Měl jsem možnost jezdit o víkendu elektrickým golfem. Golf sice nebyl od začátku stavěn jako elektromobil, ale zástavba elektrického pohonu v tomto případě nijak užitnou kvalitu vozu nesnižuje (když nepočítám dojezd) a jak známo, Golf je velice solidně postavené auto s dobrými jízdními vlastnostmi a kvalitním interiérem. Z toho těží i tato elektrická varianta.
Osobně jsem čekal, že na mě rozjezd z 0km/h za pomocí max. krouticího momentu z 80kW elektromotoru zapůsobí trochu víc, ale nebylo to první elektroauto co jsem řídil, tak už jsem si na rychlé reakce těchto vozů asi zvykl. Na běžné ježdění vůz nabídne naprosto dostatečnou dynamiku. Jízda byla samozřejmě velice příjemná, ani při rekuperaci se k mým uším nedostávalo žádné nepříjemné vysokofrekvenční pískání, jaké mě např. obtěžovalo při rekuperaci v hybridu Toyota Auris.
Pohodu při absenci jakéhokoliv řazení samozřejmě asi nemusím zmiňovat. Dříve jsem měl za to, že moderní automatické převodovky ve spalovacích vozech naprosto zruší potřebu jakkoliv na řazení při jízdě myslet. Dost jsem se mýlil! Nedávno jsem např. jezdil s novou Škodou Octavia RS s DSG a automatické řazení mě obtěžovalo snad více než manuální. U e-Golfu stejně jako u dalších elektrických aut tohle prostě není třeba řešit, sešlápnutí plynu se projevuje okamžitým tichým zátahem v jakékoliv rychlosti. Za mě je tohle kromě lokální ekologie hlavní plus bod pro elektromobily. Jsem pevně přesvědčen, že to při jízdě (hlavně městem) snižuje stres, který se jak známo kumuluje a kumuluje....
Překvapil mě opravdu značný rozdíl v odezvě plynového pedálu při přepínání jízdních režimů. Eco+ z vozu spolehlivě udělalo šneka. Hezké jsou informace na palubním počítači, kolik dojezdu ušetří vypnutí jednotlivých komfortních spotřebičů, např. klimatizace. Dále stojí za zmínění variabilita režimů síly rekuperačního brzdění. V režimu D máte možnost pohybem řadící páky do stran přepínat mezi 3 úrovněmi rekuperace, z nichž. 2. a 3. rozsvěcí při puštění plynového pedálu brzdová světla. Dále je zde klasický režim B pro maximální rekuperaci. Podle prodejce se silnější rekuperace ale aplikuje až v momentě, kdy je baterie pod 80% kapacity.
Dojezd z důvodu krátké doby zapůjčení nemohu hodnotit. Při přepnutí jízdních režimů z Normal na Eco+ mi dojezd na palubním počítači skočil ze 111km na 151km (baterie již ale nebyly plné).
Bohužel osobně považuji e-Golf stále pouze jako prezentaci toho, že ho Volkswagen dovede vyrobit a prodávat. Pro fyzickou osobu by se velmi těžko hledali důvody, proč si připlatit 300 tisíc oproti plně elektrickému e-UP!. Samozřejmě, vůz má trochu více prostoru a větší výkon. V oblasti možného použití takového auta ale tyto rozdíly moc zásadní nejsou. Dle mého rozhodně ne tak, aby ospravedlnili takový finanční nárůst. e-Golf totiž ceníkově stojí přes 900 tisíc Kč.
e-Golf - zkušební jízda
Moderátor: Josef
Re: e-Golf - zkušební jízda
Zdravim od 24.4.2017 budu mit e-golfa pujceneho na mesic od PRE.
Takze take poreferuji a napisi recenzi a asi i udelam info video na svem youtube kanalu.
Jeste mam vyjednane bmw i3 na vikend po golfu
Mate majitele nejake rady a poznatky?
Diky Honza
Takze take poreferuji a napisi recenzi a asi i udelam info video na svem youtube kanalu.
Jeste mam vyjednane bmw i3 na vikend po golfu
Mate majitele nejake rady a poznatky?
Diky Honza
Re: e-Golf - zkušební jízda
Pro fyzickou osobu by se velmi těžko hledali důvody, proč si připlatit 300 tisíc oproti plně elektrickému e-UP!. Samozřejmě, vůz má trochu více prostoru a větší výkon. V oblasti možného použití takového auta ale tyto rozdíly moc zásadní nejsou.
Rozdíl mezi odvézt celou rodinou i s bagáží (a to i u krátkého Golfa s problémy) nebo vůbec neodvézt může být docela zásadní.
Pokud by si člověk nemusel připlácet 300 tisíc za eGolfa a vystačil si s eUpem, tak otázkou je, zda neušetřit dalších 300 tisíc a neskončit u normálního Upa.