Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » pát 19. čer 2020 13:52:24

Již delší dobu mého tátu přesvědčuju, aby si pořídil mírně ojetý elektromobil a pro jeho potřeby mi nejlépe vychází jedno z trojčat.
Našel jsem inzerát na (podle fotek a popisu) velmi zachovalého Peugeota Iona a jsem na zítra domluvený s prodejcem na prohlídku a testovací jízdu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/119651387/peugeot-ion.php
Na co bych si měl dát pozor vzhledem na skryté závady? Jakou aplikaci mám použít na kontrolu stavu baterií? Jakými vadami toto auto nejčastěji trpí?
Je to ročník výroby 2016 a má najeto 33tisíc km.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pát 19. čer 2020 14:46:50

Pokud je to 2016 rokem výroby i uvedením do provozu tak cena hezká. Auto v modré je moc krásné. Baterky by to chtělo proměřit, ale do Příbrami se kolegovi z Ostravy chtít nebude, zkusit kontaktovat do soukromé zprávy majitele Ionů/zer/iMiev zde na elektroforu, zda někdo bydlí poblíž,, má ten dražší OBDII za +-4 tisíce a umí s Canion aplikací. To řekne o autě nejvíce. Jinak se projet, zkusit zrychlení a všechny krizové stavy (jak zabírá brzda, ABS, ESP....), jak dobře nabíhá klima/topení, kolik ukazuje úbytek dojezdu, zda vše svítí, stírá, bliká. Úplně nejlépe převzít nabité a zkusit během 3 hodin vyjezdit do nuly.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 17:00:07

Karel píše:Již delší dobu mého tátu přesvědčuju, aby si pořídil mírně ojetý elektromobil a pro jeho potřeby mi nejlépe vychází jedno z trojčat.
Našel jsem inzerát na (podle fotek a popisu) velmi zachovalého Peugeota Iona a jsem na zítra domluvený s prodejcem na prohlídku a testovací jízdu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/119651387/peugeot-ion.php
Na co bych si měl dát pozor vzhledem na skryté závady? Jakou aplikaci mám použít na kontrolu stavu baterií? Jakými vadami toto auto nejčastěji trpí?
Je to ročník výroby 2016 a má najeto 33tisíc km.

Až na tu cenu 260tis. ...to je hodně, to jste mohl koupit od "Spataka" iMiEVa i s bufíkem levněji (nebo ode mého ještě levněji).
MiEV je nejlepší z trojčat s dálkovým ovládáním a + 2 stupně rekuperace navíc, vyhřívání obou sedadel a další věci. Navíc tyto nové iOny i Zera mají baterku pouze 14,5 oproti MiEVu, který má 16kWh a tím i dojez 160km.
Pokud chcete, měřil jsem a testoval všechny tři a do Příbrami to mám 90 km. Cena je ale fakt hodně, to si můžete koupit toho nového černého s nájezdem 300 km. Myslím ale, že je lepší už koupit za stejné peníze eUP! nebo připlatit a jít do eCitiga.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pát 19. čer 2020 18:46:57

Záleží odkud chce auto tahat. 260 u auta z mobile.de je hodně, ale u české nabídky? Na bazoši nic, na sauto Zero 2012, 21 tis. km 229 tis. Kč, pak Ion 2011 27 tis. km, 249 tis.Kč, za 260 jsou tam 2013 a 2014 Fiaty 500e a o trochu víc staré eUPy 2014 a 2015. Na automodulu Zero a Ion 290 a 300 tisíc roky 2015 a 2016.
Pravda našel jsem i dva iMievy za pár stovek :) :
https://aukro.cz/taxi-sveta-tokyo-2010- ... 6968635949
https://aukro.cz/mitsubishi-i-miev-2012 ... 6924291708
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 18:55:47

Radovan píše:Záleží odkud chce auto tahat. 260 u auta z mobile.de je hodně, ale u české nabídky? Na bazoši nic, na sauto Zero 2012, 21 tis. km 229 tis. Kč, pak Ion 2011 27 tis. km, 249 tis.Kč, za 260 jsou tam 2013 a 2014 Fiaty 500e a o trochu víc staré eUPy 2014 a 2015. Na automodulu Zero a Ion 290 a 300 tisíc roky 2015 a 2016.
Pravda našel jsem i dva iMievy za pár stovek :) :
https://aukro.cz/taxi-sveta-tokyo-2010- ... 6968635949
https://aukro.cz/mitsubishi-i-miev-2012 ... 6924291708

To jsou vše ceny za auta, která jsou tam již i několik let..., takže realita je někde jinde. "Spetak" psal na Hybridu, že toho MiEVa prodal za 239tis. a ten můj se prodal ještě o kus levněji. Takže reálný prodej tohoto kusu vidím tak kolem 200tis. ,max. 220tis. Není tam vidět ani WIN a myslím si, že to ani nebude 2016 výroba, ale uvedení do provozu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » pát 19. čer 2020 19:27:47

Tak záleží na kolik by byl ochotný jít s tím modrým..přijde mi že 240tis by byla rozumná cena.. Jinak tenhle taky vypadá dobře - https://auto.bazos.cz/inzerat/121125893 ... omobil.php
ALe já osobně moc nemusím černá auta - v létě je v tom vedro :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » pát 19. čer 2020 19:59:57

A to se moc nikde nezmiňuje, v zimě větší zima. Jestli tomu dobře rozumím, tak to je funglovka bez značek model 2017, zřejmě někde stál?

r.v. 12/2018, kapacita baterie 14,5 kWh, najeto 300 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » pát 19. čer 2020 21:13:47

Lama píše:
Karel píše:Již delší dobu mého tátu přesvědčuju, aby si pořídil mírně ojetý elektromobil a pro jeho potřeby mi nejlépe vychází jedno z trojčat.
Našel jsem inzerát na (podle fotek a popisu) velmi zachovalého Peugeota Iona a jsem na zítra domluvený s prodejcem na prohlídku a testovací jízdu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/119651387/peugeot-ion.php
Na co bych si měl dát pozor vzhledem na skryté závady? Jakou aplikaci mám použít na kontrolu stavu baterií? Jakými vadami toto auto nejčastěji trpí?
Je to ročník výroby 2016 a má najeto 33tisíc km.

Až na tu cenu 260tis. ...to je hodně, to jste mohl koupit od "Spataka" iMiEVa i s bufíkem levněji (nebo ode mého ještě levněji).
MiEV je nejlepší z trojčat s dálkovým ovládáním a + 2 stupně rekuperace navíc, vyhřívání obou sedadel a další věci. Navíc tyto nové iOny i Zera mají baterku pouze 14,5 oproti MiEVu, který má 16kWh a tím i dojez 160km.
Pokud chcete, měřil jsem a testoval všechny tři a do Příbrami to mám 90 km. Cena je ale fakt hodně, to si můžete koupit toho nového černého s nájezdem 300 km. Myslím ale, že je lepší už koupit za stejné peníze eUP! nebo připlatit a jít do eCitiga.


Tak to je pro mě novinka s tou kapacitou baterie, to měly Iony a Zera vždy menší než Mievy nebo až od určitého ročníku?
Jaká je vlastně záruka na baterii?
Ta rekuperace se snad dá taky zařídit úpravou krytu řadící páky, jak jsem pochopil ne?
Výhřev sedadel je taky specialitou Mieva nebo je to u ostatních za příplatek?
Děkuji za nabídku proměření baterie, pokud to bude aktuální, určitě budu moc rád, když to ještě před uzavřením kupní smlouvy skoukne odborník.
Cenu budu řešit až jako poslední, pokud se bude auto líbit a rozhodneme se pro koupi, ale chtěl bych se dostat alespoň na 220t.
Je to pro chudého důchodce, který bude mít minimální roční nájezd (cca do 5 tisíc km max), nejvíc popojíždění po městě (doktoři, nákup, občas 30km nebo max 80km mimo Prahu). Auto bude parkované v garáži. Tento typ auta se tátovi designově i praktičností líbí, na to jak malé to auto vypadá zvenku, o to víc praktické je uvnitř. A oproti ostatním takto velkým elektromobilům to má vyšší posez. Bohužel ho táta ale ještě nikdy neviděl na živo, a to už jsme spolu byli dvakrát na e-salonu:-)
Fiat 500e se mu moc nelíbí a není tak praktický. E-Up i Citigo jsou sice modernější, ale nelíbí se mu tolik a jsou většinou dražší.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 21:43:10

Karel píše:
Tak to je pro mě novinka s tou kapacitou baterie, to měly Iony a Zera vždy menší než Mievy nebo až od určitého ročníku?
---
V počátcích všichni stejně 16, ale staré baterie. Pak kolem roku 2013 jsou montovány lepší baterie ale 14,5, které by měly zajistit stejný dojezd jako staré šestnáctky. U MiEva zachovali stále 16 a tím mu prodloužili dojezd ze 150 na 160 km.

Jaká je vlastně záruka na baterii?
---
Většinou 5 let, ale také nic, záleží odkud to je případně přitaženo.

Ta rekuperace se snad dá taky zařídit úpravou krytu řadící páky, jak jsem pochopil ne?
---
ANO

Výhřev sedadel je taky specialitou Mieva nebo je to u ostatních za příplatek?
---
Má pouze MiEV, ostatní pouze u řidiče.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod dracekvo » pát 19. čer 2020 22:39:37

No s tím dojezdem 160km bych moc nepočítal. To je spíš nějaký papírový vlhký sen.

JInak 260 tis bych za imiev teda nedal.
Za ty peníze raději něco takového.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 23:28:12

dracekvo píše:No s tím dojezdem 160km bych moc nepočítal. To je spíš nějaký papírový vlhký sen.

JInak 260 tis bych za imiev teda nedal.
Za ty peníze raději něco takového.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list

Ano, 160 km je papirovy dojezd.
Toho modreho eUP!a prodavaji uz nekolik let...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » sob 20. čer 2020 5:31:19

Pokud to má být levné, pak bych zapátral spíše v Německu, tady to je až na vyjímky vždy dražší. Specializuje se na to u nás řada firem, kteří to celé zařídí včetně dovozu, pokud si s tím člověk neumí poradit sám.

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 19780.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 39678.html

Pokud bych chtěl auto rozumné velikosti a za cenu kolem 260 tis. tak bych šel do Nissan Leaf, dal bych si jen pozor na stav baterie (alespoň 11 dílků) např.

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 51755.html

Tady je povídání o kapacitě baterií Nissanů, jak vidno, nemusí být kapacita 30 kWh žádná výhra, jak se říká někdy méně je více.: https://www.carswithcords.net/2018/05/7 ... rship.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » sob 20. čer 2020 8:54:02

Mobile.de je prostě jiná třída. U nás najde vyhledávač 300 elektromobilů, tam na 1 serveru 37.000. Tomu odpovídá i šíře nabídky a nízké ceny. Z těch firem, co tomu i rozumí a dělají to už dlouho, třeba Vgroup Kladno.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » sob 20. čer 2020 9:05:23

Já bych to auto klidně koupil přes mobile nebo autoscout a dovezl ho po vlastní ose, v tom problém není. Jen potřebuju, aby si to táta nejdřív v reálu vyzkoušel a osahal. Nechci ho tahat někam daleko a k Příbrami jezdíme pravidelně na chatu, takže to spojíme s touto cestou. Dnes to ale stejně nevyjde kvůli počasí, takže jsme tu prohlídku Peugeota Iona odložili až na příští týden. Alespoň budu mít víc času nasát víc informací o tomhle elektromobilu:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » sob 20. čer 2020 9:13:08

Co se týká ceny, tak 260t je samozřejmě za tento typ elektromobilu dost. Kupní cena se sice bude řešit až nakonec, ale samozřejmě to bude pro mého tátu hodně důležitý faktor, který může rozhodnout o koupi. Když se to bude blížit 200t, tak tím lépe. Já dal za motorku 100t:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » sob 20. čer 2020 18:12:47

S tou úpravou řadící páky Iona to není tak jednoduché - jde to pouze u těch prvních verzí tj baterka 16kw a rok 2012/13 kdy se to lámalo..U těch pozdější verzí už to nejde co jsem vyčetl..
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » sob 20. čer 2020 18:18:49

Jinak co se týče inzerátu na mobile- ten první je dvoumístný van, a ten druhý je 2014 za 185tis - když se k tomu připočte dovoz a přihlášení tak mi přejde že ten rozdíl jestli to koupím venku nebo tady moc velký není..
Nejevnější na cz trhu je monetálně tenhle - otázka jak je na tom baterka - https://auto.bazos.cz/inzerat/119063580 ... et-dph.php
Už to nějakou dobu inzeruje takže věřím že by ještě cena šla dolů...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » ned 21. čer 2020 0:20:15

Cena ve všech inzerátech je orientační a auto které se dlouho prodává má nějaký problém...
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » ned 21. čer 2020 7:02:58

garmont píše:Jinak co se týče inzerátu na mobile- ten první je dvoumístný van, a ten druhý je 2014 za 185tis - když se k tomu připočte dovoz a přihlášení tak mi přejde že ten rozdíl jestli to koupím venku nebo tady moc velký není..
Nejevnější na cz trhu je monetálně tenhle - otázka jak je na tom baterka - https://auto.bazos.cz/inzerat/119063580 ... et-dph.php
Už to nějakou dobu inzeruje takže věřím že by ještě cena šla dolů...

Na tohoto, když si to domluvíte, se mohu zajet podívat a proměřit baterku, mám to za humny.
Jednou jsem ho zahlédl, ale poslední dobou se přes filtr "elektromobil" nezobrazoval. Takto ho málokdo najde...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » ned 21. čer 2020 11:56:44

To hledání na Bazoši nebo Aukru je fakt děs běs, já tam toho černého nenašel vůbec, toho zeleného taky ne.
Právě mi volal kolega, pořídili 130 tis. km 2011 Iona za 120 tis. Kč, ale má už mizerný dojezd, po nabití ukazuje 70 km. Nový majitel asi bude pracovat na výměně článků nebo baterky, tedy ne sám, dodavatelsky. Zatím by mu ten dojezd stačil do práce a zpět bez nabíjení.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000