Zdravím. Mám prosím dotaz.
I když je baterie plně nabitá výkon na stupnici neukáže plný počet segmentů ale jenom 4 z 5.
Pokud poklesne nabití pod 50% ukazuje cca 1-2 pole (E-max) nad tou první dlouhou čárou (Normal)
Při vybití na cca 35% ukazuje jenom tu plnou čáru a ta se ještě snižuje dle stylu jízdy (výkon je pak Max 50% dle ukazatele - nejde nad vyznačenou modrou oblast ).
Jedná se o nové auto najeto cca 1000 km r.v.2023.
Měl jsem první generaci (s menší baterkou) a tam byl Max. výkon dostupný do cca 25% nabití baterie.
Vše samozřejmě v jízdním režimu Normal.
Díky
Snížený výkon
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 29. dub 2023 7:10:04
Re: Snížený výkon
Rozhodující asi bude teplota baterie...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 29. dub 2023 7:10:04
Re: Snížený výkon
To bych chápal. Ale zaráží mě ze se to chová úplně jinak jak starší verze s menší baterkou.
-
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Snížený výkon
strycmarek píše:To bych chápal. Ale zaráží mě ze se to chová úplně jinak jak starší verze s menší baterkou.
Takto je to "normální". Nová baterie má více něž dvojnásobnou kapacitu (61 Ah oproti 25 Ah pro článek), ale je to něco za něco. Stará má mnohem lepší vlastnosti (nižší vnitřní odpor, větší teplotní rozsahy pro nabíjení a vybíjení). Stará baterie je NMC 333, nová je NMC 622 (má tedy mnohem méně manganu a kobaltu, z toho právě vyplývá i menší teplotní rozsah pro vysoký výkon nabíjení a vybíjení))