Porucha C-Zero

Moderátor: Josef

chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod chochol » stř 09. bře 2022 10:05:16

Ahoj, kolegové.

Tak po diagnostice je v tuto chvíli jen podežření na vadný kompresor klimatizace. Diagnostika je teď za 6 tis. a není jisté, že je to ono.

Takže dodiagnostikovat (doměřit) může stát ještě cca 10 tis. aby byla jistota závady. Kompresor klimatizace (je prý v celku s motorem) stojí 90 tis. Kč. Taková investice téměř určitě postrádá smysl. :roll:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Josef » stř 09. bře 2022 11:50:40

Moc nevěřím, že by tohle zpusobovalo závadu padání do želvy a ztrátu výkonu auta....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Lama » stř 09. bře 2022 12:54:06

chochol píše:Ahoj, kolegové.

Tak po diagnostice je v tuto chvíli jen podežření na vadný kompresor klimatizace. Diagnostika je teď za 6 tis. a není jisté, že je to ono.

Takže dodiagnostikovat (doměřit) může stát ještě cca 10 tis. aby byla jistota závady. Kompresor klimatizace (je prý v celku s motorem) stojí 90 tis. Kč. Taková investice téměř určitě postrádá smysl. :roll:

Jako že jste zaplatil 6 tisíc Kč ? Připojení a vyčtení závad by snad mělo být za 600,-Kč...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Radovan » stř 09. bře 2022 13:36:58

asi stejný nesmyls, které tvrdili kolegovi u Iona. A taky ho natahovali s penězi za diagnostiku. Ale tahle pálka za ni je fakt nesmysl.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod chochol » stř 09. bře 2022 13:59:43

Tak ještě jsem je nezaplatil, ale nebylo to pouhé napíchnutí na OBD. Auto proměřovali a načítali z centrály, protože prvnotní diagnostika toho moc neukázala. Rýpají se v tom autě 3. den. Diagnóza je to stejně nejistá, takže ani shánění ND z druhé ruky v tuhle chvíli nedává moc smysl, když nevím, zda to tím opravdu je.

Co mi říkal technik, tak tam asi v motoru klimatizace (nebo na jeho obvodu) , ale tyk možná v trakčním motoru pravděpodobně dochází k jiskření a, aby se to opravdu potvrdilo, bude třeba spousta dalších měření. Nicméně k nějakým zkratům tam dochází téměř jistě, protože před odtahem blbly i věci "nezávislé" na trakčních obvodech v autě.

Bohužel nejsem časově, znalostně ani vybavením tak zdatný, abych se v tom porýpal sám. Pravděpodobně to tedy pro mne a hlavně manželku znamená konec "levné" a tiché mobility. Jiný starší elektromobil může být podobná past a nový je pro mne v tuhle chvíli naprosto nedostupný.
Naposledy upravil(a) chochol dne stř 09. bře 2022 14:09:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Radovan » stř 09. bře 2022 14:07:36

Zkuste se poptat kolegů, viz SZ,
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Lama » stř 09. bře 2022 19:13:20

Já se jednou u Vectry natrápil..., občas to při jízdě do kopce přestalo jet, stejně tak při předjíždějí na dálnici najednou jako když vypnu klíček a když jsem zastavil u krajnice, tak jsem normálně nastartoval a pokračoval v jízdě. Nakonec to byla špatná kostra!!! Těch měděných propletených lanek které spojují jednotlivé části je tam několik a od soli hodně trpí. Prostě zkusit proměřit kostru.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod dracekvo » čtv 10. bře 2022 14:58:43

Není tu pořádně popsáno chování závady.
Ty kontrolky se rozsvítí vždy obě najednou?
Rozsvěcí se při nějakém způsobu jízdy (akcelerace, brždění, plynulá jízda)? Na stejné trase se rozsvítí na podobných místech, nebo je toto chování zcela náhodné?
Co znamené že blbli i některé věci nezávislé na trakčním obvodu?
V autě je vše propojené přes sběrnici. Dokonce i to blbé rádio. Tak on to klidně může způsobovat i nějaký zoxidovaný konektor, nebo ta kostra, jak už bylo zmíněno.

V motoru nic jiskřit nemůže. Hlavní trakční motor je bezuhlíkový. Jak motor kompresoru klimatizace to netuším.
Pokud tam něco jiskří, tak někde bude povolená svorka. Nicméně, něco takového je těžké vykoukat i pro fachmany, kteří určitý typ auta znají do šroubku. Pochybuju, že to zjistí nějaký servis, který ani není schopný vyčíst závady, natož někdo přes nějakou vzdálenou diagnostiku z centrály.

A kompresor se za jízdy nespíná (pokud ho mám vypnutý), tak by neměl mít na jízdu žádný vliv i za předpokladu, že je vadný.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod chochol » čtv 10. bře 2022 23:32:16

dracekvo, Radovan, Lama. Děkuji za nápady.

V tuhle chvíli pracuji s myšlenkou, že se pokusím přes měření pomocí tchánových elektrikářských nástrojů zjistit možná "probíjení" (vadnou izolaci, vodu v konektorech nebo v součástkách a pokud se přes tohle nikam nedostanu, budu hledat jiná řešení. Ve hře je i zrušení auta, pokud by mne oprava měla opravdu vyjít na 100 tis. I oprava za 50 tis. je dost limitní, když vezmu v úvahu věk auta a jeho pravděpodobnou životnost bez dalších velkých investic.

Co se týče projevů, z počátku to bylo naprosto nahodile a při různých způsobech jízdy i ostatních podmínek. Ony ty kontrolky neskákaly obě najednou, aspoň v poslední fázi projevů závady (to svítil jen vikřičník a želva se rozsvítila jen v případě zmačknutí pedálu akcelerace). To, co blblo a je na všem nezávislé je bufík. Původní vykazoval chyby a něchtěl běžet. Vyměnil jsem ho za nový, který fungoval dvě spuštění a pak začal házet různé chyby. Jednou svíčka, podruhé palivo, potřetí motor ventilátoru. Tak jsem ho odpojil s tím, že třeba závadu způsobuje on nebo jeho vedení, ale nezpůsoboval.

Co s tím je teď, po týdnu v Citroenu nevím. Nejspíš v neděli dopoledne si auto dotáhnu zase domů a pak budu dumat. Mimochodem, i přes tuhle závadu a trvale svítící kontrolku samodiagnostiky autu fungují posilovače (řízení i brzd) i elektrické topení. Ale nejde nabíjet a nechce jezdit. :|
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod dracekvo » pát 11. bře 2022 7:51:37

Želva má tedy úplně normální projev a nejdená se o závadu. Některý z článků baterie už bude špatný a proto se při akceleraci rozsvítí želva.
Bufík se do auta dodělával. Pokud vím, tak originál z výroby neexistuje. Tudíž bude žít svým životem a nebude nijak spojený se sběrnicí auta a na závadu by neměl mít žádný vliv.

Takže teď už jen zjistit, proč svítí vykřičník. Seznam chyb lze bez problému vyčíst diagnostikou. Pokud v servisu nezvládnou ani tak základní věc, tak je nejvyšší čas to auto odvézt jinam.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
radex
Příspěvky: 21
Registrován: pát 11. čer 2021 7:41:59
Bydliště: Kutná Hora

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod radex » pát 11. bře 2022 10:10:02

Doporučuji načíst stav baterky. Mě se auto s vykřičníkem rozsvěcí kvůli slabému článku č.78. A to pokud padne o víc než 200mV pod ostatní články.
Začlo to taky celkem náhle. Baterku diagnostikuji přes OBDlinkMX+(3000Kč z Amazonu) a apkou Canion to vidím (viz. téma rekalibrace baterie).
Bez tohoto vybavení bych už s elektromobilitou švihnul. Bohužel jsem docela zdaleka (Kutná Hora).
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Josef » pát 11. bře 2022 10:45:29

Info k OBDII pro C-Zero je tady

http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?t=365
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Lama » pát 11. bře 2022 10:52:30

chochol: Asi jak píše "radex", může to být s velkou pravděpodobností slábnoucí baterkou. Už jsem tady na fóru popisoval případ kolegy, který má najeto téměř 180 tis. km a články celkem vyrovnané. Rozsvěcení želvy je i u něj normální, když více šlápne na pedál a také se mu želva rozsvěcí dříve, když má měně v baterce. Nyní už auto do velkého kopce jede max. 35km/hod. Dojezd je už žalostný a občas to nechce na AC nabíjet. Na DC to nabíjí (dle měření zde nedochází k balancování článků jako u AC nabíjení), ale bohužel po prvních pár minutách spadne rychlost nabíjení pouze na 1kW a tou nabíjet na DC je šílené.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod chochol » ned 13. bře 2022 15:43:23

Zdravím, páni kolegové.

Všechny rady a nápady beru v potaz. V servisu si naúčtovali 5 hodin diagnostiky á 1180,-. Dnes auto přijelo domů po vlastní ose.

Cestou jsem nabíjel na rychlonabíječce a teď nabíjím doma. Napíchnul jsem diagnostiku od kamaráda a kupodivu se na 10. pokus chytila. CanIon s ní sice nefunguje, ale univerzální celkem jo (i když nepřehledně). Podle ní jsou články rozhozené max. o 0,02V (3,91 - 3,93V) při 48% nabití, při 62% jsou všechny články na napětí 3,98V. Akorát teplota jednotlivých článků ukazuje nesmysly. Liché -49°C, sudé 69°C
.
Každopádně při diagnostice mi vyběhla zatím pouze chyba P1A44, což může být chyba kostry někde, ale také podle myimiev.com vlhkost pod víčkem kompresoru klimatizace. To by i odpovídalo tomu, že mi chtěli nabídnout celý kompresor klimatizace za 95 tis. Kč. Ještě budu dumat, ale aspoň už nejsem ve stádiu - konec mojí elektromobility.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod dracekvo » ned 13. bře 2022 17:07:56

http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/on ... 300ENG.HTM

Tady je celý postup diagnostiky této poruchy.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
zuzana
Příspěvky: 3
Registrován: ned 10. dub 2022 21:09:09

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod zuzana » pon 11. dub 2022 13:50:26

Josef píše:Je otázka zda se jedno o ten kondenzátor. Např. na 3 straně odkazu na diskuzi je řešení úplně jiné:

Ahoj lidi,

problém je vyřešen a auto je zpět na silnici. Našel jsem člověka, který má zkušenosti s elektrickými vozidly. Podařilo se mu najít vadný obvod. Problémem byl čip, který měří napětí kondenzátoru - malý pod dvěma dvěma transformátory.


Dobrý den moc se omlouvám že obtěžuji ,ale zaujalo mě jak jste si poradil s problémem ,mám zavadu na komfortní jednotce a můj sevisák je odpůrce elektromobilů ,řekl at si koupim spalovák že to opravit nejde. Nebylo by možné abych požádala o kontakt na toho šikovného člověka co vám pomohl?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod Josef » pon 11. dub 2022 17:22:04

Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha C-Zero

Příspěvekod dracekvo » pon 11. dub 2022 19:36:12

Zdravím.
Nejdříve by jsme měla uvést, že se nejedná o auto C-Zero.
Zadruhé, pokud vám tuto závadu diagnostikoval člověk co nechce, tak bych se nejdříve poohlédl po někom, kdo bude mít aspoň trošku zájem poruchu diagnostikovat.
Blinkry u el. auta a spalovacího auta jsou úplně totožné a není důvod neochotu svádět na to, že nerozumí pohonu na akumulátory.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)