Porucha Peugeot iON

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 89
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » stř 23. říj 2019 14:19:50

Radovan píše:Nabíječka s největší pravděpodobností psala, že nabíjení bude zahájeno až bude k dispozici dostatečný příkon. Lidl má nabíjecí stojany se 3 kabely, kabel mennekes může dávat až 43 kW, takže je postavený na roveň CHAdeMO a CCS (50 kW). Proto když si já na kabelu mennekes dám nabíjet Iona přes reducki směšnými 3,6 kW výkonu, nepustí nabíjení CHAdeMO ani CCS kvůli nedostatku příkonu. Nemá totiž řízení nabíjení a rozdělování příkonu podle požadavků připojených aut (tedy to, co má Tesla na Superchargerech A+B odjakživa, že s klesajícím výkonem nabíjení auta, co přijelo dříve, stoupá výkon nabíjení u auta, co přijelo později). Pouze buď a nebo. Lidl asi zapomněl objednat.

Nabíječka psala to co píšete na začátku. Když jsem nebyl u auta, sama stopla Ipace a začala nabíjet iONa, což jsem zjistil při příchodu k autu. Tak jsem to nechal, za 10 min. jsem se vrátil, čekal jsem, že mi dobije do cca 80%, ale stopla to dřív, displej hlásil předčasné ukončení, ale v tu chvíli jsem si myslel, že to byla hláška pro Ipace, protože jeho majitel v tu chvíli manipuloval s kabelem...
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » sob 09. lis 2019 10:35:29

Tak se mi dnes taky ION nedobil.

Už jednou jsem v nabíječce měnil konektory, které se začali připalovat. Konektory jsem vyhodil a prostě na nožičky spínacího relé jsem naletoval dráty přímo. Bohužel jsem byl líný a ty co vypadali v pořádu jsem nechal být.
Takže mě to dohnalo... Ty konektory co vypadali v pořádu se roztavili takovým způsobem, že to teplem rozbilo i spínací relé, které mě vyjde na 700 Kč. Blbý je, že mě to bude stát peníze a nějaký čas nebudu jezdit. Dobrý je, že aspoň to relé jde koupit na farnell. https://cz.farnell.com/te-connectivity/ ... dp/1629079

Foto už je po výměně spáleného drátu. Naivně jsem si myslel, že to bude stačit, ale na nabíječce stále svítil fault. Takže pak sem zjistil, že je v háji relé.

Náhodou neměl by někdo na pučení nějakou nabíječku co nepotřebuje? Type 1. Zhruba na týden.
Přílohy
IMG_20191109_102232.jpg
IMG_20191109_095834.jpg
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod garmont » sob 09. lis 2019 11:43:23

Ta nabíječka je 10 nebo 16A ?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » sob 09. lis 2019 12:38:44

8 nebo 14A. Mam jí zaplou na 14.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » ned 10. lis 2019 19:06:53

Já mohu na týden 10A original půjčit, budu až do neděle na eSalonu, takže bez auta a mavíc mám ještě programovatelný kabel. Ale jsem do středy dopoledne v Ostravě.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pon 11. lis 2019 8:02:31

Díky za nabídku, ale Ostrava je pro mě trošku z ruky. Snad to relé dojde během dvou dnů.

Ve spalováku mi přestala topit práva strana. Samá radost poslední dny :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » čtv 14. lis 2019 21:05:09

Já mám teď C-Zero v Citroen servisu, opravovali mi ohnutý nosník na podvozku (s tím jsem to koupil, po ťukanci na zadek).
Klempíř asi nechal přes noc něco zapnutého a ráno mi volali, že auto je úplně mrtvé, že nevědí, co s tím. Zkoušeli i nabíječku na trakční baterii, ale nic to nedělalo. Při zapnutí klíčku jen problikla přístrojovka a konec...
Já to tam přivezl s trakční baterií na 82% nabitou od blízkého ČEZ stojanu, takže tím jsem jim říkal, že tím to nebude,
pak jsem si vzpomněl, jak se tady někde píše, že to může být ještě malou 12V baterií (tu jsem chtěl zrovna nechat před zimou taky prověřit, perotože mi přišla už slabá).
Připojili klasickou nabíječku 12V, chvíli nechali a najednou auto nahodit šlo. Ovšem třeba po 30 min nabíjení to zase odpojili a malá 12V baterka vůbec nedrží napětí.. takže objednali novou, zrovna taky zde zmíněnou Vartu Blue Dynamic, že tam má být i podle dokuentace Citroenu (akorát ta z výroby vypadá jinak, ale je to ta Varta ze speciální série pro PSA).... Ještě jim musím připomenout, aby mi odblokovali autorádio, to bude určitě zakousnutý...
Takže snad to vymění a bude to OK... ale hrozně mě tím telefonátem vyděsili :o
Jak měli připojenou i trakční nabíječku, tak to pak začalo i nabíjet, měl jsem tam nějakých prý 80km a přibylo to za nějakou dobu na 99.....

Jinak co se týče nabíjení u rychlonabíječek, zatím jsem nabíjel všude sám, ale párkrát se mi taky stalo, že nabíječka ukončila dřív než na 82%....(LIDL v Průhonicích a PRE v Ikea Praha)
Takže jsem něco projel, honem zkoušel další nabíječku a tam to bylo OK... i třeba ta LIDL nabíječka poři další návštěvě, za 14 dní, nabila hned až do 82%.
Zatím vždy spolehlivě do 82 nabíjely všechny ČEZ nabíječky....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pát 15. lis 2019 7:59:13

To že v servisu nechají vybít baterku není nic nového. Mlátit je po hlavě heverem prasáky.

Tak pokud ti budou odblokovávat autorádio, tak si od nich nech rovnou napsat někam ten kód. Můžeš si tím v budoucnu ušetřit starosti.

A já už jezdím. Po výměně relé to zas nabíjí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pon 18. lis 2019 18:01:42

U mého C-Zero:
Jak se v servisu úplně vybila ta malá 12V baterie, už se jim ji nepodařilo ani nabít, takže ji vyměnili. To je teď tedy OK.
Jak nevěděli čím to může být, zkoušeli i připojit nabíječku na trakční baterii, nic to teda nedělalo.
Mám tu nabíječku elektronicky natavitelnou na 6-16A, bez jrabičky, vče je v tom konektoru, dle doporučneí tady z fóra.
Ráno jsem auto vyzvedával v servisu, pak jsem chtěl v práci dobíjet, nastavil na naíječce asi 12A (12x bliknutí), po připojení to v tom konektoru zacvakalo a nabíjení nezačalo (to se mi již 1-2x stalo dříve).
Nastavil jsem tedy na nabíječce jinou hodnotu, 10A, nabíjení normálně začalo....
Asi po 4h jsem se šel podívat na stav a stále nebylo nabito, jako by nabíjela tím nejmenším, co umí (6A).
Za další hodnu chyběl pořád jeden dílek na ukazateli, to se vvůbec nezměnilo.
Nabíječku jsem tedy vytáhnul, že to pustím znova....
Zacouval jsem blíž ke stojanu, abych mohl nabíječku zapojit bez prodlužky, nastavil jsem postupně 3 různé hodnoty a nabíjení vždy hned skončilo.
Podíval jsem se v autě na ukazatel a najenou byla baterka plná a dojezd to ukazuje 125km.....
Tedy doufám, že nabíječka nenabíjí proto (ukočí po cca 10s), že je nabito.
Proč to ale při nabíjení naběhlo jen na 15 dílků z 16?
Nemohlo se tomu něco stát v servisu, když zkoušeli nabíjet auto s vybitou 12V baterií?
Nebo mohlo se stát, v lepším případě, něco jen nabíječce? Nesetkali jste se tím někdo?
Mám doma ve sloupku ještě starou pevnou 8A nabíječku, doufám, že ta se přes noc bude chovat normálně... :?

EDIT: Po dojezdu domů tam bylo 10 dílků. Dal jsem nabíjet tou stavitelnou nabíječkou naplno - 16A. Začala hned bez cvakání nabíjet, nevím zda správnou rychlostí, ale dílky postupně přibývaly. Ovšem po 4h dobíjení stále dílek chyběl a auto stále nabíjelo, to bych při 16A čekal již nabité, 6 dílků.
Zapnul jsem klíček do polohy, abych viděl odhadovaný dojezd, bylo ta zase 125km. V tu chvíli ale zároveň dobliknul poslední dílek a nabíjení se ukončilo.
Pustil jsem tedy na chvíli naplno topení, abych vybil 1 dílek z baterie... pak připojil starou původní 8A nabíječku a nechal zo přes noc být...
Za cca 4h jsem se vrátil to zkontrolovat, auto už vypadalo jako normálně nabité, dokonce na 126km...
Bohužel nevím, jak dlouho 8A nabíječce ten dílek trval a jak rychle se pak nabíjení ukončilo.
Každopádně to vypadá, že s tou nastavitelnou nabíječkou buďto velmi dlouho trvá dobíjení do 100% (jako by zpomalila těsně před koncem), nebo neumí vypnout nabíjení vůbec....(aby třeba ještě nepřebila baterie) Zkusím ještě jednou asi přes ampérmetr, abych vysledoval, jaký bere v jednotlivých fázích reálně proud... :|
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » úte 19. lis 2019 11:11:52

Asi bych po těch servisních kejklích neznalců nechal auto po dojetí skoro na želvičku nabít přes noc 8A do plna. Ať se pořádně zformátují baterky.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » úte 19. lis 2019 13:27:04

Tak oni servis dělají dobře, jezdím tam roky s C8, ale tady se jim podařilo vybít už starou 12V baterku a pak nevěděli, co s tím, moje C-Zero je jediný elektromobil, co jim tam na servis jezdí...
S tím vybitím je to dobrý nápad, jen nevím, jestli stihnu dnes večer tolik dovybít... normálně nabíjíme tak 10 dílků, teď když se topí...
Na želvičku to dojela jen jednou manželka, když si nevšimla, že se auto nenabilo.. ale pak to zachránila u rychlonabíječky, tak to bylo jen do 82%....
Teď po tom problému s baterkou se dobíjelo jen nejdřív cca 3 a pak 6 dílků....
Je možné, že by to zblblo i tu stavitelnou nabíječku a nepoznala, že už je konec?
Abych ji složitě neposílal na reklamaci a ono to v tom nebylo....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 19. lis 2019 13:53:10

Nabíječka je v autě. Tamto čemu se říká nabíječka je jen kabel, kteřý nabíjčece v autě říká kolik je maximální zatížení zásuvky.

Spíš se nějak rozhodila aktuální kapacita. Třeba se to zresetovalo do výchozí hodnoty a auto si myslelí, že má novou baterku. Zkusil bych baterku pořádně vyjet a nechat nabít do plna. Mělo by se to srovnat.
Kdyby to furt zlobilo, tak jedině to napíchnout na diagnostiku a podívat se, co se tam děje.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » úte 19. lis 2019 20:39:47

Takže skutečně pořádne vyjeto. Sice už blikal prázdný ukazatel, ale současně ještě dojezd 5km... najednou kousek pod barákem želvička, po rovince by to ještě šlo, ale kopeček k baráku, asi 50m, už to nedalo a chcíplo. Vypnul jsem, zapnul, popojelo kousek a zase konec.
Tak jsem ho 20 minut nechal na místě na blikačkách, pak se vrátil, honem naskočil a dojel zbytek trasy až do brány k nabíječce....ani nestihla bliknout želvička...
Tak doufám, že se to srovná, předtím blikaly na ukazateli místo dojezdu nejdřív čárky, pak želvička a ještě to tak 2km ujelo... (při testu, když jsem auto kupoval...) Možná si systém opravdu myslí, že má novou baterku a najednou mu došla sťáva...protože je 8 let stará... :shock:

EDIT:
Nabíjení dokončeno po skoro přesn 9h pomalou 8A nabíječkou. Dojelo korektně do konce do plného ukazatele a vypnulo se.
Akorát jestli před tím si auto myslelo, že ujede 125km a chcíplo při 5km, tak teď si myslí že ujede 130... :o ... a chcípne při 10 ?
To nedá, reálně mám vyzkoušeno tak 110-115 a to ještě bez topení... po zapnutí topení teď ráno ukázalo 90, i to je moc...
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » pát 22. lis 2019 18:37:20

Jsem nyní také majitelem Iona necelý měsíc. jezdim z ev cca 10 let. Narazil jsen na problém Baterie jsou ten starý typ sice je to rok 2013 . liustopad ale má dle win staré accu.
Dnes počasí nic moc dojez 12km lehká noha dojedu domů, hodím na nabíječku a ejhle, vypadá že nabíjí - pouze cca 5 minut a pak konec. žádná chyba nic. Pripojim novou nabijecku ten Revoluční Accelev V2 :-D a to samé. setkal se s tím někdo ? Podlě odběru je videt že chvilku jede a pak jen 20w Diky moc
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pon 25. lis 2019 21:42:37

Po té vybité 12V baterii a "formátování" baterie se celý týden ZERO nabíjelo starou 8A nabíječkou úplně normálně, ráno vždy nabití, nabíjení ukončené, dojezd si pořád auto myslí že má nějakých 130...
Zkusil jsem proto znovu tu nastavitelnou 6-16A... nastavím 16 bliknutí = 16A, auto začalo nabíjet, dílky přibývaly, ale pak na poslednáím chybějícím dílku to stálo 2 hodiny nic...
Ukončil jsem nabíjení ručně, zapnul auto a ukazovalo plnou baterii, dojezd 133....
To už mi bylo divné, když se starou nabíječkou to byůlo mezitím několikrát úplně v pohodě...
Vybil jsem tedy 1dílek a zkusil nabíjení znovu... ale se zapojeným měřičem spotřeby.
Nastavitelná nabíječka brala zpočátku necelých 14A.... za půl hodiny už najednou byl vybitý dílek zpátky, proud kolem 4A a pořád se nabíjelo...
Za další půl hodinu se stále nabíjelo, i když bych čekal, že už to bude dávno ukončené... no ale proud už jen přes 2A.
Za dalších 15 minut se pořád nabíjelo, proud 1,6A .... a za chvilku klesl proud pod 1,5 A a nabíjení se konečně ukončilo...
Jako by auto s tou rychlejší nabíječkou kousek před nabitým aku začalo nabíjení zpomalovat....
Přitom u staré nabíječky 8A to bere reálně nějakých 7A od začátku až do konce..... a taková prodleva, že by tam ne a ne naskočut poslední dílek, tam není.... :?
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pon 25. lis 2019 21:46:12

daffyx píše:Jsem nyní také majitelem Iona necelý měsíc. jezdim z ev cca 10 let. Narazil jsen na problém Baterie jsou ten starý typ sice je to rok 2013 . liustopad ale má dle win staré accu.
Dnes počasí nic moc dojez 12km lehká noha dojedu domů, hodím na nabíječku a ejhle, vypadá že nabíjí - pouze cca 5 minut a pak konec. žádná chyba nic. Pripojim novou nabijecku ten Revoluční Accelev V2 :-D a to samé. setkal se s tím někdo ? Podlě odběru je videt že chvilku jede a pak jen 20w Diky moc


Já mám zkušenost, že jsem po městě ujel s lehkou nohou párkrát taky kolem 10km, neubyl mi ani dílek ani dojezd.... a jak mi nechybí ani dílek, nabíječka nechce nabíjet... displej se sice rozsvítí, větrání rozběhne, ale za 10s konec.... pokdu chci aspoň chvíli nabíjet, musím vybít aspoň 1 dílek ... teď jsem to kvůli zkoušení nabíječjky dělal nekolikrát... na to stačí "nastartovat" a nechat 15 minut topení naplno... a dílek je pryč....
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » úte 26. lis 2019 20:19:15

JanO píše:
daffyx píše:Jsem nyní také majitelem Iona necelý měsíc. jezdim z ev cca 10 let. Narazil jsen na problém Baterie jsou ten starý typ sice je to rok 2013 . liustopad ale má dle win staré accu.
Dnes počasí nic moc dojez 12km lehká noha dojedu domů, hodím na nabíječku a ejhle, vypadá že nabíjí - pouze cca 5 minut a pak konec. žádná chyba nic. Pripojim novou nabijecku ten Revoluční Accelev V2 :-D a to samé. setkal se s tím někdo ? Podlě odběru je videt že chvilku jede a pak jen 20w Diky moc


Já mám zkušenost, že jsem po městě ujel s lehkou nohou párkrát taky kolem 10km, neubyl mi ani dílek ani dojezd.... a jak mi nechybí ani dílek, nabíječka nechce nabíjet... displej se sice rozsvítí, větrání rozběhne, ale za 10s konec.... pokdu chci aspoň chvíli nabíjet, musím vybít aspoň 1 dílek ... teď jsem to kvůli zkoušení nabíječjky dělal nekolikrát... na to stačí "nastartovat" a nechat 15 minut topení naplno... a dílek je pryč....

Tak tady to bylo s dojezdem 18km. venku jsou 3 stupně jízda samej kopec. Bohužel tu otigo nabijecku nemam a k autu nebyla (dodneska mam dodanou k autu nefunkcni.) jinak mam postavene dalsi z accelev (deska zdroj stykac atd)
Zdá se že se to stalo jen jednou, jenže jednou a pak něco odejde.
Když zde píšu máte někdo kontakty na někoho kdo by se zabýval opravama elektroniky - zabývám se elektronikou celý život, ale než se v tom vrtat raději informaci a zkušenosti od ostatních.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » úte 26. lis 2019 22:21:36

Kluci z Ostravy by to rozebrali. Ale je otázkou, jak jste daleko.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » stř 27. lis 2019 17:48:16

Radovan píše:Kluci z Ostravy by to rozebrali. Ale je otázkou, jak jste daleko.

Tak to je pro mě daleko. Plzeň.
Tak pravděpodobně to nemá rádo tu novou nabíječku (přídavné funkce) na ty dvě do jsme si dělal - konektor evse pcb rele stykac to funguje.
Jen asi to bude patřit do jiného tématu ceny servisu.
přední sklo - auto mám měsíc e hned šutr ( z pojistky 9500kč) a nějaká lišta 3500 ta nebyla skladem tak týdem počkám - tu musím zaplatit.
pojistku jsem nechal na 10 tis a ejhle hned se hodila.
výměna systémové accu 12V (5000+- s dani bez slevy) rikam hezke. je tak lasicka japonska verze 38Ah ? pokud se nepletu. měnil ji někdo z vás?
zadní ložisko, do týdne origo 2300kc dobrý , neorigo asi 1300kc .
přední tlumič , drzaky atd .6900kč
Pro srandu cena hlavní trakční baterie 700 tis :-D
Ofic zastoupení peugeot - servisují iony čezu.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod garmont » stř 27. lis 2019 19:44:06

Ty přední tlumiče byli origo nebo druhovýroba?