Garančky Peugeot Ion

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » stř 28. dub 2021 9:50:36

Postupně zde budu uveřejňovat, co se na našich 2 Peugeotech Ion dělalo v rámci garanček. Ceny vč.DPH. Ty jsou předepsány a povinné při záruce:
- 2 roky na všechno
- 5 let nebo 50 tis. km na baterii a věci s tím spojené, co nastane dříve
- 5 let na všechno, pokud jste si ji přikoupili.
Náš první Peugeot Ion má od novoty (výroba 11/2012, provoz od 4/2014, přebíráno s najetými 12 km, část jsem odjezdil já při předváděcí jízdě) stál 439 tis. Kč s DPH, z toho auto 430 a 9 prodloužená 5letá záruka na vše.
První rok 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu.
Druhý rok totéž + výměna brzdové kapaliny 4.123,- Kč (brali to jako 4 roky od výroby).
Třetí opět filtr a olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč.
Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka).
Pětiletá prohlídka, pylový filtr, revize a promazání a odrezování předních brzd 4.176,-
Šestiletá kontrola, pylový filtr, výměna brzdové kapaliny 7.145,- včetně STK a přípravy na ni seřízení čelistí brzd zadních a parkovací brzdy.
Aktuálně je auto na garančce po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice bude dělat vše jako při 100 tis. km:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protkol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » stř 28. dub 2021 11:41:12

No to není zrovna levné, já platil na Soul první rok 1500,- Kč, druhý rok 900,- třetí rok 1250,- Kč. Nyní na Niro nic, mám 3 roky vše zdarma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » čtv 29. dub 2021 15:31:00

Je to elektrický pravěk a věci vývojově 13 let staré. Plus to auto stálo třetinu Kony/Nira. Navíc mají hokej v tom, jak to pojímat, když vyrobeno zima 2012, ale uvedeno do provozu duben 2014 :D

Garančka po 7 letech provozu (9 od výroby), má 94.225 km, autorizovaný servis Auto Tichý Ostrava-Vítkovice 3.804,- Kč:
- pravidelná servisní prohlídka
- výměna oleje reduktoru
- vybití/nabití/kontrola a protokol o trakčním akumulátoru
- navíc svolávací akce výměna podtlakového čerpadla (zdarma díl i práce)
- přední brzdy stav 60%, zadní 50%
- doporučena výměna 12V akumulátoru, má 75%.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » čtv 29. dub 2021 18:18:49

A jak je tada na tom trakční baterka?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 29. dub 2021 21:40:05

Když vezmu, že na Citigu mám za 9000 Kč předplacený servis na 5 let do 100.000 Km , tak se to opravdu pravěk a chodí se po 2 letech nebo 30 tis. Km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pát 30. dub 2021 17:11:03

Přikládám kompletní kontrolní protokol.
Přílohy
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 05.jpg
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 04.jpg
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 03.jpg
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 02.jpg
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 01.jpg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pát 30. dub 2021 17:12:14

A ještě jedna stránečka, divně to vkládá.
Přílohy
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 strana 06.jpg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pát 30. dub 2021 17:15:41

A svolávačka k tomu zdarma.
Přílohy
Peugeot Ion garancka 7 let 94 tisic km 042021 svolavaci akce.jpg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » pát 30. dub 2021 21:33:06

V dokumentu u Radovana vidím kapacitu trakční baterie 32,7 Ah, což asi odpovídá najetým km.

Připojuji jedno měření které jsem prováděl u kolegy, který pendloval mezi Plzní a Prahou a nabíjel pouze na DC a rychle mu začal klesat dojezd. Na moji radu provedl 2x nabití na AC a nárůst Ah je hodně patrný.

Je vidět, jak rychle klesá kapacita malobaterkáčů a jejich životnost baterie v autě končí ujetím něco přes 100tis. km. (cca 1.000 cyklů :( )
Přílohy
David_Zero-Screenshot_2019-01-03-16-01-49-924_emobility.canion.png
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » sob 01. kvě 2021 9:12:27

Záleží jak se nabíjí. Já jsem Soul 27 kWh nabíjel prakticky výhradně na AC 2kW a denně. Po 65 tis. a 4,5 letech stáří byla kapacita baterie 94.7%. 2x Soul 27 kWh nabíjení denně na DC v Olomouci měly po 130 tis. km baterii na výměnu (cca 65% kapacita). Baterie dostávaly záhul hlavně v zimě, kdy Soul prakticky vůbec neomezoval výkon.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » sob 01. kvě 2021 14:16:58

Peugeot Ion 58 tis. km uveden do provozu 9/2012 údaje z Canionu 24.01.2021
Přílohy
Peugeot Ion Barca stav 2021-01-24.jpeg
Peugeot Ion Barca baterky 2021-01-24.jpeg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » sob 01. kvě 2021 14:46:48

Peugeot Ion 92 tis. km rok výroby 9/2012 uveden do provozu 4/2014 údaje z Canionu 24.01.2021
Přílohy
Peugeot Ion Radovan stav 2021-01-24.jpeg
Peugeot Ion Radovan baterky 2021-01-24.jpeg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » sob 01. kvě 2021 15:51:20

Jo a takhle to má vypadat na vnitřním parkovišti správného prodejce, který se stará i o elektromobily. Peugeot Auto Tichý Ostrava-Vítkovice Rudná ulice. Servisák pan Žídek nebude rád, že jsem to bonznul, ale musel jsem, je to pochvala. Jinak jezdit jim tam asi nikdo nebudete, protože naproti je PRE rychlonabíječka za Mercedesem a o pár baráků na čerpačce MOL stojí EON rychlonabíječka. Nejbližší ČEZ rychlá 2-3 km (Teplárna a Benzina).
Přílohy
20210429_145645.jpg
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » sob 01. kvě 2021 20:41:14

Radovane, děkujeme za obrazovky z CanIonu. Můžete sem prosím zveřejnit i obrazovky "Ah history" (viz. obrázek výše)?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » sob 01. kvě 2021 21:25:13

Rádo se stalo, mám ale bohužel jen tyhle, dělal mi to kolega Dalibor Kondrát, když se u mne zastavil. Má ten profesionální OBD dongle a SW k tomu v tabletu. Já s tím svým za pár stovek nejsem schopen přečíst z auta nic, než se stačí můj levný OBD spojit s telefonem, tak to nahlásí chybu připojení a zablokuje se. Vyhozených 5 stovek před pár lety.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » ned 02. kvě 2021 8:13:08

Ano, na "trojčata" je třeba OBD s větší rychlostí přenosu. Je to dáno programem, který vyčítá mnoho hodnot naráz a pomalejší OBD to nestihne zpracovat a zamrzne... Prvně jsme měl také levné za necelých 400, ale pak prostě koupil 10x rychlejší OBDLinkLX za tenkrát v Alze přes 4tis. Dnes lze koupi v cizině i za polovinu, ale fungují i jiné levnější.
Ten graf zobrazuje použitelnou kapacitu baterie a je zde vidět jak v čase a ujetými km klesá. Níže obrázek z mého prvního elektromobilu MiEVa.
Zde je odkaz na graf od uživatelů jiné aplikace EvBatMon_iMiEV pro porovnání kapacity baterie http://evpositive.com/battery-history.html
Přílohy
pict_2018-08-28_14-10-15.png
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Citigo e IV » ned 02. kvě 2021 18:50:37

Já jsem i Mitsubishi Miev nabíjel skoro výhradně jen na AC, navíc to byl ročník 2015 s novějšími články, udajně až 5000 nabíjecích cyklů
auto jsem koupil rok staré s kapacitou 43,9Ah, po 3 letech a 40 tis km byla kapacita 40,7 Ah, takže pokles menší jak máte vy Radovane, ale i tak to není žádná hitraráda a je otázka jestli se stářím pokes kapacity zpomaluje , nebo zrychluje , takždopádně to je minimálně 3% ročně při najezdu pouhých 15000 Km. Což je tragedie, podle toho jak by měli baterky být nesmrtelné jak hlásí Elektro DAD.

Co s tím budete dělat? Podle všeho máte využitelnou kapacitu kolem 10 kWH to by byla bída dneska i na motorku, polovinu z toho mám ve skutru :D

Uvidíme jak u nových EV, ale tam je problém že se kapacitu oficielně nijak nedozvíte je to tajné, nebo už někdo něco zjistil o novějších EV ze stáje Škoda, WV ,KIA a H? Donutil už někdo vydat servis protokol o měření kapacity baterie?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » ned 02. kvě 2021 20:04:47

Proč myslíte, že kapacita je tajná? Jednak se u každého auta uvádí ta oficiální využitelná kapacita, jednak si to můžete změřit, nové baterie Kia a Niro mají cca 66 kWh, moje Niro naměřeno 66.4 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » ned 02. kvě 2021 20:45:18

10Kwh je sice málo ale i tak se dá ujet v létě po městě okolo 100km a zima 80 (alespoň moje zkušenosti s Ionem s podobnou kapacitou) což může po městě stačit...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Citigo e IV » ned 02. kvě 2021 22:12:50

Josef píše:Proč myslíte, že kapacita je tajná? Jednak se u každého auta uvádí ta oficiální využitelná kapacita, jednak si to můžete změřit, nové baterie Kia a Niro mají cca 66 kWh, moje Niro naměřeno 66.4 kWh.


Myslel jsem to tak že u novějších EV se nedá kapacita zjistit přímo z diagnostiky (myslím aktuální kapacitu baterie v Ah) ani mi ji na moje výslovné přání nesdělí servis a tím pádem si nemůžu dělat žádnou statistiku třeba po 10 tis. Km a čase jak jde degradace.

Nebo Vám ji snad v KIE sdělí? A měřit kapacitu v EV aniž bych rozhrabal půl auta? Jak to děláte? Aby jste se nespoléhal na palubní počítač?
Dokonce jsem viděl v nějaké reportáži, že u Hyundae se po 30 tis. Km snažil technik s tabletem reportétrovi namluvit, že kapacita baterie je přesně 100%