Porucha Peugeot iON

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » pon 14. říj 2019 10:26:52

Ahoj, potřebuji poradit. Mám na Peugeotu najeto od srpna asi 1500 km. Do teď jen pozitiva. V pátek jsem chvíli nabíjel z nutnosti u Lidlu přes Chademo, ukončení nabíjení proběhlo dřív než jsem čekal,ale myslel jsem,že to bylo tím,že tam byl současně na CCS napojený I-pace a nabíječka to mezi náma nějak automaticky přepojila sama. Pak jsem trochu vycucal baterku, dojel jsem s ukazatelem dojezdu na 1km, hned jsem auto dobil z běžné 230V zásuvky. V sobotu jsme ujeli cca 40km,vše v pořádku. V neděli auto stálo, dnes ráno jsme přišli k autu, při snaze nastartovat splašeně blikají všechny kontrolky, ručička ukazatele spotřeby lítá sem a tam, ze zadní části auta je slyšet vrčení "čerpadla", ale jinak než běžně.
První co mě napadlo,že je vybitá 12V baterie, dobil jsem ji, ale žádná změna. Když jsem zkusil připojit AC nabíjení,svítí mi žlutá kontrolka s vykřičníkem - dle návodu "systém autodiagnostiky hlavního elektrického obvodu". Nemáte někdo tip co s tím? A nebo nevíte o někom v rozumné vzdálenosti od Pardubic, kdo by věděl co a jak? Peugeot v Pardubicích nechce mít zatím se servisem elektra nic společného, a rovnou auto nějak komplikovaně vláčet do Vysokého Mýta, kde elektro snad párkrát viděli, se mi úplně nechce..
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pon 14. říj 2019 10:44:24

Jako první asi zkusit vyčíst seznam chyb.

Nespínají se ti i všechny ventilátory na chlazení, klima a tak?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » pon 14. říj 2019 10:56:14

dracekvo píše:Jako první asi zkusit vyčíst seznam chyb.

Nespínají se ti i všechny ventilátory na chlazení, klima a tak?


Bohužel nemám možnost auto napíchnout...
Ventilátory nehučí. Ozývá se rytmické cvakání z oblasti palubky, kontrolky blikají, po cca 10ti vteřinách to přestane...
Pugeot iON 2011
C-zero
Příspěvky: 112
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod C-zero » pon 14. říj 2019 11:05:32

A nemáte tam něco ve zkratu? Kuna dokáže napáchat někdy velké škody...
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » pon 14. říj 2019 11:28:46

C-zero píše:A nemáte tam něco ve zkratu? Kuna dokáže napáchat někdy velké škody...


Zkusím se podívat, ale byla by to divná náhoda... Během pěti let se to u jiného auta nestalo...
Pugeot iON 2011
garmont
Příspěvky: 135
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod garmont » pon 14. říj 2019 11:53:07

Chce to fakt píchnout na diagnostiku - takhle se to bude obtížně hledat co s tím..
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » pon 21. říj 2019 22:12:52

Tak auto je zase pojízdný... Poslední závěr je, že odešla 12V baterie, a tím, že jsem jako jeden z kroků nápravy zkusil auto připojit k síti přes AC nabíječku, tak jsem jednak odrovnal tu nabíječku a jednak asi i zkratoval tu 12V baterií.
Co mne na tom ale nesedí je, že bych čekal, že se auto pri špatné 12V baterii chová jinak. Čekal bych, že třeba vůbec nenaběhne, nebo bude svitit kontrolka poruchy dobíjení 12V...
Jaké máte zkušenost s 12V baterií? Jak dlouho vám vydrží? Jakou tam máte nebo za jakou jste ji vyměnili? Jak se vám projevilo, když baterie doslouzila?
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 6:45:59

Co máš za nabíječku?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 714
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » úte 22. říj 2019 7:49:34

V obou autech máme stále původní 12V baterii. V mém (6.rok a 80 tis. km) už jsem ji několikrát odrovnal vybitím při výstavách (zapnuté varovné blikače 5-8 hodin bez nastartovaného auta). Obyčejně stačilo napojit auto do nabíječky trakční baterie a ve 12V bylo ještě dost elektřiny na to, aby palubní počítač spustil z běžné zásuvky standardním nabíjecím kabelem k autu nabíjení trakční baterie a současně s tím i 12V baterie. Jen jednou na jaře letos to nestačilo, 12V byla vycucaná (nešlo dálkové ovládání zamykání, ani zrcátka se neodklopila, varovné blinkry nesvítily, prostě nic). Stačilo ovšem dojet druhým Ionem, přes startovací kabely napojit jeho 12V baterku na moji, nastartovat druhý Ion a během chvilky byla ta moje 12V OK, oživila palubní počítač a šlo zase nabíjet i trakční baterii z běžné zásuvky standardním nabíjecím kabelem k autu. Takže zase šlo nabíjení trakční baterie a současně s tím i 12V baterie. Nenabíjel jsou ovšem dlouho, jen pár minut (v trakční baterii bylo elektřiny dost) a 12V baterku jsem nabil za jízdy cca 20 km. Dodnes funguje v pohodě. Podle zkušených elektromobilistů jsou sice naše 12V slabé, ale nejsou na ně nároky jako u spalováků, tzn. při startu nevydávají tak brutální porci elektřiny na roztočení spalovacího motoru, napájejí jen elektroniku.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » úte 22. říj 2019 9:06:35

dracekvo píše:Co máš za nabíječku?

originální na 230 V do běžný zásuvky. Abych to upřesnil - odrovnal jsem AC nabíječku v autě...
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 9:59:05

Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » úte 22. říj 2019 10:01:43

dracekvo píše:Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?

šlo to opravit výměnou jedné součástky, tranzistoru.
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 10:22:03

To jsem si právě myslel, že kdybys měnil kus za kus, že by ta stará šla nejspíš znovu nadechnout.
Takže řešení nakonec nejlepší možné, když se to povedlo opravit jednou součástkou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)
garmont
Příspěvky: 135
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod garmont » úte 22. říj 2019 10:30:29

Nemáš pro zajímavost fotky jak to v tom nabíjecím modulu vypadá?
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » úte 22. říj 2019 10:46:21

garmont píše:Nemáš pro zajímavost fotky jak to v tom nabíjecím modulu vypadá?

bohužel ne, já to neopravoval...
Pugeot iON 2011
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » úte 22. říj 2019 10:48:11

dracekvo píše:To jsem si právě myslel, že kdybys měnil kus za kus, že by ta stará šla nejspíš znovu nadechnout.
Takže řešení nakonec nejlepší možné, když se to povedlo opravit jednou součástkou.

To jo, ale pořád mi v hlavě hlodá ta primární příčina, kterou nejsem nějak schopný vymyslet nebo pochopit. Mám obavu, že problém tam někde stále vězí...
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 11:08:19

A baterka se taky měnila?
Staré olovo se také umí vyzkratovat z ničeho nic. Ale bavíme se o 12V baterce která je složená z 6 článků o 2V. Takže když dojde k vnitřnímu zkratu, tak stále má baterka napětí třeba přes 10V a pokud jí začnu nabíjet tak se tane jen to, že zbylých 5 článků začně vařit, ale nikdy nebude tak tvrdá, že by dokázala vyzkratovat nabíječ.
A to že by odešla celá najednou, tomu nevěřím.

Nedošlo k zapnutí klíčku nebo prostě nějaké aktivaci AC nabíječky během nabíjení PB baterky externí nabíječkou? Nové auta se nedoporučuje dobíjet s připojenou baterií.

Nebo to prostě byl už z výroby ten tranzistor špatný a byla otázka času než bouchne.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Josef » stř 23. říj 2019 10:42:37

V Kia Soul začala odcházet baterie po dvou letech, prý standardní porucha a projevovalo se to tak, že se dost často rozsvěcela kontrolka slabá baterie, vyřešil jsem to jednoduše. Dal jsem tam větší kapacitu a značku Varta a je naprostý klid. Baterie v autě se musí vždy měřit při větší zátěži a ideálně v chladu.
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » stř 23. říj 2019 11:33:26

Baterii jsem vyměnil za Varta 40Ah 330A Blueline. Zatím dobrý. Ta co tam byla je nějaká bez potisku, 35Ah, podle údajů vyražených v plastu snad 3 roky stará. Mám obavu, jestli to všechno nezačalo tím DC nabíjením u Lidlu, kdy se předčasně ukončilo, ale tím, že byl na CCSku napojený současně Ipace, tak jsem nepřečetl, co napsala nabíječka jako důvod ukončení. Váhám, jestli to na DC zkoušet znovu připojit...
Pugeot iON 2011
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 714
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » stř 23. říj 2019 11:56:37

Nabíječka s největší pravděpodobností psala, že nabíjení bude zahájeno až bude k dispozici dostatečný příkon. Lidl má nabíjecí stojany se 3 kabely, kabel mennekes může dávat až 43 kW, takže je postavený na roveň CHAdeMO a CCS (50 kW). Proto když si já na kabelu mennekes dám nabíjet Iona přes reducki směšnými 3,6 kW výkonu, nepustí nabíjení CHAdeMO ani CCS kvůli nedostatku příkonu. Nemá totiž řízení nabíjení a rozdělování příkonu podle požadavků připojených aut (tedy to, co má Tesla na Superchargerech A+B odjakživa, že s klesajícím výkonem nabíjení auta, co přijelo dříve, stoupá výkon nabíjení u auta, co přijelo později). Pouze buď a nebo. Lidl asi zapomněl objednat.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.