Garančky Peugeot Ion
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Garančky Peugeot Ion
Postupně zde budu uveřejňovat, co se na našich 2 Peugeotech Ion dělalo v rámci garanček. Ceny vč.DPH. Ty jsou předepsány a povinné při záruce:
- 2 roky na všechno
- 5 let nebo 50 tis. km na baterii a věci s tím spojené, co nastane dříve
- 5 let na všechno, pokud jste si ji přikoupili.
Náš první Peugeot Ion má od novoty (výroba 11/2012, provoz od 4/2014, přebíráno s najetými 12 km, část jsem odjezdil já při předváděcí jízdě) stál 439 tis. Kč s DPH, z toho auto 430 a 9 prodloužená 5letá záruka na vše.
První rok 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu.
Druhý rok totéž + výměna brzdové kapaliny 4.123,- Kč (brali to jako 4 roky od výroby).
Třetí opět filtr a olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč.
Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka).
Pětiletá prohlídka, pylový filtr, revize a promazání a odrezování předních brzd 4.176,-
Šestiletá kontrola, pylový filtr, výměna brzdové kapaliny 7.145,- včetně STK a přípravy na ni seřízení čelistí brzd zadních a parkovací brzdy.
Aktuálně je auto na garančce po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice bude dělat vše jako při 100 tis. km:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protkol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce).
- 2 roky na všechno
- 5 let nebo 50 tis. km na baterii a věci s tím spojené, co nastane dříve
- 5 let na všechno, pokud jste si ji přikoupili.
Náš první Peugeot Ion má od novoty (výroba 11/2012, provoz od 4/2014, přebíráno s najetými 12 km, část jsem odjezdil já při předváděcí jízdě) stál 439 tis. Kč s DPH, z toho auto 430 a 9 prodloužená 5letá záruka na vše.
První rok 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu.
Druhý rok totéž + výměna brzdové kapaliny 4.123,- Kč (brali to jako 4 roky od výroby).
Třetí opět filtr a olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč.
Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka).
Pětiletá prohlídka, pylový filtr, revize a promazání a odrezování předních brzd 4.176,-
Šestiletá kontrola, pylový filtr, výměna brzdové kapaliny 7.145,- včetně STK a přípravy na ni seřízení čelistí brzd zadních a parkovací brzdy.
Aktuálně je auto na garančce po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice bude dělat vše jako při 100 tis. km:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protkol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Garančky Peugeot Ion
No to není zrovna levné, já platil na Soul první rok 1500,- Kč, druhý rok 900,- třetí rok 1250,- Kč. Nyní na Niro nic, mám 3 roky vše zdarma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Je to elektrický pravěk a věci vývojově 13 let staré. Plus to auto stálo třetinu Kony/Nira. Navíc mají hokej v tom, jak to pojímat, když vyrobeno zima 2012, ale uvedeno do provozu duben 2014
Garančka po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice 3.804,- Kč:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protokol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce)
- přední brzdy stav 60%, zadní 50%
- doporučena výměna 12V akumulátoru, má 75%.
Garančka po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice 3.804,- Kč:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protokol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce)
- přední brzdy stav 60%, zadní 50%
- doporučena výměna 12V akumulátoru, má 75%.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Garančky Peugeot Ion
A jak je tada na tom trakční baterka?
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Garančky Peugeot Ion
Když vezmu, že na Citigu mám za 9000 Kč předplacený servis na 5 let do 100.000 Km , tak se to opravdu pravěk a chodí se po 2 letech nebo 30 tis. Km
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Přikládám kompletní kontrolní protokol.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
A ještě jedna stránečka, divně to vkládá.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
A svolávačka k tomu zdarma.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Garančky Peugeot Ion
V dokumentu u Radovana vidím kapacitu trakční baterie 32,7 Ah, což asi odpovídá najetým km.
Připojuji jedno měření které jsem prováděl u kolegy, který pendloval mezi Plzní a Prahou a nabíjel pouze na DC a rychle mu začal klesat dojezd. Na moji radu provedl 2x nabití na AC a nárůst Ah je hodně patrný.
Je vidět, jak rychle klesá kapacita malobaterkáčů a jejich životnost baterie v autě končí ujetím něco přes 100tis. km. (cca 1.000 cyklů )
Připojuji jedno měření které jsem prováděl u kolegy, který pendloval mezi Plzní a Prahou a nabíjel pouze na DC a rychle mu začal klesat dojezd. Na moji radu provedl 2x nabití na AC a nárůst Ah je hodně patrný.
Je vidět, jak rychle klesá kapacita malobaterkáčů a jejich životnost baterie v autě končí ujetím něco přes 100tis. km. (cca 1.000 cyklů )
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Garančky Peugeot Ion
Záleží jak se nabíjí. Já jsem Soul 27 kWh nabíjel prakticky výhradně na AC 2kW a denně. Po 65 tis. a 4,5 letech stáří byla kapacita baterie 94.7%. 2x Soul 27 kWh nabíjení denně na DC v Olomouci měly po 130 tis. km baterii na výměnu (cca 65% kapacita). Baterie dostávaly záhul hlavně v zimě, kdy Soul prakticky vůbec neomezoval výkon.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Peugeot Ion 58 tis. km uveden do provozu 9/2012 údaje z Canionu 24.01.2021
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Peugeot Ion 92 tis. km rok výroby 9/2012 uveden do provozu 4/2014 údaje z Canionu 24.01.2021
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Jo a takhle to má vypadat na vnitřním parkovišti správného prodejce, který se stará i o elektromobily. Peugeot Auto Tichý Ostrava-Vítkovice Rudná ulice. Servisák pan Žídek nebude rád, že jsem to bonznul, ale musel jsem, je to pochvala. Jinak jezdit jim tam asi nikdo nebudete, protože naproti je PRE rychlonabíječka za Mercedesem a o pár baráků na čerpačce MOL stojí EON rychlonabíječka. Nejbližší ČEZ rychlá 2-3 km (Teplárna a Benzina).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Garančky Peugeot Ion
Radovane, děkujeme za obrazovky z CanIonu. Můžete sem prosím zveřejnit i obrazovky "Ah history" (viz. obrázek výše)?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garančky Peugeot Ion
Rádo se stalo, mám ale bohužel jen tyhle, dělal mi to kolega Dalibor Kondrát, když se u mne zastavil. Má ten profesionální OBD dongle a SW k tomu v tabletu. Já s tím svým za pár stovek nejsem schopen přečíst z auta nic, než se stačí můj levný OBD spojit s telefonem, tak to nahlásí chybu připojení a zablokuje se. Vyhozených 5 stovek před pár lety.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Garančky Peugeot Ion
Ano, na "trojčata" je třeba OBD s větší rychlostí přenosu. Je to dáno programem, který vyčítá mnoho hodnot naráz a pomalejší OBD to nestihne zpracovat a zamrzne... Prvně jsme měl také levné za necelých 400, ale pak prostě koupil 10x rychlejší OBDLinkLX za tenkrát v Alze přes 4tis. Dnes lze koupi v cizině i za polovinu, ale fungují i jiné levnější.
Ten graf zobrazuje použitelnou kapacitu baterie a je zde vidět jak v čase a ujetými km klesá. Níže obrázek z mého prvního elektromobilu MiEVa.
Zde je odkaz na graf od uživatelů jiné aplikace EvBatMon_iMiEV pro porovnání kapacity baterie http://evpositive.com/battery-history.html
Ten graf zobrazuje použitelnou kapacitu baterie a je zde vidět jak v čase a ujetými km klesá. Níže obrázek z mého prvního elektromobilu MiEVa.
Zde je odkaz na graf od uživatelů jiné aplikace EvBatMon_iMiEV pro porovnání kapacity baterie http://evpositive.com/battery-history.html
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Garančky Peugeot Ion
Já jsem i Mitsubishi Miev nabíjel skoro výhradně jen na AC, navíc to byl ročník 2015 s novějšími články, udajně až 5000 nabíjecích cyklů
auto jsem koupil rok staré s kapacitou 43,9Ah, po 3 letech a 40 tis km byla kapacita 40,7 Ah, takže pokles menší jak máte vy Radovane, ale i tak to není žádná hitraráda a je otázka jestli se stářím pokes kapacity zpomaluje , nebo zrychluje , takždopádně to je minimálně 3% ročně při najezdu pouhých 15000 Km. Což je tragedie, podle toho jak by měli baterky být nesmrtelné jak hlásí Elektro DAD.
Co s tím budete dělat? Podle všeho máte využitelnou kapacitu kolem 10 kWH to by byla bída dneska i na motorku, polovinu z toho mám ve skutru
Uvidíme jak u nových EV, ale tam je problém že se kapacitu oficielně nijak nedozvíte je to tajné, nebo už někdo něco zjistil o novějších EV ze stáje Škoda, WV ,KIA a H? Donutil už někdo vydat servis protokol o měření kapacity baterie?
auto jsem koupil rok staré s kapacitou 43,9Ah, po 3 letech a 40 tis km byla kapacita 40,7 Ah, takže pokles menší jak máte vy Radovane, ale i tak to není žádná hitraráda a je otázka jestli se stářím pokes kapacity zpomaluje , nebo zrychluje , takždopádně to je minimálně 3% ročně při najezdu pouhých 15000 Km. Což je tragedie, podle toho jak by měli baterky být nesmrtelné jak hlásí Elektro DAD.
Co s tím budete dělat? Podle všeho máte využitelnou kapacitu kolem 10 kWH to by byla bída dneska i na motorku, polovinu z toho mám ve skutru
Uvidíme jak u nových EV, ale tam je problém že se kapacitu oficielně nijak nedozvíte je to tajné, nebo už někdo něco zjistil o novějších EV ze stáje Škoda, WV ,KIA a H? Donutil už někdo vydat servis protokol o měření kapacity baterie?
Re: Garančky Peugeot Ion
Proč myslíte, že kapacita je tajná? Jednak se u každého auta uvádí ta oficiální využitelná kapacita, jednak si to můžete změřit, nové baterie Kia a Niro mají cca 66 kWh, moje Niro naměřeno 66.4 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Garančky Peugeot Ion
10Kwh je sice málo ale i tak se dá ujet v létě po městě okolo 100km a zima 80 (alespoň moje zkušenosti s Ionem s podobnou kapacitou) což může po městě stačit...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Garančky Peugeot Ion
Josef píše:Proč myslíte, že kapacita je tajná? Jednak se u každého auta uvádí ta oficiální využitelná kapacita, jednak si to můžete změřit, nové baterie Kia a Niro mají cca 66 kWh, moje Niro naměřeno 66.4 kWh.
Myslel jsem to tak že u novějších EV se nedá kapacita zjistit přímo z diagnostiky (myslím aktuální kapacitu baterie v Ah) ani mi ji na moje výslovné přání nesdělí servis a tím pádem si nemůžu dělat žádnou statistiku třeba po 10 tis. Km a čase jak jde degradace.
Nebo Vám ji snad v KIE sdělí? A měřit kapacitu v EV aniž bych rozhrabal půl auta? Jak to děláte? Aby jste se nespoléhal na palubní počítač?
Dokonce jsem viděl v nějaké reportáži, že u Hyundae se po 30 tis. Km snažil technik s tabletem reportétrovi namluvit, že kapacita baterie je přesně 100%