e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Moderátor: Josef

dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 10:25:08

Jak říkávala moje babička, líná huba holé neštěstí a tak zkusím štěstí

Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.

Auto si zamkne dobíjecí konktor a cca po minutě se rozbliká červená "kontrolka" což znamená kontaktujte servis dle manuálu. (samozřejmě jsem udělal a jsem objednán, ale jak píši nahořeco kdyby někdo náhodou věděl ...... )

Předpokládám, že DC nabíječka "obchází" palubní nabíječku a díky tomu dobíjení funguje, ještě mně teď napadlo zkusit mennenkes na stojanu ČEZ ...

Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou, případně nemá někdo schéma pojistkové "skříně", nějak se mi nechce vytahovat pojistku po pojistce, abych se následně dozvěděl v Auto Jarov kolik stojí výměna onboard nabíječky :-(, předem díky za každou "radu"
Naposledy upravil(a) dort dne pát 19. čer 2020 15:54:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 12:39:27

dort píše:Jak říkávala moje babička, líná huba holé neštěstí a tak zkusím štěstí

Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.

Auto si zamkne dobíjecí konktor a cca po minutě se rozbliká červená "kontrolka" což znamená kontaktujte servis dle manuálu. (samozřejmě jsem udělal a jsem objednán, ale jak píši nahořeco kdyby někdo náhodou věděl ...... )

Předpokládám, že DC nabíječka "obchází" palubní nabíječku a díky tomu dobíjení funguje, ještě mně teď napadlo zkusit mennenkes na stojanu ČEZ ...

Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou, případně nemá někdo schéma pojistkové "skříně", nějak se mi nechce vytahovat pojistku po pojistce, abych se následně dozvěděl v Auto Jarov kolik stojí výmněna onboard nabíječky :-(, předem díky za každou "radu"

Jednou pomohla rada, zasunout a "zakvedlat" a vysunout (případně několikrát). Pravděpodobně zadrhává západka konektoru... Pokud ano, pak pročistit, promazat. Bohužel mohla odejít AC nabíječka. Nedávno jsem na českém netu četl stejný problém, ale už nevím kde, ani jaké to bylo EV.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 13:49:49

Lama píše:Jednou pomohla rada, zasunout a "zakvedlat" a vysunout (případně několikrát). Pravděpodobně zadrhává západka konektoru... Pokud ano, pak pročistit, promazat. Bohužel mohla odejít AC nabíječka. Nedávno jsem na českém netu četl stejný problém, ale už nevím kde, ani jaké to bylo EV.


Zasunuto, zakvedláno včera několikrát :-( a jeden dotaz, pokud by nefungovala západka konektoru, pak by na 99,9% nefungovalo ani DC, co myslíte?

Bojím se bojím, že odešla do "věčných lovišť" práve AC nabíječka v autě :-(, o ceně nemám ani tušení ale tipuji s prací cca 20 - 50.000,- pokud vím, že na i3 vyjde cca na 100.000,-.
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 14:32:54

A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí :( takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ....
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Radovan » pát 19. čer 2020 14:41:18

A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 15:53:44

Radovan píše:A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.


Kabel vyzkoušen na druhém autě - funguje, wallbox na jiném autě funguje, zde ne :-( vyzkoušeno i na druhé wallboxu a opět stený výsledek :-(
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 16:09:08

dort píše:A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí :( takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ....

Když funguje nabíjení u ČEZu na AC, tak je nabíječka v autě v pořádku a máte problém doma v rozvodech. Předpokládám, že u ČEZu jste použil totožný kabel TYP2 jako doma. Takže i přenosný 230V bude jinde fungovat.
Když jsme měl půjčeného e-Golfa, tak jsem byl upozorněn, že pokud mám staré rozvody, tak nabíjení nemusí fungovat a také v některých zásuvkách nefungovalo, ikdyž jsem zde jiná EV bez problému nabíjel. Koncern VW to má více hlídané a přes prodlužku se nabíjení také někdy nezapne.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 16:10:17

dort píše:
Radovan píše:A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.


Kabel vyzkoušen na druhém autě - funguje, wallbox na jiném autě funguje, zde ne :-( vyzkoušeno i na druhé wallboxu a opět stený výsledek :-(

Pak je to téměř jasné - máte problém doma v rozvodech.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 16:24:19

Špatně pochopeno, respektive napsáno - omluva :-) - na zmiňovaném voze nefunguje NIC, vyjma dobíjecí stanice ČEZ :-) a na všechny ostatní vozy funguje vše :-) jak nabíječky na 220V, tak jeden či druhý wallbox :-) - opravdu chyba je v autě, jen ještě netuším jaká ....

P.S. Rozvody ve firmě jsou OK :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 16:43:11

dort píše:Špatně pochopeno, respektive napsáno - omluva :-) - na zmiňovaném voze nefunguje NIC, vyjma dobíjecí stanice ČEZ :-) a na všechny ostatní vozy funguje vše :-) jak nabíječky na 220V, tak jeden či druhý wallbox :-) - opravdu chyba je v autě, jen ještě netuším jaká ....

P.S. Rozvody ve firmě jsou OK :-)

Děkuji za upřesnění. Jen se znovu zeptám - na ČEZu funguje nabíjení DC i AC? Psal jste že AC funguje... Tak jsem se ptal, zda na stejném vašem kabelu, který ve firmě nefunguje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Josef » pát 19. čer 2020 17:54:55

Já jsem z první příspěvku pochopil, že AC nefunguje nikde, pouze DC, tedy problém je v autě. Palubní nabíječka stojí běžně kolem 50-70 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Radovan » pát 19. čer 2020 18:26:35

Budeme si to muset ujasnit. Nefunguje pomalé nabíjení, tedy AC, jak přes kabel dodávaný k autu na domácí zásuvku, tak přes kabel Mennekes na pomalých nabíjecích sloupcích? (ten se někdy k autu dává, někdy ale nedával). Bylo to vyzkoušeno na více zásuvkách a sloupcích? Toto nabíjení záleží na funkčnosti kabelu, zástrčky kabelu, zásuvky v autě a palubní nabíječky auta, problém může být i ve špatně nebo postaru udělaných rozvodech v domě.

Rychlonabíjení DC přes CCS Combo na rychlonabíjecích stojanech tedy funguje, zde ale palubní nabíječku supluje HW a SW rychlonabíjecícho stojanu. Zkusil bych to nejen na ČEZ, ael i na dalších stojanech (byť také mohou být ČEZEm používané ABB) a současně tam zkusil vždy i zásuvku Mennekes. Na stojanech EON např. u Globusů bývá i kabel s koncovkou Mennekes pro pomalé nabíjení nejen 22, ale až 43 kW, I ten bych vyzkoušel. Podobně u Lidlů.

Až nakonec bych šel s problémem do servisu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 18:32:04

Josef píše:Já jsem z první příspěvku pochopil, že AC nefunguje nikde, pouze DC, tedy problém je v autě. Palubní nabíječka stojí běžně kolem 50-70 tis. Kč.

Dort píše : "A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí :( takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ...."

Z toho příspěvku jsem pochopil, že je AC nabíječka v autě v pořádku... Nebo to chápete jinak?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Josef » pát 19. čer 2020 18:44:28

Myslím že se Dort do toho nějak zamotal. První příspěvek mluví celkem jasně AC nejde ani z Mennekes (Wallbox) ani ze zásuvky 230V.

Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.

Pokud se spletl a AC na ČEZ opravdu nabíjí, pak to moc nechápu, protože každá normální Wallbox má Mennekes. Jediná možnost je, že má blbé kabely a na AC ČEZ používá jiný kabel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 21:40:16

tak znovu a lépe :-) neb situace se vyvíjela ...

takže aktuální shrnutí

1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)

3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje

A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji

Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!

P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 22:14:03

dort píše:tak znovu a lépe :-) neb situace se vyvíjela ...

takže aktuální shrnutí

1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)

3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje

A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji

Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!

P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!

Děkujeme za shrnutí.
8-) Bude to "černá magie"..., vlastní zkušenost - PC v jednom rohu místnosti se nerozběhne. Jinde funguje. Samozřejmě ze stejné zásuvky (s prodlužkou), pouze přenesen o pár metrů jinam.
Nedělám si srandu, ale to se mi stalo a aniž bych to takto předem vyzkoušel, jako blb jsem vezl PC do servisu, kde fungoval a na svém místě prostě NEe. Už jsem zažil a právě u starých e-UPů, že originál nabíječky 230V nešly zaměnit - prostě jedna fungovala pouze v jednom autě a druhá v obou. Myslím, že koncern VW to má až moc ochránění a někdy pak sami neví co s tím...

:?: Zkuste ještě další různé možnosti. Třeba nabíjení na více místech a jak psal Radovan i na různých stanicích ČEZ, EON,..
:idea: Ještě mi napadá - Nemůže být něco špatně nastaveno v aplikaci? Nehrál si někdo s nastavením?
Já si třeba mohu nastavit, aby mi to doma nabíjelo pomalu a pouze v určité hodiny u ČEZu rychle bez časového omezení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Štemba » pát 19. čer 2020 22:21:27

Já bych se pořádně podíval, jestli není nějaký bordel v konektoru auta, respektive porovnal jestli se neliší v délce nějakého z pinů koncovka na kabelu používané pridobijeni AC u ČEZ a kabelu u walboxu a skrze bordel tam nedochází ke kontaktu (začal bych kontrolou komunikačních pinů)
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dort » pát 19. čer 2020 22:49:16

Lama píše:
dort píše:tak znovu a lépe :-) neb situace se vyvíjela ...

takže aktuální shrnutí

1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)

3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje

A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji

Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!

P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!

Děkujeme za shrnutí.
8-) Bude to "černá magie"..., vlastní zkušenost - PC v jednom rohu místnosti se nerozběhne. Jinde funguje. Samozřejmě ze stejné zásuvky (s prodlužkou), pouze přenesen o pár metrů jinam.
Nedělám si srandu, ale to se mi stalo a aniž bych to takto předem vyzkoušel, jako blb jsem vezl PC do servisu, kde fungoval a na svém místě prostě NEe. Už jsem zažil a právě u starých e-UPů, že originál nabíječky 230V nešly zaměnit - prostě jedna fungovala pouze v jednom autě a druhá v obou. Myslím, že koncern VW to má až moc ochránění a někdy pak sami neví co s tím...

:?: Zkuste ještě další různé možnosti. Třeba nabíjení na více místech a jak psal Radovan i na různých stanicích ČEZ, EON,..
:idea: Ještě mi napadá - Nemůže být něco špatně nastaveno v aplikaci? Nehrál si někdo s nastavením?
Já si třeba mohu nastavit, aby mi to doma nabíjelo pomalu a pouze v určité hodiny u ČEZu rychle bez časového omezení.


Já především za rady. Za svůj zmatek v informacích se omlouvám, ale těch pokusů bylo mnoho .....

"Černá magie" velice trefné přirovnání :-) naštěstí jsem do servisu jen objednán, takže do čtvrtka mohu "čarovat"

Aplikace mne napadla hned včera v noci, ale nabíjení v ní nelze vypnout úplně, takže i kdyby si s ní někdo ze zaměstnanců hrál, tak by to nabíjelo jedině rychleji, protože tohoto stařešinu nabíjím jen na 5A, což je v aplikaci minimum a prez léto jen na 90% s dobou odjezdu ...

Jen v rovině absolutní spekulace, která také nemá vlastně logiku, ale včera pršelo, co když se povedlo, že se dostala voda do nabíjecí koncovky u nabíječky na 220V (jen hned doplním já u toho nebyl :-) jen pro pořádek) a následně tato nabíječka byla připojena k autu -> což se nabíječce v autě nelíbilo a proto nenabíjela, následně asi wallbox, jenže teď to ALE to by pak auto nenabíjelo ani DC, neřkuli, že by následně nabíjelo po návratu na AC ve firmě .... no nic babička říkávala ráno moudřejší večera ..... díky všem, pokračování zítra snad s lepším koncem
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod dracekvo » pát 19. čer 2020 22:49:21

A nejde tu závadu vyčíst pomocí ODB?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK

Příspěvekod Lama » pát 19. čer 2020 23:35:02

dracekvo píše:A nejde tu závadu vyčíst pomocí ODB?

To neni zavada, to je zahada, takze nelze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)