mriežka na chladič
Moderátor: Josef
mriežka na chladič
Tak som tu nový týždeň vlastním c zero 6/2019 , najazdené 7200km.
Chcem sa , ale opýtať kto jazdí v zime , nevletia tam kamienky , ľad , sneh , alebo niečo čo môže chladič rozbiť
prípadne čím sa to zakrýva aby tam nevletelo dačo ??
Chcem sa , ale opýtať kto jazdí v zime , nevletia tam kamienky , ľad , sneh , alebo niečo čo môže chladič rozbiť
prípadne čím sa to zakrýva aby tam nevletelo dačo ??
Re: mriežka na chladič
rovnako ako spaľováky.
ťahokov za masku, prekrytie spodnej polovice otvoru krytom aby sa pri vbehnutí do záveja/odhrnutého snehu tam nanatlačilo ...
ťahokov za masku, prekrytie spodnej polovice otvoru krytom aby sa pri vbehnutí do záveja/odhrnutého snehu tam nanatlačilo ...
Re: mriežka na chladič
No len kde to kúpiť v citroene nemaju paru o tom
Re: mriežka na chladič
aj nna spaľováky sa to vyrábalo doma.
Re: mriežka na chladič
A k čemu ten kryt je? Já to na žádném svém spalovacím autě za 25 let nikdy nepoužil. A co jsem koukal, tak to většinou používají stará auta. Ale proč?
Re: mriežka na chladič
je to relikt z čias keď sa na jeseň inštalovali rôzne dečky, výrobcovia inštalovali pred chladič žaluzia, rolety,
prípadne si majitelia myslia že materiál chladiča je háklivý na poškodenien odletujúcich kamienkov atak pred chladičn inštalujú ťahokov,
jentopodobnéako lepeniefólie aby kapotu na jer nemali ako krátery na mesiaci.
a jeden dôvod z čias hojnosti snehu je natlačenie snehu do priestoru masky a chladiča.
my sme mali dečku a bolo to poznať (1956), v predchádzajúcich rokoch mali kapotu prekrytú najmä taxi - udržať teplotu motoru dnešných áut pri parkovaní.
prípadne si majitelia myslia že materiál chladiča je háklivý na poškodenien odletujúcich kamienkov atak pred chladičn inštalujú ťahokov,
jentopodobnéako lepeniefólie aby kapotu na jer nemali ako krátery na mesiaci.
a jeden dôvod z čias hojnosti snehu je natlačenie snehu do priestoru masky a chladiča.
my sme mali dečku a bolo to poznať (1956), v predchádzajúcich rokoch mali kapotu prekrytú najmä taxi - udržať teplotu motoru dnešných áut pri parkovaní.
Re: mriežka na chladič
Marek71 píše:A k čemu ten kryt je? Já to na žádném svém spalovacím autě za 25 let nikdy nepoužil. A co jsem koukal, tak to většinou používají stará auta. Ale proč?
Na MB1000 se na středovém tunelu posuvným jezdcem přes lanko a kladku zatahovala roletka před chladič, aby to lépe topilo, aby na chladič nešel ledový vzduch (a to chladič nebyl v předu, ale vzadu a vzduch se nasával bočními otvory zadních blatníků).
U pozdějších škodovek s chladičem v předu se také zakrývalo různými papírovými kartony a udělátky. Hlavní důvod ale byl, aby to lépe topilo.
U trojčat (iMiev, Ion, Zero) bych to ale zásadně nedoporučoval, protože pak bude do vozu špatně proudit vzduch na okna, kde je velký problém se zamžíváním, pokud se jezdí bez topení....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: mriežka na chladič
Tu nejde o zakrývanie chladiča v zmysle ako to bolo kedysi , nie je tam mriežka žiadna , odfotím , večer to sem dám.
Re: mriežka na chladič
v zime si myslím tam môže vletieť kus ľadu alebo niečo.
Re: mriežka na chladič
odpověď je v prvním příspěvku.
Napiš do google "tahokov auto"
Napiš do google "tahokov auto"
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: mriežka na chladič
domfili píše:Tu nejde o zakrývanie chladiča v zmysle ako to bolo kedysi , nie je tam mriežka žiadna , odfotím , večer to sem dám.
Pochopil jsem, přesto jsem upozornil, aby nedošlo k plnému zakrytí. Max. tedy "tahokov", jelikož vaše auto má problém s velkým zamžováním skla a jakékoliv omezení přívodu venkovního vzduchu to ještě zhorší.
Ta díra se mi také hodně nelíbila, ale nechal jsem to tak a neviděl nikoho, kdo by otvor nějak zakrýval, byť jen z důvodu o kterém píšete.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: mriežka na chladič
My to taky nijak nezakrýváme. Pokud by šlo o to, aby to lépe topilo, tak máme od předchozího majitele zaizolovanou nádobku s topnou vodou.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: mriežka na chladič
Nejde o topení.
Ale o to, aby něco nevlétlo do klima chladiče, kterej je tam na ráně. Jednou jsem dostal docela pěkným šutrem. Naštěstí šel přímo do značky a udělalo to v ní pěkný ďůlek. Dostat to ten chladič, tak je asi po něm, nebo by to dost zdeformovalo ty lamely.
Tak jsem o té mřížce přemýšlel, ale zatím jsem se k tomu od roku 2018
Ale o to, aby něco nevlétlo do klima chladiče, kterej je tam na ráně. Jednou jsem dostal docela pěkným šutrem. Naštěstí šel přímo do značky a udělalo to v ní pěkný ďůlek. Dostat to ten chladič, tak je asi po něm, nebo by to dost zdeformovalo ty lamely.
Tak jsem o té mřížce přemýšlel, ale zatím jsem se k tomu od roku 2018
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: mriežka na chladič
ano presne o to ide vari sa ozve niekto kto tam niečo nainštaloval , tiež to nechám tak zatiaľ , nemám čas na improvizácie .