Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Moderátor: Josef
Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
E-golf 2019 najeto 26tis.
Poslední 2 týdny se nabíjení omezilo na cca 1,7kW.
1. Dodávané nabíječka 1Fáze 10A dodává do auta 1,8kW.
2. Wallbox Besen který neměl dříve problém dodat 7kW, nyní pustí pouze 3,8A na každé fázi (L1 a L2). Což je těch 1,7kW.
3. V práci na nabíječce pro zaměstnance nezjistím aktuální odběr, ale z 10% do 100% nabití to v autě ukazuje ca 17hodin. Takže to bude odběr cca
1,7kW jako doma na wallboxu.
4. DC nabíjení jsem zatím nezkoušel.
----
Nejprve jsem si myslel, že je to zapříčiněné poklesem teplot k 0°C, ale to by přeci nebyl tak velky pokles ve výkonu nabíjení.
Co jsem hledal na internetu tak pokud měl něko problém s nabíjením, nenabíjelo to vůbec. Mě se to však nabíjení omezilo na 1,7kW (cca 3,7A na fáze).
Neměl někdo podobný problém?
Poslední 2 týdny se nabíjení omezilo na cca 1,7kW.
1. Dodávané nabíječka 1Fáze 10A dodává do auta 1,8kW.
2. Wallbox Besen který neměl dříve problém dodat 7kW, nyní pustí pouze 3,8A na každé fázi (L1 a L2). Což je těch 1,7kW.
3. V práci na nabíječce pro zaměstnance nezjistím aktuální odběr, ale z 10% do 100% nabití to v autě ukazuje ca 17hodin. Takže to bude odběr cca
1,7kW jako doma na wallboxu.
4. DC nabíjení jsem zatím nezkoušel.
----
Nejprve jsem si myslel, že je to zapříčiněné poklesem teplot k 0°C, ale to by přeci nebyl tak velky pokles ve výkonu nabíjení.
Co jsem hledal na internetu tak pokud měl něko problém s nabíjením, nenabíjelo to vůbec. Mě se to však nabíjení omezilo na 1,7kW (cca 3,7A na fáze).
Neměl někdo podobný problém?
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Nelze v autě (nebo přes APP) omezit nabíjecí proud? U Kony to občas využívám a když zapomenu vrátit...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Ano ta možnost tam je. Ale teď je zaručeně vypnutá.
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Zgrk píše:Ano ta možnost tam je. Ale teď je zaručeně vypnutá.
Zkuste to raději pořádně prověřit (zkusit změnit a jak to bude reagovat). Už se mi stalo, když jsem to vrátil zpět, tak se to nezměnilo a musel jsem to znovu přenastavit (navíc máte VW, kde ten soft moc nefunguje).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Chtelo by to spise diagnostiku. Podivat se na chyby pres OBD. BMS muze omezit nabijeci proud kvuli vadnemu teplotnemu cidlu nebo neco takoveho.
I kdyz v takovem pripade spise cekal by na hlasku o chybe primo pro ridice na obrazovce. Ale treba BMS nevi ze je to vadne, jen blbe hlasi teplotu.
Take muze pomoci odpojeni a znovu zapojeni 12V baterky. Tim vsechni RJ restartuji a treba to prestane blbnout.
I kdyz v takovem pripade spise cekal by na hlasku o chybe primo pro ridice na obrazovce. Ale treba BMS nevi ze je to vadne, jen blbe hlasi teplotu.
Take muze pomoci odpojeni a znovu zapojeni 12V baterky. Tim vsechni RJ restartuji a treba to prestane blbnout.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Proveden reset do továrního nastavení.
V E-managmentu jsem proklikal max.nabíjecí proud 5A, 10A, 13A, a max. Beze změny. Čas nabití se neměnil (odběr stále 1,7kW.
Tak už jedine někoho kdo má OBDeleven a nebo servis.
V E-managmentu jsem proklikal max.nabíjecí proud 5A, 10A, 13A, a max. Beze změny. Čas nabití se neměnil (odběr stále 1,7kW.
Tak už jedine někoho kdo má OBDeleven a nebo servis.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžeme se na to podívat přeš OBD Car Scanner (prověřit chybové hlášky a alespoň zkontrolovat napětí článků baterie).
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Pořídil jsem OBD eleven a provedl diag.
Našlo to pár sporadických chyb - vymazáno.
Problém bohužel přetrváná. Nabíjení pouze 1,7kW (WALLBOX). Možná tak 2x se mi stalo, že se auto plně nabilo výkonem 6,8kW.
Co jsem vypozoroval, tak při nabíjení 1,7kW mi občas probliklo snížení času nabíjení (zaplo se 6,8kW), ale po cca 10 sec. se to zase vrátilo na 1,7kW.
Z aplikace jsem namátkou vyytáhnul pár info při nabíjení:
-Teplota akumulátoru -0,5°C
-VN nabíjecí proud, požadovaná hodnota 5,4A (proč požaduje pouze 5A?, e-manager proud proklikán 5-10-13-max.A-beze změn)
-VN nabíjecí proud, skutečná hodnota 5A
-Maximální nabíjecí proud 1800W.
-temperature battery charger system board 28°C
-stav nabití akumulátoru 46%
-Max. napětí článek 3.675V
-Min. napětí článek 3.668V
-napětí vysokonapě'tového akumulátoru 322,750V
Tak už nevím co dál. Asi mu ta zima nedělá dobře.
Našlo to pár sporadických chyb - vymazáno.
Problém bohužel přetrváná. Nabíjení pouze 1,7kW (WALLBOX). Možná tak 2x se mi stalo, že se auto plně nabilo výkonem 6,8kW.
Co jsem vypozoroval, tak při nabíjení 1,7kW mi občas probliklo snížení času nabíjení (zaplo se 6,8kW), ale po cca 10 sec. se to zase vrátilo na 1,7kW.
Z aplikace jsem namátkou vyytáhnul pár info při nabíjení:
-Teplota akumulátoru -0,5°C
-VN nabíjecí proud, požadovaná hodnota 5,4A (proč požaduje pouze 5A?, e-manager proud proklikán 5-10-13-max.A-beze změn)
-VN nabíjecí proud, skutečná hodnota 5A
-Maximální nabíjecí proud 1800W.
-temperature battery charger system board 28°C
-stav nabití akumulátoru 46%
-Max. napětí článek 3.675V
-Min. napětí článek 3.668V
-napětí vysokonapě'tového akumulátoru 322,750V
Tak už nevím co dál. Asi mu ta zima nedělá dobře.
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
- Na DC to nabíjí jak? Pokud normálně, pak bude problém asi v palubní nabíječce.
- Máte auto první zimu? Psal jste "Nejprve jsem si myslel, že je to zapříčiněné poklesem teplot k 0°C, ale to by přeci nebyl tak velky pokles ve výkonu nabíjení." Věřte, že ohřev baterie, pokud běží, vezme hodně. U Kony se spouští až při nabíjení nad 9kW. Golf ale baterku na AC pravděpodobně neohřívá.
- Těch požadovaných 5,4A bude minimum, aby se spustilo AC nabíjení. Pokud je tam skutečných 5A, pak to nabíjet nemůže (Kona umí redukovaně od 2A, ale Golf potřebuje min. 6A, pod těch 5,4A přestane nabíjet.
- zkuste zajet na stanici a nabíjet na AC kabelem Typ2-Typ2, ať vyloučíte chybu vaší přenosné nabíječky. Pokud jste, jak píšete, nabíjel neúspěšně i z wallboxu, pak si nechte v servisu zkontrolovat palubní nabíječku v autě.
- Máte auto první zimu? Psal jste "Nejprve jsem si myslel, že je to zapříčiněné poklesem teplot k 0°C, ale to by přeci nebyl tak velky pokles ve výkonu nabíjení." Věřte, že ohřev baterie, pokud běží, vezme hodně. U Kony se spouští až při nabíjení nad 9kW. Golf ale baterku na AC pravděpodobně neohřívá.
- Těch požadovaných 5,4A bude minimum, aby se spustilo AC nabíjení. Pokud je tam skutečných 5A, pak to nabíjet nemůže (Kona umí redukovaně od 2A, ale Golf potřebuje min. 6A, pod těch 5,4A přestane nabíjet.
- zkuste zajet na stanici a nabíjet na AC kabelem Typ2-Typ2, ať vyloučíte chybu vaší přenosné nabíječky. Pokud jste, jak píšete, nabíjel neúspěšně i z wallboxu, pak si nechte v servisu zkontrolovat palubní nabíječku v autě.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
16.1.2024 Ráno před odjezdem do práce na domácím wallboxu nabíjení výkonem 1,7kW (kabel AC typ2-typ2)
16.1.2024 Ráno v práci nabíjecí sloupek 7:00-15:00 nabíjení max 1,7Kw (tentýž kabel)
16.1.2024 16:00 ČEZ nabíječka nabíjení 1,7kW (opět stejný kabel Typ2-Typ2)
16.1.2024 16:05 ČEZ nabíječka DC CCS nabíjení výkonem 22kW (baterie přitom byla na 80%)
16.12024 17:00 znovu domácí wallbox (kabel AC typ2-typ2) nabíjení 6,8Kw. Několikrát přerušeno, odpojeno, zapojeno, vždy se opětovně nabíjelo výkonem 6,8KW.
Tak a teď už jsem z toho jelen. Co dělám blbě?
16.1.2024 Ráno v práci nabíjecí sloupek 7:00-15:00 nabíjení max 1,7Kw (tentýž kabel)
16.1.2024 16:00 ČEZ nabíječka nabíjení 1,7kW (opět stejný kabel Typ2-Typ2)
16.1.2024 16:05 ČEZ nabíječka DC CCS nabíjení výkonem 22kW (baterie přitom byla na 80%)
16.12024 17:00 znovu domácí wallbox (kabel AC typ2-typ2) nabíjení 6,8Kw. Několikrát přerušeno, odpojeno, zapojeno, vždy se opětovně nabíjelo výkonem 6,8KW.
Tak a teď už jsem z toho jelen. Co dělám blbě?
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Třeba se při nabíjení na DC ohřála baterka...
...a jak jste psal "Asi mu ta zima nedělá dobře."
...a jak jste psal "Asi mu ta zima nedělá dobře."
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Teplotou baterie to nebude, pro nabíjení výkonem 1.7 kW by teplota baterie musela být nižší než -20 C. Vyhříváním baterie to také nebude, Golf baterii nevyhřívá ani nechladí (žádný ohřev ani chlazení baterie nemá). Já bych odhadoval, že bude problém s palubní nabíječkou (AC-DC).
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
martin7470 píše:Teplotou baterie to nebude, pro nabíjení výkonem 1.7 kW by teplota baterie musela být nižší než -20 C. Vyhříváním baterie to také nebude, Golf baterii nevyhřívá ani nechladí (žádný ohřev ani chlazení baterie nemá). Já bych odhadoval, že bude problém s palubní nabíječkou (AC-DC).
Na palubní nabíječku v autě jsem poukazoval už výše - obávám se ale, že servis to rozebírat nebude a pouze výměna za novou...
Baterie se nabíjením na DC snadno ohřeje nad 30°C (je to způsobeno procesem v článcích baterie při rychlím nabíjením, tedy žádný externí ohřev není třeba). Zkuste až bude baterka studená a bude to na AC nabíjet pouze těch 1,7 kW, připojit a nabíjet alespoň půl hodiny na DC a pak to dát na AC, a uvidíte kolik to pojede. Pokud to pojede kolem 7kW, pak bych udělal ještě nějaké pokusy a bude-li to stejné, tak víte že je to teplotou baterie a nebo teplotu vyloučíte. Chtělo by to ale vyčítat přes OBD teplotu baterie, ať znáte hodnoty.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Podle OBD eleven jsem v záložce Battery charger C6 našel položku charger coolant temperature kde to kolísá v rozmezí 206-208 stupňů C. To asi nebude úplně ok?
Dále pak omezení funkce nabíječky kvůli teplotě nabíječky kde je hodnota aktivní.
Edit: Začínám si myslet že to bude opravdu spojené s palubní nabíječkou. Další parametr Temperature battery charger PFC colil je také těch výše uvedených 206°C. (PFC pokud se nepletu je převod AC/DC vyhlazení křivky). Popřípadě zkouknout teplotní čidala (ale které, kde je najdu?). A pak je tu otázka "proč se občas stane, že to někdy(vyjímečně) nabíjí normálně?"
Dokud to nabíjí, budu sledovat. Uvidíme jak se to dále zahová.
Dále pak omezení funkce nabíječky kvůli teplotě nabíječky kde je hodnota aktivní.
Edit: Začínám si myslet že to bude opravdu spojené s palubní nabíječkou. Další parametr Temperature battery charger PFC colil je také těch výše uvedených 206°C. (PFC pokud se nepletu je převod AC/DC vyhlazení křivky). Popřípadě zkouknout teplotní čidala (ale které, kde je najdu?). A pak je tu otázka "proč se občas stane, že to někdy(vyjímečně) nabíjí normálně?"
Dokud to nabíjí, budu sledovat. Uvidíme jak se to dále zahová.
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Zgrk píše:Podle OBD eleven jsem v záložce Battery charger C6 našel položku charger coolant temperature kde to kolísá v rozmezí 206-208 stupňů C. To asi nebude úplně ok?
Dále pak omezení funkce nabíječky kvůli teplotě nabíječky kde je hodnota aktivní.
Edit: Začínám si myslet že to bude opravdu spojené s palubní nabíječkou. Další parametr Temperature battery charger PFC colil je také těch výše uvedených 206°C. (PFC pokud se nepletu je převod AC/DC vyhlazení křivky). Popřípadě zkouknout teplotní čidala (ale které, kde je najdu?). A pak je tu otázka "proč se občas stane, že to někdy(vyjímečně) nabíjí normálně?"
Dokud to nabíjí, budu sledovat. Uvidíme jak se to dále zahová.
Jakou Aplikaci pro prohlížení dat z OBD používáte? Musíte přeci vidět teploty a napětí každého článku (celkem je vidět asi 150 údajů). Nebo jen vyčítáte základní data jako u spalováku. Třeba u aplikace Torque, kterou používám, si musím stáhnout z netu a načíst potřebné PIDy pro moje auto. U aplikace CarScaneru jso PIDy myslím v aplikaci, ale musíte si je také předen nastavit výběrem vašeho auta. Některé hodnoty to ukazuje nesmyslné (i záporné).
Jako důležitý pro rychlost nabíjení ale potřebuji vědět nejnižší teplotu jednoho ze všech článků, podle kterého se řídí celková rychlost nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Lama píše:Zgrk píše:Podle OBD eleven .
Jakou Aplikaci pro prohlížení dat z OBD používáte?
On přece píše že je to OBD eleven - to je OBD adaptér a appka. Myslím jinou appku s tím adaptérem nejde použít. Ale dá se tam vyhledat potřebné údaje. Vyrobce docela dobre zna koncernova auta.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
xdenser píše:Lama píše:Zgrk píše:Podle OBD eleven .
Jakou Aplikaci pro prohlížení dat z OBD používáte?
On přece píše že je to OBD eleven - to je OBD adaptér a appka. Myslím jinou appku s tím adaptérem nejde použít. Ale dá se tam vyhledat potřebné údaje. Vyrobce docela dobre zna koncernova auta.
O.K., já "eleven" neznám, proto ten dotaz.
Ale asi neumí (on, nebo ten eleven) vyčíst jednotlivé články (napětí a teplotu) a vyčítá něco s teplotou přes 200 stupňů...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Lama píše:xdenser píše:Lama píše:Jakou Aplikaci pro prohlížení dat z OBD používáte?
On přece píše že je to OBD eleven - to je OBD adaptér a appka. Myslím jinou appku s tím adaptérem nejde použít. Ale dá se tam vyhledat potřebné údaje. Vyrobce docela dobre zna koncernova auta.
O.K., já "eleven" neznám, proto ten dotaz.
Ale asi neumí (on, nebo ten eleven) vyčíst jednotlivé články (napětí a teplotu) a vyčítá něco s teplotou přes 200 stupňů...
To u e-Golfu přesně nevím ale měl by umět. U ID.3 umí ukázat napětí jednotlivých článků a teplotu jednotlivyvh modulu. Pro každý článek teplotní čidlo asi nemá. Nemyslím si že by ta appka něco počítala - prostě čte ze sběrnice.
Ale k čemu jsou články když mu to píše teplotu nabíječky přes 200? To asi bude i jiná RJ.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Tak jsem to zkouknul u známého (egolf o 2 roky starší).
Hodnoty kde já mám 206*C, měl on hodnotu, která cca odpovídala teplotě chladící kapaliny.
Obr.: je z mého auta (čirou náhodou to zrovna dobíjelo 6,8kW)
https://i.postimg.cc/V6LfMzVc/IMG-2594.jpg
Další poznatek je , že těch 206*C je tam pořád, i když auto stojí před domem celou noc a není na nabíječce. Ta hodnota se prostě mění jen v rámci 2*C.
Hodnoty kde já mám 206*C, měl on hodnotu, která cca odpovídala teplotě chladící kapaliny.
Obr.: je z mého auta (čirou náhodou to zrovna dobíjelo 6,8kW)
https://i.postimg.cc/V6LfMzVc/IMG-2594.jpg
Další poznatek je , že těch 206*C je tam pořád, i když auto stojí před domem celou noc a není na nabíječce. Ta hodnota se prostě mění jen v rámci 2*C.
Re: Problém s nabíjením. Víc jak 1,7kW si auto neveme.
Když to čtu, tak mi přijde, že je nejvíc pravděpodobně v háji snímač teploty, porušený kabel (otevřená smyčka??? a 206-208 bude max měřitelná teplota) nebo se teoreticky mohl pokazit AD-DA převodník někde na desce nabíječky. Není možný, že by teplota byla stabilně takto vysoko. Myslím, že by bylo dobrý změřit odpor u OK auta a u tvého a případně zatím provizorně přemostit (nemusíš ani nic pájet, protože proud poteče místem s nižším odporem). Se zároveň zaplou diag pak uvidíš, jestli hodnota teploty skáče dolu, nebo prostě jestli se vůbec mění. Tím bys mohl ověřit, že je teplotní senzor v trapu a taky (a to hlavně), že nabíjení bude v pohodě vždy, když teplota bude nižší (přemostěno menším odporem).
Pokud je blbost hrabat se v OK autě, tak ten odpor prostě změř a zkus snižovat hodnotu nějakým vhodným potenciometrem +/- autobus, ale raději opatrně s menšími rozdíly hodnot. Pokud je smyčka otevřená - přerušený kabel, experiment můžeš udělat taky, ale začni raději s velkými odpory, raději bych to neuspěchal, ať neodpálíš nějaký čip apod.
Otázka je, jestli to má opravdu vliv na rychlost nabíjení, když říkáš, že u posledního screenshotu auto nabíjelo 6,8kW.
A ber prosím můj laický názor jako ne příliš směrodatný, neměl jsem nabíječku u e-golfa nikdy rozebranou. To až pokud by se něco časem taky pokazilo
Pokud je blbost hrabat se v OK autě, tak ten odpor prostě změř a zkus snižovat hodnotu nějakým vhodným potenciometrem +/- autobus, ale raději opatrně s menšími rozdíly hodnot. Pokud je smyčka otevřená - přerušený kabel, experiment můžeš udělat taky, ale začni raději s velkými odpory, raději bych to neuspěchal, ať neodpálíš nějaký čip apod.
Otázka je, jestli to má opravdu vliv na rychlost nabíjení, když říkáš, že u posledního screenshotu auto nabíjelo 6,8kW.
A ber prosím můj laický názor jako ne příliš směrodatný, neměl jsem nabíječku u e-golfa nikdy rozebranou. To až pokud by se něco časem taky pokazilo