S e-Golfem jsem velmi váhal, byl dlouhou dobu úplně mimo moje spektrum, nejspíš k tomu přispěla i silná negativní masáž VW na netu, zejména na Hybridu je Volkswagen v podstatě sprosté slovo. Jezdím v koncernu 20let, občas mě sice něco naštve, jejich současné PR články už se fakt nedají ani číst, ale nakonec stejně vždy dojdu k tomu, že mi to prostě nejvíc vyhovuje. A tak jsem si řekl, že po i3 a IONIQu toho e-Golfa prubnu...
První překvapení přišlo už v momentě, kdy jsem nakládal auto na podval. Po zkušenostech s IONIQem jsem měl posunuté klíny dopředu až na maximum (a ani tak nebyl přívěs optimálně vyvážený) a u Golfa očekával těžiště v podobné pozici, ale k mému překvapení ho má posunuté výrazně více k přední hnané nápravě. Klíny jsem tedy nakonec posouval ještě dozadu. Auta jsem na zatížení náprav nevážil, takže nemohu poskytnout přesná data, ale rozdíl je skutečně značný a má to citelný vliv na reálné chování vozu, ale o tom později. Ještě dodám, že IONIQ má baterii umístěnou částečně pod zadními sedadly a částečně v zavazadlovém prostoru, u e-Golfa je baterie umístěná částečně ve středovém tunelu kde je posunutá až k přední nápravě a dále je umístěná pod předními a zadními sedadly.
Na Golfu byla nějaká ta práce , protože v takovém stavu je to možné pořídit za pro mě přijatelnou cenu, konkrétně to bylo nedobrzděné na předek. A zároveň je to možnost, jak auto poznat trochu víc do hloubky. Zde přichází překvapení č. 2: Pokud auto pozorně rozebíráte, tak si lze všimnout, že minimálně na 1/3 dílů je napsáno "Made in Czech Republic", a nejsou to jen nějaké krytky a podobné jednoduché díly, ale například LED světlomety, chladiče, digitální přístrojový panel a podobně. Myslím, že to je docela k zamyšlení...
Další kapitola je zpracování a použité materiály, pokud to porovnám s IONIQem, je prostě Golf minimálně o třídu výš... Stačí otevřít a zavřít dveře, chytit volant, porovnat materiály v interiéru, pustit muziku... pak jsou to ale další věci, které nejsou na první pohled vidět, jako např. provedení odhlučnění, nebo díly pohonu, třeba rozměry poloos.
Není ale v žádném případě záměrem nějak shazovat značku Hyundai, spíše v této souvislosti narážím na to, že zde někteří stále ještě věří ve VW I.D. 50kWh na podzim za cenu 650tis. To je podle mě fakt sci-fi. VW je jednoduše dnes prémiovka, věřím že s I.D. si dají záležet, ale nevěřím, že ho budou nabízet za skoro polovinu jako Hyundai Konu, nebo snad levněji než Renault Zoe.
e-Golf má výkon 100kW, Ioniq 88. e-Golf je ale o něco těžší, takže jsem v reálném provozu očekával podobnou dynamiku - to ale bylo další příjemné překvapení. Na silnici rozdíl vypadá výrazně více než na oněch 12kW, spíše bych řekl že dynamikou má e-Golf blíže k i3 se 125kW než k IONIQu. i3 má sice razantnější akceleraci během svých 5ti vteřin boost režimu, ale Golf má setrvalejší tah a celkem obstojně akceleruje i nad 100km/h. Start z místa mi přišel ze začátku vzhledem ke koncepci pohonu až neuvěřitelný (s IONIQem nesrovnatelný), ale velmi rychle se na to zvyká. A i na mokru je trakce při akceleraci velmi slušná. Těžko říct do jaké míry se na tom podílí poloha těžiště a do jaké použité pneumatiky.
Celkově bych řekl, že je e-Golf naladěn spíše do sportovnějšího režimu, podvozek mírně utaženější než u IONIQa, ale není třeba se vyhýbat každému kamínku jako v i3. Dá se s ním v zatáčkách a po okreskách velmi svižně přemisťovat a nakonec jsem rád za příplatkové anatomické sedačky, ze kterých jsem původně až tak nadšený nebyl
Zatím mám najeto jen 500km, takže těžko teď dělat nějaké ucelené hodnocení, ale přiznávám, že prvotní nadšení je velké. Za mě je to plně funkční, poměrně svižné, slušně odhlučněné (na rozdíl od IONIQa) a prémiově zpracované EV. Slova jako nechtěné dítě, nebo parodie na EV mi přijdou v tento moment úplně mimo mísu. Pro mě je to naopak světýlko naděje, že tady v Evropě budeme schopni vyrábět konkurence schopná EV a že nás tady za pár let nepřeválcuje konkurence z Asie nebo USA.
PS: Opravdu nejsem dealer VW
e-Golf - opravdu parodie na EV?
Moderátor: Josef
e-Golf - opravdu parodie na EV?
Naposledy upravil(a) Turbo dne sob 06. dub 2019 8:04:23, celkem upraveno 1 x.
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Dejte pak prosim urcite nejaka data i dojezdu a nabijeni, diky
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Díky za zkušenosti. Co se týká dílů, nevidím problém v té výrobě u nás, právě naopak. Škoda je rovněž německá firma a tedy sjednocení platformy pro výrobu aut je logické. Nevím, jestli se dá VW nazvat prémiovým autem, nemyslím si, že uvedená kriteria splňuje, ale je to asi věc názoru.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Přidám několik svých postřehů.
Provozuji E golfa 9 měsíců a mám zatím najeto 16.700Km. Dlohoudobá spotřeba je 14,8kW/100km, přes zimu se to hodně zhoršilo.
První zhoršení jsem zaznamenal obutím zimních pneu, vybral jsem Dunlop SP Winter Response 2 195/65 R15 91 T a spotřeba začala být okolo 16kW/100km
Mám verzi s tepelným čerpadlem, ale stejně v zimě a při jízdě ve sněhu po okreskách je dojezd okolo 180km. V létě to bylo lepší, průměrná spotřeba byla 13,2kW/100km reálný dojezd 240km. Při dálniční rychlosti jsem na 18.5kW/100km.
Zajímavá je palubní nabíječka, resp. dvě nabíječky 16A@3,6kW, škoda, že tam nejsou tři, ale v mém případě při nabijení z FVE jsem zjistil, že mi to vyhovuje, protože jsou zatíženy dvě fáze a třetí se využívá na spotřebu v domě. Nabíjecí proud Egolfa se dá nastavit 5A - 16A.
Provozuji E golfa 9 měsíců a mám zatím najeto 16.700Km. Dlohoudobá spotřeba je 14,8kW/100km, přes zimu se to hodně zhoršilo.
První zhoršení jsem zaznamenal obutím zimních pneu, vybral jsem Dunlop SP Winter Response 2 195/65 R15 91 T a spotřeba začala být okolo 16kW/100km
Mám verzi s tepelným čerpadlem, ale stejně v zimě a při jízdě ve sněhu po okreskách je dojezd okolo 180km. V létě to bylo lepší, průměrná spotřeba byla 13,2kW/100km reálný dojezd 240km. Při dálniční rychlosti jsem na 18.5kW/100km.
Zajímavá je palubní nabíječka, resp. dvě nabíječky 16A@3,6kW, škoda, že tam nejsou tři, ale v mém případě při nabijení z FVE jsem zjistil, že mi to vyhovuje, protože jsou zatíženy dvě fáze a třetí se využívá na spotřebu v domě. Nabíjecí proud Egolfa se dá nastavit 5A - 16A.
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Martin - Palubní nabíječka je oproti i3 94Ah "jen" 2f a DC já využiju naprosto minimálně. Na spotřebu a dojezd to chce ještě trochu času, teď jsem na 14,5kWh, ale na začátku týdne u nás byla rána na 0°C a také je v tom dost předváděcích jízd. Mám za sebou jednu delší cestu 120km dle mých měřítek lehce svižnějším tempem za 12,7kWh (bez topení a mimo dálnice). Zítra jedeme s rodinou Jablonec - Jaroměř, tak jsem zvědav za kolik to bude.
Josef - Je Tesla S prémiovka? Minimálně zpracování interiéru je v Golfu úplně jiný level (porovnávám Sko po FL). S výrobou dílů u nás samozřejmě problém není, ale bylo to myšleno tak, že v Tesle, nebo Hyundai těch u nás vyrobených dílů asi moc nebude a tedy jejich nákupem náš průmysl nikdo moc nepodpoří, ale je to nepochybně každého čistě osobní záležitost.
Honzi - Zima a hlavně mráz je skok ve spotřebě u všech EV, hlavně na kratší jízdy, a na tom se asi ještě dlouho nic nezmění.
Jelikož stále ještě čekám na CZ návod, tak bych potřeboval pár rad:
Trochu mi přijde otravné, že po každém zapnutí auta je klima vždy aktivovaná na 22°C a že je také po každém startu třeba zapínat rekuperaci. Lze to někde nastavit na trvalo? Zatím jsem na to nepřišel.
A také bych uvítal stav baterie vidět přesně v %, nebo samostatně spotřebu topení/klima, to musím uznat, že je v IONIQu vychytané líp. I když chápu, že průměrného uživatele to asi moc nezajímá. To jen my šťouralové musíme mít všechno pod kontrolou
Ale zase v kontextu nedávné a rozsáhlé diskuze na Hybridu ohledně nastavení horní meze nabití baterie, musím doplnit, že u e-Golfa lze toto nastavit. A lze ho také ovládat přes Car-Net (telefon), což u IONIQa nelze.
Josef - Je Tesla S prémiovka? Minimálně zpracování interiéru je v Golfu úplně jiný level (porovnávám Sko po FL). S výrobou dílů u nás samozřejmě problém není, ale bylo to myšleno tak, že v Tesle, nebo Hyundai těch u nás vyrobených dílů asi moc nebude a tedy jejich nákupem náš průmysl nikdo moc nepodpoří, ale je to nepochybně každého čistě osobní záležitost.
Honzi - Zima a hlavně mráz je skok ve spotřebě u všech EV, hlavně na kratší jízdy, a na tom se asi ještě dlouho nic nezmění.
Jelikož stále ještě čekám na CZ návod, tak bych potřeboval pár rad:
Trochu mi přijde otravné, že po každém zapnutí auta je klima vždy aktivovaná na 22°C a že je také po každém startu třeba zapínat rekuperaci. Lze to někde nastavit na trvalo? Zatím jsem na to nepřišel.
A také bych uvítal stav baterie vidět přesně v %, nebo samostatně spotřebu topení/klima, to musím uznat, že je v IONIQu vychytané líp. I když chápu, že průměrného uživatele to asi moc nezajímá. To jen my šťouralové musíme mít všechno pod kontrolou
Ale zase v kontextu nedávné a rozsáhlé diskuze na Hybridu ohledně nastavení horní meze nabití baterie, musím doplnit, že u e-Golfa lze toto nastavit. A lze ho také ovládat přes Car-Net (telefon), což u IONIQa nelze.
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Tesla obecně není prémiové auto, luxusní je pouze cena. Teď je Tesla dočasně nejprodávanější EV, nicméně v budoucnu se bude prodávat stejně, jako dnes US spalovací auta na našem trhu.
Co se týče eGolfu, to default nastavení po startu jsem taky nepochopil a bylo to otravné stále nastavovat včetně eko módu. Kia tohle nezná, vše zůstane tak, jak si uživatel nastaví.
Co se týče eGolfu, to default nastavení po startu jsem taky nepochopil a bylo to otravné stále nastavovat včetně eko módu. Kia tohle nezná, vše zůstane tak, jak si uživatel nastaví.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Ano možná někdy v dalekém budoucnu to tak s Teslou bude. Viz parodie Audi etron - dokázali jsme, že to nedokážeme http://www.hybrid.cz/audi-e-tron-epa-do ... prvni-kusy
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Co vyrobí Evropské automobilky je jedna věc, ale asijské to tu zválcují určitě stejně jako v USA, je to otázka času. Tesla je bohužel zajímavá pouze dojezdem a pro pár procent lidí ještě Superchargery. To je ale vše jen otázka pár let. Investice které mohou dát (ještě musí chtít) automobiloví giganti jsou asi 100x vyšší než může dát Tesla, kdo nakonec tenhle "závod" vyhraje ponechám na úvaze čtenáře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Myslím, že to budou právě ti Číňani. A půjdou na to přes MHD. Jakmile se rozjede produkce maďarské továrny B.Y.D. na autobusy s dojezdem 400 km, tak evropští komici s +-100 km buď skončí nebo budou muset setsakra hejbnout zadkem, aby obstáli ve výběrových řízeních a dostali se k veřejným penězům. Pokud tady Čína doveze své elektrické osobáky, tak to bude podobné, jako japonská a korejská vlna, které jsme už poznali. A ty prachy budou evropským dinosaurům k ničemu. Protože prachy nevyrábí, vyrábí továrny.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Dostat se k státním penězům nebude mít Čína tak jednoduché, viz kauza Huawei, ten odpor proti jejich technologiím spíše narůstá a bezpečnost jejich aut je zatím diskutabilní. Jejich trh je ostatním technologiím poměrně omezován a jsou kladeny podmínky, které by si jinde nikdo nedovolil, nehledě na to, že každé BEV auto musí být uzpůsobeno tak, aby mohlo být pod kontrolou strany a vlády Číny. Já osobně bych jejich kopie napr. BMW nebo Mercedesu nechtěl, BEV BYD e6 je hrozný auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Josef - Nepsal jsem luxusní, ale prémiově zpracované. Tohle prostě němci umí velmi dobře. Ale uznávám, že v možnostech nastavení a zobrazení dat má IONIQ navrch.
Nedělní výlet do Jaroměře byl se spotřebou 12,2kWh tam a 12,3kWh zpět, přičemž cesta tam by se dala jet určitě o poznání úsporněji, protože jsme ráno samozřejmě vyjížděli pozdě a musel jsem dohánět časový deficit a navíc jsem minimálně polovinu cesty topil. Pro upřesnění bydlíme v 570m a Jaroměř je 270 m.n.m. Zpět by se už o moc úsporněji jet nedalo, to už bych byl brzdou provozu.
Cesta do práce a zpět bez topení mi vychází na 11kWh.
Průměrnou spotřebu jsem stáhl už na 13,6kWh
Nedělní výlet do Jaroměře byl se spotřebou 12,2kWh tam a 12,3kWh zpět, přičemž cesta tam by se dala jet určitě o poznání úsporněji, protože jsme ráno samozřejmě vyjížděli pozdě a musel jsem dohánět časový deficit a navíc jsem minimálně polovinu cesty topil. Pro upřesnění bydlíme v 570m a Jaroměř je 270 m.n.m. Zpět by se už o moc úsporněji jet nedalo, to už bych byl brzdou provozu.
Cesta do práce a zpět bez topení mi vychází na 11kWh.
Průměrnou spotřebu jsem stáhl už na 13,6kWh
Re: e-Golf - opravdu parodie na EV?
Turbo píše:ale prémiově zpracované. Tohle prostě němci umí velmi dobře.