Snížený výkon

Moderátor: Josef

strycmarek
Příspěvky: 2
Registrován: sob 29. dub 2023 7:10:04

Snížený výkon

Příspěvekod strycmarek » sob 07. pro 2024 9:59:08

Zdravím. Mám prosím dotaz.
I když je baterie plně nabitá výkon na stupnici neukáže plný počet segmentů ale jenom 4 z 5.
Pokud poklesne nabití pod 50% ukazuje cca 1-2 pole (E-max) nad tou první dlouhou čárou (Normal)
Při vybití na cca 35% ukazuje jenom tu plnou čáru a ta se ještě snižuje dle stylu jízdy (výkon je pak Max 50% dle ukazatele - nejde nad vyznačenou modrou oblast ).
Jedná se o nové auto najeto cca 1000 km r.v.2023.
Měl jsem první generaci (s menší baterkou) a tam byl Max. výkon dostupný do cca 25% nabití baterie.
Vše samozřejmě v jízdním režimu Normal.

Díky
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2016
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Snížený výkon

Příspěvekod Lama » sob 07. pro 2024 16:27:48

Rozhodující asi bude teplota baterie...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
strycmarek
Příspěvky: 2
Registrován: sob 29. dub 2023 7:10:04

Re: Snížený výkon

Příspěvekod strycmarek » ned 08. pro 2024 7:56:40

To bych chápal. Ale zaráží mě ze se to chová úplně jinak jak starší verze s menší baterkou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4224
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Snížený výkon

Příspěvekod Josef » ned 08. pro 2024 11:57:19

Možná je to novou baterií a nabíjením si to sedne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 149
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Snížený výkon

Příspěvekod martin7470 » stř 11. pro 2024 21:56:53

strycmarek píše:To bych chápal. Ale zaráží mě ze se to chová úplně jinak jak starší verze s menší baterkou.


Takto je to "normální". Nová baterie má více něž dvojnásobnou kapacitu (61 Ah oproti 25 Ah pro článek), ale je to něco za něco. Stará má mnohem lepší vlastnosti (nižší vnitřní odpor, větší teplotní rozsahy pro nabíjení a vybíjení). Stará baterie je NMC 333, nová je NMC 622 (má tedy mnohem méně manganu a kobaltu, z toho právě vyplývá i menší teplotní rozsah pro vysoký výkon nabíjení a vybíjení))