C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » stř 19. úno 2020 23:16:25

Super práce - já jsem nakonec umístil topení dočasně do kufru ale asi to taky předělám pod to sedalo jak jsem mel puvodně v plánu..
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 20. úno 2020 7:23:21

Nemělo by bejt čerpadlo umístěno v úhlu 30°?

Náhodou fotky z instalace nádrže nemáš? Já jí stále nemám dořešenou. Funguju na 1l flašce od oleje :D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » čtv 20. úno 2020 14:01:05

Palivové čerpadlo jsem namontoval do vodorovné polohy, podle obrázku má být vodorovně nebo až do 30 stupňů.
IMG_20200220_133454.jpg


Zasílám i náčrt jak jsem vyřešil nádrž na palivo, které je umístěno v zadním nárazníku automobilu.
Nádrž jsem namontoval napevno tudíž není k ní přístup, proto ta úprava. Veškeré hadice jsou vzadu v motorovém prostoru, včetně napouštěcí hadice pro palivo.
IMG_20200220_132021.jpg

IMG_20200220_140003.jpg
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 21. úno 2020 11:10:20

Asi jinej typ čerpadla. U eberspacher na benzín muselo být vždy malinko nakloněné. Vodorovná instalace nebyla možná.

Dobrej nápad s umístěním a plněním.
Asi se tím inspiruju. Evidentně by tam šla dát nádrž ještě větší a do nepoužívaného víčka instalovat snímač pro "hladové oko".
Bude se asi blbě odhadovat, kdy začne docházet palivo.

Hadici máš 1/2"? A vyfoť jak máš plnící hrdlo řešené v kufru.
Dík :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pát 21. úno 2020 15:18:45

Dneska jsem to viděl na živo a má to pěkně vymyšlené...
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » pát 21. úno 2020 16:46:11

dracekvo píše:Asi jinej typ čerpadla. U eberspacher na benzín muselo být vždy malinko nakloněné. Vodorovná instalace nebyla možná.

Dobrej nápad s umístěním a plněním.
Asi se tím inspiruju. Evidentně by tam šla dát nádrž ještě větší a do nepoužívaného víčka instalovat snímač pro "hladové oko".
Bude se asi blbě odhadovat, kdy začne docházet palivo.

Hadici máš 1/2"? A vyfoť jak máš plnící hrdlo řešené v kufru.
Dík :)



Plnící hrdlo bohužel nemůžu vyfotit protože nádrž je pevně fixovaná a nechci ji rozdělávat..
Ale je to vyřešeno přesně jak jsem nakreslil na tom obrázku. Použil jsem hadici na palivo1/2" , která je vyvedená nahoru do motorové části, hadici jsem jednoduše uzavřel gumovou zátkou. Naftu nalévám samospádem.
Při montáži jsem uvažoval, že bych dal do nádrže čidlo které by mě ukazovalo stav hladiny paliva. Ale v mém případě je to zbytečné, protože paliva to spotřebuje málo.
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » pát 21. úno 2020 22:31:43

Pokud máte zájem pro montáž 5l nádrže, můžete si jí zvlášt objednat na Aliexpressu.

https://www.aliexpress.com/item/4000480 ... web201603_

Pokud má někdo zájem o stejný produkt, který jsem namontoval do svého auta.
Při objednávce dejte políčko Španělsko, budete mít zásilku do 1.týdne a bez CLA

https://www.aliexpress.com/item/3291756 ... 4c4dmwv5Fs
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » ned 18. říj 2020 10:10:02

Nevíte někdo odkud saje topení vzduch když zapnu vnitřní okruh?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 19. říj 2020 8:23:48

Někde zespod. To bude stejné jako u ostatních aut. Musí to být slyšet odkuk, když tam člověk strčí hlavu.

Mě po doplnění bufíku strašně štve to stupidní ovládání rychlosti ventilátoru. Největší výkon na kolečku je furt málo a tlačítko max už je moc.
Chtělo by to nějaký hack, jak to ovládat kolečkem v režimu 0-100%
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod chochol » pát 23. říj 2020 7:05:43

Zdravím vás, milí elektromobilní kolegové.

Předně mého hlavního tématu, kterým se chci tak trošku pochlubit odpovím na otázku Garmonta. Vnitřní sání topení je za kastlíkem ve vrchní části pod palubní deskou, konkrétně na filtrem topení. Je tam velká schránka, která se přetočí buď na sání zvenku vpravo pod čelním sklem, nebo tento otvor ucpe a saje volně z prostoru pod palubkou.

A teď k tomu hlavnímu.
Nedávno jsem se rozhodl, že svému Zorovi namontuji nezávislé topení.

Dumal jsem dlouho, jak prodloužit zimní dojezd Zora a byla jedinná možnost. Nezávislé topení, ale jaké vybrat a kam ho umístit. Nakonec zvítězila varianta teplovzdušného topení (teplovodní je pořád za cenu, kterou nejsem ochoten dát). Má představa, že teplovzdušné topení nacpu pod kapotu vzala hned po vybalení topení z krabice za své. Nezbylo než dál dumat a dumat, přičemž inspirativní varianty v kufru jsem rovnou zavrhnul, neb mám rád teplo na nohy. A tak se hledalo dál. Vedle sedačky spolujezdce se mi to topení také tak nějak nelíbilo a tak jsem si řekl, že ho prostě nacpu někam pod podlahu. A světe div se, ono se i u superkompaktního miniautíčka našlo místečko, kam se teplovzdušné topení vejde a přitom se nemusí nic původního z auta vymontovat. Topení se na těsno vejde do prostoru mezi přední nápravnicí a podlahou, musí se jen mírně vyhnout hadice na elektrické topení. (foto umístění v příloze) Jedinné, co jsem trošku vytunil byl stávající kryt topení a výroba nového krytu na topení, které jsem namontoval.
K topení dodaná nádrž na 10l je příliš velká na umístění kamkoliv, a tak ji zatím nahradila alespoň litrová lahev od oleje umístěná pod přední kapotu. Na týden ježdění to zatím stačí.
Od začátku jsem měl jasnou představu, že topení půjde udělat tak, aby bylo možné foukat teplý vzduch do celého auta pomocí stávající ventilace. K tomuto jsem ještě k uplné spokojenosti nedospěl, ale aspoň jsem zjistil spoustu detailů, jak je originální rozvod vzduchu proveden a jak se zatím aspoň přiblížit své představě.
Vyústění topení pod kapotu do prostoru sání venkovního vzduchu se ukázalo být chybnou představou a tak nakonec zvítězila varianta výdechu topení v podlaze. To za pomoci vrtačky nebyl až tak velký problém, nicméně rozmyslel jsem si původní variantu, že navrtám i rozvod topení a napíchu se do něj. Vymyslel jsem si to nakonec jinak a to následujícím způsobem. Pomocí kartonu jsem vyrobil další schánku přes tu otočnou, o které jsem se zmínil výše. Ta má za úkol zajistit sání jen ze směru, kam jsem umístil pružnou izolační hadici vedoucí od nohou spolujezdce. Tím pádem, zapnu-li vnitřní cirkulaci vzduchu, saje originální topení právě ten teplý vzduch, který vychází z podlahy a rozvádí jej krásně po celém autě. Ještě mám v plánu propojit sání vnitřní cirkulace natvrdo s výdechem nezávislého topení v podlaze, jen s odbočkou, aby stejně jako nyní, šlo nezávislým topením vyhřát prostor bez zapnutého zapalování a běhu originálního ventilátoru.
Čínské topeníčko zatím v tomto režimu už měsíc běží a až na to propojení sání a výdechu (manželce se za jízdy a topení zatím pěkně zapalují lýtka :P ) jsem s tímto řešením nadmíru spokojen.
V příloze je pár fotografií, další v případě zájmu dodám. Přeji všem trojčatům a jejich majitelům mnoho šťastných kilometrů.
Roman
Naposledy upravil(a) chochol dne pát 23. říj 2020 7:20:22, celkem upraveno 2 x.
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod chochol » pát 23. říj 2020 7:16:13

Zde pár foto k poslednímu příspěvku.

Jen nějak nemohu pochopit, proč to v náhledu tu fotku otočí. Otevřete-li ji, zobrazí se správně. :roll:


20200919_121143.jpg


20200919_161737.jpg


20200919_134634.jpg


20200919_151024.jpg
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 24. říj 2020 19:20:06

Tak loni jsem měl bufika v kufru - letos jsem jej předělal vedle sedadla spolujezdce
Přílohy
IMG_20200920_153827.jpg
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 24. říj 2020 19:21:26

Hotovo
Přílohy
IMG_20201016_094114.jpg
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 24. říj 2020 19:25:02

To nasávání cirkulačního vzduchu jsem nakonec našel - Chochol - nemůžeš mi pls poslat fotku jak jsi tam napojil tu hadici? Jinak jsem ještě natáhl hadici od bufiku k nohám spolujezdce ale ještě to není úplně ono - právě by to chtělo přivést ten horký vzduch do té cirkulace at to jde i na okno.. Mám pocit že když byl budík v kufru tak v autě bylo větší teplo, okna nezamrzala ale od noh byla zima..
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » sob 24. říj 2020 20:27:33

Chlapy, proc tam nedáte normálního teplovodního bufíka? Má to teplotní komfort stejný jako origo topeni, topi to i na okno. V autě není nic poznat, žadný hluk i to musí být logicky bezpečnější.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 24. říj 2020 20:46:53

No můj důvod byl jednak pořizovací cena (nový stál necelé 4 tis.) dále jednoduchost montáže - měl jsem ho loni v kufru a montáž byla vcelku rychlovka. Navíc jsem nemusel nic dělat s originálním vodním okruhem, pokud bych chtěl auto v zimě předhřívat tak musím upravit i spínání ventilátoru v autě aby fungoval když je auto vypnuté. U toho horkovzduchu je navíc v ceně dálkové ovládání...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » sob 24. říj 2020 21:43:11

Já sem si dal do i-mieva normální webasto z druhý ruky vyndaný z 2. Superba asi za 5500 kč. Právě že montáž byla mnohem jednoduší ,žádné nevratné změny, jen se přeřízla hadice a bufík se dal do nárazníku mezi chladič a SPZ.
Fungovali originální topeni, jen teplá voda tekla přes vypnutýho bufíka. Na dálku jsem to zapínal přes GSM modul. Ventilátor sem v autě nepouštěl, ten běžel normálně za jízdy. Když sem předehřival na dálku 5 min předem ohřálo to vodní okruh na 80 st. a pak to okamžitě topilo. 3 roky jsem s tím k spokojenosti jezdil a měl jsem za to že na horách je EV bez bufíku Out.
U citiga jsem procitnul, to má spotřebu s topením v zimě menši jak Miev bez topení. Jak to dělají nechápu. Možná je velké plus to el. Vytápěné čelní sklo.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 24. říj 2020 21:59:06

No já právě mam doma jeden naftový a jeden benzínový ten vodní předehřev ale jeden se mi nepodařilo rozchodit vůbec a druhý mi jednou najel a potom už jsem jej nerozchodil. Tak jsem usoudil že nový ten horkovzuduch bude lepší než starý nespolehlivý vodník.. (nový stojí tuším 15tis) Dále mě se moc nelíbila ta montáž do předku za nárazník - první žduchanec a je po něm.. navíc I-Miev má v předu festovní výztuhu nárazníku oproti Peugeotu. Velká výhoda mievu je že se dá předehřát "na kabelu" což peugeot neumí..Nemáte nějaké fotky jak jde to tam měl dané a jakou nádrž?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » sob 24. říj 2020 23:34:23

Fotky dohledam. Prvni nadrzku jsem mel ve predu pod kapotou, byla to kulata expanzka na vodu z Octavie klasicka vw. Mela pracovni objem 1 litr, kazdy druhy den se to muselo plnit, mel jsem strach ze odejde lanko na otvirani kapoty.
Druha nadrz mela asi 6L a byla nad zadni napravou v pravo podle Norskyho vzoru a plneni normalne v narazniku, pomoci nerezoveho spuntu co se dava na jachty. To uz bylo lepsi plnil jsem to jednou tydne, nebo za 14 dni podle pocasi a dalo se i na benzince.
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod chochol » ned 25. říj 2020 5:03:06

Citigo e iV:
Proč jsem nedal vodní topení?
Z několika důvodů. Předehřev prostoru kabiny bez chození do auta nebo bastlení elektrorozvodů prakticky nemožný, cena nového vodníka vysoko nad limit, který jsem ochoten dát. Cokoliv staršího je riziko, že nebude fungovat a, pokud je to něco z originální výbavy nějakého auta, chybí tomu ovládání. Na to jsem dost vytížený, abych si hrát půl roku s instalací.
Takhle to nikde neruší, nainstaloval jsem to za jeden den, mám dva roky záruku, hluk slyšet není, protože topení je pod kabinou a jako příjemný čínský bonus je dálkové ovládání nebo možnost časovače. A ještě se díky lehké tepelné ztrátě obalem topení v zimě přihřeje baterka :D
Až vydělám dost peněz, koupím si jiné auto s tepelným čerpadlem a větší baterkou. Pak mne malý (65-80 km) zimní dojezd při topení nebude trápit.

Garmond: Foto zde ;)
Přílohy
20201025_043623.jpg
20201025_043351_LI.jpg