C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod mp1 » pon 30. zář 2019 19:34:25

zohriatie "chladiacej vody" sa riešilo v dávnej minulosti v UrobSiSám vložením "ponorného variča z NDR" do obehového potrubia. cca 230V/10A.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 30. zář 2019 19:51:15

Ten ohřev na 220V se dá sehnat okolo 1500,- (polsko) , mám to v mojí dodávce má to nějakých 1,5kw - vody tam je tuším 6l a když mrzlo tak to stačilo zapnout na cca 40min a po nastartování už auto topí..
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 30. zář 2019 19:54:30

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 30. zář 2019 20:04:05

Jo a ještě k tomu planaru - dá se sehnat horkovzdušné topení od čínanů - vychází na cca 3500,- (oproti tomu planar 12tis) - u těch horkovzduchu je potřeba aby to sálo vzduch z kabiny - kdyby to sálo pořád z venku tak by topení muselo jet pořád na plno, bylo by to hlučné a neekonomické a navíc by se více zanášelo.. V případě že by běželo při stojícím autě tak se mlže stát že bude nasávat pachy z venku (třeba vlastní splodiny).
Na sraze v Boskovicích mi jeden pán vykládal že to někdo (snad ze Šumperka) měl udělané tak , že to horkovzdušné topení měl v kufru (to sálo vzduch z vnitřku) a výdech měl vedený hadicí venkem do přední části a tam nějak napojený na výdechy v palubce...
A tady na foru je fotka jak to někdo má umístěné na zemi pod nohama spolujezdce...
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 30. zář 2019 20:10:44

Našel jsem pěkné schéma
Přílohy
topení ion.jpg
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » stř 02. říj 2019 16:40:58

Tak takhle přehledně jsem to ještě neviděl... a to jsem myslel, že nějaké hadice vedou i dozadu kvůli chlazení některých agregátů při nabíjení....je to i při nabíjení slyšet, jak se na chvíli protočí voda v okruhu...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » stř 02. říj 2019 18:29:36

Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » stř 02. říj 2019 22:58:25

Dracek: jakože to schéma co jsem tady dal není Ion?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 03. říj 2019 7:53:53

Né, to bylo jako reakce na to, že tam nevedou žádné hadice dozadu k invertoru.

Chlazení nabíječky, motoru, invertoru má oddělený okruh od topení. Viz ta nádobka na fotce pod deklem kufru.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 03. říj 2019 15:12:26

Podívám se doma taky pod dekl (i když na ZERU), jestli je tam nádobka, oddělěné okruhy by to vysvětlovaly, protože v tom obrázku není jednak vedení hadic dozadu, ani tam není chladič...
Tedy ten obrázek je spíš iMiev "topení".... ale zase jen pro topení je docela blbost ohřívat vodu, to mohli dát rovnou topné spirály k ventilátoru na ohřev vzduchu a mělo by to mnohem menší ztráty....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » čtv 03. říj 2019 18:53:54

Na Ionu mám v zadu v motorovém prostoru ještě jednu expanzku.. Když se tak dívám na to schéma tak by to druhé čerpadlo asi nebylo potřebné - stačilo by dle mého to co tam je - akorát to chce k němu přivést extra napájení aby šlo spustit když auto není "nastartované"
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 03. říj 2019 22:33:47

Tak není to jen u iMiev, ale u všech, chlazení elektriky je oddělené, nádobka je tam taky i u Zera..
20191003_195120_resized.jpg

jen jsem si na ni nevzpomněl, když jsem před létem poklop oddělával... on taky zvuk čerpadla při nabíjení jde odzadu a vepředu to jen šplouchá.... (v chladiči).
Potom teda systém topení přes vodu mi přijde opravdu neefektivní. To že je okruh oddělený pak odpovídá i tomu, že je tam jen 1,9l vody...
Oddělený systém má jedinou výhodu - kdybych tam při zástavbě topení něco pokazil, neovlivní to chlazení elektrických jednotek...
S tím čerpadlem, přes relé na vstupu půjde použít, pokud má pro topení potřebný průtok, aby se nepřehřálo...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 04. říj 2019 7:02:12

Nemyslím, že je topení vodou nějak špatné. Jen je trošku odfláklé, že to není izolované už z výroby. Ono topení spirálou není žádný zázrak. Musí to bejt dost dobře udělané. V autě jsou vibrace a budou tam jiné nároky, jak na výrobu přímotopu.
Já sem naopak za vodu rád. Lze tam bez problému zastavět bufíka. Pokud by to mělo horkovzduch, byl by to docela oříšek.

Orig. čerpadlo proti čerpadlu bufíku má pocitově poloviční výkon.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pát 04. říj 2019 8:35:48

Kolik ten ventilátor může brát, stačilo by třeba tohle?
https://www.gme.cz/pwm-regulator-12-40-v-10a
PWM-10A.jpg
PWM-10A.jpg (19.53 KiB) Zobrazeno 16124 x

nebo silnější
https://arduino-shop.cz/arduino/7190-pw ... v-2kw.html
PWM-40A.jpg
PWM-40A.jpg (30.06 KiB) Zobrazeno 16124 x


Naplno je to opravdu moc, ono to jede jako když se nastaví ten "MAX" ofuk....
S regulárotem by se akorát muselo dát dvojité relé, na + i -, protože skrze něj to musí procházet obojí... ale zase by to šlo přehledně zřadit těsně pred podlední svorku u větráku, ta je docela dobře přístupná nad nohama spolujezdce..


dracekvo píše:1234 jsem zkoušel, ale zkusím ještě jednou. Prej je tam 15 pokusů.

Vše se podařilo na nájezdech. Špalek tam byl jako pojistka, nikdy nelezu pod auto jen na heveru.
V železářství sem nebyl ani jednou. Mám takové svoje malé soukromé, jen to najít je občas problém :D
Po sundání podběhů je tam místa dost. Tlumič tam ani nijak nevadí. Kromě sundání plastů podběhů, plastu pod autem a baterky jsem nemusel nic víc rozebírat.
Elektroinstalace má přímo relátko pro sepnutí větrání. Přes DO umí sepnout jen větrák bez topení, dobré na léto pro provětrání interiéru před odjezdem. To bude po zimně dodělávka, natáhnout do interiéru ještě jeden drát od toho relátka, aby se mi spínal i ventilátor. Bude potřeba tam doplnit PWM regulátor otáček. Nechci aby běžel naplno.
Nádobku na palivo mám provizorně udělanou z láhve od oleje, budu tam dávat ze sekačky která by se tam mohla vejít. Měla by mít cca 2,5L.
Další upgrade bude vyhodit olověnou baterku a nahradit to LiFePO baterkou. Potom se tam vejde nádobka ještě větší.
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 04. říj 2019 9:01:05

Přesně něco takového tam mám potom v plánu dát. A nastavit si otáčky tak aby to vyhovovalo. Verze s krabičkou vypadá lépe. U té první by se ještě musela řešit vhodná krabička.

Akorát jsem přišel na to, že už asi odchází baterka. Naposled přes DO ani nedošlo k zapálení benzínu a jen to smrdělo z vejfuku. A potom po zapnutí klíčku se to vzbudilo a proteklý benzín začal hořet ve výfuku. Pěkně to hučelo :D

Zatím to praktikuju tak, že prostě dojdu do auta, zapnu klíčky + bufík a jdu do koupelny. Bude to chtít namontovat lepší baterku, která lépe snáší cyklování. Viděl bych to na 20-30Ah LiFePO.
Ale i s tímto omezením to účel plní. V autě je pěkně teplíčko a dojezd se téměř nemění.
Při mé běžné cestě stejně bufík používám jen na vyhřátí interiéru a pak přepínám na elektriku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 14. říj 2019 21:43:03

dracekvo píše:Nemyslím, že je topení vodou nějak špatné. Jen je trošku odfláklé, že to není izolované už z výroby. Ono topení spirálou není žádný zázrak. Musí to bejt dost dobře udělané. V autě jsou vibrace a budou tam jiné nároky, jak na výrobu přímotopu.
Já sem naopak za vodu rád. Lze tam bez problému zastavět bufíka. Pokud by to mělo horkovzduch, byl by to docela oříšek.

Orig. čerpadlo proti čerpadlu bufíku má pocitově poloviční výkon.


Než to rozmontuju, jaký průměr hadice je tam použitý?
Zkusím nejdřív ten elektrický ohřev, píšou že pasuje na hadice 16-22, to by musely být hodně pružné, pokud by to bylo spíš k tomu menšímu průměru...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 14. říj 2019 21:49:14

Hadice byla trošku menší než ta přiložená k bufíku, ale pasovalo to na sebe celkem bez problému.
Zítra se podívám, ještě snad někde najdu ten uřízlej kousek.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 17. říj 2019 8:49:20

Tak dneska ráno mi topení netopilo, i když bufík normálně vodu ohřál. Musel jsem nachvilku zapnout elektrický topení. Pak se asi přestavila nějaká klapka a začlo to normálně topit.
To jen tak pro info.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 17. říj 2019 8:58:46

dracekvo píše:Tak dneska ráno mi topení netopilo, i když bufík normálně vodu ohřál. Musel jsem nachvilku zapnout elektrický topení. Pak se asi přestavila nějaká klapka a začlo to normálně topit.
To jen tak pro info.


V návodu od Webasta (co mám zkopírovaný od Radovana) píšou "nastavit ovladač na polohu topení a vrátit na střed" - tím se překlopí klapka na proudění vzduchu skrze radiátor. Je tam jakoby "hystereze kolem nulové polohy". Najetím do červeného se klapka nastaví na radiátor, vrácením do nuly tam stále zůstává, stačí přejet ještě kousek do modrého a překlopí se zpět na studený (pak i víc fouká, při stejné rychlosti větráku).

P.S.: Podařilo se zjistit vnitřní průměr té originál hadice?

Díky :)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 17. říj 2019 9:04:51

Nejspíš to tak bude. Asi jsem včera při parkování a vypínal el. topení omylem přetáhnul knoflík nachvilku do modrého.
Nebo si tím auto samo zahýbalo při nočním nabíjení.
Na hadici sem zapoměl. Dneska kouknu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)