Úprava voliče automatu

Moderátor: ozana

garmont
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Úprava voliče automatu

Příspěvekod garmont » ned 07. říj 2018 22:44:39

Nevím zda to tady někde není ale narazil jsem na zajímavou věc - francouzi krom toho že nechtěli aby auto topilo při nabíjení tak rovněž "ořezali volbu jízdních režimú" - nicméně někdo přišel na to že stačí pouhá uprava/vymněna horního krytu voliče.
garmont
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod garmont » ned 07. říj 2018 22:48:09

Ještě jeden přesnější návod
dracekvo
Příspěvky: 284
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod dracekvo » pon 08. říj 2018 8:14:19

O tom vím. Kiwi ze slovenska tuto úpravu dokonce realizoval.

Nicméně zjistil jsem, že jsem schopen pomocí plynu a przdového pedálu regulovat rekuperaci tak, že brzdu používám pouze ke zpomalení před křižovatkou v nízkých rychlostech, nebo do úplného zastavení.
Od 50km/h auto už rekuperuje méně. Při malinkém sešlápnutí brzdy začne auto rekuperovat víc, ale klasické brzdy ještě nebrzdí. Čímž vlastně nahrazuju režim velké rekuperace.
No a režim malé rekuperace jsem schopen udělat taktéž plynem, kdy si nechám rekuperovat jen trošku, nebo dám pedál tak, že vlastně jen plachtím.

Takže za jízdy vůbec na volič nesahám a ani nemám ochotu s ním za jízdy kvrdlat. Vyhodnotil jsem to tak, že objednávat kryt s více možnostmi jsou pro mě vyhozené peníze :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » úte 21. kvě 2019 14:07:24

Hledal jsem ten díl, uvažuji o úpravě, ale narazil jsem na tento obrázek. Očividně je to i-Miev/Zero/iOn, ale jsou tam ty režimy nějak jinak.... (buďto jinak pojmenované, nebo i jinak řazené...)
Mohli nechat Francouzi všechny režimy přístupné a přidat do manuálu tenhle obrázek... z toho je to celkem jasné, co kdy použít...
Gear-ECO.png
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 634
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod Radovan » úte 21. kvě 2019 15:21:29

Je to další vychytávka, kterou francouzský soudruh rozhodl, že evropský soudruh neupotřebí. B režim je ještě silnější rekuperace než D, tedy už fakt hodně silná. Eco režim je pro pojíždění po městě nebo v kolonách, kde auto sníží kroutící moment při nízkých rychlostech. Je sice línější, ale úspornější. Prostě u iMiev, včetně vyhřívaní dalších sedaček, navigace s ukazatelem data a teploty vně a uvnitř vozu, informace o stavu nabití a teplotě v kabině na displeji klíčku a možnosti dálkově, pokud je auto na nabíjecím kabelu - předchladit nebo předtopit kabinu bez vycucání trakční baterie, šli po maximálním dojezdu a Frantík to buď nepochopil, nebo nechtěl pochopit. Pokud trojčata, tak pokud možno koupit iMiev. Originál je originál. :evil:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 78 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 33 tis. (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » stř 22. kvě 2019 10:02:03

Kryt voliče automatu - to je asi nejdražší kousek plastu, se kterým jsem se setkal, autorizovaný servis umí objednat za 2400 bez DPH a dodání 2-4 týdny... Viděl jsem na cizích stránkách i "úprava za 0" - tedy že si to nějaký modelář probrousil i na krytu a pak celé přelepil karbonovou fólií, ale není to úplně 100%. Na obrázku nahoře jsou režimy jasné, ale kryt z i-Miev má přidané B a C, B = B a C= Eco? Protože nakonec to udělali jinak, než na tom propagačním letáku...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod garmont » stř 22. kvě 2019 11:20:26

Já bych ti dopručoval to napřed vyzkoušet bez toho krytu jak se to vůbec chová na jednotlivé režimy a zda má tahle uprava smysl. Ještě poznámka co jsem vyčetl tak to jde pouze u aut se "starou baterii" u těch novějších to už nejde..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » stř 22. kvě 2019 11:39:18

garmont píše:Já bych ti dopručoval to napřed vyzkoušet bez toho krytu jak se to vůbec chová na jednotlivé režimy a zda má tahle uprava smysl. Ještě poznámka co jsem vyčetl tak to jde pouze u aut se "starou baterii" u těch novějších to už nejde..


Taky plánuju před objednáním sundat kryt a ověřit, zda jdou stupně "zařadit"... ale myslel jsem jen na místě, ne s tím jezdit (aby se to rozebrané nějak nerozsypalo...)
Chpvání již popsáno bylo vícekrát, na trase máme pár delších kopců, kde by se "B" režim uplatnil, běžné "D" to neubrzdí... naopak do města na lehké dojíždění by se hodilo "C" - tedy o něco slabší rekuperace, na dojezd ke křižovatce atd.
Předchozí majitel tam dával po městě na dojíždění často kvůli tomu "N"..... protože "D" brzdilo zase moc...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod garmont » stř 22. kvě 2019 13:27:19

Já když vyjíždím z domu tak mě čeká prudký kopec a brzdí to jinak když je auto plně nabité a nebo vybité.. Jinak mi přišlo že na D to brzdí vcelku obstojně..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » stř 22. kvě 2019 14:29:30

Jasně, ono D brzdí nezvykle dost, oproti spalováku s automatem, ale občas by se hodilo, aby to bylo trochu míň (na rovině ve městě), nebo víc (nějaké ty kopce).
Na léto plánuju test - výjezd v Krkonoších na Horní Mísečky - 1000m.n.m (výchozí výška 430m.n.m, délka trasy 17,7km).
Kolik to sebere nahoru a kolik dobije dolů.... ;)
Citroën C-Zero 2012
E-Ryc
Příspěvky: 112
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod E-Ryc » čtv 23. kvě 2019 7:04:52

Nekde na netu je "prestavba" - da se jina kulisa radici paky a zpristupni to dalsi stupne rekuperace. Myslim, ze sem nekdo dokonce daval fotky.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » čtv 23. kvě 2019 7:39:13

E-Ryc píše:Nekde na netu je "prestavba" - da se jina kulisa radici paky a zpristupni to dalsi stupne rekuperace. Myslim, ze sem nekdo dokonce daval fotky.


Ano, videl jsem obe videa, jak to nemecke, tak od Kiwiho.
Coz me zaujalo a planuju realizovat... presne tak.
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 284
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod dracekvo » čtv 23. kvě 2019 7:52:53

Já sem na to taky koukal. A pak sem po nějaký době zjistil, že mi to za tu práci nestojí.

Pokud chci rekuperovat méně, tak prostě méně pustím plyn. Pokud chci rekuperovat více, tak jemně zmáčknu brzdu.
Nemám rád auta, které nutí řidiče pořád s něčím hejbat. Kvůli tomu si kupuju automaty, abych nemusel :)

Jo a nevím proč neispirují v autobusech a kamionech. Tam je motorová brzda ovládaná takovou páčkou u volantu. Vypadá to jako americká řadící páka. Krásně by se tím regulovala intenzita rekuperace bez nutnosti sundavat ruce z volantu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » čtv 23. kvě 2019 8:24:22

Asi oprvadu sundám kryty a pokud to bude trochu držet, vyzkouším rozdíly v chování za jízdy, jestli to je dle očekávání, nebo to není úplně ono...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 634
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod Radovan » čtv 23. kvě 2019 8:39:43

V trojčatech se už ničím inspirovat nebudou, to je před 12 lety ukončený vývoj vozu. Mitsubishi ho opět prodává po dvouleté pomlce, protože je koupil Nissan a zjistil, že v segmentu malých elektromobilů je to doposud nepřekonané vozidlo. Páky u volantu mají samozřejmě Tesly, BMW, pádla rekuperace třeba Hyundai.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 78 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 33 tis. (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
UDA
Příspěvky: 5
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod UDA » pát 19. črc 2019 8:35:51

dracekvo píše:Já sem na to taky koukal. A pak sem po nějaký době zjistil, že mi to za tu práci nestojí.

Pokud chci rekuperovat méně, tak prostě méně pustím plyn. Pokud chci rekuperovat více, tak jemně zmáčknu brzdu.
Nemám rád auta, které nutí řidiče pořád s něčím hejbat. Kvůli tomu si kupuju automaty, abych nemusel :)

Jo a nevím proč neispirují v autobusech a kamionech. Tam je motorová brzda ovládaná takovou páčkou u volantu. Vypadá to jako americká řadící páka. Krásně by se tím regulovala intenzita rekuperace bez nutnosti sundavat ruce z volantu.



Já tu u Mieva mám, ale v 95% to nepoužívám. Spíše použiji ná delší trasy po okreskách režim C komfort chová se to jako spalovák v automatu moc to při sundání nohy z plynu nebrzdí. Takže si člověk může odpočinout když na chvilku sundá nohu z plynu tak není na skle ..
A je s tím menší spotřeba protože před zatáčkou více plachtí.

Takže bych to také asi nepředělával.
Mitsubishi I-MIEV 2015 najeto 52000 Km,
KIA NIRO PHEV , najeto 15000 KM,
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 99
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úprava voliče automatu

Příspěvekod JanO » pát 19. črc 2019 19:36:49

Tak, ja nejdriv vyzkousel chovani bez krytu, na B i C rozdily byly znatelny (pocitove pro me), tak jsem objednal kryt z i-Mieva a predelal to. Podle navodu od kiwiev to sedi, akorat mimo tech 2 vystupku, co se maji odriznout, jsem musel jeste trochu zvetsit diry v tech zapadkach po strane, za ktere to ma drzet nacvaknute. Bez upravy to slo hodne ztezka a dost to drelo ten plast, co se posunuje spolu s pakou... po dobrouseni vse OK a jde to lehce nasadit i posouvat....
Co se chovani tyce, B se vyuzije opravdu hlavne v delsi prudsim kopci, ale C davam s oblibou ve meste, je to takove plynulejsi popojizdeni a stejne bych tam moc nenarekuperoval.
Presne jak se tady pise prede mnou, je to na C podobnejsi autu se spalovacim motorem (a automatem), to se chova skoro stejne...
Citroën C-Zero 2012