Porucha C-Zero
Moderátor: Josef
Porucha C-Zero
Zdarec kolegové,prosím o pomoc při odstranění poruchy našeho C-zera.Rozsvítila se mi kontrolka žlutého autíčka s vykřičníkem.Diagnostika našla závadu P1A15 závada nabíjení kondenzátoru.Prošel jsem všechny pojistky a nikde nic.Nevím co s tím
Nestalo se to už někomu tady?
Nestalo se to už někomu tady?
Re: Porucha C-Zero
Fandor: Servis proměří, nebo rovnou vymění kapacitní kondenzátor.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Servis???Tak to bude stat jako pul auta
Re: Porucha C-Zero
Projdi si to vlákno tam to řeší co je příčinou...
Re: Porucha C-Zero
No prošel jsem to ale nejsem z toho dvakrat chytrý.Ten překladač na chromu tomu taky dvakrat nepomáhá.Je tam taky spousta elektrikářský značek a všeho možného a tomu já vůbec nerozumím.
Re: Porucha C-Zero
Já jsem to prolétl jen v rychlosti.
Ale nepíšou tam něco o tom, že hlavní příčinou nenabíjení kondenzátoru je špatný výkonový rezistor? Ono těžko radit, těch příčin může být víc. Chtělo by to proměřit napětí na těch jednotlivejch věcech. Ale to musí dělat někdo, kdo tomu třošku rozumí. Je tam 360V DC.
Ale nepíšou tam něco o tom, že hlavní příčinou nenabíjení kondenzátoru je špatný výkonový rezistor? Ono těžko radit, těch příčin může být víc. Chtělo by to proměřit napětí na těch jednotlivejch věcech. Ale to musí dělat někdo, kdo tomu třošku rozumí. Je tam 360V DC.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Porucha C-Zero
No právě,já tomu nerozumím vůbec.Jedině snad kámoši tady z okolí co mají taky elektro auta.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Porucha C-Zero
Jestli to jezdí, tak bych to neřešil třeba to časem zhasne.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Porucha C-Zero
No právě že to nejezdí a já potřebuji celkem hodně aby to jezdilo.
Re: Porucha C-Zero
Tak C-zero stále nejede.V Opavě v citroenu s tím nemají žádné zkušenosti,v peugeotu mi taky nepomohli,prý jejich diagnostika nefunguje na citroenu.A tak jsem zavolal do prahy do citroenu a tam mi poradili Kodekar ostrava,volám tam a servisní technik mi říká není problém ať auto přivezu ale hned mne upozornil že při opravě elektromobilu účtujou sazbu za normohodinu 3600,-s dph.No tak jsem mu poděkoval a zavěsil.Takže jsem tam kde jsem byl.Když jsem auto kupoval byl jsem nadšený že jezdím zeleně a nečmoudím po městě ale teď jsem znechucený,znechucený jak jsem naletěl.Prolhané automobilky vyrobí boží ekologické auto,všude ho propagují a tlačí lidem do hlavy nesmysly jak to není super ale pak přijde jedna malá porucha a je po všem.Neumí to nikdo opravit,každý v servisu na to hledí jak z jara a nebo si naučtujou nekřesťanské prachy za rádoby opravu a taky vědí houby.Modlím se ať se to opraví a hned to letí z baráku.Vživotě nikdy nechci elektromobil ani vidět.Zlatá škoda 120.Na té si šikovný člověk opraví všechno sám.
Re: Porucha C-Zero
Fandor: Psal jsem Vám nahoře "Servis proměří, nebo rovnou vymění kapacitní kondenzátor." Mělo by to jít hladce ale všechno něco stojí a pokud nechcete dát peníze servisu, musíte hledat nějakého garážistu. Zkuste Radovana, mohl by Vám poradit koho v okolí kontaktovat. Nebo hledejte na zahraničních fórech a zkuste to řešit sám. Díly koupíte v Polsku. Nebo to prodáte nepojízdné, protože, když si spočítáte co dáte za opravu v servisu, tak pak to prodávat bude nula od nuly...
Ten servis ale může také stát necelou normohodinu... , předem by Vám měly dát cenu, přes kterou mohou jít cca 10%, pokud se nechcete špinit. Bych se jich zeptal na předběžnou cenu.
Ten servis ale může také stát necelou normohodinu... , předem by Vám měly dát cenu, přes kterou mohou jít cca 10%, pokud se nechcete špinit. Bych se jich zeptal na předběžnou cenu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Je otázka zda se jedno o ten kondenzátor. Např. na 3 straně odkazu na diskuzi je řešení úplně jiné:
Ahoj lidi,
problém je vyřešen a auto je zpět na silnici. Našel jsem člověka, který má zkušenosti s elektrickými vozidly. Podařilo se mu najít vadný obvod. Problémem byl čip, který měří napětí kondenzátoru - malý pod dvěma dvěma transformátory.
Nejsem si jistý, jaké jsou jeho specifikace. Nemám kvalitní obrázek, abych to hledal v google.
Důležité je to, že měří napětí a posílá nesprávné data do ECU, ale na první pohled to vypadalo, že fungoval tak, jak má.
Následně bych se ještě podíval na odkaz, který referuje problém s odpory na desce
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... =40#p40858
Asi by bylo ideální sehnat někde tuhle desku, nebo ji upravit.
Ahoj lidi,
problém je vyřešen a auto je zpět na silnici. Našel jsem člověka, který má zkušenosti s elektrickými vozidly. Podařilo se mu najít vadný obvod. Problémem byl čip, který měří napětí kondenzátoru - malý pod dvěma dvěma transformátory.
Nejsem si jistý, jaké jsou jeho specifikace. Nemám kvalitní obrázek, abych to hledal v google.
Důležité je to, že měří napětí a posílá nesprávné data do ECU, ale na první pohled to vypadalo, že fungoval tak, jak má.
Následně bych se ještě podíval na odkaz, který referuje problém s odpory na desce
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... =40#p40858
Asi by bylo ideální sehnat někde tuhle desku, nebo ji upravit.
Naposledy upravil(a) Josef dne stř 13. led 2021 10:37:53, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Buď se v té elektrice člověk vyzná a nebo má kámoše, kteří se v ní vyznají a nebo platí předražené značkové servisy, které se v tom nevyznají
V každém případě pořídit si elektromobil a myslet si, že bude bezporuchový je slušně řečeno velmi naivní představa.
V každém případě pořídit si elektromobil a myslet si, že bude bezporuchový je slušně řečeno velmi naivní představa.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Porucha C-Zero
Servis tohle vůbec nedá, dnes jsou jen měniči, tedy vymění celou desku a hotovo (odhaduju tak za 80 tisíc). Šikovných lidí moc není, ale ten kdo dělá s elektronikou by to zvládl. Když někdo chce 3500,- Kč za hodinu práce je zlodějna a Kodecar zrovna nemá pozitivní reference. Všechno se může rozbít, zvláště první modely aut to ještě nemají vychytané a to je typické pro takové závady.
Beru to jako vyřešenou závadu a tohle někdo udělá za pár korun
Beru to jako vyřešenou závadu a tohle někdo udělá za pár korun
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Porucha C-Zero
Já se teda v elektrice vyznám, ale pustil bych se do toho jen v nouzi nejvyšší, protože je to o čase a studiu, nejsem zas takový genius, aby hned šáhnul a na první dobrou to opravil. Ale je tu dost fór kde se to probírá, tak s tím problém nebude.
Ale osobně jsem Mieva prodal 1/2 roku před koncem záruky (abych nebyl popotahovanej za případnou skrytou vadu) a takhle to budu dělat s každým EV co budu mít (pro jistotu).
Používat moderní EV po záruční době je ryziko, neříkám že to je špatně ,ale buď jsem v tom kovanej na 100% , nebo to auto beru jen na dojetí a případný rozpárání kvůli baterkám.
A autorizovaný servis po záruce je na ev ,ale i moderní spalovák už úplná blbost.
Ale osobně jsem Mieva prodal 1/2 roku před koncem záruky (abych nebyl popotahovanej za případnou skrytou vadu) a takhle to budu dělat s každým EV co budu mít (pro jistotu).
Používat moderní EV po záruční době je ryziko, neříkám že to je špatně ,ale buď jsem v tom kovanej na 100% , nebo to auto beru jen na dojetí a případný rozpárání kvůli baterkám.
A autorizovaný servis po záruce je na ev ,ale i moderní spalovák už úplná blbost.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Porucha C-Zero
Ideální by bylo to vyměnit, nicméně dá se tomu pomoci tou úpravou odporem, který vlastně zvýší zisk operačního zesilovače (zvýší se výst. napětí) a tak zmizí popisovaná závada překlenutím odporu 100 kOhm mezi piny 2 a 6 tím odporem 2 MOhm a tím se sníží celková hodnota odporu na 95 kOhm. Operační zesilovač je AD8677. Evidentně tam dochází k nějaké teplotní závislosti a stárnutím odporů se začně projevovat ta uvedená závada.
https://docs.rs-online.com/606c/0900766b80e43a00.pdf
https://docs.rs-online.com/606c/0900766b80e43a00.pdf
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Citigo e IV píše:A autorizovaný servis po záruce je na ev ,ale i moderní spalovák už úplná blbost.
S tím bych úplně nesouhlasil. Já pokud budu kupovat EV, tak spíš počítám ojetinu, jsem socka A počítám teda, že to auto bude mít solidní a dostupný servis. Nevím, proč bych měl chodit ke garážistovi s autem třeba 5 let starým? Předpokládám teda, že to bude solidnější značka než tento uváděný model a i přístup servisu bude lepší. Protože platit 3500 KČ/hod. za servis obyčejného Citroenu mi přijde zlodějina, tolik jsem neplatil za Volvo ani za Lexuse.
Jinak, poslední dvě auta, obě jako ojetina 5 let stáří, vyšší střední třída (Volvo, Lexus) a s oběmi jsem chodil (chodím) do autorizáku, nevidím v tom problém. Pak auto spíš dobře dál prodám, když má jasnou historii. Ale záleží co... když jsem kupoval starou Mazdu 6 za 100 tis., tam už jsem na to kašlal, nalítal 60 tis za necelé tři roky a střelil do Áček za 60
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Porucha C-Zero
TAk na běžný servis, opravy po nehodě, když to kreje pojištovna to ano na to autorizák stačí ,ale když se něco pochouchá , tak by jste se podle mě nedoplatil ani u Lexuse a jel by jste do nezávislého servisu (do garáže) třeba vyměnit článek v baterce, protože autorizák by Vám dal celou.
Osobně s tím mám zkušenost, když mě chtěli vymenit celou on board nabíječku na Niru za 150 tis. Kč kvůli závadě v nabíjecím portu . Nakonec jsem na to přišel a opravil sám, dokonce ani nebyla možnost vyzkoušel jinou nabíječku , jen trvali na svém objednat novou když to nenabíjí přece ..
Můžu ukázat fotky rozebral jsem nabíječ do šroubku proměřil můstky a IGBT tranzistory a zjistil , že vše OK, že prostě nabíjet umí a podle schémat
jsem šel dál až to bylo relé na zamykání kabelu. A proč by si někdo kdo ví o co jde říci 3500 Kč na hodinu za hodku , dvě to opraví, za novej výkonovej modul s praci na zero by dal třeba 100-150 tis?
Já třeba potřebuju jezdit a né ležet pod autem a tak nedoporučiji EV po záruce , mimo vozu za super peníze na tzv. dojetí
Osobně s tím mám zkušenost, když mě chtěli vymenit celou on board nabíječku na Niru za 150 tis. Kč kvůli závadě v nabíjecím portu . Nakonec jsem na to přišel a opravil sám, dokonce ani nebyla možnost vyzkoušel jinou nabíječku , jen trvali na svém objednat novou když to nenabíjí přece ..
Můžu ukázat fotky rozebral jsem nabíječ do šroubku proměřil můstky a IGBT tranzistory a zjistil , že vše OK, že prostě nabíjet umí a podle schémat
jsem šel dál až to bylo relé na zamykání kabelu. A proč by si někdo kdo ví o co jde říci 3500 Kč na hodinu za hodku , dvě to opraví, za novej výkonovej modul s praci na zero by dal třeba 100-150 tis?
Já třeba potřebuju jezdit a né ležet pod autem a tak nedoporučiji EV po záruce , mimo vozu za super peníze na tzv. dojetí
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Porucha C-Zero
No možná to prehodnotím. Majitelé EV pořád píšou, že nepotřebuje servis a že se nemá co pokazit, tak jsem z toho blázen A když se pokazí, očekávám, že to servis za rozumnou cenu dokáže spravit. Je pro mě neakceptovateľné, abych si koupil poměrně drahé EV jako ojetinu třeba 5 let a pak se bál, že mi něco odejde a auto na odpis. Taky nechci pod tím ležet, chci a potřebuji jezdit a když už, tak servis. S Volvem ani s Lexusem to problém nebyl nikdy, oprava do několika dnů, bez problémů a v pohodě. U Lexusu teda zatím za 60 tis jenom garancky plus PP náboj kola (I to jsem řešil v autorizáku) , jinak nic. Hybridní soustava a baterka pořád v záruce, 10 let bez omezení km.
Asi jsem rozmazlený, když podobnou úroveň očekávám i od servisu EV.
Asi jsem rozmazlený, když podobnou úroveň očekávám i od servisu EV.