Zkušenosti s provozem E-golfu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Citigo e IV » ned 06. pro 2020 21:10:37

Turbo píše:To jako fakt je rozumnější dát stejné peníze za Citigo než o dvě třídy lepšího Golfa? Tak to prosím někoho o vysvětlení :)
Jako když bylo Citigo fungl za 430tis a Golf za 900tis, tak se to pochopit dá, ale že jsou ceny ojetin aktuálně v podstatě srovnané, tak to je za mě docela úlet.


Ty golfy na sautu od Loudy za 519 tak to je docela zajímavá nabídka , jsou to ročníky 2018 záruka jen 4 roky což je divné ,ale to donedávna nebylo za 450-500 tis byli ročníky 2015 s malou baterkou. Citigo poměrně spekulativně narostlo, ale myslím že ojetiny za 500 tis jsou neprodejné. U citiga je jistota, že to nikde 2 roky nestálo jsou to čerstvá auta. Já bych rozhodně o 100 tis navíc za golfa dal, ale musí s srovnávat oba vozy nové a nového golfa za 600 tis neseženete. Nové je důležité kvůli dotacím protože jen nové tj. nikdy neregistrované auto jde na dotaci. A myslím že většina lidí si EV bere nové a na firmu na dotaci. To je asi důvod proč se těch "drahých" Citigo u nás prodalo přes 700 kusů , místo toho aby je lidi kupovali jako ojetiny.

Ten počet golfů je dost velký neprodává je Moneta ?
https://www.moneta.cz/servis-pro-media/tiskove-zpravy/detail/moneta-money-bank-nabidne-u-svych-pobocek-verejne-nabijecky-pro-elektromobily

Moc mi nedává smysl koupit auto za 900 tis a za dva roky a pár tisíc Km to prodávat za 500.
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » ned 06. pro 2020 21:31:01

Díky za postřehy. Shodou okolností jsem byl v září na servisu (najeto 56000km). Je tam teď nastavený roční interval.
Chtěl jsem po nich stav baterie a nedokázali to.
Při servisu kalibrovali čidlo front asisstu a adaptivného tempomatu a za 3 dny potom byla funkce nedostupná. Takže jem to reklamoval a znova to zkalibrovali a přehráli firmware a zatím to jde.
Ještě mám jeden nepěkný poznatek, nevím, jak jsou na tom jiné EV, ale jízda v hustém dešti při teplotě 12C pekelně snižuje dojezd (spotřeba 23kW/100km). Bylo to zrovna na trase, kde u každé nabíječky stál skoro hodinu pod plachtou ještě zamaskovovaný Enyaq, takže se cesta docela protáhla.
Škoda, že baterie nemá tepelný management.
Zase je pravda, že na 90% všech cest to stačí a provozně se to nedá s žádným spalovacím autem srovnat. (teda se započítáním dotace od OPPIK).

S dotací zas takový problém nebyl. Řešil jsem si to sám a během 1/2 roku jsem měl rozhodnutí o přidělení. Ve druhé výzvě se ještě muselo dělat veřejné výběrko.
Teď jsem pomáhal jednomu známému. Podali jsme to v únoru, koncem listopadu měl schváleno a objednal ID.3. s dodáním 03/2021.
Za pomoc při dotaci mám slíbeno, že si je na týden vyměníme.
Naposledy upravil(a) Honzi dne pon 07. pro 2020 21:05:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Lama » ned 06. pro 2020 21:47:23

Louda měl přeci eGolfy z Chorvatska, kde stály 2 roky a zřejmě je nemůže prodat ani u nás...

Psal jsem o tom v "Zkušenosti s provozem E-golfu" » pon 25. kvě 2020 17:06:46
cavendish píše:
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?
Lama odpovídá:
Víte odkud je Louda přitáhl? Klidně kupte a jezděte, možná ukecáte i slevu, ale jsou určeny pro teplé klima, takže na léto dobrý...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » pon 07. pro 2020 8:36:32

Hezký závěr příspěvku, "to se nám to jezdí, když nám ostatní dávají peníze" :D

Já už tyhle věci nepočítám, moc to finanční smysl nedává i když člověk se to nějak snaží vnitřně obhájit. Jediný smysl mi to dává, že do toho neleju ty sračky na čerpačce, nabíjím si doma a mám tiché auto s nezávislým topením. Kdybych koupil Niro Hybrid ve srovnatelné výbavě (bez nezáv. topení) za 800 tis., tak bych ten cenový rozdíl oproti nákladům na EV neprojezdil a neproservisoval ani za 7 let a to už to auto mít dávno nebudu. Ano s dotacemi to vychází dobře, ale to všechno v životě, když za nás někdo platí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Turbo » pon 07. pro 2020 9:27:03

Lama píše:Louda měl přeci eGolfy z Chorvatska, kde stály 2 roky a zřejmě je nemůže prodat ani u nás...

Psal jsem o tom v "Zkušenosti s provozem E-golfu" » pon 25. kvě 2020 17:06:46
cavendish píše:
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?
Lama odpovídá:
Víte odkud je Louda přitáhl? Klidně kupte a jezděte, možná ukecáte i slevu, ale jsou určeny pro teplé klima, takže na léto dobrý...


V inzerátech píše původ ČR, vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka - to asi nebudou auta pro teplé klima ne?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Lama » pon 07. pro 2020 10:16:21

Jó, ty chorvatské už asi prodal nějaké noe-M bance...
Takže má další várku. Koupí jich desítky a pak je prodává..
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » pon 07. pro 2020 10:23:00

Tak já na Konu, a taky jsem si podal žádost o dotaci (přes zprostředkovatele), ale už mě sere to stále doplňování a schvalování, které trvá už jeden celý rok, že mám chuť se na ni, slušně vykašlat. ;)

Myslel jsem , že si za ty vrácené peníze koupím větší baterii k ostrovu do domu.
Nevím, proč to nejde udělat jednoduše jako na IČ nebo rodné číslo, ale jsme v ČEZkocourkově a tak se moc nedivím.

Jinak jsem byl u zájemce o nové EV a pořízení wallboxu do garáže. První co mne praštilo přes nos byl smarad z benzínu od spalováku v něm.
Je to neuvěřitelný jak si člověk po 5 letech odvykne od toho smradu v garáži. Já tam mám dvě auta a čistý vzduch víc než v kuchyni.
:D
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pon 07. pro 2020 15:51:20, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Citigo e IV » pon 07. pro 2020 12:50:57

Lama píše:Jó, ty chorvatské už asi prodal nějaké noe-M bance...
Takže má další várku. Koupí jich desítky a pak je prodává..


Jsou to auta z Car Sharingu je to něco jako půjčovna, ale s tím že to auto je půjčené i několikrát denně
stačil na to jeden telefonát :Všechna auta jsou bez TČ, Nemají automatické světla a musejí se startovat klíčkem jako Citigo a bez couvací kamery.
vady nemají ,ale mají nespočet lakových oprav udělaných profesionálně , ale udajně jen drobnosti.
záruka je 4 roky celkem a an baterku 8 let s tím že už mají dva roky a něco odkrouceno, mají malý nájezd protože to tak prostě je potulovalo se to po městech a nikdo s tím za ty prachy na 1 Km ,nebo minutu dál asi nejezdil.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Hyundai IONIQ

Příspěvekod Lama » pon 07. pro 2020 13:26:13

Jasně, v Praze přeci končila půjčovna. S jedním eGolfem jsme se byli s kolegou projet po Praze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod dracekvo » pon 07. pro 2020 16:04:32

Jak se vlastně pozná verze Golfu. Jestli se dobře pamatuju, tak je verze z menší a větši baterkou, ne?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Turbo » pon 07. pro 2020 16:12:28

Tak na to si vzpomínám, jak to Louda s velkou pompou rozjížděl a plánoval tisíce EVček na sharing, bylo to snad i na Hybridu. Takže v tichosti konec? Asi korona tom taky moc nepomohla.

Dracek: Na první pohled podle světel:

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_F_Y/KFe ... .png,10,10

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_gU_Q/Uc ... .png,10,10
vendys
Příspěvky: 33
Registrován: pon 30. říj 2017 13:26:24

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod vendys » stř 09. pro 2020 16:51:54

dracekvo píše:Jak se vlastně pozná verze Golfu. Jestli se dobře pamatuju, tak je verze z menší a větši baterkou, ne?

Základní vodítko je výkon motoru starý 85kW nový 100kW.
Volkswagen e-Golf 2018 prvních 40.000 km a jedeme dále.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » stř 18. srp 2021 18:50:47

Tak dnes mi po 2 dnech ze servisu vrátili e-golfa.
Nechal jsem si po 7 letech a najetých 150 tisíci km změřit jak na tom je baterka.
Dříve jsem hodně nabíjel na DC a zbytek na AC. Tak jsem odhadoval, že SOH baterie bude někde na hraně 70%, což by už skoro měl výrobce vyměnit, proto jsem to s předstihem zkusil napotřetí změřit. První dva pokusy se jim nepovedly! Nedokončil se testovací program.
Teď co mám rok e-Konu a s e-golfem jezdí syn, kterému většinou stačí dojezd cca 100-130km na jedno nabití a on většinou nabíjí doma z FVE nebo v NT, tedy na AC a výjimečně, pokud jede dál nebo víc km, tak nabije na DC.

Takže výsledek je takový, že SOH je 76%.
To mi vychází že za jeden rok to klesne průměrně o cca 3,5%, dříve asi víc, teď zase míň.

Myslím, že za ten rok a 10 tisíc km se to nepodaří, aby baterie klesla pod 70%.

články měly na začátku 75 Ah, teď klesly na 57,09 Ah, tedy o 17,91 Ah
Celková vypočtená kapacita baterie je 20,28 kWh, myslel jsem, že to bude míň.
Napěťově jsou celkem dobré a rozdíl je malý, rozdíl mezi min a max při nabití je 0,016V.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » stř 18. srp 2021 21:22:50

Pěkný, tady je vidět, že výkřiky typu, že za 6 let je malá baterie v BEV mrtvá, jsou jen bláboly.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » stř 18. srp 2021 21:50:03

My myslím, že by ani nebyla výhra dojít k záruční opravě, podle podmínek by ji jen opravili na > jak 70%.

Podle mě baterka v tom novějšim golfu, nebo v citigu při nabíjení hlavně na Ac bude asi věčná.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » čtv 19. srp 2021 7:46:58

Nějak tak jsem to i tím příspěvkem myslel, že baterka přežije karoserii.

Nejvíc ji ničí DC nabíjení a u menších baterií pokud se používají na delší cesty, to je nutnost.
Teď u e-Kony to dělám jen občas možná tak 1x za týden a to nikdy do plna.
Takže nejdůležitější je si na začátku vybrat EV podle potřeb a to se správnou velikostí baterie.

To je vidět na mých dvou EV, používám je stále stejně dle svých dojezdů a u e-Kony absolutně žádný problém denně zdolávat přes 300km s ohledem na baterii. U e-golfa se to dalo taky ale bylo nutné DC nabíjení po cestě. Dnes e-golf jezdí jen po městě a příměstský provoz a občas za týden se nabije na DC.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » čtv 19. srp 2021 8:08:06

e-LUKY píše:Tak dnes mi po 2 dnech ze servisu vrátili e-golfa.
Nechal jsem si po 7 letech a najetých 150 tisíci km změřit jak na tom je baterka.
....
Takže výsledek je takový, že SOH je 76%.
To mi vychází že za jeden rok to klesne průměrně o cca 3,5%, dříve asi víc, teď zase míň.

Záleží kolik kdo najede..., proto sčítám degradaci za čas + degradaci za ujeté km.

Můj výpočet z dob MiEVa je degradace -0,1% za měsíc a -0,1% za 1000km, takže 8,4 + 15 = degradace 23,4% = SOH 76,6% takže celkem shoda 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
_luky_
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 20. úno 2020 11:37:47

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod _luky_ » čtv 19. srp 2021 14:58:19

e-LUKY píše:Tak dnes mi po 2 dnech ze servisu vrátili e-golfa.
Nechal jsem si po 7 letech a najetých 150 tisíci km změřit jak na tom je baterka.

Kolik za to chtěli? Koupil jsem auto ještě v záruce, tak že bych to před koncem záruky taky absolvoval.
VW e-Golf 2015
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » čtv 19. srp 2021 15:41:14

_luky_ píše:
e-LUKY píše:Tak dnes mi po 2 dnech ze servisu vrátili e-golfa.
Nechal jsem si po 7 letech a najetých 150 tisíci km změřit jak na tom je baterka.

Kolik za to chtěli? Koupil jsem auto ještě v záruce, tak že bych to před koncem záruky taky absolvoval.


**
Tak servis v záruce není jen materiál.
To měření baterie jsem si nechal udělat extra, abych věděl jak na tom baterie hodnotově je, celé to stálo do 4 tisíc.
Baterka v záruce je, ale asi to nevyjde aby mi ji vyměnili za novou.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne čtv 19. srp 2021 15:51:12, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » čtv 19. srp 2021 15:46:56

Můj výpočet z dob MiEVa je degradace -0,1% za měsíc a -0,1% za 1000km, takže 8,4 + 15 = degradace 23,4% = SOH 76,6% takže celkem shoda 8-)[/quote]

**
Počítáš to velice dobře ale problém, je že u e-golfu se špatně měří SOH, tedy jinak než v servisu to nejde.
A cenově je to je dost nákladné to dělat každý měsíc nebo po 10 tisících km.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz