Porucha C-Zero
Moderátor: Josef
Re: Porucha C-Zero
Ahoj, kolegové.
Tak po diagnostice je v tuto chvíli jen podežření na vadný kompresor klimatizace. Diagnostika je teď za 6 tis. a není jisté, že je to ono.
Takže dodiagnostikovat (doměřit) může stát ještě cca 10 tis. aby byla jistota závady. Kompresor klimatizace (je prý v celku s motorem) stojí 90 tis. Kč. Taková investice téměř určitě postrádá smysl.
Tak po diagnostice je v tuto chvíli jen podežření na vadný kompresor klimatizace. Diagnostika je teď za 6 tis. a není jisté, že je to ono.
Takže dodiagnostikovat (doměřit) může stát ještě cca 10 tis. aby byla jistota závady. Kompresor klimatizace (je prý v celku s motorem) stojí 90 tis. Kč. Taková investice téměř určitě postrádá smysl.
Re: Porucha C-Zero
Moc nevěřím, že by tohle zpusobovalo závadu padání do želvy a ztrátu výkonu auta....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
chochol píše:Ahoj, kolegové.
Tak po diagnostice je v tuto chvíli jen podežření na vadný kompresor klimatizace. Diagnostika je teď za 6 tis. a není jisté, že je to ono.
Takže dodiagnostikovat (doměřit) může stát ještě cca 10 tis. aby byla jistota závady. Kompresor klimatizace (je prý v celku s motorem) stojí 90 tis. Kč. Taková investice téměř určitě postrádá smysl.
Jako že jste zaplatil 6 tisíc Kč ? Připojení a vyčtení závad by snad mělo být za 600,-Kč...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha C-Zero
asi stejný nesmyls, které tvrdili kolegovi u Iona. A taky ho natahovali s penězi za diagnostiku. Ale tahle pálka za ni je fakt nesmysl.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Porucha C-Zero
Tak ještě jsem je nezaplatil, ale nebylo to pouhé napíchnutí na OBD. Auto proměřovali a načítali z centrály, protože prvnotní diagnostika toho moc neukázala. Rýpají se v tom autě 3. den. Diagnóza je to stejně nejistá, takže ani shánění ND z druhé ruky v tuhle chvíli nedává moc smysl, když nevím, zda to tím opravdu je.
Co mi říkal technik, tak tam asi v motoru klimatizace (nebo na jeho obvodu) , ale tyk možná v trakčním motoru pravděpodobně dochází k jiskření a, aby se to opravdu potvrdilo, bude třeba spousta dalších měření. Nicméně k nějakým zkratům tam dochází téměř jistě, protože před odtahem blbly i věci "nezávislé" na trakčních obvodech v autě.
Bohužel nejsem časově, znalostně ani vybavením tak zdatný, abych se v tom porýpal sám. Pravděpodobně to tedy pro mne a hlavně manželku znamená konec "levné" a tiché mobility. Jiný starší elektromobil může být podobná past a nový je pro mne v tuhle chvíli naprosto nedostupný.
Co mi říkal technik, tak tam asi v motoru klimatizace (nebo na jeho obvodu) , ale tyk možná v trakčním motoru pravděpodobně dochází k jiskření a, aby se to opravdu potvrdilo, bude třeba spousta dalších měření. Nicméně k nějakým zkratům tam dochází téměř jistě, protože před odtahem blbly i věci "nezávislé" na trakčních obvodech v autě.
Bohužel nejsem časově, znalostně ani vybavením tak zdatný, abych se v tom porýpal sám. Pravděpodobně to tedy pro mne a hlavně manželku znamená konec "levné" a tiché mobility. Jiný starší elektromobil může být podobná past a nový je pro mne v tuhle chvíli naprosto nedostupný.
Naposledy upravil(a) chochol dne stř 09. bře 2022 14:09:54, celkem upraveno 1 x.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha C-Zero
Zkuste se poptat kolegů, viz SZ,
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Porucha C-Zero
Já se jednou u Vectry natrápil..., občas to při jízdě do kopce přestalo jet, stejně tak při předjíždějí na dálnici najednou jako když vypnu klíček a když jsem zastavil u krajnice, tak jsem normálně nastartoval a pokračoval v jízdě. Nakonec to byla špatná kostra!!! Těch měděných propletených lanek které spojují jednotlivé části je tam několik a od soli hodně trpí. Prostě zkusit proměřit kostru.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Není tu pořádně popsáno chování závady.
Ty kontrolky se rozsvítí vždy obě najednou?
Rozsvěcí se při nějakém způsobu jízdy (akcelerace, brždění, plynulá jízda)? Na stejné trase se rozsvítí na podobných místech, nebo je toto chování zcela náhodné?
Co znamené že blbli i některé věci nezávislé na trakčním obvodu?
V autě je vše propojené přes sběrnici. Dokonce i to blbé rádio. Tak on to klidně může způsobovat i nějaký zoxidovaný konektor, nebo ta kostra, jak už bylo zmíněno.
V motoru nic jiskřit nemůže. Hlavní trakční motor je bezuhlíkový. Jak motor kompresoru klimatizace to netuším.
Pokud tam něco jiskří, tak někde bude povolená svorka. Nicméně, něco takového je těžké vykoukat i pro fachmany, kteří určitý typ auta znají do šroubku. Pochybuju, že to zjistí nějaký servis, který ani není schopný vyčíst závady, natož někdo přes nějakou vzdálenou diagnostiku z centrály.
A kompresor se za jízdy nespíná (pokud ho mám vypnutý), tak by neměl mít na jízdu žádný vliv i za předpokladu, že je vadný.
Ty kontrolky se rozsvítí vždy obě najednou?
Rozsvěcí se při nějakém způsobu jízdy (akcelerace, brždění, plynulá jízda)? Na stejné trase se rozsvítí na podobných místech, nebo je toto chování zcela náhodné?
Co znamené že blbli i některé věci nezávislé na trakčním obvodu?
V autě je vše propojené přes sběrnici. Dokonce i to blbé rádio. Tak on to klidně může způsobovat i nějaký zoxidovaný konektor, nebo ta kostra, jak už bylo zmíněno.
V motoru nic jiskřit nemůže. Hlavní trakční motor je bezuhlíkový. Jak motor kompresoru klimatizace to netuším.
Pokud tam něco jiskří, tak někde bude povolená svorka. Nicméně, něco takového je těžké vykoukat i pro fachmany, kteří určitý typ auta znají do šroubku. Pochybuju, že to zjistí nějaký servis, který ani není schopný vyčíst závady, natož někdo přes nějakou vzdálenou diagnostiku z centrály.
A kompresor se za jízdy nespíná (pokud ho mám vypnutý), tak by neměl mít na jízdu žádný vliv i za předpokladu, že je vadný.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Porucha C-Zero
dracekvo, Radovan, Lama. Děkuji za nápady.
V tuhle chvíli pracuji s myšlenkou, že se pokusím přes měření pomocí tchánových elektrikářských nástrojů zjistit možná "probíjení" (vadnou izolaci, vodu v konektorech nebo v součástkách a pokud se přes tohle nikam nedostanu, budu hledat jiná řešení. Ve hře je i zrušení auta, pokud by mne oprava měla opravdu vyjít na 100 tis. I oprava za 50 tis. je dost limitní, když vezmu v úvahu věk auta a jeho pravděpodobnou životnost bez dalších velkých investic.
Co se týče projevů, z počátku to bylo naprosto nahodile a při různých způsobech jízdy i ostatních podmínek. Ony ty kontrolky neskákaly obě najednou, aspoň v poslední fázi projevů závady (to svítil jen vikřičník a želva se rozsvítila jen v případě zmačknutí pedálu akcelerace). To, co blblo a je na všem nezávislé je bufík. Původní vykazoval chyby a něchtěl běžet. Vyměnil jsem ho za nový, který fungoval dvě spuštění a pak začal házet různé chyby. Jednou svíčka, podruhé palivo, potřetí motor ventilátoru. Tak jsem ho odpojil s tím, že třeba závadu způsobuje on nebo jeho vedení, ale nezpůsoboval.
Co s tím je teď, po týdnu v Citroenu nevím. Nejspíš v neděli dopoledne si auto dotáhnu zase domů a pak budu dumat. Mimochodem, i přes tuhle závadu a trvale svítící kontrolku samodiagnostiky autu fungují posilovače (řízení i brzd) i elektrické topení. Ale nejde nabíjet a nechce jezdit.
V tuhle chvíli pracuji s myšlenkou, že se pokusím přes měření pomocí tchánových elektrikářských nástrojů zjistit možná "probíjení" (vadnou izolaci, vodu v konektorech nebo v součástkách a pokud se přes tohle nikam nedostanu, budu hledat jiná řešení. Ve hře je i zrušení auta, pokud by mne oprava měla opravdu vyjít na 100 tis. I oprava za 50 tis. je dost limitní, když vezmu v úvahu věk auta a jeho pravděpodobnou životnost bez dalších velkých investic.
Co se týče projevů, z počátku to bylo naprosto nahodile a při různých způsobech jízdy i ostatních podmínek. Ony ty kontrolky neskákaly obě najednou, aspoň v poslední fázi projevů závady (to svítil jen vikřičník a želva se rozsvítila jen v případě zmačknutí pedálu akcelerace). To, co blblo a je na všem nezávislé je bufík. Původní vykazoval chyby a něchtěl běžet. Vyměnil jsem ho za nový, který fungoval dvě spuštění a pak začal házet různé chyby. Jednou svíčka, podruhé palivo, potřetí motor ventilátoru. Tak jsem ho odpojil s tím, že třeba závadu způsobuje on nebo jeho vedení, ale nezpůsoboval.
Co s tím je teď, po týdnu v Citroenu nevím. Nejspíš v neděli dopoledne si auto dotáhnu zase domů a pak budu dumat. Mimochodem, i přes tuhle závadu a trvale svítící kontrolku samodiagnostiky autu fungují posilovače (řízení i brzd) i elektrické topení. Ale nejde nabíjet a nechce jezdit.
Re: Porucha C-Zero
Želva má tedy úplně normální projev a nejdená se o závadu. Některý z článků baterie už bude špatný a proto se při akceleraci rozsvítí želva.
Bufík se do auta dodělával. Pokud vím, tak originál z výroby neexistuje. Tudíž bude žít svým životem a nebude nijak spojený se sběrnicí auta a na závadu by neměl mít žádný vliv.
Takže teď už jen zjistit, proč svítí vykřičník. Seznam chyb lze bez problému vyčíst diagnostikou. Pokud v servisu nezvládnou ani tak základní věc, tak je nejvyšší čas to auto odvézt jinam.
Bufík se do auta dodělával. Pokud vím, tak originál z výroby neexistuje. Tudíž bude žít svým životem a nebude nijak spojený se sběrnicí auta a na závadu by neměl mít žádný vliv.
Takže teď už jen zjistit, proč svítí vykřičník. Seznam chyb lze bez problému vyčíst diagnostikou. Pokud v servisu nezvládnou ani tak základní věc, tak je nejvyšší čas to auto odvézt jinam.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Porucha C-Zero
Doporučuji načíst stav baterky. Mě se auto s vykřičníkem rozsvěcí kvůli slabému článku č.78. A to pokud padne o víc než 200mV pod ostatní články.
Začlo to taky celkem náhle. Baterku diagnostikuji přes OBDlinkMX+(3000Kč z Amazonu) a apkou Canion to vidím (viz. téma rekalibrace baterie).
Bez tohoto vybavení bych už s elektromobilitou švihnul. Bohužel jsem docela zdaleka (Kutná Hora).
Začlo to taky celkem náhle. Baterku diagnostikuji přes OBDlinkMX+(3000Kč z Amazonu) a apkou Canion to vidím (viz. téma rekalibrace baterie).
Bez tohoto vybavení bych už s elektromobilitou švihnul. Bohužel jsem docela zdaleka (Kutná Hora).
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Nissan Leaf 30kWh 2016
Re: Porucha C-Zero
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
chochol: Asi jak píše "radex", může to být s velkou pravděpodobností slábnoucí baterkou. Už jsem tady na fóru popisoval případ kolegy, který má najeto téměř 180 tis. km a články celkem vyrovnané. Rozsvěcení želvy je i u něj normální, když více šlápne na pedál a také se mu želva rozsvěcí dříve, když má měně v baterce. Nyní už auto do velkého kopce jede max. 35km/hod. Dojezd je už žalostný a občas to nechce na AC nabíjet. Na DC to nabíjí (dle měření zde nedochází k balancování článků jako u AC nabíjení), ale bohužel po prvních pár minutách spadne rychlost nabíjení pouze na 1kW a tou nabíjet na DC je šílené.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Zdravím, páni kolegové.
Všechny rady a nápady beru v potaz. V servisu si naúčtovali 5 hodin diagnostiky á 1180,-. Dnes auto přijelo domů po vlastní ose.
Cestou jsem nabíjel na rychlonabíječce a teď nabíjím doma. Napíchnul jsem diagnostiku od kamaráda a kupodivu se na 10. pokus chytila. CanIon s ní sice nefunguje, ale univerzální celkem jo (i když nepřehledně). Podle ní jsou články rozhozené max. o 0,02V (3,91 - 3,93V) při 48% nabití, při 62% jsou všechny články na napětí 3,98V. Akorát teplota jednotlivých článků ukazuje nesmysly. Liché -49°C, sudé 69°C
.
Každopádně při diagnostice mi vyběhla zatím pouze chyba P1A44, což může být chyba kostry někde, ale také podle myimiev.com vlhkost pod víčkem kompresoru klimatizace. To by i odpovídalo tomu, že mi chtěli nabídnout celý kompresor klimatizace za 95 tis. Kč. Ještě budu dumat, ale aspoň už nejsem ve stádiu - konec mojí elektromobility.
Všechny rady a nápady beru v potaz. V servisu si naúčtovali 5 hodin diagnostiky á 1180,-. Dnes auto přijelo domů po vlastní ose.
Cestou jsem nabíjel na rychlonabíječce a teď nabíjím doma. Napíchnul jsem diagnostiku od kamaráda a kupodivu se na 10. pokus chytila. CanIon s ní sice nefunguje, ale univerzální celkem jo (i když nepřehledně). Podle ní jsou články rozhozené max. o 0,02V (3,91 - 3,93V) při 48% nabití, při 62% jsou všechny články na napětí 3,98V. Akorát teplota jednotlivých článků ukazuje nesmysly. Liché -49°C, sudé 69°C
.
Každopádně při diagnostice mi vyběhla zatím pouze chyba P1A44, což může být chyba kostry někde, ale také podle myimiev.com vlhkost pod víčkem kompresoru klimatizace. To by i odpovídalo tomu, že mi chtěli nabídnout celý kompresor klimatizace za 95 tis. Kč. Ještě budu dumat, ale aspoň už nejsem ve stádiu - konec mojí elektromobility.
Re: Porucha C-Zero
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Porucha C-Zero
Josef píše:Je otázka zda se jedno o ten kondenzátor. Např. na 3 straně odkazu na diskuzi je řešení úplně jiné:
Ahoj lidi,
problém je vyřešen a auto je zpět na silnici. Našel jsem člověka, který má zkušenosti s elektrickými vozidly. Podařilo se mu najít vadný obvod. Problémem byl čip, který měří napětí kondenzátoru - malý pod dvěma dvěma transformátory.
Dobrý den moc se omlouvám že obtěžuji ,ale zaujalo mě jak jste si poradil s problémem ,mám zavadu na komfortní jednotce a můj sevisák je odpůrce elektromobilů ,řekl at si koupim spalovák že to opravit nejde. Nebylo by možné abych požádala o kontakt na toho šikovného člověka co vám pomohl?
Re: Porucha C-Zero
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Zdravím.
Nejdříve by jsme měla uvést, že se nejedná o auto C-Zero.
Zadruhé, pokud vám tuto závadu diagnostikoval člověk co nechce, tak bych se nejdříve poohlédl po někom, kdo bude mít aspoň trošku zájem poruchu diagnostikovat.
Blinkry u el. auta a spalovacího auta jsou úplně totožné a není důvod neochotu svádět na to, že nerozumí pohonu na akumulátory.
Nejdříve by jsme měla uvést, že se nejedná o auto C-Zero.
Zadruhé, pokud vám tuto závadu diagnostikoval člověk co nechce, tak bych se nejdříve poohlédl po někom, kdo bude mít aspoň trošku zájem poruchu diagnostikovat.
Blinkry u el. auta a spalovacího auta jsou úplně totožné a není důvod neochotu svádět na to, že nerozumí pohonu na akumulátory.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)