Příspěvekod Hans » úte 15. pro 2020 14:59:57
Pronájem baterky - u nás ještě před rokem nebyl Renaultem podporován a pochybuju, že už to dnes jde - 50 euro či co je pro ČR většinou nepřijatelné. Koupit v zahraničí, přivézt sem a platit pronájem jakože v zahraničí taky nelze, tamní Renault dealeři s vámi smlouvu o pronájmu neuzavřou.
Vlastnictví baterky - když jsem kupoval Kangoo, nechal jsem si na českém dealerství podle VIN vyjet její vlastnictví, Renault si to samozřejmě eviduje. Ovšem je potřeba si ověřit, že v tom autě je skutečně ta evidovaná baterka (má nějaké sériové číslo). A pak jsem si nechal dát explicitně do kupní smlouvy, že baterie patřila prodávajícímu a že mi ji prodává spolu s autem.
To, co se strká do 230V zásuvky a má to na kabelu pikslu (stykač+PWM), je nabíjecí kabel (ne nabíječka!) a bývá v ceně auta. Wallbox je totéž, akorát že předražené a povolí autu vyšší proud (předpokládá se instalace elektrikářem, jež ví, co dělá, narozdíl od zasouvání Schuko zástrčky laikem). Může být i kabel bez piksle, ten má pak na druhém konci Mennekes Type 2 a ten se strká do AC nabíjecího stojanu (Type 1 jsem u nás nikde neviděl) nebo do wallboxu. Tohle vše je tzv. AC nabíjení a je omezeno výkonem palubní nabíječky. Jsou to jen různé způsoby, jak do nabíječky přivést neupravené síťové napětí.
Jediný případ, kdy se používá nabíječka vně auta, jsou Chademo/CCS stojany. Tam jde potom DC napětí přímo do baterky, auto si jen říká, kolik momentálně chce.
Hans