chtel zapojit i neco dalsiho, co ma ve spicce odber asi 26 Amper, a netusim, jak to zmerit nebo vypocitat.
Pri pohledu na tu baterku vepredu mi prijde, ze uz motorek na sterace ji da zabrat..
Mělo by to být uvedeno na měniči DC/DC. U Korejců máme myslím 1400W. Řešilo se to už někde při potřebě napájení z 12V baretie něčeho externího...
Kde bych tenhle menic u i3s nasel, nevis? Za tyden jdu na prvni garancku, zkusim se zeptat expertu v BMW na maximalni zatizeni, pokud vubec budou vedet co je + a co je -
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Pokud si dobře pamatuju, tak je schovaný u HV baterie.
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Za udrzovani 12V je zodpovedny modul EME.
EME je v zavazadloven prostoru pod podlazkou namontovanej prmo na motoru. Vede do nej HV z baterie.
EME zarizuje;
DC/DC 400/12V
DC/AC 400V/3f pro motor oboucestny.
proteka prez nej nabijeni
dela distribuci DC pro mene zrave 400V veci treba topeni, kompresor, AC nabijeni
A asi uplne neradim nekomu, kdo nevi kde je a co dela aby se do nej nejankym zpusobem navazel...
Zalezi jakou spotrebu potrebujes, jestli kilowatty, z 12 V ... tohle samo o sobe je pitomost, ale kdo chce kam pomozmemu tam... zrus predni frunk, misto nej dej aspon 12V 100Ah a pokud nebudou ty kilowatty permanentniho razu, tak muzes doufat se ti to ta baterka udrzi. Otazka co udela tech 50Kg olova pri nehode
Havrla
EME je v zavazadloven prostoru pod podlazkou namontovanej prmo na motoru. Vede do nej HV z baterie.
EME zarizuje;
DC/DC 400/12V
DC/AC 400V/3f pro motor oboucestny.
proteka prez nej nabijeni
dela distribuci DC pro mene zrave 400V veci treba topeni, kompresor, AC nabijeni
A asi uplne neradim nekomu, kdo nevi kde je a co dela aby se do nej nejankym zpusobem navazel...
Zalezi jakou spotrebu potrebujes, jestli kilowatty, z 12 V ... tohle samo o sobe je pitomost, ale kdo chce kam pomozmemu tam... zrus predni frunk, misto nej dej aspon 12V 100Ah a pokud nebudou ty kilowatty permanentniho razu, tak muzes doufat se ti to ta baterka udrzi. Otazka co udela tech 50Kg olova pri nehode
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Na jednom fóru jsem našel zmíněno 135A. Ale nějakou spotřebu bude mít samo o sobě auto, takže počítat méně.
Klidně se to může lišit podle výbavy, tak jako u aut. Auta co mají vyhřívané sedačky a další tyto el. věci mají silnější alternátory a socko auta mají slabší.
Klidně se to může lišit podle výbavy, tak jako u aut. Auta co mají vyhřívané sedačky a další tyto el. věci mají silnější alternátory a socko auta mají slabší.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
dracekvo píše:Na jednom fóru jsem našel zmíněno 135A. Ale nějakou spotřebu bude mít samo o sobě auto, takže počítat méně.
Klidně se to může lišit podle výbavy, tak jako u aut. Auta co mají vyhřívané sedačky a další tyto el. věci mají silnější alternátory a socko auta mají slabší.
No, 135A by byl luxus , ale chápu jak to myslíš. Asi spíš zkusím instalaci napřímo z baterie nejdřív venku a uvidím, co to bude nebo nebude dělat. Není to zatížení na stálo, spíš tak 2-3x denně při provozu.
Havrla: Spotřebu jsem psal jako peak hodnotu, těch 26A. Jinak ty kilowatty v autohifi jsem samozřejmě myslel už ZA případným zesilovačem, proto to postesknutí, že by mě mělo nějakých 360W výkonu origo Harman/Kardonu oslňovat...ale s tím si poradím sám, digitální zesík není náročnej na baterii.
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
@Alii
Prosím muzes to nějak rozvést? Nějak jsem se nechyt.
Píšeš kilowatta. Dal uvadis špičkový proud 26A a to je ale 26 * 12 = 312W a H&K má uvedených 360W.
Co znamená kouzelno digitální zesik není náročný na autobaterií, dal co znamená výkon za zesilovačem?
Muzes uvést nejanky příklad? Dík moc.
AD Hartman karbon.. No já když to pustím na plno tak hlasitost se i zda býti na úrovni akustické ušní bolesti. Asi si už nedokážu představit že by to muselo hrát víc, to už by bylo hodně nepříjemné. Jinak se to dá používat na odhlučnění rambajz z přední nápravy,kouzelne koleno s názvem volume.
Prosím muzes to nějak rozvést? Nějak jsem se nechyt.
Píšeš kilowatta. Dal uvadis špičkový proud 26A a to je ale 26 * 12 = 312W a H&K má uvedených 360W.
Co znamená kouzelno digitální zesik není náročný na autobaterií, dal co znamená výkon za zesilovačem?
Muzes uvést nejanky příklad? Dík moc.
AD Hartman karbon.. No já když to pustím na plno tak hlasitost se i zda býti na úrovni akustické ušní bolesti. Asi si už nedokážu představit že by to muselo hrát víc, to už by bylo hodně nepříjemné. Jinak se to dá používat na odhlučnění rambajz z přední nápravy,kouzelne koleno s názvem volume.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Havrla píše:@Alii
Prosím muzes to nějak rozvést? Nějak jsem se nechyt.
Píšeš kilowatta. Dal uvadis špičkový proud 26A a to je ale 26 * 12 = 312W a H&K má uvedených 360W.
Co znamená kouzelno digitální zesik není náročný na autobaterií, dal co znamená výkon za zesilovačem?
Muzes uvést nejanky příklad? Dík moc.
AD Hartman karbon.. No já když to pustím na plno tak hlasitost se i zda býti na úrovni akustické ušní bolesti. Asi si už nedokážu představit že by to muselo hrát víc, to už by bylo hodně nepříjemné. Jinak se to dá používat na odhlučnění rambajz z přední nápravy,kouzelne koleno s názvem volume.
V pohodě, neřeš to...šlo mi o to, jestli někdo nezná konkrétní hodnotu maximálního zatížení konkrétně u i3s. Nezná. Nevadí. Zkusím to sám.
Návaznost na autohifi sis tady domyslel sám, protože když si přečteš 3.příspěvek odshora, tak tam jasně píšu "POPRAVDĚ BYCH ALE CHTĚL ZAPOJIT JEŠTĚ NĚCO DALŠÍHO, CO MÁ ODBĚR VE ŠPIČCE 26A"... Ale už i třeba tvým výpočtem 26*12 jsi mi pomohl, já si nebyl jistej ani tímhle vzorcem.
AD. Výkon za zesilovačem - to je přece výstupní výkon, ne? RMS údaj na každém autohifi zesíku...co je tady nejasnýho?
Promiň, neber to v žádnym případě osobně, ale pokud je u tebe HarmanKardon z i3 "na úrovni akustické ušní bolesti" (lepší vtip na téma autohifi jsem teda ještě neslyšel), tak to jsi v autě slyšel zatím asi HODNĚ málo. Je to pro mě asi jako přirovnávání např. Fabie RS TDi k Rallyecrossovému speciálu. Osobně poslouchám teda všechno u mě v autě na maximum, proto budu mojí i3 v tomhle směru každopádně upgradovat. Minimálně co se týká basů.
Jinak přední náprava s těma 20" opravdu nic moc, no. Čeká mě teď první garančka, tak uvidím co budou u BMW koktat a když nějaký nesmysly, vyřeším si holt také sám, no. Prachovky na tlumičích vypadají zatím OK, a vůli na kole při zkoušce rukou jsem taky necítil. Musim na to mrknout na heveru...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Výkon RMS, to je ten čínský udávany výkon na HiFi zařízení, kde zařízení ma stitkovy prikon 30W a RMS výkon 600W ne to bylo vlastně PMPO.
Koukam co je RMS a našel jsem 3 definice.
1.
Hodnota označená RMS (root mean square) se V SERIÓZNÍ akustice bere jako SKUTEČNÁ EFEKTIVNÍ HODNOTA BEZ OVLIVNĚNÍ TVAREM SIGNÁLU. Žádný převodní vztahy mezi RMS a wattama proto neexistujou - watt RMS znamená, že to je 1watt odevzdanej do zátěže a změřenej tak, že to je skutečně výkon 1 wattu jako by ho odevzdal stejnosměrnej proud, i když tvar toho signálu NENÍ HARMONICKEJ = NEMÁ SINUSOVEJ TVAR PRŮBĚHU (je například pravoúhlej nebo jinak NEsinusovej).
2.
Maximální dlouhodobý příkon reproduktoru se nejčastěji ukrývá pod zkratkou RMS, AES nebo nominal power. Jedná se o maximální příkon, který dokáže reproduktor dlouhodobě zpracovávat, aniž by hrozilo riziko jeho poškození.
3.
RMS - kolik W si kupující nechá nakecat...
No at se na to koukám jak se na to koukám, jak uděláš z příkonu 312W výkon 1kW?
Ad vzorec, ty neumíš vzorec pro výkon stejnosměrného proudu a děláš do profi akustiky?
Dik za upřesnění, rád se priucim novým věcem.
Koukam co je RMS a našel jsem 3 definice.
1.
Hodnota označená RMS (root mean square) se V SERIÓZNÍ akustice bere jako SKUTEČNÁ EFEKTIVNÍ HODNOTA BEZ OVLIVNĚNÍ TVAREM SIGNÁLU. Žádný převodní vztahy mezi RMS a wattama proto neexistujou - watt RMS znamená, že to je 1watt odevzdanej do zátěže a změřenej tak, že to je skutečně výkon 1 wattu jako by ho odevzdal stejnosměrnej proud, i když tvar toho signálu NENÍ HARMONICKEJ = NEMÁ SINUSOVEJ TVAR PRŮBĚHU (je například pravoúhlej nebo jinak NEsinusovej).
2.
Maximální dlouhodobý příkon reproduktoru se nejčastěji ukrývá pod zkratkou RMS, AES nebo nominal power. Jedná se o maximální příkon, který dokáže reproduktor dlouhodobě zpracovávat, aniž by hrozilo riziko jeho poškození.
3.
RMS - kolik W si kupující nechá nakecat...
No at se na to koukám jak se na to koukám, jak uděláš z příkonu 312W výkon 1kW?
Ad vzorec, ty neumíš vzorec pro výkon stejnosměrného proudu a děláš do profi akustiky?
Dik za upřesnění, rád se priucim novým věcem.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
No, co na to říct... Tak jsem asi jen debil, co si koupil v Číně zesilovač. Promiň, že jsi musel dočíst moje příspěvky až do konce, no.
Vzorec stejnosměrnýho proudu fakt z hlavy neznám, proto jsem se tu taky na něco zkusil zeptat...a to rovnou z praxe.
Do profi akustiky asi ale dělám, i když možná neúspěšně.
A znovu opakuju - na ten příkon 312W a výkon 1kW už prosím zapomeň, nemá to s tou tragikomickou originální reprosoustavou NIC společnýho.
Třeba se tomu ale na nějakým přespříštím srazu společně zasmějem... (vzal bych s sebou i jeden "čínskej" reprák v bedně, kterej si smlsne i na 3,5kW RMS, ale nevejde se mi bohužel do kufru)
Vzorec stejnosměrnýho proudu fakt z hlavy neznám, proto jsem se tu taky na něco zkusil zeptat...a to rovnou z praxe.
Do profi akustiky asi ale dělám, i když možná neúspěšně.
A znovu opakuju - na ten příkon 312W a výkon 1kW už prosím zapomeň, nemá to s tou tragikomickou originální reprosoustavou NIC společnýho.
Třeba se tomu ale na nějakým přespříštím srazu společně zasmějem... (vzal bych s sebou i jeden "čínskej" reprák v bedně, kterej si smlsne i na 3,5kW RMS, ale nevejde se mi bohužel do kufru)
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Jasně..
3500W / 12V = 291A
Verim že takový zařízení lze postavit. Ale už neseženu že napájeno 12V v autě vydrží pracovat trvale a to s ohledem na zdroj energie.
Vedle ještě poznámka, akustický hluk/tlak se udává v dB,
Koncert Scooteru v O2 aréně 100dB v prostředku na sedačkách. Úroveň bolesti cca 125dB. Nad 140dB dochází k poškození sluchu.
Jestli chceš "machroval" s audiosoustavou, tak se asi vyhni prikonu/výkonu, protože ten není vypovidajici, ale uved reálny hluk/akustický tlak, který je schopna soustava vygenerovat pro sedačku řidiče a spolujezdce.
Nechci teď budit sousedy abych zjistil kolik má ten H&K. Ale. Zejtra mrknu.
3500W / 12V = 291A
Verim že takový zařízení lze postavit. Ale už neseženu že napájeno 12V v autě vydrží pracovat trvale a to s ohledem na zdroj energie.
Vedle ještě poznámka, akustický hluk/tlak se udává v dB,
Koncert Scooteru v O2 aréně 100dB v prostředku na sedačkách. Úroveň bolesti cca 125dB. Nad 140dB dochází k poškození sluchu.
Jestli chceš "machroval" s audiosoustavou, tak se asi vyhni prikonu/výkonu, protože ten není vypovidajici, ale uved reálny hluk/akustický tlak, který je schopna soustava vygenerovat pro sedačku řidiče a spolujezdce.
Nechci teď budit sousedy abych zjistil kolik má ten H&K. Ale. Zejtra mrknu.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
No baterka na ten vykon byla o dost vetsi nez ta miniatura v i3, a stejne sla casem do kytek... Nemel jsem samozrejme tolik penez nazbyt, abych ho nakrmil 3,5kW, ale i tech 1kW ho umelo slusne rozhejbat. Mereni jsem podstoupil nekdy v roce 2008 naposledy, s hodnotou myslim kolem 107dB (Seat Leon), pak uz jsem moc na srazy DB-Dragu nejezdil. Hudbu mi tenkrat stavel kamarad v profi firme ve Sterboholich. Akusticka hodnota Harman&Kardon mozna bude pro srovnani vypovidajici, ale kazdopadne pro me neni dostacujici.
Mam tu v regalu mezi vzpominkama jeden malinkej digital od RF, kterej by mel umet asi 300W RMS, a uvidime co ze zbytku z mych pubertalnich let se mi jeste vejde do kufru. Nejaka amaterska tuba od Magnatu bude stacit, at maj radost i fanousci tech cinskych komponent.
Mam tu v regalu mezi vzpominkama jeden malinkej digital od RF, kterej by mel umet asi 300W RMS, a uvidime co ze zbytku z mych pubertalnich let se mi jeste vejde do kufru. Nejaka amaterska tuba od Magnatu bude stacit, at maj radost i fanousci tech cinskych komponent.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Daniel Landa - Ona
87 až 89 dB na místě řidiče. H&K
87 až 89 dB na místě řidiče. H&K
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Havrla píše:Daniel Landa - Ona
87 až 89 dB na místě řidiče. H&K
To zní jako slušný číslo, hlavně když vezmu v potaz ty bezrámový dveře, a vlastně prakticky otevřenou karoserii bez B-sloupku...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Mohu se zeptat, jaký vliv má provedení karoserie na úroveň rambajzu uvnitř auta?
Na to má vliv tuhost karoserie? Hmotnost? Provedení spojů? výplně?
Da se to nějak rozepsat?
ve škole jsme akustiku měli, ale auta jsme neřešili, tedy nepamatuji si. Mě tenkrát zajímal bas a to meli malé rozměry v přepočtu k vlnové délce. Dnes už vím, že bas tvrdi muziku, ale je třeba mít pro kvalitu preccit jenom širší spektrum.
dik
Na to má vliv tuhost karoserie? Hmotnost? Provedení spojů? výplně?
Da se to nějak rozepsat?
ve škole jsme akustiku měli, ale auta jsme neřešili, tedy nepamatuji si. Mě tenkrát zajímal bas a to meli malé rozměry v přepočtu k vlnové délce. Dnes už vím, že bas tvrdi muziku, ale je třeba mít pro kvalitu preccit jenom širší spektrum.
dik
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Na ten akustickej tlak to ma zasadni vliv, kdyz na soutezich si kluci i lehali na celni sklo, aby uvnitr namerena hodnota byla co nejvyssi. Celni sklo dokaze vibrovat i nekolik centimetru sem a tam - to najdes urcite na youtube.. A prave u i3 dovnitr auta bocnima oknama na dalnici i fouka, natoz aby se neztracel tlak smerem ven pri poslechu radia... Dvere jsem jeste rozebrany nemel, nevim jak tam ten plast drzi, ale tam to tlumeni taky asi nebude nic extra.
Moje posledni auto jsem mel kompletne vytlumeny, bohuzel bez strechy (panorama), a ten rozdil s odhlucnenim poznas i bez muziky. Auto je uvnitr znatelne tissi, a stejny efekt to ma i smerem dovnitr na poslech audia.
Samozrejme to neni jen o basech, ale ty jsou zaklad a daji se dikybohu celkem jednoduse upgradovat.
Tady na foru neni nikdo, kdo by mel predelany audio??? Ja mam to auto 2 mesice a od zacatku jsem vedel, ze ta muzika potrebuje trochu pomoct.
Moje posledni auto jsem mel kompletne vytlumeny, bohuzel bez strechy (panorama), a ten rozdil s odhlucnenim poznas i bez muziky. Auto je uvnitr znatelne tissi, a stejny efekt to ma i smerem dovnitr na poslech audia.
Samozrejme to neni jen o basech, ale ty jsou zaklad a daji se dikybohu celkem jednoduse upgradovat.
Tady na foru neni nikdo, kdo by mel predelany audio??? Ja mam to auto 2 mesice a od zacatku jsem vedel, ze ta muzika potrebuje trochu pomoct.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: "Alternátor"? / Dobíjení palubní baterie 12V ?
Ehm, tak vše vyřešeno... Výsledkem je, že palubní baterie zvládne v pohodě i další zatížení. Autohifi jsem teda upgradoval jen trochu, ale to auto mě baví.
Teď je na řadě ten tragickej volant.
Teď je na řadě ten tragickej volant.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"