e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Moderátor: Josef
e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Jak říkávala moje babička, líná huba holé neštěstí a tak zkusím štěstí
Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.
Auto si zamkne dobíjecí konktor a cca po minutě se rozbliká červená "kontrolka" což znamená kontaktujte servis dle manuálu. (samozřejmě jsem udělal a jsem objednán, ale jak píši nahořeco kdyby někdo náhodou věděl ...... )
Předpokládám, že DC nabíječka "obchází" palubní nabíječku a díky tomu dobíjení funguje, ještě mně teď napadlo zkusit mennenkes na stojanu ČEZ ...
Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou, případně nemá někdo schéma pojistkové "skříně", nějak se mi nechce vytahovat pojistku po pojistce, abych se následně dozvěděl v Auto Jarov kolik stojí výměna onboard nabíječky , předem díky za každou "radu"
Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.
Auto si zamkne dobíjecí konktor a cca po minutě se rozbliká červená "kontrolka" což znamená kontaktujte servis dle manuálu. (samozřejmě jsem udělal a jsem objednán, ale jak píši nahořeco kdyby někdo náhodou věděl ...... )
Předpokládám, že DC nabíječka "obchází" palubní nabíječku a díky tomu dobíjení funguje, ještě mně teď napadlo zkusit mennenkes na stojanu ČEZ ...
Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou, případně nemá někdo schéma pojistkové "skříně", nějak se mi nechce vytahovat pojistku po pojistce, abych se následně dozvěděl v Auto Jarov kolik stojí výměna onboard nabíječky , předem díky za každou "radu"
Naposledy upravil(a) dort dne pát 19. čer 2020 15:54:08, celkem upraveno 1 x.
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dort píše:Jak říkávala moje babička, líná huba holé neštěstí a tak zkusím štěstí
Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.
Auto si zamkne dobíjecí konktor a cca po minutě se rozbliká červená "kontrolka" což znamená kontaktujte servis dle manuálu. (samozřejmě jsem udělal a jsem objednán, ale jak píši nahořeco kdyby někdo náhodou věděl ...... )
Předpokládám, že DC nabíječka "obchází" palubní nabíječku a díky tomu dobíjení funguje, ještě mně teď napadlo zkusit mennenkes na stojanu ČEZ ...
Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou, případně nemá někdo schéma pojistkové "skříně", nějak se mi nechce vytahovat pojistku po pojistce, abych se následně dozvěděl v Auto Jarov kolik stojí výmněna onboard nabíječky , předem díky za každou "radu"
Jednou pomohla rada, zasunout a "zakvedlat" a vysunout (případně několikrát). Pravděpodobně zadrhává západka konektoru... Pokud ano, pak pročistit, promazat. Bohužel mohla odejít AC nabíječka. Nedávno jsem na českém netu četl stejný problém, ale už nevím kde, ani jaké to bylo EV.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Lama píše:Jednou pomohla rada, zasunout a "zakvedlat" a vysunout (případně několikrát). Pravděpodobně zadrhává západka konektoru... Pokud ano, pak pročistit, promazat. Bohužel mohla odejít AC nabíječka. Nedávno jsem na českém netu četl stejný problém, ale už nevím kde, ani jaké to bylo EV.
Zasunuto, zakvedláno včera několikrát a jeden dotaz, pokud by nefungovala západka konektoru, pak by na 99,9% nefungovalo ani DC, co myslíte?
Bojím se bojím, že odešla do "věčných lovišť" práve AC nabíječka v autě , o ceně nemám ani tušení ale tipuji s prací cca 20 - 50.000,- pokud vím, že na i3 vyjde cca na 100.000,-.
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ....
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Radovan píše:A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.
Kabel vyzkoušen na druhém autě - funguje, wallbox na jiném autě funguje, zde ne vyzkoušeno i na druhé wallboxu a opět stený výsledek
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dort píše:A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ....
Když funguje nabíjení u ČEZu na AC, tak je nabíječka v autě v pořádku a máte problém doma v rozvodech. Předpokládám, že u ČEZu jste použil totožný kabel TYP2 jako doma. Takže i přenosný 230V bude jinde fungovat.
Když jsme měl půjčeného e-Golfa, tak jsem byl upozorněn, že pokud mám staré rozvody, tak nabíjení nemusí fungovat a také v některých zásuvkách nefungovalo, ikdyž jsem zde jiná EV bez problému nabíjel. Koncern VW to má více hlídané a přes prodlužku se nabíjení také někdy nezapne.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dort píše:Radovan píše:A co kabel, nebude problém na něm? nebo v koncovkách? prostříkat kontaktolem, znovu zkoušet, vyzkoušet jiné zásuvky a nabíjecí sloupky.
Kabel vyzkoušen na druhém autě - funguje, wallbox na jiném autě funguje, zde ne vyzkoušeno i na druhé wallboxu a opět stený výsledek
Pak je to téměř jasné - máte problém doma v rozvodech.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Špatně pochopeno, respektive napsáno - omluva - na zmiňovaném voze nefunguje NIC, vyjma dobíjecí stanice ČEZ a na všechny ostatní vozy funguje vše jak nabíječky na 220V, tak jeden či druhý wallbox - opravdu chyba je v autě, jen ještě netuším jaká ....
P.S. Rozvody ve firmě jsou OK
P.S. Rozvody ve firmě jsou OK
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dort píše:Špatně pochopeno, respektive napsáno - omluva - na zmiňovaném voze nefunguje NIC, vyjma dobíjecí stanice ČEZ a na všechny ostatní vozy funguje vše jak nabíječky na 220V, tak jeden či druhý wallbox - opravdu chyba je v autě, jen ještě netuším jaká ....
P.S. Rozvody ve firmě jsou OK
Děkuji za upřesnění. Jen se znovu zeptám - na ČEZu funguje nabíjení DC i AC? Psal jste že AC funguje... Tak jsem se ptal, zda na stejném vašem kabelu, který ve firmě nefunguje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Já jsem z první příspěvku pochopil, že AC nefunguje nikde, pouze DC, tedy problém je v autě. Palubní nabíječka stojí běžně kolem 50-70 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Budeme si to muset ujasnit. Nefunguje pomalé nabíjení, tedy AC, jak přes kabel dodávaný k autu na domácí zásuvku, tak přes kabel Mennekes na pomalých nabíjecích sloupcích? (ten se někdy k autu dává, někdy ale nedával). Bylo to vyzkoušeno na více zásuvkách a sloupcích? Toto nabíjení záleží na funkčnosti kabelu, zástrčky kabelu, zásuvky v autě a palubní nabíječky auta, problém může být i ve špatně nebo postaru udělaných rozvodech v domě.
Rychlonabíjení DC přes CCS Combo na rychlonabíjecích stojanech tedy funguje, zde ale palubní nabíječku supluje HW a SW rychlonabíjecícho stojanu. Zkusil bych to nejen na ČEZ, ael i na dalších stojanech (byť také mohou být ČEZEm používané ABB) a současně tam zkusil vždy i zásuvku Mennekes. Na stojanech EON např. u Globusů bývá i kabel s koncovkou Mennekes pro pomalé nabíjení nejen 22, ale až 43 kW, I ten bych vyzkoušel. Podobně u Lidlů.
Až nakonec bych šel s problémem do servisu.
Rychlonabíjení DC přes CCS Combo na rychlonabíjecích stojanech tedy funguje, zde ale palubní nabíječku supluje HW a SW rychlonabíjecícho stojanu. Zkusil bych to nejen na ČEZ, ael i na dalších stojanech (byť také mohou být ČEZEm používané ABB) a současně tam zkusil vždy i zásuvku Mennekes. Na stojanech EON např. u Globusů bývá i kabel s koncovkou Mennekes pro pomalé nabíjení nejen 22, ale až 43 kW, I ten bych vyzkoušel. Podobně u Lidlů.
Až nakonec bych šel s problémem do servisu.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Josef píše:Já jsem z první příspěvku pochopil, že AC nefunguje nikde, pouze DC, tedy problém je v autě. Palubní nabíječka stojí běžně kolem 50-70 tis. Kč.
Dort píše : "A ještě jeden EDIT - ze stojanu ČEZ na mennenkes, bohužel dobíjí takže pokud nemá “onboard” nějaké jištění, případně “stykače” tak budu pravděpodobně hodně smutný ...."
Z toho příspěvku jsem pochopil, že je AC nabíječka v autě v pořádku... Nebo to chápete jinak?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Myslím že se Dort do toho nějak zamotal. První příspěvek mluví celkem jasně AC nejde ani z Mennekes (Wallbox) ani ze zásuvky 230V.
Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.
Pokud se spletl a AC na ČEZ opravdu nabíjí, pak to moc nechápu, protože každá normální Wallbox má Mennekes. Jediná možnost je, že má blbé kabely a na AC ČEZ používá jiný kabel.
Máme e-Up s cca 83.000 km a přestal dobíjet ať již z wallboxu (380V), nebo z nabíječky na 220V (oboje vyzkoušeno s jiným autem a funguje), DC dobjení u ČEZu funguje normálně.
Pokud se spletl a AC na ČEZ opravdu nabíjí, pak to moc nechápu, protože každá normální Wallbox má Mennekes. Jediná možnost je, že má blbé kabely a na AC ČEZ používá jiný kabel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
tak znovu a lépe neb situace se vyvíjela ...
takže aktuální shrnutí
1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)
3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje
A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji
Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!
P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!
takže aktuální shrnutí
1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)
3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje
A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji
Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!
P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dort píše:tak znovu a lépe neb situace se vyvíjela ...
takže aktuální shrnutí
1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)
3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje
A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji
Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!
P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!
Děkujeme za shrnutí.
Bude to "černá magie"..., vlastní zkušenost - PC v jednom rohu místnosti se nerozběhne. Jinde funguje. Samozřejmě ze stejné zásuvky (s prodlužkou), pouze přenesen o pár metrů jinam.
Nedělám si srandu, ale to se mi stalo a aniž bych to takto předem vyzkoušel, jako blb jsem vezl PC do servisu, kde fungoval a na svém místě prostě NEe. Už jsem zažil a právě u starých e-UPů, že originál nabíječky 230V nešly zaměnit - prostě jedna fungovala pouze v jednom autě a druhá v obou. Myslím, že koncern VW to má až moc ochránění a někdy pak sami neví co s tím...
Zkuste ještě další různé možnosti. Třeba nabíjení na více místech a jak psal Radovan i na různých stanicích ČEZ, EON,..
Ještě mi napadá - Nemůže být něco špatně nastaveno v aplikaci? Nehrál si někdo s nastavením?
Já si třeba mohu nastavit, aby mi to doma nabíjelo pomalu a pouze v určité hodiny u ČEZu rychle bez časového omezení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Já bych se pořádně podíval, jestli není nějaký bordel v konektoru auta, respektive porovnal jestli se neliší v délce nějakého z pinů koncovka na kabelu používané pridobijeni AC u ČEZ a kabelu u walboxu a skrze bordel tam nedochází ke kontaktu (začal bych kontrolou komunikačních pinů)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
Lama píše:dort píše:tak znovu a lépe neb situace se vyvíjela ...
takže aktuální shrnutí
1. nefunguje nabíjení z 220V (nabíječna na jiném autě funguje)
2. nefunguje nabíjení z ani jednoho wallboxu na firmě (jiná auta se ormálně dobíjí)
3. DC funguje
4. AC z ČEZ stojanu funguje
A v bodě 4. mám tu záhadu, přeci AC z ČEZ stojanu je to samé co wallbox (Webasto), nebo je to stejné jako s DC o čemž dost pochybuji
Verze špatný kabel, nabíječka na 220V, nebo wallbox prosím zapomeňte (wallbox má svůj vlastní kabel)!
P.S. Kabel na mennenkes na stojan je jiný!
Děkujeme za shrnutí.
Bude to "černá magie"..., vlastní zkušenost - PC v jednom rohu místnosti se nerozběhne. Jinde funguje. Samozřejmě ze stejné zásuvky (s prodlužkou), pouze přenesen o pár metrů jinam.
Nedělám si srandu, ale to se mi stalo a aniž bych to takto předem vyzkoušel, jako blb jsem vezl PC do servisu, kde fungoval a na svém místě prostě NEe. Už jsem zažil a právě u starých e-UPů, že originál nabíječky 230V nešly zaměnit - prostě jedna fungovala pouze v jednom autě a druhá v obou. Myslím, že koncern VW to má až moc ochránění a někdy pak sami neví co s tím...
Zkuste ještě další různé možnosti. Třeba nabíjení na více místech a jak psal Radovan i na různých stanicích ČEZ, EON,..
Ještě mi napadá - Nemůže být něco špatně nastaveno v aplikaci? Nehrál si někdo s nastavením?
Já si třeba mohu nastavit, aby mi to doma nabíjelo pomalu a pouze v určité hodiny u ČEZu rychle bez časového omezení.
Já především za rady. Za svůj zmatek v informacích se omlouvám, ale těch pokusů bylo mnoho .....
"Černá magie" velice trefné přirovnání naštěstí jsem do servisu jen objednán, takže do čtvrtka mohu "čarovat"
Aplikace mne napadla hned včera v noci, ale nabíjení v ní nelze vypnout úplně, takže i kdyby si s ní někdo ze zaměstnanců hrál, tak by to nabíjelo jedině rychleji, protože tohoto stařešinu nabíjím jen na 5A, což je v aplikaci minimum a prez léto jen na 90% s dobou odjezdu ...
Jen v rovině absolutní spekulace, která také nemá vlastně logiku, ale včera pršelo, co když se povedlo, že se dostala voda do nabíjecí koncovky u nabíječky na 220V (jen hned doplním já u toho nebyl jen pro pořádek) a následně tato nabíječka byla připojena k autu -> což se nabíječce v autě nelíbilo a proto nenabíjela, následně asi wallbox, jenže teď to ALE to by pak auto nenabíjelo ani DC, neřkuli, že by následně nabíjelo po návratu na AC ve firmě .... no nic babička říkávala ráno moudřejší večera ..... díky všem, pokračování zítra snad s lepším koncem
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
A nejde tu závadu vyčíst pomocí ODB?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: e-Up (starý) nenabíjí z 220V a wallbox - DC OK
dracekvo píše:A nejde tu závadu vyčíst pomocí ODB?
To neni zavada, to je zahada, takze nelze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)