Specifikace - Peugot iOn

Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Specifikace - Peugot iOn

Příspěvekod Jan Čapek » ned 22. lis 2015 21:58:34

Peugeot_iOn_compact_styling.jpg


Název: Peugot iOn
Udávaná kapacita baterie: 16 kWh
Využitelná kapacita baterie: ?
Dojezd NEDC: ?
Dojezd EPA: 100 km
Výkon: 47 kW
Točivý moment: 180 Nm
Poháněná náprava: zadní
Max. rychlost: 130 km/h
Rychlodobíjení: Chademo
Palubní AC nabíječka: 3,6 kW - jednofázová
Váha: 1080kg
Počet míst: 5
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 260
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Specifikace - Peugot iOn - Rozdíl mezi Peugeotem Ion a Citroenem C-Zero a Mitsubishi iMiev

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 18:44:45

Rozdíl mezi Peugeotem Ion a Citroenem C-Zero v reálu pouze v označení a barevnosti interiéru. Citroen má takovou podivnou posránkově hnědou, řečeno diplomaticky.
Rozdíl mezi Peugeotem Ion + Citroenem C-Zero versus originál Mitsubishi iMiev v reálu hodně velký. Frantíci usoudili, že Evropan nepotřebuje nahoře ve středové kapličce navigaci s hodinami a ukazatelem teploty a dali tam takovou divnou černou mřížku v barvě klavírní černá. Proto si musíte obojí přikoupit někde v shopu na pumpě. Dále Evropan nepotřebuje vyhřívat sedadlo spolujezdce, protože je bohatý a jezdí sám, takže vyhříváme jen řidiče. Taky Evropan nepotřebuje nahřívat / chladit auto v době, kdy se nabíjí. Takže topení ani klima nelze zapnout a pokud nabíjíte venku, hned podstatnou část dojezdu z baterek (20-30 km) spotřebujete na vyhřátí nebo vychlazení interiéru vozu. Rovněž Evropan nepotřebuje dálkový ovladač, v němž by viděl na displeji vnitřní teplotu interiéru (tedy zda má dálkově zapnout klimu či topení, dokud je auto v zásuvce) a stupeň nabití baterky. Takže se rád proběhne podívat na přístrojovou desku, zda už má nabito.
Ale i přes výše uvedené je po roce a půl a aktuálně 22 tis. km pro městské ježdění s Peugeotem Ion či Citroenem C-Zero spokojenost.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 58 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 260
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Specifikace - Peugot iOn - dojezd, nabíjení, garanční prohlídka pod 2 letech

Příspěvekod Radovan » pát 08. dub 2016 0:05:07

Plné nabití mám vyzkoušené za 2 roky a 30 tis. km více než bohatě. Dojezd je závislý na používání vozu, počítač ho odhaduje podle chování řidiče v posledních 25 ujetých km. Takže pokud s autem blbnu a vozím lidi na předváděcí akci elektromobilů s neustálým zrychlováním atp., tak 15 kWh (tedy 15 dílků baterie z 16) dá sotva 85 km. Jako včera například. Ovšem když s ním jezdím bez topení a bez klimy převáženě po městě 50, občas 80-90 km/hod na obchvatu, tak běžně dělám 136 km ze 150 papírových. Už jsem měl i 144. Pokud ovšem jedu v zimě a topím naplno v teplotách okolo 0 C a pod nulou, tak 100 km. Když ještě k tomu strávím převážnou část cesty na rychlostní silnici v rychlostech +-90 km/hod., tak jen 80 km. Fakt je to na řidiči a zda topí/klimuje či ne.

Nabíjecí kabely používám 2. Standardní od výrobce 230V 10A, nabije auto výkonem 2,3 kW za +-7 hodin, což používám doma v noci v garáži, kdy nabíjím levnějším nočním proudem. Tento tarif, D27d Elektromobilita, jsem dostal od ČEZu pro prokázání vlastnictví elektromobilu. Celá baterie, 16 kWh mne přijde na 40,- Kč. Případně přes den, kdy nabíjím ze svojí FVE na střeše rodinného domku. V autě sebou vozím silnější nabíjecí kabel 230V od pana Richtra z brněnské firmy R-evc, který je stavitelný od 6A do 16A. Tak nikde nevyhodím pojistky, když mají slabší jistič, ale současně mohu z běžné domácí zásuvky jištěné 16A dobíjet výkonem 3,6 kW, tzn. z nuly do plna za +-4,5 hodiny. Je to super věc, protože když jdu na hodinku na jednání nebo na oběd, dobiju v obchodním centru zdarma 3,6 kWh, což je skoro čtvrtina kapacity baterie. Pokud by byly všechny běžné domácí zásuvky obsazeny, mám ještě koupenu za 500,- Kč redukci z 400V 16A červený pětikolík na 230V 16A. Už se mi párkrát hodila, velikostně je jako plechovka od malé Coca-coly. Jinak využívám v Ostravě, kde bydlím, 2 rychlonabíječky CHAdeMO. Tak dokážu Ionem v zimě najet v případě potřeby denně i přes 300 km. Ráno vyjedu z domu s plnou a dobíjím průběžně pomalu nebo rychle, kdekoliv stojím. Pomalé zásuvky jsou u nás i v okolních městech jako Opava, Karviná, Třinec, Český Těšín, Klimkovice. Pokud mířím mimo region, domlouvám si možnost nabíjení předem dle map nabíječek nebo v místech jednání. Vždy vozím i originál silnou prodlužovačku 20 metrů ve vodovzdorné úpravě. Přitáhnu si tak proud k parkovišti odkud potřebuji, s nabíjecím kabelem mám k dispozici 26 metrů.

Jinak včerejší výsledek pravidelné dvouleté garančky mého Peugeotu Ion po 30.056 km OK, bez závad. Mj. včetně 12 battery packů. Kromě prohlídky i servisní knížkou nařízená výměna pylového filtru kabiny a brzdové kapaliny. Cena 4.123,- Kč s DPH, z toho materiál filtr 1.505,- a kapalina 428,- Kč.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 58 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dako
Příspěvky: 16
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Specifikace - Peugot iOn

Příspěvekod dako » pon 23. kvě 2016 21:40:55

Zde bych opravil specifikaci parametrů palubní nabíječky, ta není určitě 3,7kW. Zatím jsem se nedostal na vice jak 13,5A (mennekes a orig. nabíjecí kabel) což je cca 3100W příkon. Zatím tedy ještě nemám svůj vlastní generátor CP pwm (na kterém ještě pracuju) abych měl jistotu. Časem určitě poreferuju, ale 3,7kW je spíš jen zbožné přaní. Uvidím, jak se bude změna a přesnost střídy PWM projevovat na výkonu, jestli to půjde řídit spojitě nebo jen skokově. Chceme, s kolegou Golemem, dosáhnout možnosti inteligentně využít přebytky z FVE a zároveň regulovat prioritu požadavku na odběr jiných spotřebičů než je nabíjení vozu.
bert
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. led 2016 21:31:14

Re: Specifikace - Peugot iOn

Příspěvekod bert » úte 24. kvě 2016 12:13:38

Zdravím!
Ja používam toto:
http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EV ... ation.html
Riadi to plynule a prúd sa dá meniť aj počas nabíjania. Len skutočný prúd do auta sa mení postupne po časovej rampe. To už si zrejme riadi nabíjačka v aute.
dracekvo
Příspěvky: 4
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Specifikace - Peugot iOn

Příspěvekod dracekvo » ned 25. bře 2018 7:50:07

Zdravím. Citroen ani peugeot nemá možnost topení na nabíječce? Chci si koupit tohle auto na dojíždění do práce, ale nechci ho bez možnosti si v zimě nechat předehřát interiér.
Pokud ne, budu holt muset vyrazit do zahraničí pro mitsubishi.
A ještě sem neco zaslechl o tom, že od roku 2012, peugeot a citroen používají jiné články. Je to pravda?

Dekuji
dako
Příspěvky: 16
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Specifikace - Peugot iOn

Příspěvekod dako » ned 25. bře 2018 10:52:48

Topit a být zároveň na nabíječce Peugeot ani Citroen neumí, vím, ale že to jde upravit tak, aby to umožňovalo. Starší verze Peugeot a Citroen mají baterie 14kWh, na http://myimiev.com/forum/ je to popsané, dá se to zjistit podle výrobního čísla baterie, které je pod deklem motoru, lehce přístupné.