C-zero doplneni topeni
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: C-zero doplneni topeni
Posílám fotky nádrže, lepši jsem zatím nenašel je to na zvedáku, protože kvůli vedeni nafty dopředu musel jít dolu kryt baterie.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: C-zero doplneni topeni
Tak návrat do starých časů, musí to být zajímavé jezdit s EV k benzínce .
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: C-zero doplneni topeni
Citigo e IV: díky za fotky a náhodu ještě fotku z umístění toho topení ve předu byste nenašel? Díky...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: C-zero doplneni topeni
Posílám fotky, přesně se to vešlo mezi absorbéry nárazu, v pravo je nasazen. Jen by mě zajimalo jaké budou zkušenosti vzimě. Podle mě to nemůže na odmzazení okna moc fungovat, protože z originál topení půjde ledový vzduch. Nebo máte v plánu mít současně zapnuté i el. topení? ! A tohle použít jen na roztopení interiéru. Já jsem sice za nové webasto sice dal 15 tis. ,ale bylo to normálně plnohodnotné topení i v - 15 st. Na sněhu jsem s tím jezdil trasy nad 100 km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: C-zero doplneni topeni
Josef: Návrat k benzínce se úplně nekoná. Jednou za týden doma z garáže vytáhnu kanystr a doplním litr nafty. Ještě jsem pro druhý kanystr nebyl.
Citigo e iV:
Právě pro ti mlžení moje řešení funguje překvapivě dobře. Zapnu jen ofuk okna bez topení nebo klimy a vnitřní cirkulaci, teplý vzduch od nohou krásně ofukuje skla a dál pluje po celém autě. Ani po 30 km jízdy plně obsazeným autem v tomhle počasí nemáme zamlžená okna. Vloni, pokud jsem nezapnul klimatizaci a ohřev, tak jsem měl zamlženo do dvou km i sám.
100 km dlouhé trasy se svým elektrickým autíčkem nejezdíme ani v létě. Bydlím pod horama, a tady se reálně běžnou rychlostí (80 - 90 km/h) ke 100 km dojezdu dostanu leda bych jel dost na hranu.
V září jsem takhle plně obsazen (3 dospělí, dítko v sedačce a velký pes) jezdil po horácch. Po 75 km rychlých přesunů po krušnohorských vrších byla želva. Naštěstí už mne čekala jen cesta z hor domů z kopce, takže jsem po 7 km klesání měl doma zase dojezd 10 km. (https://mapy.cz/s/kerapegofu )
V zimě (podle teplot a topení) jsme měli nejčastěji reálné jízdy na jedno nabití cca 60 km a na 10-25 ještě v baterii zbývalo energie. Opravdu by se někdy hodila větší kapacita baterie
Citigo e iV:
Právě pro ti mlžení moje řešení funguje překvapivě dobře. Zapnu jen ofuk okna bez topení nebo klimy a vnitřní cirkulaci, teplý vzduch od nohou krásně ofukuje skla a dál pluje po celém autě. Ani po 30 km jízdy plně obsazeným autem v tomhle počasí nemáme zamlžená okna. Vloni, pokud jsem nezapnul klimatizaci a ohřev, tak jsem měl zamlženo do dvou km i sám.
100 km dlouhé trasy se svým elektrickým autíčkem nejezdíme ani v létě. Bydlím pod horama, a tady se reálně běžnou rychlostí (80 - 90 km/h) ke 100 km dojezdu dostanu leda bych jel dost na hranu.
V září jsem takhle plně obsazen (3 dospělí, dítko v sedačce a velký pes) jezdil po horácch. Po 75 km rychlých přesunů po krušnohorských vrších byla želva. Naštěstí už mne čekala jen cesta z hor domů z kopce, takže jsem po 7 km klesání měl doma zase dojezd 10 km. (https://mapy.cz/s/kerapegofu )
V zimě (podle teplot a topení) jsme měli nejčastěji reálné jízdy na jedno nabití cca 60 km a na 10-25 ještě v baterii zbývalo energie. Opravdu by se někdy hodila větší kapacita baterie
Re: C-zero doplneni topeni
chochol píše:Josef: Návrat k benzínce se úplně nekoná. Jednou za týden doma z garáže vytáhnu kanystr a doplním litr nafty. Ještě jsem pro druhý kanystr nebyl.
Citigo e iV:
Právě pro ti mlžení moje řešení funguje překvapivě dobře. Zapnu jen ofuk okna bez topení nebo klimy a vnitřní cirkulaci, teplý vzduch od nohou krásně ofukuje skla a dál pluje po celém autě. Ani po 30 km jízdy plně obsazeným autem v tomhle počasí nemáme zamlžená okna. Vloni, pokud jsem nezapnul klimatizaci a ohřev, tak jsem měl zamlženo do dvou km i sám.
100 km dlouhé trasy se svým elektrickým autíčkem nejezdíme ani v létě. Bydlím pod horama, a tady se reálně běžnou rychlostí (80 - 90 km/h) ke 100 km dojezdu dostanu leda bych jel dost na hranu.
V září jsem takhle plně obsazen (3 dospělí, dítko v sedačce a velký pes) jezdil po horácch. Po 75 km rychlých přesunů po krušnohorských vrších byla želva. Naštěstí už mne čekala jen cesta z hor domů z kopce, takže jsem po 7 km klesání měl doma zase dojezd 10 km. (https://mapy.cz/s/kerapegofu )
V zimě (podle teplot a topení) jsme měli nejčastěji reálné jízdy na jedno nabití cca 60 km a na 10-25 ještě v baterii zbývalo energie. Opravdu by se někdy hodila větší kapacita baterie
MiEV 100 km v zimě dá a v létě 130-140 km. Dělali jsme několik srovnávacích jízd a MiEV oproti iONu a Zeru ujede výrazně více.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: C-zero doplneni topeni
Já jsem raději bufíka montoval k levému přednímu kolu, tak jak to doporučuje instalační manuál. Přesně z důvodu, kdy by se lehký ťukanec na předek mohl projevit nutnou investicí v desítkách tisíc. On ten volný prostor tam není jen tak pro srandu.
viewtopic.php?f=9&t=52&start=60#p4838
viewtopic.php?f=9&t=52&start=60#p4838
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: C-zero doplneni topeni
Citigo - ještě poslední dotaz to topení jste měl připojené do série a nebo přes T kusy paralelně? Díky
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: C-zero doplneni topeni
garmont píše:Citigo - ještě poslední dotaz to topení jste měl připojené do série a nebo přes T kusy paralelně? Díky
Do série, odpojil jsem vrchní hadici z expanzky a spojil jsem ji s hadicí do webasta a vystupni z webasta zase do expanzky. Takže sem do original hadic nemusel vůbec řezat. Originalni topeni vodu bez problémů protlačí vypnutým webastem a opačně.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: C-zero doplneni topeni
dracekvo píše:Já jsem raději bufíka montoval k levému přednímu kolu, tak jak to doporučuje instalační manuál. Přesně z důvodu, kdy by se lehký ťukanec na předek mohl projevit nutnou investicí v desítkách tisíc. On ten volný prostor tam není jen tak pro srandu.
viewtopic.php?f=9&t=52&start=60#p4838
Takly jsem o tom místě u kola uvažoval, pro je to , že to je chráněné místo. Proti je přístup k udržbě a opravám, topení je vystaveno nepřízni počasí a navíc by se tam webasto i integrovaným čerpadlem věšlo opravdu blbě.
Tukanec na předek by musel být opravdu velký, musela by to bejt regulérní nehoda, nevím jak ostatní ,ale já auto používal denně za jakéhokoliv počasí a bez pojištění bych to neriskoval, ceny dílů na tohle japonský auto jsou astromomický . Auto jsem kupoval roční za 300 tis. nebyl to žádná olítaný kus mělo 9000 Km a myslím že pojistit auto za 300 tis je normální, lidí pojištují spalováky za menší peníze. Bohužel příchod nových EV včetně citiga ceny těchto vozů drasticky snížil po 3 letech jsem byl rád, že jsem za to dostal 240 tis. Dá se říci , že uspora na "palivu" se rozpustila do ztráty hodnoty vozu , ale co 3 roky a 50 tis. Km jsem to používal, auto bylo pod zárukou, takže bez rizika.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: C-zero doplneni topeni
Dlouho jsem se tady nedíval, protože jsem topení řešil před rokem a dal jsem tam nakonec "jen" elektrickým 230V předehřev před vyjetím...
Ale teď vidím, že se podařilo zajímavě vyřešit i nádrž a že může rozumně fungovat i teplovzdušné, alespoň pro udržení teploty v autě...
No já už to asi řešit nebudu, prtože stejně řeším spíš zvýšené nároky na dojezd, ale zajímalo by mě, kdo máte horkovzduch pod sedačkou spolujezdce, pomůže to v zimě i propti zamlžování oken? (kdyby se dala třeba vnitřní cirkulace...) ?
Možná, kdyby to tady bylo takhle podrobněji rozebrané před rokem, řešil bych to nakonec jinak...
Ale teď vidím, že se podařilo zajímavě vyřešit i nádrž a že může rozumně fungovat i teplovzdušné, alespoň pro udržení teploty v autě...
No já už to asi řešit nebudu, prtože stejně řeším spíš zvýšené nároky na dojezd, ale zajímalo by mě, kdo máte horkovzduch pod sedačkou spolujezdce, pomůže to v zimě i propti zamlžování oken? (kdyby se dala třeba vnitřní cirkulace...) ?
Možná, kdyby to tady bylo takhle podrobněji rozebrané před rokem, řešil bych to nakonec jinak...
Citroën C-Zero 2012
Re: C-zero doplneni topeni
Já mám teplovodní. Ale jak zavřu vnitřní cirkulaci, tak se během chvilky potí okna.
Používám jen pokud chci vyhřát interiér před jízdou. Jak v autě nikdo nesedí, okna se nepotí.
Používám jen pokud chci vyhřát interiér před jízdou. Jak v autě nikdo nesedí, okna se nepotí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: C-zero doplneni topeni
Jak v autě nikdo nesedí, okna se nepotí.
od čias vlastných áut (1977) som núti posádku mať cez hubu šál. na hustote materiálu nezáleží, dokonca by som povedal, že redší materiál je vhodnejší. ono to zachytí vcelku veľa vody a tak sa okná toľko nerosia.
boli protesty že hlúpo vyzerajú, ale vždy išlo o krátrky čas, kým z výduchov začal prúdiť horúci vzduch.
od čias vlastných áut (1977) som núti posádku mať cez hubu šál. na hustote materiálu nezáleží, dokonca by som povedal, že redší materiál je vhodnejší. ono to zachytí vcelku veľa vody a tak sa okná toľko nerosia.
boli protesty že hlúpo vyzerajú, ale vždy išlo o krátrky čas, kým z výduchov začal prúdiť horúci vzduch.
Re: C-zero doplneni topeni
Tak se taky hlásím do klubu teplovodních bufíků. Použil jsem Eberspacher D3W z Xantie. Jako nádrž jsem použil expanzku z Favorita.
V autě je teplo a baterka ubývá podstatně pomaleji . Uvidíme, jak to bude fungovat v mrazu, možná jsou ty 3kW výkonu málo. Ale mám to zapojené do série s originálním elektrickým topením, tak pojedou obě topení spolu.
V autě je teplo a baterka ubývá podstatně pomaleji . Uvidíme, jak to bude fungovat v mrazu, možná jsou ty 3kW výkonu málo. Ale mám to zapojené do série s originálním elektrickým topením, tak pojedou obě topení spolu.
Peugeot iOn r.v.2011,při koupi 80000km, teď 84800km
Re: C-zero doplneni topeni
3kW úplně v pohodě stačí. Stačilo by i méně. Jediná nevýhoda slabšího topení je v době nahřátí interiéru.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)