Příspěvekod Radovan » ned 02. kvě 2021 22:27:10
Ano, podle našich zkušeností je roční pokles 2% ať auto jede nebo stojí a pak další procento na těch 15 tis. km. Holt vývojově auto z 2010. 135 km v létě bez klimy jsme dělali kdysi běžně. Ale nekazí se, náklady na provoz a palivo nula nula nic a rychloabíječky se množí skoro geometrickou řadou. Takže jsme ženiným Běláskem se 14 dílky baterie z 16 (Peugeot Ion dnes 60 tis. km uveden do provozu 9/2012, my ho máme od 14 tis. km a 5/2016) vyrazili z Ostravy po staré cestě za Nový Jičín 45 km a protože část cesty vedla po dálnici a mimo obce, tak jsme to tam švihali 90-100 km/h.
Mohli jsme si to dovolit, v NJ jsou 2 rychlonabíječky ČEZ u Kauflandu, po cestě v Mošnově u letiště další 2 rychlonabíječky ČEZ a ještě v Petřvadlu nová PRE 75 kW u ČS Eurooil. Tu jsme chtěli otestovat, je v testovacím režimu ještě zdarma, nás ale spíše zajímalo, jak se tam bude Ion chovat. Díky krátkému nabíjení pro jistotu v NJ (zase jsme jeli zpět po rychlostce a dálnici) jsme do Petřvadlu nedojeli na krev, ale se 3 dílky z 16.
Což se ukázalo prozíravé, neboť stanici jsem nerozchodil ani já, ani vzdálená obsluha, nakonec se odhlásila ze sítě a pro obsluhu vzdáleně stala neviditelnou a naovladatelnou. Sice svítila a komunikovala na místě, ale hned po započetí nabíjení ho ukončila.
Tak jsme se točili a dojeli zpět do Mošnova, kde sice nabíječky jsou na placeném parkovišti a první hodina stojí dvacku, ale na výjezdu, zřejmě díky čtečce SPZ na výjezdu z parkingu a naší SPZ začínající EL to úhradu po 10 minutách nechtělo.
Jinak další rychlonabíječky po trase byly v Ostravě (ČEZ Kaufland 3 ks, ČEZ Benzina, EON MOL, Lidl Třebovice, EON Globus Plesná), takže zkracující se dojezd je opravdu jen psychologická záležitost, občas čas navíc, ale strávený na WC, jídlem nebo telefonáty/SMS/emaily atp.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000